ŘSD si pronajme značky pro Vysočinu, které mají v zimě držet kamiony na uzdě
Situace na D1 ve středu 12.12. 2018 odpoledne. Foto: Oldřich Sládek
Ředitelství silnic a dálnic začalo naplňovat nápad na omezení kamionů v zimě na D1 na Vysočině. Vypsalo výběrové řízení, skrze
Kdoví, zda se někdo do takové rychlé soutěže přihlásí. A nebo přihlásí, protože to bylo domluveno.
„mám navíc nějaké značky, nechcete?“
„ale jo, uděláme výběrko. Řekněme 25%?“
„no, za 20% to beru“
„ok“
Ta značka zakazuje jen předjíždění, nikoliv objíždění. Takže vůbec nic neřeší.
Přesně. Když to v pravým někdo zastaví na blikačky, tak ten zatím to může frknout do levého (objíždí překážku) a když v něm zůstane také stát, tak se to ucpe stejně, jako když tam značky za miliony nebyly.
Proč tam tedy nedají značku zákaz vjezdu náklaďáků v levém pruhu?
Protože to by pak nemohl náklaďák objet jiný, porouchaný a to celoročně. Ne jen 3 − 5 dnů v roce.
To je zajímavá akademická otázka, jestli se na objíždějícího řidiče vztahuje omezení v jízdním pruhu dané dopravní značkou. Protože omezení daná zákonem vesměs při objíždění, otáčení a odbočování neplatí.
Proc si znacky bude RSD draze pronajimat, namisto toho, aby si je koupilo a udrzovalo samo??
Protože nemají smysl – a pak už si je v tichosti pronajímat nebudou. Ale politické body za to v médiích na začátku budou lízat všichni..
Jaký je prosímpěkně přesně mechanizmus toho, že v zimě způsobují kolaps Déjedničky právě předjíždějící kamiony?
Asi po D1 nejezdite, je to spíše pravidlo…
Nejezdím, právě proto se ptám!
Adhezní hmotnost. Je rozdíl, jestli je na poháněné nápravě 20 % nebo 60 % hmotnosti. Každý si může udělat test − domluvit se s kolegou, vzít ho na lano a zkusit se rozjet na sněhu. Půjde to rozhodně hůř, než když nikoho na laně netaháte.
No a kamion s návěsem má typicky 5 náprav, hnaná je jenom jedna. Takže kolega vzadu si ještě připojí ložený vozík.
Kamionu nestačí jedna hnaná náprava 1 týden v roce, zbylých 51 týdnů to funguje. Jo a záběrové penumatiky na nehnané nápravě jsou k ničemu.
Přiznávám, že asi něco přehlížím, ale pořád nevidím souvislost mezi tím, že se relativně neohrabané vozidlo s nízkou adhezní hmotností hnaných náprav při nějakých 70 až 90 km/h pustí do předjíždění o něco pomalejšího vozidla, a výsledným kolapsem dopravy.
Je to tedy třeba tím, že při takovém předjíždění je velká pravděpodobnost smyku způsobujícího nehodu a následné zablokování dálnice?
Nebo je tam nějaká příčinná souvislost, že se stane ještě něco a něco jiného a dojde k rychlejšímu zasypání vozovky vrstvou sněhu?
Já v tom vážně tápu 🙁
viz výše
1) Kamion č.1 se v kritickém místě zasekne a nehýbe se
2) Kamion č.2 vjede do levého pruhu a zasekne se taky
(toto ale značka neřeší, protože kamion č.1 nejede a tudíž jej nelze předjet)
A budou mít ty sypače taky radlici, kterou budou ochotni za jízdy spustit k vozovce? Protože prosolená konzistentní břečka ucpe vzorek i zcela nové pneu.
Jinak 2 jsou málo, musí jet aspoň 2 v tandemu, na každý pruh jeden.
Spíš 3 sypače s radlicí. Neboj, dojedou kamion napříč a budou pro srandu králíkům……. stát a čekat až je vyprostí. A televize v 19:30 bude mít zas senzaci. Bohužel oprávněnou……
V zaostalých USA to dělají s jedním strojem takto: https://www.youtube.com/watch?v=YJEgkbq_b2Q
Dělám si srandu − natočili to ve studiu, přívěs řídil Emil Triner 😀
Ve Vrchlabí a Jablonci mají něco podobného ještě ze sovětské éry, říká se tomu Stalinovy ruce. 😀
Už se těším na cedule „pozor, kalamitní sníh“ anebo „parkoviště (příštích 10km)“.
Já to stejně nechápu. V alpských zemích jsou dálnice v mnohem horších klimatických podmínkách, a takovéto problémy tam afaik nemají. Kde udělali soudruzi z ŘSD chybu?
Problem bych videl v tom AFAIK.
No a pak v pravem zavisne kamion, dalsi kamion, kterej to hodi do leveho tam zavisne taky a jsme tam, kde jsme byli a pro hlavniho aktera beztrestne.
Obávám se, že vypatlanej zamindrakovanej kamionak, kterých je 90% z nich si z takové značky hlavu dělat nebude. Mnohem efektivnější by byly fookamery, tak jak to dělají na nedalekém západě.
Stat z dani plati jeden nastroj prvotne urceny na podobne udalosti. Jmenuje se to dopravni policie.
Treba i v lete na stavbach chybi zastupce zakona. Nikdo nezpimali kdyz silnicari rozmisti snizeni rychlosti jvuli praci na vozovce
Kdyby bylo všechno očipované a okamerované a přestupky se důsledně a pružně řešily, tak do týdne zmizí ze silnic 95 % řidičů všech kategorií vozidel… ale politicky je to neprůchodné.
A pak přijde pan ředitel planety a nejvyšší dobroser do obchudu a vzteky začne řvát na prodavačku, jaktože−−va nemají zboží.
Jak chcete zajistit tu pružnost, když jenom v aglomeraci Praha jsou těch přestupků statisíce ?? Kdyby se za to rovnou střílelo, tak už na cestě potkáte akorát pohřebáky.
A snizeni rychlosti?
Ridici neznaji zakon o prizpusobeni jizdy je stavu vozovky atd…
Mysli si ze 130 na dalnici musi byt statem poskytnuto vzdy celorocne. Vsadim se ze zase v TV bude nejaky frajer vykladat jak jel 130 a zacalo mrznout nebo snezet a ted ma svuj novy bavorak v prikope a za vse muzou silnicari 😀
Chlape, už jsi někdy v životě zapadnul, protože to klouže? Garantuji ti, že se sněžným pluhem za traktorem to klouže i při rychlosti 5 km/h a uzavřenou závěrkou diferenciálu. Dokonce je možné nechat na mokré trávě prokluzovat zadní kolo mopedu značky Stadion o výkonu 2,5 kW. Jestli kamion uvízne nebo ne, vůbec nezáleží na tom, zda jede 80, 50, 20, 10, nebo 1 km/h. Mno vlastně poslední tři možnosti znamenají uvíznutí. A že do toho někdo vpálí někdo bezhlavě a rozmlátí si auto? Tak takoví pak většinou vyřvávají zákaz jízdy kamionů nejvíc. Sobě nedokážou přiznat vlastní chybu, chyba je u… Číst vice »
A) Zákon = řidič musí přizpůsobit rychlost povaze vozovky a jet takovou rychlostí, aby byl schopen bezpečně zastavit vozidlo.
B) Pokud je v příkopě, tak předešlé nesplnil
C) Na silnici je několik generací aut a řidičů
D) Určitě by prospělo, kdyby v zimě byla akce BESIP a POLICIE – aby si každý mohl vyzkoušet rozjezd a brzdění svého auta na sněhu a ledu ! Potom by jezdili s rozvahou a opatrně.
E) Silničáři nestíhají uklízet sníh z silnic. Jejich práce zaslouží obdiv.
F) Je to na nás – řidičích- jak se budeme chovat.
A) Když už značku, tak před sjezdem, aby měli kam odbočit a sjet…….a zaparkovat !
B) Kam s nimi – na parkoviště – jaký – vejdou se tam ?
C) Zase budou den čekat, než se prohrne silnice ?
Ad A) Existuje takové místo, nebo „zaparkovat“ je nesplnitelná povinnost?
Ad B) Odstavný pruh se jmenuje odstavný, neb je určen k odstavení nepohyblivého vozidla.
Ad C) Než přejde vánice. Prostě kamion na sněhu a lyže na asfaltě nefungují. Jenže to by taky mělo být ŘSD shopné zprůjezdnit dálnici do hodiny po konci vánice. A ne že budou stát jako Kája při přebírání Slavíka.
Ad B) jak se dostat do odstavného pruhu, když vlivem sjízdnosti a sněhu v něm není možné do něj vjet?