ŘSD příští rok uzavře tunel na silnici z Hradce Králové do Olomouce
Tunel Hřebeč. Foto: Policie.cz
Během více než šestiměsíční opravy budou jezdit auta po původní silnici přes Hřebečský zlom.
Během více než šestiměsíční opravy budou jezdit auta po původní silnici přes Hřebečský zlom.
Tunel mezi Svitavy a Moravskou Třebovou? To je v jakém jazyce?
Jezdím pravidelně přes tunel
Už se těším jak budem všichni objíždět a nadávat ať ten ču..k predemnou jede rychleji.
100mega prošustrováno snad bude výsledek vidět.
Ale myslím ze to za 4 roky zase bude nějaká oprava.
Osobně se mi stalo, že při uzávěře tunelu byla opravována i objízná trasa!! Byly to nervy vyhýbat se v jednom pruhu s protisměrem. Proklel jsem chorý mozek toho, kdo to vymyslel!!! Nedělám si iluze, že by bylo teď nêco jinak!! Já Vám věřím!!! 😉😁😁😁
A můžete to zase smazat!! 👍👍
Osobně se mi stalo, že ve chvíli, kdy probíhala uzávěrka tunelu, byla opravována cestáři i objížďka. Byly to nervy, vyhýbat se v jednom ucpaném pruhu. Proklel jsem tenkrát chorý mozek toho, kdo to vymyslel., tak se těším na to, že to bude zase a opět stejnė!! Já Vám věřím😉😁😁
Docela by ma zajímalo, co bude s tím tunelem, až tam skončí 1. třída a bude to nějaká 2. pod krajem, lebo vznikne dálnice. Chci vidět, jak pak bude kraj řešit, aby mu tím nahodou neprojeli cyklisté, co do tunelů nesmí.
To je asi ten nejmenší problém … Máme přece dopravní značku ,,zákaz vjezdu cyklistů“ 😉
Ale nemáme cyklisty, kteří by libovolné dopravní značky dodržovali 😉
Jací řidiči, takoví cyklisté. :p
Ikdyž bude dálnice, tak I/35 zůstane stále silnicí první třídy a bude se o ni starat ŘSD.
Opravdu? A jaké číslo bude mít? Předpokládal bych také, že to bude II/635.
Proč by neměla mít dnešní označení ? Nebo snad nemá dálnice jiné označení, ale se stejným číslem ? Co takhle barva označení ? Hochu, hochu.
Dvě silnice, nemohou mít v souběhu stejné číslo. Trochu to chce prostudovat legislativu. Může být v části trasy dálnice a v části trasy jednička, ale nikdy ne paralelně.
Sice s vámi obecně souhlasím, ale už máme v republice protipříklady. Takže to asi nebude pravda.
Podivejte se na priklad silnice a dalnice c. 11 Chlumec-Hradec Kralove. Evidentne to jde.
Prostě tady v republice je bordel, co dodat.
Třeba v úseku Hulín – Otrokovice je I/55 i D55 souběžně (jak už naznačoval JirkA), ale o to nejde. Spíš je mrhání prostředky na údržbu, když ŘSD postaví z Vyškova do Hulína dálnici D1 a přesto se stará i o souběžnou I/47, která už dávnou nemá funkci pro tranzitní dopravu. Mají z toho udělat II/430 jako z Brna do Vyškova https://cs.wikipedia.org/wiki/Silnice_II/430 nebo II/647 jako z Fulneku do Bohumína, ať se stará kraj!
To určitě ne. Bude z ní doprovodná komunikace, čili druhá třída číslo II/635.
Jak asi značkou za 3500.
Proč nesmí cyklista do tunelu?
Jsou tam čerti.
A *teď* se tam nesmí? Jel jsem tama autem naposledy před rokem, ale nevzpomínám si, že by tam byla odpovídající značka. Letmé proběhnutí streetview mi to potvrzuje, ale mohu se plést.
(Že to je nerozumný nápad nerozporuji.)
Možná vás to překvapí, ale cyklisté po silnici 1. třídy, i v tunelu, jezdit smí.
Bude se zvyšovat maximální povolená rychlost?
Nemyslím, spíš tam namontují radar aby mohli vybírat.
Ten tunel je víc zavřenej než otevřenej, a přitom to vypadalo jako užitečný a dobrý nápad.
Já tam jezdím teda dost často a ani jednou nebyl zavřenej.
Zavřený je každou chvilku . To zase bude u Tety na ovaru stát moulů .
Pokiaľ si zaistili luxus úplného a nepretržitého vylúčenia dopravy, a pri sume 90 miliónov korun očividne nepôjde o žiadne rozsiahle sanácie a prestavby, ale skôr len o doplnenie a vymenie technológii, osvetlenia, výmeny krytu vozovky, tak to na tak vyťaženej ceste predsa nemôžu nechať úplne zavreté celý pol rok.
To je neuvěřitelné, tunely co se stavěli za Rakouska-Uherska slouží dodnes. A tohle je zřejmě v tak strašné stavu, že plánují opravu na půl roku???
Který silniční tunel postavený za Rakousko – Uherská slouží až do dnes ?
Vyšehradský? 🙂
On se nikdy neopravoval?
Tak jisě, 15 metrů v ostlé sklále nebo 300 metrů v jílech, v tom vlasdtně řádný rozdíl není.
To už můžete rovnou vzít jeskyni Šipka a tvrdit, že za 20.000 roků opravu nepotřebovala.
Odpovídám na otázku, nic víc. 😉
Není to jíl, ale jílovec, prachovec a slínovec … A hlavně je to na nevhodném místě, viz sesuvy
A jakou měly tunely vybavenost technologiema? 🙂
Žádnou a taky to šlo. A možná i díky tomu to tak šlo. 😉 Vím, že doba se změnila, ale kolik u nás zahynulo v tunelech lidí? Na co tam všechnu tu diagnostiku potřebujeme? V čem je její přínos? Kromě toho, že se neustále obměňuje a tunely jsou proto velmi často zavřené… A to všechno platí dvojnásob o tomto konkrétním piditunýlku…
https://ct24.ceskatelevize.cz/archiv/1415748-pozar-v-tunelu-pod-mont-blankem-si-vyzadal-39-zivotu
To jako vážně chcete srovnávat tenhle lepší ekodukt s tunelem pod Mont Blankem?? Popravdě řečeno je větší riziko, že některý z těch zázraků techniky někomu spadne na hlavu, než že se tam stane něco takového.
Jiří, ptal jsem se, „kolik u nás zahynulo v tunelech lidí“. 😉
U nás v podjezdu Valík za miliony odstranili technologie co stály další miliony, dali led světla a rázem se může 100km/hod. Jo pokrok…
Tak oprava za 93 milionů nevypadá na to, že by byl v tak strašném stavu, spíš je tradičně strašné to časování.
Pamatuji když ho stavěli. Tehdy jsem jako obchoďák často jezdil a objíždět to po staré cestě bylo šílený. Obzvlášť když člověk hodně spěchal. Od začátku s tunelem byly problémy. Nejdřív ujížděl svah, pak zase chcalo přes něj atd. Asi ví proč ho budou likvidovat.
Geologie tohohle kopce (zlomu) stojí za dvě věci. Jsem zvědavej, jak dopadne navržený dálniční tunel.
A je to jenom geologií, nebo se jim prostě nepovedl? On má jako třípruh hodně velký průřez ve srovnání s dvojkolejnými tunely, které se u nás staví ve velkém posledních 150 let. Ostatně pár kilometrů na sever byl věčně problémový Třebovický tunel v bobtnajících jílech (dnes nahrazen zářezem).
Tak co si pamatuji, tak problematická byla geologie. jak tunelu tak i svahu na moravskotřebovské straně.
Starý Třebovický tunel byl nahrazen novým tunelem hloubeným (kratším a mělčím), někdo by řekl zakrytý zářez.
Geologické podmínky v tomto místě jsou noční můra všech tunelářů – slíny, jíly a pískovce uložené v šikmých vrstvách. Jednoduše řečeno: tohle sjíždí po vrstvách skoro samo. A pokud přijde člověk a udělá tam odřez, tak to začne sjíždět dolů a jen tak se to nezastaví. Ostatně k prvnímu závalu došlo už během stavby a po dokončení svahové pohyby pokračují dál.
Bohužel se svah zastavit nedá, leda zpomalit.
A plánovaný tunel na D35 pod Mladějovským vrchem bude v lepším místě, nebo je to jako přes kopírák? Bývalé lupkové doly jsou v tom svahu všude.
Hřbet je provrtaný skrz naskrz, ale pokud jsou to registrovaná důlní díla, tak se s tím v projektu počítá. Mnohem větší průšvih jsou různé načerno hloubené štoly, kde se těžilo uhlí. Ještě před lupkem se totiž na Hřebči kopalo uhlí, sice mizerné kvality, ale snadno dostupné. V takových lokalitách, kde je uhlí až u povrchu, se dřív celkem běžně těžilo i načerno – místní si našli místo, kde menší sloj pronikla až na povrch, začali tam těžit a pokud sloj neklesala moc strmě, zajeli i desítky metrů dlouhými štolami pod zem. Měli tak zadarmo uhlí, takže těžili dál a dál… Číst vice »
Pozoruhodné jak zachovalá může být výdřeva po skoro 200 letech v mokré hlíně.
To bude zase tunel (i když jen 354 m dlouhý). V té díře se budou půl roku vrtat? Za tu dobu mohli udělat nový.
Za tu dobu mohli přidat další pruh od Tunelu až do Svitav (nebo až Litomyšle)
Není pro to nejmenší důvod, když tudy ani nepovede plánovaná D35.
„Vzhledem k tomu, že tunel bude nově zařazen do jiné bezpečnostní kategorie, dojde k modernizaci jeho technologické části. Bude provedena reinstalace videodetekce a kamerového systému, řídicího systému, požární ochrany a nového LED osvětlení včetně proměnného dopravního značení a světelné signalizace, odvětrání a vzduchotechniky,“
A na to potřebují půl roku? To bude radost
Na pul roku uzavrit relativne novy tunel na silnici 1. tridy? Co tam proboha budou delat? Zvlast kdyz ma do 10 let stat paralelni dalnice.
Přesně…tak je potřeba tam narvat nove kamery, vetraky, radary apod. Co na tom ze kromě radaru uz tam všechno je,nehody se tam defacto nestavaji a v jiných zemích jsou za půl roku postavit tunel úplně nový….
v jaké zemi postavili tunel za půl roku?
Řekl bych, že v SSSR by dokázali postavit tunel klidně za 2 týdny. Sice by přitom zemřel nespočet lidí, náklaďák by se do něj nevešel (ačkoli se několikrát vytěžilo 100% zeminy) a bezpečnost toho tunelu by také nebyla vysoká, ale rozkaz generalissima by byl splněn.
jaká dálnice?
D35 Opatovec – Staré Město
Že by D35 ?
Holt nové silniční tunely se nestaví, tak se pro firmy zaměřené na tunelové technologie musí najít jiný kšeft. Viz nedávné rekonstrukce Valíku a Klimkovic. A že mají kluci z Kolína na ŘSD dveře vždy otevřené, se ví dávno.
Tak tak, tunel musí bejt.
V Klimkovicích akorát udělali úsekové měření rychlosti.
ve Valíku se aspoň zrychlilo na 100 km/h… tuta uzavírka přeruší spojení části Moravy a Čech. objízdná trasa s velkým převýšením a množstvím zatáček je úžasná. předjíždět tam při těch intenzitách provozu nepude. jiná použitelná objízdná trasa v blízkosti tunelu zřejmě není – opravte mě pokud se mýlím. od jara do podzimu doprava v řiti – co víc si přát?! =8-o
To je přesné, jako z D1 – místo toho aby se nejdřív postavilo asi 60Km D35 a vznikla tak funkční varianta, tak se tu koná 10-ti leté martyrium s názvem rekonstrukce D1. A to ještě někdo tvrdí, že byla špatně postavená, vydržela 40let bez pořádné údržby. A co vydrží dnešní dálniční stavby všichni víme!
D1 ani náhodou nevydržela 40 let bez pořádné údržby. První úsek byl otevřen v roce 1971 a celá dálnice mezi Prahou a Brnem byla dokončena roku 1980. Už někdy půlce 90. let byl stav drtivé většiny dálnice naprosto tragický. Ten první úsek (Praha – Mirošovice) prošel rekonstrukcí už v letech 1996 – 97. Tedy po nějakých 15 letech. Ty zbylé úseky se průběžně operativně opravovali, aby se po tom dalo alespoň trochu jezdit. S nutnou rekonstrukcí s dlouho čekalo právě na D35. Její kompletní dostavba v úseku Sedlice – Lipník nad Bečvou byla (i nyní je) v nedohlednu. Muselo se… Číst vice »
Máte nějakou divnou aritmetiku: „První úsek byl otevřen v roce 1971 … Ten první úsek (Praha – Mirošovice) prošel rekonstrukcí už v letech 1996 – 97. Tedy po nějakých 15 letech.“
Takže ne po 15, ale po 25 letech. A úsek Brno-západ – Kývalka dostal dočasný asfalt (před rozšířením na 3+3) místo původního betonu z roku 1972 až někdy předloni a beton z roku 1973 na úseku Ostrovačice – Devět křížů na výměnu stále ještě čeká. Takže se (a to souhlasím, že v naprosto příšerném stavu) dožije 48 let aktivní služby na D-D-D-D-jedna.
Jasně 25. A jasně dožije se 48 let, ale minimálně 25 z toho je v havarijním stavu. Jde mi o to, že když ty „dnešní“ dálnice necháte netknuté, tak tam taky za 50 let budou a bude se po nich dát nějak jezdit, když budete látat ty největší díry. Podobně jako u původní D1.
Takže mezi rokem 1971 a 1996 je podle Vás 15 let?
Chyba jasně. Stále je to ale výrazně méně než 40.
Vezměte si 2 dny starý článek o opravě I/53. Tam budou 3 roky vyměňovat 7 km asfaltu.
Ta měla stát už dávno….