ŘSD spojí stavbu D35 s výlukou mezi Brnem a Českou Třebovou, postaví nejprve most
ŘSD využije velkých výluk na trati mezi Brnem a Českou Třebovou a postaví most dříve než dálnici.
I když se často mluví o tom, že státní organizace nejsou schopné se při důležitých stavbách domluvit na koordinaci termínů, u Svitav by měla být veřejnost na konci příštího roku svědkem opačné situace.
Ředitelství silnic a dálnic se dohodlo se Správou železnic na koordinaci chystaných velkých výlukových prací na koridoru mezi Českou Třebovou a Brnem a stavbou dálnice v úseku Janov – Opatovec. ŘSD pro Správu železnic postaví most přes budoucí dálnici u Svitav v době, kdy tu plánovaně nebudou jezdit vlaky. Odpadne tak situace, kdy by například bylo nutné zastavit provoz na trati kvůli tomu, že se stavba dálnice dostane ke koridoru později.
V registru smluv je již dohoda ŘSD s projekčními společnostmi Pragoprojekt a Amberg Engineering, aby nejprve zpracovaly zadávací dokumentaci stavby pro železniční most přes budoucí dálnici. „Realizace mostu se plánuje v předstihu kvůli plánované výluce od 11/2021. Zahájení výstavby dálnice pro tento úsek se aktuálně předpokládá ve druhé polovině roku 2022,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký.
Žádost o stavební povolení příští rok
Na rozdíl od předchozího úseku kolem Litomyšle je úsek z Janova do Opatovce bez větších protestů veřejnosti. ŘSD tak neočekává zásadnější zdržení. „Máme odevzdaný čistopis projektové dokumentace pro stavební povolení. Začátkem roku 2021 budou podány žádosti o stavební povolení a budou zahájeny výkupy pozemků,“ dodal Studecký.
ŘSD odhaduje náklady na 11,7 kilometru dlouhý úsek na 4,34 miliardy korun. Detailnější informace o celém úseku jsou v informačním letáku.
Správa železnic v daném úseku tratě nepočítá s žádnými úpravami, provoz zde ale od konce příštího roku výrazně poklesne v souvislosti s opravou trati mezi Brnem a Adamovem, kde dojde dočasně k úplnému zastavení provozu.