Na té mapce jsou nějak špatně vyznačeny ty stoupací pruhy. Těžko může být třípruh se dvěma pruhy nahoru a jedním dolu a zároveň se dvěma pruhy dolu a jedním nahoru.
Jo je to tam blbě/divně, ale možná to je myšleno tak, že to v těch místech bude prostě 2+2
Honza
1 rok
Z Opavy jezdíme všichni na D1 tohle cestou a ne přes Ostravu a to platí i o většině kamionu, možná v zimě je tam provoz menší kvůli sjízdnosti, což novou cestou odpadne.
A proto chudáci v Hradci nad Moravicí, kde se obchvat neřeší snad vůbec a těch aut tam projede skoro 3x tolik….
Vzhledem k topologii Hradce nad Moravicí tam obchvat bez velkých terénních zásahů, zejména tunelů, nepůjde postavit. A na tunely kolem Hradce se peníze najdou jen těžko.
EC104
1 rok
Konečně něco smysluplného. Každá přeložka, která odvede průtah tranzitní dopravy byť i malou obcí je vítána.
Frantisek
1 rok
A železnice Fulnek – Hradec nad Moravicí, jakožto alternativní způsob toho spojení, nic? Sice intenzita dopravy celkem mírná, ale jestli se „vyplatí“ tam místo toho mastit raději novou silnici…
Jó kdyby se psal teprve rok 1923 a bylo se více zaineresováno do železnice, možná bychom se i dočkali železničního propojení z Fulneku do Hradce n M. Ale v dnešní době úpadku lokálek vůbec ani nepochybuju o možnosti propojení železnicí.
Novou železnici se nevyplatilo postavit ani tehdy. Ten terén je značně neschůdný, stavba by byla drahá. Tak drahá, že vyjde levněji to objet po rovině podél Opavy a Odry.
Kolik by tam asi tak byl normativ pro běžnou lokomotivu, 400 tun? Takže vlak z koridoru dělit na 4 kusy? Aby tam byl o den později?
Ale část je postavená. Na mapách cz je. https://mapy.cz/turisticka?x=17.9196212&y=49.7392305&z=17 Je ji možné vysledovat až do Hradce. Nedokončila se nikoli z důvodu nevyplácení, ale z důvodů makroekonomických- celosvětová krize.
Samozřejmě z dnešního hlediska by byla navíc.
Ovšem těžko říct, jak by mapa (průmysl, velikost obcí) vypadala, kdyby se dostavěla.
K dispozici jsou i výsledky sčítání dopravy z roku 2020. V obci Vrchy na I/57 to bylo v pracovních dnech 5.902 vozidel/24 hodin, z toho 1.577 (!!) těžkých vozidel. Každý místní ví, že to není regionální doprava mezi Opavou a Novým Jičínem, ale zkratka na D1, navíc bez mýta.
Takže mají najíždět zbytečné kilometry a zbytečně pálit naftu? A nebude vadit, že do Opavy žádná mýtná silnice nevede? Nebude pak obyvatelům opva vadit, že pro všechno musí jezdit sami až kamsi?
Nebo má snad řidič ukazovat nákladové listy každému Pavlovi, co bydlí u cesty, který si statistiku stejně nevede?
Anebo v klidu, bez emocí a osobních invektiv, zvážit zpoplatnění silnice I. třídy, tak jako je zpoplatněna I/11 v úseku přezdívaném Prodloužená Rudná, která je ze všech stran vyznačena právě jako přivaděč k D1.
Od múk Hladké Životice ke globusu v Opavě je to cca 10 km navíc přes Ostravu, do Jaktaře cca 16, ale předpokládám že když kamion pojede z Olomouce do Krnova, tak to má blíž přes Šternberk a Bruntál
Jen pro upřesnění. Ve výsledcích z CSD je do skupiny „TV“ řazena i kategorie LN = lehké nákladní do 3,5 tuny, které mj. zahrnují i malé i větší nákladní dodávky (tzn. i obyč. VW transporter či Renault Trafic v nákladní verzi bez bočních oken). Z těch 1577 je LN 575x. klasických kamionů (návěsové soupravy NSN) a případně nákladních s přívěsem SNP/TNP je tam v součtu 678x, zbytek dělají krátké nákladní SN/TN, autobusy a traktory
JAKUB
1 rok
Díky bohu, že už se na tom začíná pracovat, nejhorší je vždycky, když na konci obchvatu Fulneku jedu za kamionem a pokud se mi ho nepovede předjet před lesem, tak už se za ním trmácím celý ten kopec až za Vrchy
Honza
1 rok
Pěkná stavba, opravdu. Ale opravdu řešíme obchvat obce, kde projede 5000 aut denně? Již jsem to zde párkrát zmínil, ale nám před domem po I/43 na Lipůvce projede 25 000 aut denně. A to je ŘSD úplně jedno….pracovat na EIA pro I/73 začnou až za dva roky, času dost.
Ale v Lipůvce a okolí až po Brno je přeci proti jakékoliv stavbě čehokoliv ze strany místních neskonalý stále trvající odpor. Není problém spíše tam, že se už dávno nejezdí???
A v čem je prosím teď nějaká překážka? Žádný spor nikde není. ZÚR byly schváleny před třemi lety. Co se za ty 3 roky udělalo dál? Jak říkám, ani se nezačalo pracovat na EIA. Minulý rok tu byl ministr a papaláši z ŘSD a slavnostně oznámili, že se na ní začne dělat za dva roky. Takže 5 let času bez jakéhokoliv posunu.
Tak největší odpor je stále v Bystrci, což ale uznávám že nebrání výstavbě I/73 úseku Kuřim-Bořitov včetně napojení na Hradeckou a jižního obchvatu Kuřimi ve formě tunelu pod Babou zde: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/489/infoletak_s73-kurim-boritov.pdf
Co se ale proslýchá, tak jižní obchvat Kuřimi bude také velmi těžké prosadit
Ona je to tragédie na obou místech, kdo je zná, to bych se zas nehádal. Problém je spíš v tom, co píšou ostatní přispěvatelé – co a jak je průchozí na základě papíru a místních požadavků. Čím víc je na místě různých kriklounu, tím hůř a déle trvá cokoliv udělat. Mimochodem nevěřím, že to bude 2029 hotové, bude problém s penězi…
Na té mapce jsou nějak špatně vyznačeny ty stoupací pruhy. Těžko může být třípruh se dvěma pruhy nahoru a jedním dolu a zároveň se dvěma pruhy dolu a jedním nahoru.
Jo je to tam blbě/divně, ale možná to je myšleno tak, že to v těch místech bude prostě 2+2
Z Opavy jezdíme všichni na D1 tohle cestou a ne přes Ostravu a to platí i o většině kamionu, možná v zimě je tam provoz menší kvůli sjízdnosti, což novou cestou odpadne.
A proto chudáci v Hradci nad Moravicí, kde se obchvat neřeší snad vůbec a těch aut tam projede skoro 3x tolik….
Vzhledem k topologii Hradce nad Moravicí tam obchvat bez velkých terénních zásahů, zejména tunelů, nepůjde postavit. A na tunely kolem Hradce se peníze najdou jen těžko.
Konečně něco smysluplného. Každá přeložka, která odvede průtah tranzitní dopravy byť i malou obcí je vítána.
A železnice Fulnek – Hradec nad Moravicí, jakožto alternativní způsob toho spojení, nic? Sice intenzita dopravy celkem mírná, ale jestli se „vyplatí“ tam místo toho mastit raději novou silnici…
Jó kdyby se psal teprve rok 1923 a bylo se více zaineresováno do železnice, možná bychom se i dočkali železničního propojení z Fulneku do Hradce n M. Ale v dnešní době úpadku lokálek vůbec ani nepochybuju o možnosti propojení železnicí.
Novou železnici se nevyplatilo postavit ani tehdy. Ten terén je značně neschůdný, stavba by byla drahá. Tak drahá, že vyjde levněji to objet po rovině podél Opavy a Odry.
Kolik by tam asi tak byl normativ pro běžnou lokomotivu, 400 tun? Takže vlak z koridoru dělit na 4 kusy? Aby tam byl o den později?
Ale část je postavená. Na mapách cz je. https://mapy.cz/turisticka?x=17.9196212&y=49.7392305&z=17 Je ji možné vysledovat až do Hradce. Nedokončila se nikoli z důvodu nevyplácení, ale z důvodů makroekonomických- celosvětová krize.
Samozřejmě z dnešního hlediska by byla navíc.
Ovšem těžko říct, jak by mapa (průmysl, velikost obcí) vypadala, kdyby se dostavěla.
Původním záměrem ze 70. let 19. století byla nová rychlíková trať spojující Rakouské Slezsko, Moravu a Horní Uhry. https://www.lukavec.info/pamatky/technicke-pamatky/nedokoncena-zeleznicni-trat/
K dispozici jsou i výsledky sčítání dopravy z roku 2020. V obci Vrchy na I/57 to bylo v pracovních dnech 5.902 vozidel/24 hodin, z toho 1.577 (!!) těžkých vozidel. Každý místní ví, že to není regionální doprava mezi Opavou a Novým Jičínem, ale zkratka na D1, navíc bez mýta.
Takže mají najíždět zbytečné kilometry a zbytečně pálit naftu? A nebude vadit, že do Opavy žádná mýtná silnice nevede? Nebude pak obyvatelům opva vadit, že pro všechno musí jezdit sami až kamsi?
Nebo má snad řidič ukazovat nákladové listy každému Pavlovi, co bydlí u cesty, který si statistiku stejně nevede?
Anebo v klidu, bez emocí a osobních invektiv, zvážit zpoplatnění silnice I. třídy, tak jako je zpoplatněna I/11 v úseku přezdívaném Prodloužená Rudná, která je ze všech stran vyznačena právě jako přivaděč k D1.
Taky je otázkou, zda zpoplatnění jedničky mající kvalitu dvojky není urážka.
Novou trasu klidně ano.
Ono je možná urážkou označit dnešní úsek od D1 až k Fulneku (a do budoucna až za obec Vrchy) za kvalitu dvojky. Věc názoru.
„mající kvalitu dvojky“ vztahuji k úseku určenému k přestavbě, jmenovitě tedy k části procházející přes Vrchy.
A jak píšu, zpoplatnění toho nového úseku bránit nebudu.
Možná nových dvojek. Staré/původní dvojky jsou daleko horší…
Od múk Hladké Životice ke globusu v Opavě je to cca 10 km navíc přes Ostravu, do Jaktaře cca 16, ale předpokládám že když kamion pojede z Olomouce do Krnova, tak to má blíž přes Šternberk a Bruntál
Jen pro upřesnění. Ve výsledcích z CSD je do skupiny „TV“ řazena i kategorie LN = lehké nákladní do 3,5 tuny, které mj. zahrnují i malé i větší nákladní dodávky (tzn. i obyč. VW transporter či Renault Trafic v nákladní verzi bez bočních oken). Z těch 1577 je LN 575x. klasických kamionů (návěsové soupravy NSN) a případně nákladních s přívěsem SNP/TNP je tam v součtu 678x, zbytek dělají krátké nákladní SN/TN, autobusy a traktory
Díky bohu, že už se na tom začíná pracovat, nejhorší je vždycky, když na konci obchvatu Fulneku jedu za kamionem a pokud se mi ho nepovede předjet před lesem, tak už se za ním trmácím celý ten kopec až za Vrchy
Pěkná stavba, opravdu. Ale opravdu řešíme obchvat obce, kde projede 5000 aut denně? Již jsem to zde párkrát zmínil, ale nám před domem po I/43 na Lipůvce projede 25 000 aut denně. A to je ŘSD úplně jedno….pracovat na EIA pro I/73 začnou až za dva roky, času dost.
Ale v Lipůvce a okolí až po Brno je přeci proti jakékoliv stavbě čehokoliv ze strany místních neskonalý stále trvající odpor. Není problém spíše tam, že se už dávno nejezdí???
A v čem je prosím teď nějaká překážka? Žádný spor nikde není. ZÚR byly schváleny před třemi lety. Co se za ty 3 roky udělalo dál? Jak říkám, ani se nezačalo pracovat na EIA. Minulý rok tu byl ministr a papaláši z ŘSD a slavnostně oznámili, že se na ní začne dělat za dva roky. Takže 5 let času bez jakéhokoliv posunu.
Tak největší odpor je stále v Bystrci, což ale uznávám že nebrání výstavbě I/73 úseku Kuřim-Bořitov včetně napojení na Hradeckou a jižního obchvatu Kuřimi ve formě tunelu pod Babou zde: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/489/infoletak_s73-kurim-boritov.pdf
Co se ale proslýchá, tak jižní obchvat Kuřimi bude také velmi těžké prosadit
Ani ne tak v Lipůvce, jako spíš u patriků, kteří tam nežijí.
„Ke schválení aktualizace ZÚR ze strany zastupitelstva JMK došlo 17. 9. 2020.“
Bez té ZÚRky toho moc nezmohli. Teď v červnu chtělo ŘSD předložit záměr před centrální komisi, zapracovávali připomínky z jednání s obcemi. Výsledek…
To jednání s obcemi je důležité. SŽ se na to v Pustiměři vykvákla a vrátilo se jí to jako bumerang.
Ona je to tragédie na obou místech, kdo je zná, to bych se zas nehádal. Problém je spíš v tom, co píšou ostatní přispěvatelé – co a jak je průchozí na základě papíru a místních požadavků. Čím víc je na místě různých kriklounu, tím hůř a déle trvá cokoliv udělat. Mimochodem nevěřím, že to bude 2029 hotové, bude problém s penězi…