ŘSD požádalo o stavebního povolení pro příhraniční úsek D3, stavět chce od příštího podzimu

Stavba D3 Třebonín - Kaplice nádraží (říjen 2022). Pramen: ŘSDStavba D3 Třebonín - Kaplice nádraží (říjen 2022). Pramen: ŘSD

Na D3 je nyní rozestavěný souvislý téměř třicetikilometrový úsek.

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
bakiy

Už se těším, jak u nás za vsí najedu na dálnici a pojedu po ní do Prahy. Ale budu si asi muset chvíli počkat, než ti pomalí Rakušáci to u sebe dostaví… 🙂

Karl vB.

Noo, těšit se můžete a asi ještě dost dlouho.
Vy doopravdy předpokládáte, že dálnice D3 bude z hranice JČ/St.Č kraje do Prahy vybudována dřív, než ten camfour mezi Freistadtem a Dvořištěm?

kodl

Kez by takto „rychle“ a „prioritne“ sla dopredu i D35, kde si do otevreni dalsiho useku pockame minimalne 4/5 let 🙁

krystof.bohm1

Právě podali žádost o povolení na tunel Dětřichov a obchvat Litomyšle. O D35 se nebojím, horší je to s D11 a Pražským okruhem, o středočeské D3 nebo tunelu Vlasta radši ani nebudu mluvit.

Joker

Buďme rádi, že se vůbec něco děje.

coolio

Koukám že původní silnice první třídy bude zrušená, pohltí ji dálnice. Tudíž nebude alternativa pro jízdu bez české dálniční známky, než přes centrum Dvořiště.

Otakar

DZ stojí 1500,- na rok, to nedají jen totální kolenovrti, protože při provozu auta je tolik nákladnějších položek, než DZ…

Facepalm

Původní silnice 1. třídy, tedy ta, co vede skrz Dvořiště, tam samozřejmě zvostane. „Pohlcena“ bude ta přeložka z 90. let, s čímž se od začátku počítalo.

Karl vB.

No tak holt projedete na trase skrz jednu vesnici navíc.
Zdržení: +- 4 minuty. Z toho se snad neopupínkujete.

Joker

Jak pravil Otakar. Jen totální držgrešle považuje 1500,-/rok za dálniční známku za něco, co ho ekonomicky ničí.

Jan

Prosadilo si Tank Ono přímé napojení z dálnice ve směru z Rakouska? Myslím tu pumpu co je dnes ve směru do Rakous…

Ajznbony

Jako sjezd z estakády, kterou bude dálnice křížit hranici?

Jan

Ano, nevěděl jsem, že je to estakáda…

krystof.bohm1

Sjezd zvestakády je možný, viz Radotínský most nebo právě budovaný most přes maloměřické nádraží.

Paráda, ale co střední Čechy?

O nejdůležitějším Středočeském úseku zase nic 🙁

Vašek

Nedávno se tu o něm psalo, pohledejte…

Facepalm

Počítám, že když čtete článek o opicích, tak se rozčilujete, že v něm není nic o tukanech…

Pepa

pohraničí x příhraničí vizte
https://cs.wikipedia.org/wiki/Pohrani%C4%8D%C3%AD

Jarda

tak pokud to opravdu postaví dříve než rakušaci, tak si každej pohoňkáme fogla a užijeme si chvilku erekce, zatímco všechny okolní státy vše dostaví vše mnohem dříve a obvykle se čeká vždy jen na nás, jestli vůbec někdy něco postavíme, čekají třeba už i poláci, kteří staví rychlostku tuším přes celý polsko.
Ted to chce pohnout se středočeskou částí a následně pohnout s pražským okruhem.

Cestující

Nějak jsi zapomněl, ze např D1 byla na hranicích dřív a čekalo se na Polsko. To se nehodí, tak to ani nezmiňujes. Tak si užij svoji erekci z toho sebemrskacstvi

Facepalm

Tvl, to je jako když se dělal poslední svár ropovodu Družba a uprostřed 100 kiláků chybělo…

Karl vB.

Rakušáci se v rámci dobrých přátelských vztahů asi rozhodli nám dopřát těch 5 minut slávy, abysme taky jednou zažili ten slastný pocit, že nejsme zase poslední. 🙂
Kéž by nám to stavění šlo tak dobře taky u dálnice D52 Brno – Wien. Tam to naši jížní sousedé zapíchli v Drasenhofenu a od roku 2019 marně čekají, kdy se konečně k něčemu rozhoupáme.

Jarda

za to mužeme poděkovat ekoteroristickym spolkům, že neustále blokují dálniční stavbu. Je to ostuda republiky.

Karl vB.

Myslím, že seskupení, která jste jmenoval neexistují pouze v Česku. Řekl bych, že v Rakousku a Německu mají ještě silnější postavení, přesto se tam daří stavět zpravidla rychleji a lépe, než u nás.

Facepalm

Todle bohužel nejde běžnýmu českýmu blbci vysvětlit. Protože běžnej českej blbec se domnívá, že podmínkou výstavby je diktatura a otázku, jak to asi dělaj v (Oester)Reichu či jiné civilizované zemi, si nikdy nepoložil. To by totiž musel přemýšlet a to ho bolí. Jemu stačí, čím ho léta krmí píáristi ŘSD, tedy že za tragický tempo výstavby nemůže neschopnost ŘSD, ale zlí ekoteroristé.

2701

Kolik km dálnic se letos otevřelo v Rakousku?

Michael

Rakousko ještě potřebuje něco dostavět?

bakiy

Ano. Třeba úsek Freiatadt – Dolní Dvořiště… 🙂

bakiy

Freistadt… (Cáhlov)

Jarda V.

Zrovna v této části dálnice se až na jednoho „Vykuka“ co si myslel že u Kaplice zbohatne na pozemních stala většina občanů z Kaplického nádraží, Netřebic a nazidel na straně investora a po ekoteroristech ani vidu ani slechu, osobně znám několik lidí co rádi prodali své pozemky jen aby už to stalo….

Vlastimil Kocurek

Ekoteroristické spolky jednají tak, jak jim umožňuje legislativa.

David

Jak dlouho že D5 končila na hranicích s Německem?

Vlastimil Kocurek

Nevím kolik je vám let, tedy jestli se dožijete D0 nebo ne.

Martin Peterka

Na TW teda ředitel Mátl píše, že stavba se plánuje zahájit ve čtvrtém čtvrtletí, nikoliv ve třetím. Každopádně bude celkem vtipné, že s dokončením hraničního úseku dálnice budeme my čekat na Rakušany a to celkem dlouho 😀 I když u nás si zase užijeme se středočeskou částí.

Kování

Taky podzim je ve čtvrtém čtvrtletí

Daniel Bečvář

V textu je uvedeno „ve třetím čtvrtletí“, nesmíte číst pouze nadpis 🙂

Pavel

Jak bude řešeno napojení na hranici? Rakousko mít v ten okamžik dálnici na čáře ještě nebude.

Tom

U hranic je plánován sjezd. Oficiálně kvůli tomu, pokud by se zavíraly hranice. Neoficiálně kvůli bordelům.

Frantisek

Před lety by člověk řekl, že na hranicích sjede k nejbližšímu nádraží a po Rakousku bude pokračovat pohodlněji vlakem, ale ani to už není pravda. Naopak, dálnice zřejmě způsobí další odliv přeprav z již tak nedostatečně vylepšených kolejí.

Honza

Vaše postižení je unikátní. Podobného exota jsem naposledy četl na Seznamu v době Covidu. Ortodoxně obhajoval mikročipy ve vakcínách. Všem pro smích… máte to společné.

Vlak super ale vocaď pocaď

Bych chtěl vidět jak budou lidi na cestě do Chorvatska k moři nebo na lyže do Alp překládat po střechu naložené auto do vlaku který hlavně do žádných cílů kam člověk potřebuje vůbec nejede 🙂

FrenkyUL

Ty už máš dost.

Jan

Asi by to chtělo redakčně omezit délku loginu do 10 znaků…

Facepalm

Kvůli bordelům, jo? Ste tam asi dlouho nejel, co?

Tom

Jezdím tam občas, ale pravda, že v oblasti nevěstinců zas takový přehled nemám. 🙂

Paja

Tak hlavně že vám jde vymejšlení hospodských báchorek 😉

Facepalm

Co by je nevymejšlel, když mu to retardi lajkujou.

My ostatní teď každopádně víme, že tam jel naposled v první půlce devadesátejch s řízkem mezi dvěma chleby s nákupním zájezdem do Lince .

Karl vB.

Já se pana Toma zastanu.
Budova bývalých kasáren Pohraniční stráže, ke které je zprava přilepeno Casino, může díky „kreativním dekoracím“ okolo oken, na neznalé projíždějící působit dojmem, že tam je levný bordel.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=81593288&newest=1&yaw=1.100&fov=1.257&pitch=-0.018&x=14.4532673&y=48.6501717&q=gaeufedlen&z=18&base=ophoto

Rene

ten prejezd z Rakouska do cesky reality je tady fakt naprostej civilizacni šok..

bakiy

Jestli ona tam hlavně neodbočuje docela významná silnice II/163, ty neoficiální bordele… 🙂

David

Zdrovna v Dvořišti je nějaká opera infrastruktura pro kamiony, čerpadky a nebo napojení silnice na Vyšší Brod, to by tam mělo zůstat než to stavět znova jako dálniční odpočívadlo.

Karl vB.

Z obrázku u článku je variantní napojení naprosto zřejmé:
Sjezd ke kruháči (růžová), z kruháče nájezd na most (žlutá), na křižovatce scharf rechts a dále pokračování po stávající silnici I/3 (růžová).
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/04/D3_Dvoriste.jpg

Ajznbony

Ne, tak to nebude. Od Budějovic bude přejezd na druhou polovinu dálnice a zobousmernenym nájezdem výjezd směr celnice. Je to proto, aby se nekřížily dva dominantní směry.

Martin Peterka

Do doby zprovoznění dálnice na rakouské straně, což bude až po roce 2030, se bude sjíždět na MÚK Dolní Dvořiště.

bajcqr

Podle mě je v provozu 80km, ale to je celkem jedno. Komplet to neni tak či tak

noerf

70 km. Od zhruba 60. km po 130. km.