ŘSD převezme od Prahy první kilometry D10 a část radiály. Změna má narovnat poměry ve správě silnic

Most v Horních Počernicích přes D10, který čeká rekonstrukce. Foto: Google Street ViewMost v Horních Počernicích přes D10, který čeká rekonstrukce. Foto: Google Street View

Na D10 tak nastává opačná situace, než platí od začátku letoška na prvních kilometrech dálnice D1.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojta _7

Na „MÚK“ D0/D10 se staly desítky vážných nehod mj. i proto, že tam nesvítí jediná lampa… proč tam tedy jsou?????? Svodidla leží jen tak na asfaltu, aniž by se někdo obtěžoval je opravit. Provizorní značky rozházené, že člověk ani neví kudy jet… Kousek od „křižovatky“ provizorně podepřený most- odhadem tak na 10 let… Tak si Praha představuje křížení mezinárodních dálnic a teď si dozvídáme, že to tak bude minimálně 5 let… Jinak most na fotce byl nedávno rekonstruován, takže ideální čas ho zbourat… Mě by fakt zajímalo, kdy Kupka a spol. začnou něco dělat, protože takovéhle sra*ky nejsou ani někde… Číst vice »

Blzx

No výborně, třeba tam ŘSD konečně zapne osvětlení. Jezdím tam roky, lamp jsou tam mraky, ale tma jak v pytli. A zrovna tady by se to hodilo, když tam nic jiného nesvítí

Vitapb

Nemáte na autě světla? To teď budem svítit na všechny cesty?

Tomáš

Vy to tam asi neznáte, viďte?

Blzx

Tak proč je zbytek okruhu osvícený, když to teda není potřeba?

Tomáš

To nefunkční osvětlení v místě MÚK Satalice je strašná ostuda Prahy. Na všech úsecích okolo to svítí, jen tady, kde je prudká a nečekaná zatáčka, je tma jak v pytli! Taky se tam stalo už mraky nehod, ta svodidla jsou neustále v opravě nebo shozená na zem.. V civilizované zemi by se tam nejen svítilo, ale ještě by tam blikala žlutá varovná světla… Lampy tam přitom jsou už od začátku (12 let v provozu!), jenže kvůli byrokracii nebyly zkoulaudovány a převzaty do péče a později z nich zloději vykradli kabely…
Tak snad se tato letitá ostuda teď napraví!

První Jiří

S tím, že to je prudká zatáčka souhlasím. Ovšem s tím, že je nepřehledná, tak nikoliv. Z obou směrů je tam omezení rychlosti, ve směru z ČM do Letňan nejdřív na 60, pak dokonce na 40 a je tam i značka upozorňující na prudkou zatáčku. Cestou na ČM dokonce 80, pak 60 a pak žlutá cedule upozorňující kamiony na 40. Tu jedinou bych posunul o trochu víc před zatáčku. Takže upozornění je tam dost, problémem jsou řidiči, co nedávají pozor a pak buď překlopí kamion, nebo nevyberou směr na ČM, protože tam vletí 90. A to se děje i za… Číst vice »

První Jiří

Pardon, nikoliv nepřehledná, ale nečekaná, přehlédl jsem se.

Tomáš

To místo je velmi nehodové… když se někde stávají často nehody, tak jen pokrčíme rameny, že jsou řidiči idioti? anebo zkusíme zlepšit stav vozovky, značení a další varovné prvky, aby se nehodovost snížila? kdyby ti řidiči ohrožovali jen sami sebe, tak by mi to tolik nevadilo, ale já se tady vážně obávám, že nějaký rozjetý kamion to nedobrzdí, prorazí svodidla a skončí v protisměru, kde sešrotuje několik osobáků…

První Jiří

To jsme se asi špatně pochopili. Já nerozporuji, že ta zatáčka je nehodová. To totiž je a zajímalo by mě, kolik peněz už stála oprava svodidel téměř každý týden.

Jen si myslím, že značená je poměrně dobře (viz těch x varovných značek) a osvětlení celé křižovatky by tomu nepomohlo, bo lidi tam jsou schopni se nabourat i během dne. Možná by pomohl povrch se zvýšenou přilnavostí (červený povrch), ale těžko říct. Tam je to spíš na kompletní předělávku celé křižovatky, aby tam ty oblouky měly větší poloměry.

Pelikán

MÚK Satalice je majetkově ŘSD v dočasné správě TSK.

Ondra

Bohužel, na tomto počátečním úseku D10 je krásně vidět, jak se Praha o svoje komunikace stará..Zplácaná, tisíckrát zalepovaná dalnice..a pak od Radonic dal, je již vidět péče ŘSD..
A toho stejného se bojím i u nedávno darovaného úseku D1 do Pruhonic..Že stav rozbité dalnice, u ktere nebyla zadna péče viz. začátek D10 čeká i D1 u Prahy..
ale ta péče je k zamyšlení…o stavu pražských ulic ani nemluvě.

Radim

Přesně. A když jsem to psal u toho článku o předání D1 do diskuze, měl jsem asi sto mínusů. Ale tady na D10 to je jasně vidět…

Gawain
Azkaban

Snad všechny přivaděče a komunikace z dálnic do Prahy v péči TSK sou v zoufalém stavu, je to ostuda

Tomáš

Přesně tak, a navíc jsou ze všech stran oblepené billboardy

MK

Zase na druhou stranu, pokračování D1 do centra, ul. 5 května, je snad jako jediná radiala v dobrém stavu.

P73

> Se změnou souvisela proměna dosavadní dálnice v místní silnici I. třídy.

v místní *komunikaci* I. třídy, ne?
(teda vím že to je spíš hnidopišství, ale když už to tam píšete…)

Hafan

Tohle bych zrovna hnidopišstvím nenazýval. V zákoně se používá termín místní komunikace (n-té třídy) i silnice (n-té třídy) a obojí pro něco právně dost odlišného, takže mixování těch termínů dohromady je paskvil a nic takového jako místní silnice neexistuje.
(koho by zajímaly definice, viz paragrafy 3-7 zák. 13/1997 Sb.)