ŘSD rozšíří část Pražského okruhu na šestipruh, vybralo projektanty

Pražský okruh u Černého Mostu. Foto: Aktron / Wikimedia CommonsPražský okruh u Černého Mostu. Foto: Aktron / Wikimedia Commons

Kolem Černého Mostu plánuje ŘSD další tři kilometry v šestiproudém uspořádání.

63 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojta

Tato část okruhu se nedávno rekonstruovala. Takže se po cca 2-3 letech bude dělat další přestavba za jednu miliardu? Gj.

Vlk

Opravte si nejdříve silnice v celé praze a okolí a pak přemýšlejte do čeho nalijete prachy !
Praha jako hlavní město je OSTUDOU evropy co se týče silnic.
Hlavně že děláte machry a silnice máte v dezolátu, ale budete řešit miliardové projekty !!!!

Bob

Ten to článek je o okruhu, který stát staví pro venkovany a cizince, aby tu Prahu mohli objíždět.

Slosor

A co takhle? Ten to článek je o okruhu, který stát staví pro Pražáky, aby jim přes tu Prahu nejezdili cizinci a venkovani.

Josef Trögl

Je to pro všechny. My venkovani do Prahy nechceme, ale při tranzitu musíme, protože dálniční síť v Čechách jde paprskovitě do Prahy a rozumná objížďka neexistuje (=i s případným popojížděním v zácpě je to rychlejší tudy).
Pražáci tu nechtějí tranzit, ale co mohou dělat; maximálně talčit na své politiky, aby se snažili urychlit výstavbu pražského okruhu.

Jirka

Tento úsek se na 6 pruh stavebně rozšiřoval nedávno. Nicméně peníze budou asi za protihlukovky, bourání mostů, apod…

Johnczek

Vždycky mě strašně zajímalo, proč šestipruhy nestavíme automaticky na všech okruzích větších měst a na všech dálnicích. Ano, jsou to náklady navíc, ale vzhledem k tomu, jakým tempem u nás stavíme a jaké má následky pak to, když se to musí kvůli nevyhovující kapacitě rozšířit, jsou to zanedbatelné prostředky. Víz D1 mezi Holubicemi a Brnem. Z velkou slávou dokončena rekonstrukce než všem došlo, že vlastně už v momentě, kdy se „koplo do země“ ty 4 pruhy prostě nedostačují a to, co se vybudovalo (včetně mostů a dalších věcí) se musí předělat na šestipruh 🙂 Jsem zvědavej, kdy MD dojde, že… Číst vice »

PetrN

z principu se stávající komunikace (pokud již nebyly dělány jako poloviční profil dálnice s MUK) nerozšiřují na 4 pruhy, to by se jedině stavěla nová souběžná kapacitní komunikace. V případě I/50 je stav neutěšený, to každý ví, nicméně výhledy na rozšíření nebo zkapacitnění I/50 žádné nejsou, kromě výstavby obchvatu Bučovic a řešení napojení II/416 ve Slavkově. Situaci by snad v budoucnu měla zlepšit D49 z Hulína na Slovensko… Ještě za Československa se plánovalo vedení D1 právě podél trasy dnešní I/50 až ke slovenské dálnici u Trenčína. Po rozdělení federace se rozhodlo o přetrasování D1 na Ostravu kolem Přerova a vedení… Číst vice »

jirka

protože stát je dojná kráva, všichni to platíme, tak proč to samé nedělat pořád dokola..

Slosor

Přesně tak. V Polsku staví mnoho dálnic a ekspresovek již s územní rezervou ve středním dělícím pásu. Loni takhle rozšířili A2 v Poznani na šestipruh za 8 měsíců.

MartinS.

Jestli se nepletu, tak ke zúžení středního pásu na úseku Běchovice – Černý Most došlo někdy před 2 roky. Vznikl tam nový levý pruh, který je ale oddělen plnou čarou a nejezdí se po něm. Z druhé strany se chvíli jede ve 3 pruzích, ty se sloučí do dvou a opět je tam levý pruh za plnou čarou. Mosty přes ulice Národních hrdinů a Hartenberská už jsou teď postavené jako 4+4, resp. 3 průjezdné pruhy + 1 obočovací (připojovací). Takže se bude projektovat a stavět to, co už tam existuje? Proč se tam tedy před těmi 2 roky kopalo a… Číst vice »

Vinicius

To do čeho se koplo (povětšinou výměna povrchu a zmenšení středového pásu), to tam samozřejmě zůstane. Pro dokončení zkapacitnění je však potřeba několik dost výrazných přestaveb/dostaveb.
A taky je potřeba dodělat poměrně masivní PHS (5 – 6 m vysoké), protože elegantně v jednom místě elegantně kombinujeme hustou sídlištní zástavbu a komunikaci pro tranzitní dopravu.

PetrN

Dá se předpokládat obdobná úprava i v úseku Chlumecká-Satalice, je o tom nějaké info? Na ŘSD není zmínka (viz. mapa, kdy tento úsek není součástí této stavby a budoucí pokračování D0 Satalice-Březiněves začíná až v MUK D0xD10) V současnosti je tam 2+2 a propojené přídatné pruhy mezi křižovatkami podle všeho i s rezervou na další pruh ve středovém pásu

ukulele

Proč se tý zánovní mosty budou bourat, když šířkově vyhovují? Cement někdo kradl nebo je klasicky vůbec neudžovali?

Bob

Nedávno to dokončili, a už to zase budou přečutávat? Nevyplatilo by se myslet aspoň padesát let dopředu?

Jiří 3

Jedná se o úsek dokončený ještě v minulém století

R.D.

Rekonstrukce skončila před cca 2 lety. Dokonce tam zavedli ve směru na Černý most 100km/h.

MildaIV

Těm co o tom rozhodují, by se to určitě nevyplatilo. Daňovým poplatníkúm by se to vyplatilo, ale ti o tom jaksi nerozhodují…

bkv

Vždyť se všechno nově postavené využije a doplní o další. Takže ano, myslí se dopředu.

Kirak

Pane bože co na tom stojí miliardu ??

Petr 78

Mosty?

Petr 78

Dotaz, nevíte někdo, proč nefunguje 6 pruh na D11 po Jirny, když to je stavebně hotové?

gitare3

Údajně je to proto, že teď proběhla pouze rekonstrukce, ale rozšíření na 6 pruh se bere jako „novostavba“, takže jsou potřeba všechna razítka.

ABC

tak Blanka taky jela 4 roky ve zkušebním provozu….

TKB

Tunelový komplex Blanka zkušební provoz schválen do 31. srpna 2020.

Josef Trögl

A pak se zavře?
Pokud vím, tak v EIA na Blanku bylo, že musí být otevřena nejprve severní část Pražského okruhu (Suchdol-Černý Most). tato podmínka se elegantně obešla povolením zkušebního provozu a tak to bude ještě dlouho…

Jirka

Na 6 pruh je potřeba schvalovací kolečko. Mimojiné to musí vyjít i hlukově apod… Takže úřednické kolečko, pak se postaví protihlukovky a pak teprve se bude moci nový pruh používat.

Martin

Hlavne by mělo rozšířit D0 mezi D5 a Barrandovsku spojkou. Přijde mi, že ta kapacitně nestačila už v době výstavby. Což je patrné na úseku mezi D5 a Evropskou, kde je pruhů již 6.

Bylo by v celku zajímavé vidět s jakými a případně zda se pracuje s nějakými modely a výhledy do budoucna. Připadá mi, že ne. Postaví se to co stačí „teď“ (ale alespoň díky za tohle, než nic) a až to 20 let už nebude stačit, tak se za ně uvažovat o rozšíření/doplnění/úpravě.

Vnější pozorovatel

To nestačil, stačí se podívat kolik pruhů má obchvat Mnichova, který je stejně velký…

Vlastimil Kocurek

Hamburk – místy 10-ti. pruh

Poudy

Tak byl problém s pozemky a podařilo se to vyřešit teprve nedávno, rozšíření po Barrandovskou spojku je také v přípravě.

...

V době výstaby (80. léta) stačila, stačit přestala v okamžiku dostavění úseků 514, 513 a 512. Ale jinak souhlas.

Urban Transport Lover

No na Barrandovské sojce to je tak – jel jsem tam minulý týden – že v pravém pruhu je na sobě natláskaná souvislá řada kamionů, v levém pruhu je souvislá řada aut a dodávek, rychlost je na proměnných značkách omezena od tunelu až po Plzeňskou D5 na 😯 Km/h – no prostě tragédie. Tam by pro současné potřeby měl být čtyřpruh v každém směru. Obecně je to špatně celé už od Brněnské D1 po D5 – tam taky bylo nějaké rychlostní omezení, pak v tunelu k soutoku Vltavy a Berounky 80 Km/h, dvoukilometrový most přes údolí 100 km/h do dalšího… Číst vice »

PetrN

3+3 pruhy kolem Barrandova budou dostačující, s tím je ale nutné kapacitně upravit rampy na křižovatce D0XD5 tam je ten hlavní problém, to je špun který způsobuje problémy v navazujících úsecích. Intenzity od křížení D0xI/4 po D1 jsou relativně na 2+2 dostačující, nicméně to mělo být navrhované už od počátku 3+3. Na druhou stranu se dá v budoucnu očekávat snížení intenzit v jižní části okruhu potom co bude postaven severní okruh D0… No a to snížení rychlosti na 80km/h, kromě tunelů se jedná o liniové řízení dopravy, které je instalované kromě D0 také na D1 od Mirošovic do Prahy. Toto… Číst vice »

Urban Transport Lover

Proboha zamyslete se co říkáte a jeďte se tam někdy aspoň osobně podívat – tvrdit, že v úseku D0 x 1/4(D4) je 2×2 dostačující je absolutní výsměch!!!! A zároveň tvrdit že rozšíření kolem Barrandova – tedy úsek D0xD5 po D//Barrandov bude dostačujíc 3×3 je vážně na pár facek Proberte se člověče! Proboha!!! Přesně kvůli takovým chor-bným jedincům ty tuneli k Vltavě totálně duku-vili – a je to a vždycky bude nebezpečnej špunt – vždycky!!! Dokud se nepostavěj paralelní tunely a paralelní most mezi tunelama!!! Je to nejzatíženější úsek na okruhu a všechny kamiony od Turecka až po Česko tudy jedou… Číst vice »

PetrN

Nebojte, úsek znám osobně a několikrát jsem se tam i zasekl, ale vím kde je skutečný problém… nejzatíženější úsek na okruhu je od Barrandovské po D5, v současnosti v pracovní dny kolem 90000 voz v pracovní den, což je na 2+2 naprosto neúnosné (mimochodem stejná intenzita je i na D1 u Brna), ale stojící kolonu kamionů ve směru k D5 způsobuje nevhodně řešené napojení z D0 na D5 kdy se oba směry z D0 (od jihu i ze severu) stahují do jednoho pruhu a až ten se připojuje na D5, takže současně s rozšířením na 3+3 je nutné upravit i… Číst vice »

Urban Transport Lover

Severní část okruhu nebude v roce 2028 – ale optimisticky klem roku 2228 když Pán Bůh dá… Jinak ani u Brna jsem nikdy nezažil tak zasekanou dálnici jako na úseku D0/D5 po DO/xBrrandov – s reálnou „rychlostí“ jak na Evropský třídě protínající celou Prahu 6 s V max 6O…. JInak Praha 5 tvrdošíjně trvá na ton, že nedovolí dostavbu Radlické radiály dokud se nodostaví severní část D0 plánovaný přes Suchdol, kde si v 70. a 80 letech kolem plánovaný trasy dálnice nastavěly vily a rodinný domky a několik dekád do toho bodaj vidle… a dál přes Březiněves a Satalice k… Číst vice »

fouss1

Potom co bude postaven severní okruh D0 ??? Kde to žijete ? na Měsíci ? Severní úsek D 0 měl být zprovozněn pře více než 20 ti lety. Dočkají se možná moje vnoučata. Ještě dlouho se tam nekopne.

fouss1

Pokud si dobře vzpomínám, tak v tomto úseku, D 5 – Barrandovská spojka, před otevřením D 0 od Barrandovské spojky k D1 , proběhla kompletní rekonstrukce, obdobná dnešní rekonstrukci D1. Toho, kdo rozhodl ponechat pouze dva pruhy bych pro výstrahu zastřelil. Prakticky denně je na úrovni Jinočan min. jedna dopravní nehoda a D 5 popojíždí od Rudné. K čemu je nám kus slavné D 0, která kapacitně nedostačovala již v době svého otevření ?? Ony se ty auta přijíždějící z D 7, D 6 a D5 nějak na ten slavný okruh tak nějak nevejdou.

Filip Jirsák

Já teda doufám, že za dvacet let už budou automobilovou dopravu běžně zajišťovat robotická auta a tím pádem bude intenzita silniční dopravy ve městech nižší než dnes.

Ivo

Neni v tomto useku uplne novy povrch vozovky..?? A znova to rozkopat…

Jakub

Vždyť se píše, že je tam rezerva. Buď se tedy bude pouze přemalovávat a nebo pracovat na kraji.

beedat

Přemalování za miliardu? No nazdar

Jakub P

No pisou taky o kompletnim zbourani a znovupostaveni dvou dalnicnich mostu, zjevne ma RSD ponekud nestandardni definici rezervy.

jozka

Rezerva je uprostred a mosty se bouraji kvuli technickemu stavu.

Mates

Spíš by mě zajímalo zda tam zůstane ta 80 směrem do Běchovic.
Přitom okruh to má být dálnice…

Tom

Někde jsem četl, že po rozšíření by to mělo být 110 a „odemčení“ 130 je podmíněno napojením na D0 511

...

Aby to neskončilo jako u Jesenice a u Modletic.

Azkaban

Marně sem doufal že se bude jednat o úsek D5-K Barrandovu kde je situace dlouhodobě neůnosná. Také by bylo fajn kdyby Praha uvažovala o šestipruhu na Štěrboholský radiále.

Tomáš

Štěrboholské radiále snad v dohledné době významně ulehčí DO 511. Ale s tím D5-k Barrandovu samozřejmě souhlas

PetrN

tam se situace výrazně zlepší po výstavbě D0 od D1 do Běchovic, optimistické dokončení 2025, ale ruku na srce, kdyby teď Praha začla uvažovat o rozšíření Štěrboholské radiály tak to neproběhne dřív než stavba zmíněné části okruhu D0, takže je to asi bezpředmětné

Azkaban

Uvidíme no, Jižní spojce se taky sice lehce ulevilo, hlavně od kamiónů. Ale stejně si tam neumím dneska představit jen 4 pruh. Ostatně je to vidět při každém zúžení…

PetrN

no a k úseku D5-Barrandov, s tímto rozšřením se taky počítá, na ŘSD v mapové aplikaci visí termín realizace 2023-25. Velkým problémem tady ale není jen úsek 2+2, ale taky ve velké míře kapacitně nedostačujícíc MÚK dálnice D0xD5 kdy se obě jednopruhové rampy z D0 (ze severu i od jihu) na D5 spojí do JEDNOHO pruhu až následně se připojuje na D5 směr Plzeň, v tomto případě by bylo minimálně žádoucí aby se do průběžných pruhů D5 připojovaly oba dva pruhy. Obecně častým problémém naší dálniční sítě jsou právě i nedostatečně kapacitní dálniční křižovatky (např. D1xD2 u Brna – ta… Číst vice »

Poudy

V těch křižovatkách máte naprostou pravdu, teď už se to tedy zlepšilo a co se postavilo poslední dobou a co se teď staví, tak je mnohem lepší, viz. předimenzovaná Olomouc. Trošku se obávám toho, co vznikne na D0 mezi Běchovicemi a Satalicemi. MUK s I/12, Českobrodskou, D11, Náchodskou a nakonec s D10, to vše na 5km. Výhledově s intenzitou okolo 100 tis. vozidel. No možná by si ten úsek říkal o víc než rozšíření dvou mostů o 3 metry.

PetrN

jo nové křižovatky už jsou navrhovány lépe a často hodně předimenzované (např. i křížení D1xD55xD49(budoucí))… Co se týče úseku D0 Satalice-Běchovice, myslím že to je navržené dobře, v infoletáku se jasně píše že celý úsek bude mít průběžné 3+3 pruhy a na obou mezikřižovatkových úsecích v celé délce, tj. vždy mezi Českobrodskou a D11 a také mezi D11 a Chlumeckou(Náchodskou) budou 2x 3+1 pruh, tzn. propojení přídatných pruhů z křižovatek, obdobně jak tomu tak je nyní na D10 u Mladé Boleslavi směr Liberec mezi exity 44 a 46… No a je zajímavé že v tomto úseku není zahrnuta část od… Číst vice »

Poudy

Ano ono to bude stačit, rozhodně to ale nebude bezpečné pro rychlost vyšší než nějakých 110km/h, takže na dálniční okruh můžeme v tomto místě zapomenout, bude to víc než dálnice fungovat jako příměstská highway v Americe. S tím úsekem od chlumecké jste si odpověděl sám, tam se to bude řešit samostatně.

PetrN

a k tomu bude ještě budou upraveny všechny rampy D0D11 v obou směrech (od Satalic i od Běchovic a zpět) vždy na dva průběžné pruhy v celé délce včetně odpojení i připojení. Viz. infoleták ke stavbě, takže aspoň že tak…

Tom Matoo

Ano odbocovaci pruh z D5 na D0 ve smeru od Plzne je katastrofa a kolony tam jsou skoro denne. Toto by melo byt asi resene v ramci zkapacitneni D5 Beroun Praha. 2018 bya studie, ale od te doby nic. https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu/!ut/p/a1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOK9Pb09DZ2cDbzdjQ0MDRzNXFyNTX1CDAwMDIEKIoEKnN0dPUzMfYAiJhZGBp4uTh4u5pa-BgaeZsTpN8ABHA0I6Q_XjwIrwecCsAI8VhTkhkYYZDoqAgCJ8XUV/#/stavby/D5/d5-praha-beroun-zkapacitneni?filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&filters%5B%5D=StavbyStudie&page=0

Takze min do 2030 muzeme byt v uplnem klidu.

PetrN

no v informačním letáku k té stavbě (rozšíření D5 Praha-Beroun) nic o úpravě MUK D5xD0 psáno není a i v mapě je ohraničení stavby před samotnou MUK, ale můžeme doufat že úprava ramp ve směru D0D5 bude nakonec zahrnuta…

Martin V.

A přitom zrovna tohle by nebylo nic tak složitého (asi by bylo potřeba rozšířit mosty D5 přes silnici 605). A v opačném směru je to totéž. Tam by možná stačilo při odbočování z D5 namalovat ze tří pruhů do 2+2 systém \V/. Tohle uspořádání mám docela rád, při jízdě v prostředním pruhu se řidič může rozhodnout na poslední chvíli a přitom tím nikoho kolem sebe neomezuje.

Martin V.

Sorry, při formátování vypadl backslash. Schéma mělo být zpětné lomítko, V a lomítko – tedy ze tří průběžných pruhů dva pruhy rovně (či mírně doleva) a dva doprava. Severně od Vídně to mají https://mapy.cz/s/meromocaja

PetrN

vím co máte na mysli, to mi v ČR často chybí, v Rakousku používáno celkem často, zatímco u nás je jeden odbočovací a za kousíček se ten jeden rozdělí na 2 a těsně před připojením opět zúží na jeden, což naprosto neefektivní řešení. Ano v případě D5 by to takto šlo použít z D5 na D0, v opačném směru by asi bylo opravdu nutné polovinu mostu rozšířit, aby bylo to napojení dostatečně kapacitní

JménoStáleJeštěNemám

ŘSD rozšíří část Pražského okruhu na šestipruh … zatím jen na papíře, vybralo projektanty.