ŘSD se omlouvá za znečištění v okolí tunelu Pohůrka, stavba pokračuje navzdory bahnu

Stavba tunelu Pohůrka, domíchávač betonu. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStavba tunelu Pohůrka, domíchávač betonu. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Stavba musí kvůli napjatým termínům pokračovat i za nepříznivých klimatických podmínek.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Kdyby na radnici byli chytří, tak měštáky postaví k stavbě a za týden mají na pokutách vyděláno na platy radních !

Vlastimil Krátký

Celá tahle dálnice je jeden průšvih. Místo tlaku na termín, by se to všechno mělo zastavit a pak zpracovat pořádná studie, jak to vlastně dokončit a zda-li je tahle dálnice v této trase vůbec to nejlepší řešení. Co když je výhodnejší Pohůrku zahrabat a celou dálnici posunout do jiné trasy? Nestačilo by jenom upravit průtah přes Budějky? Vyhazují se zde stamiliony, (starý projekt, nový projekt, práce na stavbě), a výsledek nikde. Co si budeme vykládat, státní rozpočet je na mizině a musíme opravdu hodně zvažovat co financovat a kde. Určitě lepší bude zastavit tohle blbnutí a pořádně to vyhodnotit a… Číst vice »

Jirka Sirka

Používáte-li odpornost „Budějky“, jste z jakékoliv debaty o našem městě dopředu vyloučen. Děkuji za pochopení

Greyfin

No jasně, vše zastavíme jako za časů Víta Bárty a budeme analyzovat a k ničemu ve výsledku nedojdeme.

Vojta Svobodný

Největší hovadina co jsem slyšel. Prý upravit průtah přes ČB :DDD. Jako, ze ty kamiony mají dále jezdit přes krajské město? A co dal na hranice? Tam taky stačí silnice první třídy, na které zemrelo desítek lidi? Kde to žijete člověče-jestli chcete žít v pravěku, tak se odstěhujte někam na Balkán s minimem infrastruktury :D.
Krom toho-jak si asi tak myslíte, ze stát zbohatne a posune se dal? Není to prave zlepšením infrastruktury a tím nastartování ekonomického potenciálu? Achjo…

SYN

I kdybychom debatovali o způsobu řešení Budějovic, na tohle už je pozdě těsně před dokončením… návrhy jsou to zajímavé maximálně jako myšlenkový experiment.

Martin

Jezdím tudy poměrně často. Svinec na silnici je, ale také je pravda, že jsem nikdy neviděl tak intenzivní snahu o to, aby stávají pozemní komunikace byla čistá. Mluvím o místu u jižního portálu tunelu.

Je to jen praktický postřeh. Stranou nechávám to, o čem píší jiní – odpovědnost, povinnost srovnání občan/s. o.

jirona

Jenže ten „neobvyklý“ bordel je u severního portálu. Takový, co po něm bylo minulý týden problém jezdit. Vyjíždí (a najíždí) se tam z bahna rovnou na Dobrovodskou a není to o prostém najetí na silnici a zmizení odsud. Provoz přes je tam momentálně neskutečný, nepořádek na silnici také násobný proti tomu, na co se nadávalo dosud. Jak zaprší, bordel je až pomalu k Pěťáku. A nic na tom nemění, že je tam snaha to čistit, situaci to pocitově jen zhoršuje – nalití litrů vody na cihlářskou hlínu to skutečně nemá šanci stáhnout. To ale platí od začátku. Na druhou stranu,… Číst vice »

Jarda

A to jste nebyli na stavbě D4. Už o tom byli regionální články, stačí se i zeptat místních co tam bydlí. Jenže teď už je pozdě to řešit.
Tento rok se D4 i budované úseky D3 kolem CB otevřou, to už se nějak vydržet dá když už letos to konečně bude hotové.
Stavební znečištění se má řešit ihned a ne až před otevřením stavby.

Juchin

Za bahno na silnici nemůže počasí, ale skutečnost, že zhotovitel stavby nedodržuje zákaz znečišťování komunikací a porušuje tak platnou legislativu i podmínky stavebního povolení. Ono se to řeší mytím aut před výjezdem na silnici, ale to stojí peníze. Takže jenom rozmatlává bahno po silnici čisticím vozem, tváří se, že dělá co může a všichni mu to „žerou“. Paradoxně za tenhle chlívek lobuje i investor stavby, místo aby zjednal pořádek. A správní orgány nečiní už vůbec, byť by měly pokutovat jako mourovatý. Je to obvyklá praxe na všech českých liniových stavbách a je to chucpe. Dovolat se zastání se nedá nikde.… Číst vice »

SYN

Hele tak aspoň se vůbec přiznává že tento problém existuje… žádná stavba/lom/řekná kampaň nikdy nebyla úplně bezchybná, dokonce i osobáky silnici znečišťujou, takže toto zdaleka není jediné nedodržení na světě.
Musel bych to vidět aspoň na fotkách (nemáte?) abych si udělal nějakou představu…

SYN

Taky traktory… fakt jste někdy viděl zemědělce jak před nájezdem na asfaltku čistí? Já nikdy, ani nemá jak (kromě to okopat nohou), prostě buď bláto není (sucho) nebo opadá dřív než vyjede na veřejnou (když má dlouhou příjezdovku) nebo skončí na silnici…

Kodl

Jak je vůbec reálné, že na konci roku bude hotovo a úsek se otevře? Nepřijde mi, že jsou v časovém plánu. Vždyť i instalace technologií musí trvat měsíce.

Kanil83

inu všichni jsme si rovni.. jen někteří více , někteří méně.. ono by to šlo.. jen by to stálo peníze.. je to o šetření .. ty auta vůbec nemusí jezdit blátem.. v dobách nedávno minulých se to řešilo třeba „panelkou“

Pražan

Odporný alibismus. Taky mi předvolání na úřad bude stačit omluva?! Tohle přece nemůže být myšleno vážně, co na to PČR? U nad v betonárce všechna auta ostříkají vodou, s že jich tam jezdí

Marcel

Chápu, že se mi to z druhého konce republiky mluví a že toho mají místní po tolika letech výstavby už plné zuby. Obzvlášť, když to měly být cca 2 roky. Nezbývá než vydržet. Cíl je na dohled a přínos, kterým dálnice bude je nesporný.

Pražan

Mně vadí, že „stát“ může a mě jako občana okamžitě zaklekne. Jsou rovni a rovnější

pavonel

Jakmile čtu o stavbě dálnice D3 kolem Budějc, tak vidím rudě. Jetě si pamatuji jak slovenskému Doprastavu hned na začátku stavby utekli Italové z konsorcia. Prý to nebude mít vliv na termín dokončení. Pak Covid, válka, chápu, ale že se ze svahů od Dobré Vody tlačí podzemní voda, ví každá bába z okolí. Jen projektant tunelu to nevěděl. Krom toho mohlo být vše dokončené, kromě tunelu, takhle zůstaly objíždky místo půl roku roky dva. Je to podělané od začátku, celá stavná stavba D3.

Horal

Bohužel, jste asi nikdy nic takového nedělal. Srovnáváte s betonárkou, ale to je stacionární objekt tam se dá zařídit očista. Na stavbě je to horší. A bohužel klimatické podmínky jsou opravdu velmi špatné. Tolik vody za poslední roky nenapršelo. Chce to trochu tolerance a ne tady hned skákat jak čertík z krabičky.

Pražan

Nezlobte se,ale to je nesmysl. Jednou je to zákonem zakázané, tak jaké omluvy? Při zřizování staveniště se na tohle melo myslet. Na podzim na D10 při nečekaném vybočení kamionu se na tom jejich vytahaném bordelu u Boleslavi pěkně rozvlnil zadek. Samozřejmě nikdo nic, že?

Marcel

V Německu jsem na výjezdu ze stavby viděl velkou vanu, do které najelo celé nákladní auto. Svou váhou spustilo trysky, které očistily kola i podvozek. Voda se neustále točila, asi i nějak jednoduše čistila. Jediné co bylo třeba, je tedy elektřina pro čerpadla. První co mě napadlo, že to musí být levnější než človíček opírající se o lopatu u každého napojení staveniště na silnici (aktuální stav na zkapacitnění Nový Bor-Svor) a strojní čištění silnice několikrát denně.

noerf

V inkriminovaném místě vyjíždějí auta přímo nad staveným tunelem, takže z hlediska možného zátoku vody z trysek a nutnosti instalace minimálně dvou van to zatím řeší čištěním komunikace.

pavel.mertlik

Nevím jak to mají v Německu, ale když vidím to zoufalství, tiše tolerované ŘSD na stavbě D4, kterou staví zahraniční firmy, tak je zřejmé že je tady něco špatně.

noerf

No vzhledem k tomu, že D4 bude dodavatel stavby udržovat 30 let, tak můžete být v klidu.