Infrastruktura Silnice

ŘSD rozkopalo na závěr roku D46, omezení jsou u Vyškova i před Olomoucí

Výměna svodidel na D46. Foto: ŘSD
Výměna svodidel na D46. Foto: ŘSD
Na dálnici mají být bezpečnější svodidla, výměna potrvá do konce roku.

Řidiči na dálnici D46 mezi Vyškovem a Olomoucí musí počítat s několika omezeními, které potrvají do konce roku.

Obousměrná uzavírka levých (rychlých) pruhů dálnice D46 začala v oblasti křižovatky Slavonín. Potrvá do konce letošního roku z důvodu provádění stavebních úprav. „Stávající jednostranná betonová svodidla ve středním dělícím pásu budou z každé strany demontována a odstraněna kvůli degradaci betonu a viditelným trhlinám,“ vysvětlil Miroslav Mazal z Ředitelství silnic a dálnic.

Prováděná náhrada řeší vyrovnání jednostranných betonových svodidel výšky 1,1 metru. Nejpozději do 31. 12. 2020 bude osazeno celkem 162 kusů nových svodidel na 628 metrech obou směrů dálnice D46. Dále bude proveden zhutněný zásyp z nenamrzavého materiálu před konečnou povrchovou úpravou drobným kačírkem. Betonová svodidla nakonec doplní reflexní prvky s odrazkami. ŘSD si od úprav slibuje větší bezpečnost.

S omezením musí už od tohoto pondělí řidiči počítat také hned na začátku dálnice u Vyškova. Práce zde budou probíhat až do 16. prosince. „Jednotlivé uzavírky budou dlouhé vždy několik stovek metrů, aby byla minimalizována případná tvorba kolon a potrvají maximálně 48 hodin. Doprava bude v opravovaném směru vedena v jednom jízdním pruhu, ve směru opačném budou zachovány dva jízdní pruhy,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
abc

To budou zase Vanoce xd

Michael

Na dopravniinfo.cz je uvedené omezení do 30.11.,pokud by to bylo až do 31.12., jak říkají kluci z rsd, tak to mame bratru 52 dní (od 9.11.) ve kterých vymění 162 kusů betonových svodidel (průměr 3 denně)…no nic no..

MLB

To je ale v ČR celkem standard… 😀

yxc

Pod betonová svodidla se dělá souvislé zpevnění z cca 20cm betonu. To nějaký čas zabere.

Olda

Ejj, murovať se chodilo de Pešti cez leto, v zime bylo treba opraviť murársku ližycu.

Pašák

Teď svodidla, na jaře povrch jak je zvykem

Milan

Svodidla se zde již opravdu dělala, je to maximálně 8 let.

Jakub (easydrink)

Oni netvrdí že ne. Budou je vyměňovat.

Petr

Jak dlouho ty svodidla vydržela? 10 let?

Jiří Kocurek
Otakar

Stejně nechápu, proč je ta křižovatka tak komplikovaná. Defakto od Lipníka na Prostějov se dá odbočit dvěma sjezdy. Kolikrát to tam lidi mate a bojí se, že odbočku přejeli a dupají po brzdách. Už jsem tam viděl i lidi couvat.

To samé od Prostějova na Olomouc, proč rovně není do Olomouce, ale musí se odbočovat doprava a pak přes most křižovat zpátky. To samé ten dlooouuuhýýý kolektor… absolutně zbytečné a na údržbu drahé.

Michael

Ten druhý sjezd od Lipníka je pro lidi jedoucí do Hnevotina nebo Lutina.
Z PV do OL je to tak řešené protože nejde jen o odbocovaci pruh na Ovu ale i připojeni Ovy na Pv. Toto řešení je asi nejjednodušší.
Pokud se jedná o dlouhé přípojeni pruhu z OL na PV, je to záměrně tažené až za připojku od prům. zóny Hnevotin, ze které vyjíždí jeden kamion za druhým, byť tento byl dodelan dodatecne

PetrN

hlavně v zatíženém směru z Lipníka na Prostějov máte polopřímou rampu mimo průpletový úsek, což je naprosto v pořádku.. ta druhá „vratná“ rampa je pouze pro sjezd na Hněvotín, kdyby byla pouze ta, tak vám půjdou přes společný velmi krátký průplet směry Prostějov>Mohelnice a Lipník>Prostějov a mohlo by to přinést nárazově kapacitní problémy, zase je fajn myslet do budoucna… Podívejte se jaké potíže tento jev dělá na křížení D1xD2 u průpletu směrů Bratislava>Praha a Ostrava>Bratislava

Otakar

To máte pravdu, děkuji za vysvětlení. Křížení D1 a D2 je problematické a asi ne v krátké době vyřešitelné.