ŘSD si poprvé zaplatí PR agenturu kvůli stavbě dálnice, chce tím „oslabit pozice spolků“
Stavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravy
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zaplatí dva miliony korun zatím neznámé PR agentuře, která má vylepšit mediální obraz jeho postupu
Zadáním každé marketingové a PR kampaně musí být jasně měřitelný cíl. Co za ty peníze já, jako zákazník, dostanu. V přímém prodeji je to jasné, utratil jsme za kampaň tolik a tolik, obrat se zvýšil o tolik a tolik. Trochu mám strach, zda je vůbec v tomto případě možné takové zadání dát a hlídat, jak se nakládá s veřejnými prostředky. Pokud je ale odměna vázáná na získání platného pravomocného stavebního řízení do určitého data, tak proč ne.
Upřímně řečeno, jakékoli PR ve prospěch veřejné správy nebo rozpočtové organizace, placené z veřejných peněz, považuji za zpronevěru a pokázku do vězení.
Co tak raději dát ty dva miliony jako odměnu za to, že se začne stavět ještě tento rok?
A to jako odměnu komu? Smyslem snahy ŘSD určitě je, aby se mohlo začít stavět co nejdříve a a dostalo se nám informací o tom, co proti tomu dělá PPP (Parta pana Patrika). Nezaměňovat prosím s Public-Private-Partnership nebo Pochod Praha-Prčice.
Všem těm úředníkům co o tom rozhodují. Pokud by věděli, že když se začně stavět v tomto roce, tak je čekají velice hezké vánoce, tak by se stažili podstatně jinak než doposud.
Tak hlavním viníkem je především stát a jeho neschopnost připravit takový stavební zákon který by těmto ,, ekologickým,, spolkům a nejen jim znemožnil napadat daná řízení. Pak se dostáváme do stavu , že tranzitní země v srdci Evropy má dálnice končící v polích.
Spíše by věci pomohlo, kdyby byl stavební zákon stručný, jasný a přehledný, aby ho úředníci byli schopni dodržovat. Také by pomohlo udělat pořádek v té hromadě speciálních stavebních úřadů a zrušit přenesený výkon státní správy.
Ano, stavební zákon potřebuje změnu. Ale ne kvůli tomu, aby organizace nemohly vznést námitky. Viníkem je především sám stát, který nedokáže prostřednictvím svých úředníků připravit kvalitní a bezchybný projekt. Pokud úředník ve své práci naseká tolik chyb, že pak usnadňuje práci odpůrcům, není to vina odpůrců, ale oněch úředníků. Jak jednoduché, milý Watsone.
Ne je to naprosto jednoduché a úkol je zamezit těmto parazitům, spekulantům ,ATP. Že tihle hrdinové neřvali za komárů? Asi proto že by je čekalo 20 let na uranu? Ovšem dnes má každý právo. Povinnosti mají ti druzí, já mám jen práva.
Za komárů ekologové řvali, ale vy soudruzi jste cenzurovali média, televize lhala jak když Rudé Právo tisklo, takže se to málokdo dozvěděl. Svoje sny o odesíláni oponentů na uran můžeš soudruhu Hanzi vykládat někomu, kdo tu normalizaci nepamatuje. Navíc dnes zaplať Pán Bůh už i ta těžba uranu zkrachovala., Rusko má už hlavic víc než potřebuje.
A soudy námitky ( sice po létech a letech tahanic, ale přesto) stejně většinou shodí ze stolu a stavby se rozjíždějí. Se zpožděním za úplně jiné peníze, ale jdou. Takže paraziti patřící do dolů.
Vážený pane Hanzi… Nevím koho myslíte slovem parazit. Myslíte tím vlastníky sousedních pozemků, které eminentně zajímá jestli jim stavební firma najatá ŘSD poničí jejich majetek (v rozporu s povolením)?
Můžu se zeptat jestli Vy svůj majetek jste předal státu? Konkrétně jaký? Díky za info.
P.S. Daně z příjmů, DPH, silniční i poplatky platím já, moje rodina i moji známí a přátelé. Předpokládám stejně jako Vy.
P.P.S. Jestli myslíte slovem spekulant lidi, jejich předkům patřilo po staletí, tak se prosím pěkně běžte léčit.
Paraziti a spekulanti jsou ovšem právě ti, kdo (za peníze z daní od nás všech) odvádějí tak nekvalitní práci, že kvůli tomu vy můžete naprosto nesmyslně navrhovat jako „jediné“ řešení takovou hloupost, jako znemožňovat obranu proti té nekvalitě.
Co kdyby se Pohrobkové Země přihlásili do této soutěže? Bojovat proti samému sobě a ještě za to brát dva melouny…
A to není špatný nápad, že by ta tutlaná schizofrenie či jiná -nie už zcela propukla a mohli by řešit ekologičnost dopravy ústavního prádla a jídla a inspirovali se podobným zařízením co bylo v Rakousku v Lainz … 🙂
Nebyl on uz nahodou Patrik jednou ministerstvem placen?
JJ. MŽP mělo dotační program na financování „veřejné účasti v procesu EIA“. Stát financoval oponenty svých vlastních investičních záměrů.
Musí-li mít ŘSD na tento banální úkon externí PR agenturu, pak mluvčí Jan Rýdl placený z prostředků daňových poplatníků neodvádí kvalitní práci.
Co to je za nesmysl. Mluvčí má úplně jinou úlohu než PR agentura. Jeho úkolem je komunikace za úřad s veřejností, médií atd přičemž tlumočí oficiální stanoviska úřadu. PR agentura vymýšlí to, jak to co úřad dělá, se má podat veřejnosti, aby ta byla spokojena s takovým řešením.
A úkolem mluvčího snad není přesně totéž ???
Zajímavé je, jak se pan Patrik hned pasuje na „veřejnost“. Tou ale není ani náhodou, ani omylem.
Krásně potvrdil rčení „potrefená husa gágne první“…
Buďme za pana Patrika rádi, třeba jednou naučí stát připravovat stavby pořádně. ŘSD se s nikým nebaví, s vlastníky pozemků ani s ekology, a pak se díví, že jim to někdo schodí na poslední chvíli. Vždycky mě fascinuje, jak je v další a další stavbě chytne Patrik na stejnou a stejnou chybu.
To je samozrejme nezmysel a lož. ŘSD sa s účastníkmi baví, zrejme viac než kdekoľvek inde v strednej Európe. S Patrikom nikdy neprehrala žiadny kasačný spor, takže sa nedá hovoriť o tom, že by ich nachytal vždy na rovnakých chýbách. Správnejšou formuláciu by bolo: „Patrik sa snaží napadať vždy tie rovnaké veci, zdrýí stavby o mnoho rokov, ale nakoniec dajú súdy za pravdu ŘSD, a všetko sa postaví tak ako plánované, len s obrovským a zbytočným zdrťaním“ Ale hlavne je obrovskou chybou sa nejak vytešovať z toho že sa ŘSD nedarí. ŘSD je to totiž jedno. Pravdepodobne nikto z ŘSD… Číst vice »
Pro Andrej… nemám srovnání jak fungují silničáři jinde po střední Evropě. Ale pokud si vezmu konkrétní zkušenosti s ŘSD a normální život, tak vztah ŘSD ke svému okolí je naprosto otřesný!!! Něco jako když kdysi fungoval monopolní SPT Telecom… Najděte si ty historky (jak o telefonů nefungovaly a to prosím měly výplaty z peněz od zákazníků… ŘSD na své okolí kašle ještě o dost víc než kdysi SPT Telecom na své zákazníky… a podle toho taky ŘSD „sklízí svoji úrodu“, když nasírá lidi, kteří původně proti ŘSD nebyli v bojovné náladě)… Vážený pane Andrej – lepší jednou prožít, než o… Číst vice »
Není to nesmysl. ŘSD pracuje blbě a pomalu. Chyby tam má, jinak by odvolávky úřady rovnou zamítly. A těch konkrétních příkladů je plno, různé dodatečné úpravy projektů, neschopnost s výkupy pozemků. Případ Havránková je jen špička.
Problém je v tom, že zákon řádně nedefinuje pojem „dotčená veřejnost“ a podle konvence z Espoo má každý právo na info o životním prostředí.
To jsou volové. Kdyby radši rozdali ty peníze na odměnách svým lidem, tak aby byli zvlášť pečliví a přestali dělat chyby. Jo, 6 roků potřebovalo ŘSD než „zvládlo“ sehnat dokumenty, aby mohli podat žádost o stavební povolení na R55 v úseku Moravský Písek-Staré Město (nikdo jiný než ŘSD samo, za to zpoždění nemůže, ani ekologové, dokonce ani marťani) To vypadá jak ten vtip jak kdysi ČD sháněli experty na zlepšení pověsti mezi cestujícími. No a ti experti jim poradili, aby místo reklamní kampaně jak je skvělé jezdit vlakem, tak aby radši ČD ty peníze utratili na výměnu záchodových prkének ve… Číst vice »
odměny nepomohou. Ty lidé prostě nemají na tyto projekty kvalifikaci a moudrost k rozhodování.
Jsem jen obyčejný člověk. Netroufnu si posoudit jestli člověk je kvalifikovaný, aby věděl jaká má být skladba podloží atd. Pouze je mi jasné, že když územní rozhodnutí má být zrealizováno co nejdřív a pro jistotu úřad poskytne luxusní lhůtu ŘSD 5 let, tak vůbec nechápu proč ŘSD nestíhá lhůtu a potřebuje 6 roků. Kdyby fungovali normálně, tak potřebují rok, dva (plus rezerva řekněme 6-měsíců). Proto tvrdím, že ŘSD neprofesionálně fungovalo (a patrně i nadále funguje). A já si přeji, aby ŘSD fungovalo profesionálně. Když vidím ty desítky miliard pro stavaře, tak proč nepřidat pár korun kancelářským lidem na ŘSD? Prostě… Číst vice »
protože celý stát je nastvaven víceméně špatně. České školství, rodina, justice. Většina CZ-vysokoškoláků by na Západě dělala max u pumpy. O penězích to není. ŘSD to je tragédii a ukázka kam až může diletantismus dojít.
Nemůžu souhlasit že by všichni na ŘSD byli tragédi. Spíše mám pocit,že ostrůvky pracovitých/normálních lidí v ŘSD jsou srdcaři, ale jejich snahu jim kazí někteří v ŘSD co jsou netáhla … nebo jestli důvodem neprofesionality jsou klacky pod nohy či nedomyšlenosti z Ministerstva dopravy (=tím myslím vztah, že ŘSD je de facto dceřinná společnost Ministerstva dopravy)… netuším jestli by pomohlo kdyby se změnil podmínky ŘSD zhruba ve stylu rakouského Asfinag… tak aby státní silničáři (v ŘSD) konečně začali chodit rádi do práce. V každém případě velmi moc zhoršující situaci neustálé výměny vedení na Ministerstvu dopravy a zejména na ŘSD. Proč… Číst vice »
Rodina ? To mi tedy vysvetlete , co doma děláme špatně ?
skoro vše- stačí otevřit noviny..
Které ? Voelkischer Beobachter nebo Der Sturmer ?
Tak nějak. A taky by měli dostat tu správnou motivaci lidi, kteří jsou ve státní správě a samosprávě. Osobně nechápu, že tak důležitých projektech jako je výstavba dálnic. Nejsou běžné koordinační schůzky všech zainteresovaných orgánů. Od ŘSD, před MD, kraje až po jednotlivé obce, kterých se výstavba dotýká.
No, Alexi, je vidět, že od lopaty se tržní prostředí velmi špatně hodnotí.
Pokud chce nějaká organizace v dnešním světě něco prosadit, pak potřebuje svoje kvalitní PR – a kolikrát výdaje na toto PR jsou klidně i vyšší než výdaje na plat pro výrobní zaměstnance. Obraz dnes prodává.
Můžeme si myslet, že je to nefér, ale fakt je ten, že pokud nebude PR, pak ani ti výrobní zaměstnanci nebudou mít co do huby, protože organizace brzy přestane být relevantní.
Píšu z vlastní zkušenosti (ze zkušenosti mých příbuzných a mých přátel)…Na praktických příkladech jsem se přesvědčil, že ŘSD fungovalo neprofesionálně ve vztahu k rozhodnutím úřadů a nerespektují vlastnická práva sousedů (tj. nebavíme se o odkupu, ale bavíme se o vlivu stavby na sousední pozemky)… Kdyby místo těch 2 milionů radši vypálili stavební dokumentaci na CD a poslali ji v dopisu vlastníkům, tak by si ušetřili spoustu dohadování…. Zkuste si to Vy sám… nahlížení do spisu se stavební dokumentací = úřad má otevřeno do 4, někdy i do pěti. Za okopírovanou stránku černobíle 20 Kč (a za další stránku už jen… Číst vice »
Přiznejme si, že kdyby bylo na ŘSD stabilní prostředí, a přiměřený tlak na kvalitu přípravy projektů, tak by tyto spolky ostrouhaly. Ale bohužel, u některých staveb jejich ping-pong mezi rozhodujícími správními orgány a potažmo soudy, jim dal bohužel za pravdu. Už jsem to tu psal. Krajské správy ŘSD měly už dávno udělat „Zlatou knihu Patrikových námitek“ a před posunutím spisu třeba na stavební povolení se měl vždy udělat screening na tyhle námitky a teprve, pokud by u všech byla zelená fajfka, poslat to dál… zjevně se to neděje a hrají si na pionýry slepých uliček, minimálně u D52, D55 a… Číst vice »
ŘSD se musí zničit. Je tam fluktuace a jedinný kdo je stabilní jsou neschopní managers. Jak dlouho už tam maká ten Radeček? 16 let? A co udělal:?
Marketing je potřeba. Češi se bojí dálnice a neví ani proč. TO že jim to ušetří čas a zlepší kvalitu života to prostě většina tady nepochopí
Ano. Ušetří čas a možná zhuntuje okolní přírodu a naruší vztahy mezi organismy. Ale to nám nevadí, jsme přeci dokonalejší než příroda sama a obejde se i bez ní…
a kde zhuntují přírodu? Rakousko má superdálnice a přírodu taky. Pokud já jedu v Česku tak silnice děsný a příroda? To je jen záminka pro nicnedělání.ČErné skládky na každém rohu
Na základně osobních a konkrétních zkušeností můžu prohlásit, že ŘSD má lepší pověst než si zaslouží. Výrazně. Zkuste si to prožít a pak dejte vědět. Primární problém jsou někteří lidé v ŘSD (a patrně i někteří kteří těm v ŘSD poroučí, tj. z Ministerstva dopravy).
Češi chtějí dalnice a o jejich vyhodach je nikdo nemusí přesvědčovat. Co nám všem chybí je štíhlá, efektivní státní správa a samospráva , která by komunikovala s občany a hlavně včas plnila všechny požadavky které na ni stát klade.
Svatá pravda. Zoufalý stav naší veřejné správy brzdí rozvoj celého státu a snižuje tempo růst HDP o několik procentních bodů. Stačí srovnat ČR třeba s Polskem, když už ne s Rakouskem, Švýcarskem, USA nebo nedejpánbu se Singapurem.
Odkud jsou Děti země? Z které země? Proč nepoužívají diakritiku a przní náš krásný jazyk? Ať jdou do háje s takovým přístupem.
Všechno dobré přichází z Německa :-)).
anebo z Ruska jako posledních 100 let v ČR nebo CSSR
Do toho Ruska to poslali v roce 1917 Němci a pak to financovali :-)).
keci
Leninovu skupinu bolševiků převezla do Ruska německá vojenská tajná služba v zapečetěném vagonu ze Švýcarska a pak financovala její činnost při získání moci a potlačení všech ostatních revolučních frakcí. Kařdý měsíc jim posílali tisíce marek ve zlatě. Ruský bolševiský režim je německým dílem, to neokecáte. Ostatně marxismus a komunismus jsou německé vynálezy a první komunistické entity v Evropě byly v Německu, Rakousku a Maďarsku v roce 1918. Neznáte svoje vlastní dějiny ? Nevíte kdo byl Marx, Engels, Liebknecht, Luxemburková ? Co bylo povstání Spartakovců a Bavorská republika rad ?
no český jazyk je ruský jazyk defacto. žádný jazyk není hezký. natož český
milí friends, jazyk je jen instrument ke komunikaci. Nikoliv nějaká emoce. Pokud je disfunkční, tak logicky i ten zbytek je disfunkční. Keep it easy. To je credo.
OK, zrušíme němčinu a francouzštinu a zavedeme angličtinu jako jednotný úřední jazyk EU. Jsem pro. Konečně jsme se na něčem shodli :-).
Vysvětlovat samozřejmě ano, ale především jednak se nesnažit nahradit chyby v dokumentaci protlačováním silou, jednak seriózně jednat s dotčenými vlastníky. Zrovna tady vím o takových, kterým by stačila náhrada opodál, ale i se zajištěním přestěhování včetně vybavení a zprovoznění. Peněžní náhrada podle úředního odhadu, byť oproti němu zvýšená, fakticky nestačí. Kde má zaměstnaný a vytížený člověk hledat náhradní pozemek, stavět nebo hledat někoho, kdo postaví podle jeho představ, přestěhuje a nezničí přitom část věcí, vše zprovozní? Stavební firmy mají přece své stavební odborníky, normální člověk v tom, plave. Navíc v mnoha předešlých jednáních vyšlo najevo, že ten, kdo dělá mrtvého… Číst vice »
Proc davate prostor manipulacnim a lzivym vyjadrenim natlakoveho byznysoveho spolku?
Mohu jediný důkaz jejich lživého vyjádření?
„Státní instituce vlastními lidmi placenými z veřejných prostředků nezvládá přesvědčit občany, že příprava dálnice kolem Přerova během dvaceti let je odborně kvalitní, probíhá podle zákona a bez zásadních chyb,“ To je lživé a manipulativní tvrzení ve stylu „Země je placatá“ – přání otcem myšlenky. Zeptejte se lidí v Přerově, jestli jsou přesvědčeni o potřebě a odbornosti D1. Samozřejmě, že jsou. Jenže ekoterorista z povolání se snaží prosadit svou manipulativní myšlenku o opaku. Kdyby si tento svůj nesmysl plácal sám doma a nedostával k jeho šíření mediální prostor, tak nikoho zajímat nebude. Jenže když je šířen mezi nezasvěcenými občany ve stylu… Číst vice »
Není třeba se ptát veřejnosti, o kvalitě přípravy mluví rychlost povolování. Nikde nevidím, že by nějak zpochybňoval potřebu této stavby.
Přesně tak: potřebnost dostavby D1 nikdy nezpochybňoval ani Patrik, jen zcela oprávněně tvrdil, že ji lze dostavět smysluplněji a bez zbytečných konfliktů s těmi, koho má nesmyslně poškodit.
A propos: nepatří náhodou ten prostor, kam odpůrci dosud navrhované trasy D1 navrhují tu trasu posunout, nějaké firmě z konglomerátu Agrofertu?
Toto zcela kvituji, jedná se o v zahraničí standartní věc, kdy důležité a strategické projekty jsou veřejnosti vysvětlovány pomocí PR. A pan Patrik by si měl spakovat pár svých švestek a konečně tu naši zem opustit a jít znepříjemňovat životy lidí jinam.
Hlavní problém neleží v Patrikovi a spol, ale neschopné veřejné správě, která není schopna ani ochotna dodržovat platné zákony ČR.
ale to neplatí jen o státní správě. to je i situace na silnicích, kdy impotentní a pomalí a nevzdělaní šoféři jsou hodnoceni jako ti skvělí a ti co něco umí jsou označovani za piráty silnic
Souhlas, ale problémy dělá konec i začátek Gaussovy křivky (extrémní kloboukáři a agresoři)….. a ten je bohužel zviditelňován v neprospěch obou tebou zmíněných skupin řidičů.
okay. ale ještě jsem neviděl, že by média kritizovala nějakou pražskou matku, která díky nemotorné a pomalé jízdě způsobila havárii. a to je dennodenně tady u nás. Matka kouká na Handy nebo je uplně pitomá a jede 50km tak kde je 80kmh a plete se do cesty a .. policie nic?
Ty když jedes rychle, tak te hned někdo udá a máš za zády superb nebo
V zákoně o PPK býval paragraf „Ohrožování bezpečného a plynulého provozu bezdůvodně pomalou jízdou“. Bohužel už tam není. A s těmi mobily máte bohužel pravdu. Každý den potkám kkta s mobilem u ucha a přitom řídí třeba 40-ti tunový náklaďák :-(.
A tu bezdůvodnost posoudí kdo? Řidič jedoucí za ním?
To se ptáte mně ? Ptejte se policajtů a správních úřadů. Takových neměřitelných požadavků jsou zákony plné.
Ne každý pomalu jedoucí šofér musí být nutně impotentní a nevzdělaný. Může k tomu mít docela rozumné důvody, jen je ti, co tzv. „něco umí“, nejsou schopni pochopit…