ŘSD si pronajme značky pro Vysočinu, které mají v zimě držet kamiony na uzdě

Situace na D1 ve středu 12.12. 2018 odpoledne. Foto: Oldřich SládekSituace na D1 ve středu 12.12. 2018 odpoledne. Foto: Oldřich Sládek

Ředitelství silnic a dálnic začalo naplňovat nápad na omezení kamionů v zimě na D1 na Vysočině. Vypsalo výběrové řízení, skrze

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ivan

Kdoví, zda se někdo do takové rychlé soutěže přihlásí. A nebo přihlásí, protože to bylo domluveno.
„mám navíc nějaké značky, nechcete?“
„ale jo, uděláme výběrko. Řekněme 25%?“
„no, za 20% to beru“
„ok“

Karel

Ta značka zakazuje jen předjíždění, nikoliv objíždění. Takže vůbec nic neřeší.

Trdlo

Přesně. Když to v pravým někdo zastaví na blikačky, tak ten zatím to může frknout do levého (objíždí překážku) a když v něm zůstane také stát, tak se to ucpe stejně, jako když tam značky za miliony nebyly.

Proč tam tedy nedají značku zákaz vjezdu náklaďáků v levém pruhu?

Jiří Kocurek

Protože to by pak nemohl náklaďák objet jiný, porouchaný a to celoročně. Ne jen 3 − 5 dnů v roce.

Karel

To je zajímavá akademická otázka, jestli se na objíždějícího řidiče vztahuje omezení v jízdním pruhu dané dopravní značkou. Protože omezení daná zákonem vesměs při objíždění, otáčení a odbočování neplatí.

Novotny

Proc si znacky bude RSD draze pronajimat, namisto toho, aby si je koupilo a udrzovalo samo??

Trdlo

Protože nemají smysl – a pak už si je v tichosti pronajímat nebudou. Ale politické body za to v médiích na začátku budou lízat všichni..

libcha

Jaký je prosímpěkně přesně mechanizmus toho, že v zimě způsobují kolaps Déjedničky právě předjíždějící kamiony?

Ivan

Asi po D1 nejezdite, je to spíše pravidlo…

libcha

Nejezdím, právě proto se ptám!

Jiří Kocurek

Adhezní hmotnost. Je rozdíl, jestli je na poháněné nápravě 20 % nebo 60 % hmotnosti. Každý si může udělat test − domluvit se s kolegou, vzít ho na lano a zkusit se rozjet na sněhu. Půjde to rozhodně hůř, než když nikoho na laně netaháte.
No a kamion s návěsem má typicky 5 náprav, hnaná je jenom jedna. Takže kolega vzadu si ještě připojí ložený vozík.
Kamionu nestačí jedna hnaná náprava 1 týden v roce, zbylých 51 týdnů to funguje. Jo a záběrové penumatiky na nehnané nápravě jsou k ničemu.

libcha

Přiznávám, že asi něco přehlížím, ale pořád nevidím souvislost mezi tím, že se relativně neohrabané vozidlo s nízkou adhezní hmotností hnaných náprav při nějakých 70 až 90 km/h pustí do předjíždění o něco pomalejšího vozidla, a výsledným kolapsem dopravy.

Je to tedy třeba tím, že při takovém předjíždění je velká pravděpodobnost smyku způsobujícího nehodu a následné zablokování dálnice?

Nebo je tam nějaká příčinná souvislost, že se stane ještě něco a něco jiného a dojde k rychlejšímu zasypání vozovky vrstvou sněhu?

Já v tom vážně tápu 🙁

Jan Pytela

viz výše
1) Kamion č.1 se v kritickém místě zasekne a nehýbe se
2) Kamion č.2 vjede do levého pruhu a zasekne se taky
(toto ale značka neřeší, protože kamion č.1 nejede a tudíž jej nelze předjet)

coolio

A budou mít ty sypače taky radlici, kterou budou ochotni za jízdy spustit k vozovce? Protože prosolená konzistentní břečka ucpe vzorek i zcela nové pneu.
Jinak 2 jsou málo, musí jet aspoň 2 v tandemu, na každý pruh jeden.

Medvěd

Spíš 3 sypače s radlicí. Neboj, dojedou kamion napříč a budou pro srandu králíkům……. stát a čekat až je vyprostí. A televize v 19:30 bude mít zas senzaci. Bohužel oprávněnou……

Jiří Kocurek

V zaostalých USA to dělají s jedním strojem takto: https://www.youtube.com/watch?v=YJEgkbq_b2Q
Dělám si srandu − natočili to ve studiu, přívěs řídil Emil Triner 😀

Petr

Ve Vrchlabí a Jablonci mají něco podobného ještě ze sovětské éry, říká se tomu Stalinovy ruce. 😀

mgr.pavel

Už se těším na cedule „pozor, kalamitní sníh“ anebo „parkoviště (příštích 10km)“.

Já to stejně nechápu. V alpských zemích jsou dálnice v mnohem horších klimatických podmínkách, a takovéto problémy tam afaik nemají. Kde udělali soudruzi z ŘSD chybu?

jozka

Problem bych videl v tom AFAIK.

jozka

No a pak v pravem zavisne kamion, dalsi kamion, kterej to hodi do leveho tam zavisne taky a jsme tam, kde jsme byli a pro hlavniho aktera beztrestne.

Bjcarkar

Obávám se, že vypatlanej zamindrakovanej kamionak, kterých je 90% z nich si z takové značky hlavu dělat nebude. Mnohem efektivnější by byly fookamery, tak jak to dělají na nedalekém západě.

sladlu

Stat z dani plati jeden nastroj prvotne urceny na podobne udalosti. Jmenuje se to dopravni policie.

Treba i v lete na stavbach chybi zastupce zakona. Nikdo nezpimali kdyz silnicari rozmisti snizeni rychlosti jvuli praci na vozovce

Karel

Kdyby bylo všechno očipované a okamerované a přestupky se důsledně a pružně řešily, tak do týdne zmizí ze silnic 95 % řidičů všech kategorií vozidel… ale politicky je to neprůchodné.

Jiří Kocurek

A pak přijde pan ředitel planety a nejvyšší dobroser do obchudu a vzteky začne řvát na prodavačku, jaktože−−va nemají zboží.

Jan Sova

Jak chcete zajistit tu pružnost, když jenom v aglomeraci Praha jsou těch přestupků statisíce ?? Kdyby se za to rovnou střílelo, tak už na cestě potkáte akorát pohřebáky.

sladlu

A snizeni rychlosti?
Ridici neznaji zakon o prizpusobeni jizdy je stavu vozovky atd…

Mysli si ze 130 na dalnici musi byt statem poskytnuto vzdy celorocne. Vsadim se ze zase v TV bude nejaky frajer vykladat jak jel 130 a zacalo mrznout nebo snezet a ted ma svuj novy bavorak v prikope a za vse muzou silnicari 😀

Jiří Kocurek

Chlape, už jsi někdy v životě zapadnul, protože to klouže? Garantuji ti, že se sněžným pluhem za traktorem to klouže i při rychlosti 5 km/h a uzavřenou závěrkou diferenciálu. Dokonce je možné nechat na mokré trávě prokluzovat zadní kolo mopedu značky Stadion o výkonu 2,5 kW. Jestli kamion uvízne nebo ne, vůbec nezáleží na tom, zda jede 80, 50, 20, 10, nebo 1 km/h. Mno vlastně poslední tři možnosti znamenají uvíznutí. A že do toho někdo vpálí někdo bezhlavě a rozmlátí si auto? Tak takoví pak většinou vyřvávají zákaz jízdy kamionů nejvíc. Sobě nedokážou přiznat vlastní chybu, chyba je u… Číst vice »

Medvěd

A) Zákon = řidič musí přizpůsobit rychlost povaze vozovky a jet takovou rychlostí, aby byl schopen bezpečně zastavit vozidlo.
B) Pokud je v příkopě, tak předešlé nesplnil
C) Na silnici je několik generací aut a řidičů
D) Určitě by prospělo, kdyby v zimě byla akce BESIP a POLICIE – aby si každý mohl vyzkoušet rozjezd a brzdění svého auta na sněhu a ledu ! Potom by jezdili s rozvahou a opatrně.
E) Silničáři nestíhají uklízet sníh z silnic. Jejich práce zaslouží obdiv.
F) Je to na nás – řidičích- jak se budeme chovat.

Medvěd

A) Když už značku, tak před sjezdem, aby měli kam odbočit a sjet…….a zaparkovat !
B) Kam s nimi – na parkoviště – jaký – vejdou se tam ?
C) Zase budou den čekat, než se prohrne silnice ?

Jiří Kocurek

Ad A) Existuje takové místo, nebo „zaparkovat“ je nesplnitelná povinnost?
Ad B) Odstavný pruh se jmenuje odstavný, neb je určen k odstavení nepohyblivého vozidla.
Ad C) Než přejde vánice. Prostě kamion na sněhu a lyže na asfaltě nefungují. Jenže to by taky mělo být ŘSD shopné zprůjezdnit dálnici do hodiny po konci vánice. A ne že budou stát jako Kája při přebírání Slavíka.

Honza D.

Ad B) jak se dostat do odstavného pruhu, když vlivem sjízdnosti a sněhu v něm není možné do něj vjet?