Infrastruktura Silnice

ŘSD soutěží poslední dva úseky D1. Po Kazaších a firmě, která nepodepsala smlouvu

Práce ve středovém pásu mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: ŘSD
Práce ve středovém pásu mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vypsalo poslední dvě soutěže na modernizaci dálnice D1. Jde o dvě zakázky, které se už soutěžily, v jednom případě se dokonce už i začalo stavět. Dvě zakázky mají odhadovanou cenu téměř 3 miliardy korun.

ŘSD soutěží znovu firmu na modernizaci nejdelšího úseku D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Jde o část dálnice, kterou nejprve modernizovalo česko-italsko-kazašské sdružení vedené Geosanem. Nakonec nakonec ze stavby po problémech a kolapsu provozu loni v prosinci odešlo.

V 13,6 kilometrů dlouhém úseku se už staví, ale pouze část nedodělané práce po sdružení, které ze stavby odešlo. Za 640 milionů korun zakázku získala na jaře Skanska. Jde hlavně o práce na středovém dělícím pásu a kompletní modernizaci levého pásu v úseku 98,000–104,817.  Modernizace tohoto úseku tak bude dražší než kdyby ho dostavělo původní vítězné sdružení. To za úsek chtělo 1,748 miliardy korun. ŘSD nyní počítá s cenou 1,346 miliardy, k této ceně se ale musí připočíst již dříve vysoutěžené práce na dodělávkách za 640 milionů korun.

ŘSD počítá s tím, že nový vítěz soutěže začne stavět na jaře příštího roku a hotovo bude v roce 2021.

ŘSD zahájilo dnes i soutěž dalšího velkého úseku, kde už měli silničáři původně vybráno zhotovitele. Úsek mezi Devíti Kříži a Ostrovačicemi měla původně opravovat společnost Porr, která za modernizaci nabídla 1,35 miliardy korun. Nakonec ale od podpisu smlouvy ustoupila a stejně tak neměli zájem další firmy v pořadí. Jde o důsledek situace na stavebním trhu, kdy firmy mají příliš práce a nabídka kapacit není dostatečná. ŘSD v nové soutěži odhaduje cenu na nejméně 1,503 miliardy korun.

Také u této zakázky počítá ŘSD s tím, že stavět se začne na jaře příštího roku, hotovo by mělo být do konce roku 2021. Jde o celkem 10,2 km dlouhý úsek. Uzávěrka pro podání nabídek je u obou zakázek v říjnu.

5
Diskuze

avatar
3 Komentáře
2 Reakce na komentáře
4 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
4 Autoři komentářů
DaliborJakub WUlafmeMiKi Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Dalibor
Host
Dalibor

no hlavně aby zase envyhrálo sdružení špagetožroutů, turkotatarů lídrované českým vyčůránkem….

Jakub W
Host
Jakub W

furt nechápu proč se jeden úsek musí dělat 2 roky? vždyt se každá část dělá 3 měsíce, kdyby dělaly v noci tak mají hotovo v jeden rok. Nejvytíženější místa se mají dělat i v noci i za cenu vyšší ceny.

Ulafme
Host
Ulafme

De jure poslední úseky, ale de facto chybí bývalý úsek 1 Most Šmejkalka, který byl z progamu modernizace odstraněn jen proto, že se nestihne opravit do konce roku 2021 (jak již bylo na tomto webu zmíněno), kdy má být celá rekonstrukce D1 hotova.
A konec roku 2021 slibuje Babiš již několik let a na podzim 2021 budou pravděpodobně volby a koblihy budou tleskat, jak ten jejich StBáček „maká“…

MiKi
Host
MiKi

No vy taky máte krásné krycí jméno. Jak z archivu StB.

Ulafme
Host
Ulafme

???
Něco takového může prohlásit kdejaký dement o jakémkoliv nicku.

Partneři



CSCARGO
RSD