ŘSD připravuje podklady pro stavební povolení středočeské D3, provádí geologický průzkum

Geotechnický průzkum v koridoru budoucí středočeské D3. Pramen: ŘSDGeotechnický průzkum v koridoru budoucí středočeské D3. Pramen: ŘSD

ŘSD aktuálně předpokládá, že středočeský úsek D3 se bude stavět v letech 2025 až 2029, podle ŘSD jde nicméně o „silně optimistický“ předpoklad.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kreketuse

Bylo by zajímavé kdyby v jesenici vznikla konečná nějaké kolejové dopravy mířící bez přestupů do centra a dál. potom by ji ta dálnice mohla trochu napájet .
pokud nevznikne vestecká spojka, proti které je velký odpor, proudy aut ucpou starou benešovskou nebo se budou vracet na D1.

Kreketuse

Dosud poměrně tichá oblast bude zasažena hlukem v pásu který bude v nočních hodinách široký i přes 10km zejména za deště nebo inverze.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Výstavba 2035-40. Nejdřív. Bude to poslední dálnice v Čechách*.
* Morava má samozřejmě D43 a D49.

David

Rok 2025 je nereálný už teď. Územní rozhodnutí zatím neexistuje. Pokud se ÚR podaří získat do roku 2030 (optimistický odhad), tak pět let potrvá výkup všech pozemků, pokud vše dobře dopadne, tak v roce 2035 se možná začne stavět první úsek.

Dusanh

Bylo zásadní chybou, že se s obcemi Neveklovska nepovedlo vyjednat stavbu 0305+0304 a Václavické spojky. Tím by se zaprvé vyřešily všechny problémy v Olbramovicích, Miličíně apod., dál by tím bylo jasné trasování toho zbytku, takže by se už mohlo stavět 0301 do Jílového (což by samo o sobě sice dopravně nemělo moc velký význam, ale pak už by zbývaly jen dva úseky).

Saljack

Naštěstí Olbramovice budou již v září vyřešené.

Kodl

Já říkám, že středočeská D3 nebude kompletní ani v roce 2039. Je to naprosté selhání tohoto státu a ŘSD.

Koro

Osobně mi varianta přes Posázaví taky nepřipadne ideální. Ve stopě dnešní I/3 by mi to přišlo lepší a současně rozšířit D1 na 4+4

Dusanh

I/3 nevede přes Posázaví? 😀

Notnow

Pane mysliteli, Sázava se táhne desítky kilometrů od Žďáru až k Davli. Aby D3 jakkoliv neprotla Sázavu by znamenalo udělat odbočku z D4 u Mníšku směrem na Slapy.

Celé tohle strašení zničením Posázaví nechápe realitu jednoho pitomého mostu, který reálně ovlivní panorama tak max jednoho dvou kilometru v tom Posázaví, které je stejně dávno zničeno českým lidovým stavitelstvím v této oblasti.

Koro

Dobře, napsal jsem to nepřesně. Měl jsem napsat v navrhované trase.

Bohumil Pokorný

Což o to,ten most asi bude vypadat hezky,i dálnice může být dobře zakomponovaná do krajiny,ale bohužel ten nepřetržitý hluk bude slyšet na obě strany od mostu 4 km daleko.Běžte si to vyzkoušet k mostu na D1 u Hvězdonic.To bude asi to,co místním nejvíc vadí.A esteticky odhlučnit most zatím nikdo neumí.

Jmeno

za 10let bude pulka aut elektro, tam je o rad mensi hluk.

Martin

I kamiony budou elektro ?

Bohumil Pokorný

Největšími zdroji hluku jsou hluk valení pneumatik po vozovce a aerodynamický hluk. Hluk elektromotorů při vysokých otáčkách rovněž není zanedbatelný.

původní Jakub P

Při dálničních rychlostech nikoli, při těch je hluk pneumatik výraznější než hluk motoru a o celkové hlučnosti rozhoduje ten. Elektromobily jsou výrazně tišší jen při velmi nízkých rychlostech.

Twix

Nebude to asi úplně totéž jako u Hvězdonic, tam vede ten most docela nízko nad řekou, dokonce některé domy jsou výš než dálnice. Tady má být most opravdu hodně vysoko a hluk se směrem dolů moc nešíří.

VTT

Hluk z dálnice edené trasou I/3 by se nešířil? Jděte si to poslechnout na některý kopec podél ní – třeba i Čerčanský chlum.
A podél I/3 je zástavba velmi blízko a je dost hustá.

Bohumil Pokorný

Samozřejmě by se šířil.Je třeba ale vzít na vědomí, že lidem v okolí dálnice se vždy sníží hodnota nemovitostí a kvalita života.A tomu se lidé samozřejmě brání.Je tedy potřeba hledat taková řešení,která umožňují jak technický pokrok,tak zároveň zachování a zlepšování kvality života.Těm lidem nemůže stačit pouhá finanční náhrada jejich nemovitostí,je třeba rovněž vhodným způsobem kompenzovat vzniklé zhoršení života všem v okolí dotčeném stavbou a provozem.Výměna oken rozhodně nestačí.

VTT

Těch lidí v okolí dnešní I/3 žije víc, než v okolí plánované D3. Navíc je dálnice vedená v trase I/3 (pokud tomu rozumím, tak by se mělo jednat o rozšíření té I/3 o další dva pruhy) z hlediska vlivu na okolní osídlení mnohem (opravdu mnohem) horší, než plánovaná D3 – jednak kvůli vedení v údolí, jednak kvůli blízkosti osídlení, kde už dnes je silnice vedená poblíž domů, de facto jako městská komunikace – třeba v Benešově, Bystřici nebo v Poříčí. Je divné, jak se oháníte těmi pár lidmi v okolí D3 (kterým by se daly negativní dopady minimalizovat vhodným vedením… Číst vice »

digi

„kterým by se daly negativní dopady minimalizovat vhodným vedením dálnice daleko od sídel, výstavbou stěn“

Tak proč ta výstavba protihlukových stěn není rovnou v projektu?? vzdyt to je na hlavu… postavíme dálnici a uvidíme, pokud bude dost řevu tak to postavíme za 2x krát tolik než by to bylo pokud by to bylo v původním projektu, a pokud dost řevu nebude tak se na to vybodnem.. ŘSD

A trasování dálnic zaostává zhruba o 20 let za realitou výstavby, navíc na nějaké dlouhodobé plánování se tady v tom státě kašle…

VTT

Třeba proto, že ta dálnice povede dost daleko od osídlení a ne někde údolí a tak ten hluk nikomu vadit nebude.
Jo, na plánování kalou ti, co chtějí dlouhodobý plán na výstabu D3 hodit do koše a místo toho vytvořit nový plán na výstavbu dálnice z dnešní silnice, který by negativně ovlivnil spoustu lidí.

digi

„a tak ten hluk nikomu vadit nebude.“

řsd studii šíření hluku nedělá tak by mě zajímalo jak to víte…

Anebo je to ceska klasika nevadí to mě tak to nevadí nikomu??

Bohumil Pokorný

Já jsem nepsal,že chci vést dálnici v trase I/3.A dopady podél jakékoliv silnice mi vadí.Je třeba hledat jiná řešení,než jen budovat další a další silnice a zdůvodňovat to potřebou růstu silniční dopravy.A zhoršovat život neustále dalším a dalším lidem.

Lysimachia

Navíc to tam bude několik kilometrů stylem tunel-most.

Air Traveller

ve stope dnesni I/3 je to ta nejhorsi varianta

Greyfin

Rozšíření D1 na 4+4 je nereálné, protože není kam rozšiřovat.

VTT

Zase tahle blbost s vedením po I/3. Jeďte se podívat ke Čtyřkolům, Čerčanům, Poříčí, Benešovu, Bystřici… Jak byste tam chtěl cpát dálnici?

Mts

Nastesti je uplne nepodstatne co vam pripadne nebo nepripadne idealni…

Petr

D1 na 4+4 naco? Když 3+3 jsou zbytečné…95% idiotů neumí po dálnicích jezdit….jako kdyby ten pravý pruh byl prašivý

Dusanh

Slusi se jen pripomenout, ze D3 povede Posazavim v jakekoli variante…

Sova

Sluší se připomenout, že v zemi, která kvůli pár křiklounům není schopná dokončit ani páteřní dálnici a klíčový dálniční okruh kolem hlavního města, nemusí D3 v tomto úseku vést nikdy nikam…

Jiří Kocurek

Bude to ruská dálnice: Až tam zpevněný povrch a dál nic.