ŘSD požádalo o stavebního povolení pro příhraniční úsek D3, stavět chce od příštího podzimu

Stavba D3 Třebonín - Kaplice nádraží (říjen 2022). Pramen: ŘSDStavba D3 Třebonín - Kaplice nádraží (říjen 2022). Pramen: ŘSD

Na D3 je nyní rozestavěný souvislý téměř třicetikilometrový úsek.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) udělalo další krok k dovedení dálnice D3 na hranice s Rakouskem, když požádalo o vydání všech stavebních povolení pro úsek od Nažidel k hranici. Oznámil to šéf ŘSD Radek Mátl.

„Na akci zároveň probíhá majetkoprávní příprava a dokončuje se čistopis zadávací dokumentace,“ doplnil Mátl. Tendr na zhotovitele chce podle něj ŘSD vypsat v prvním čtvrtletí příštího roku, ve třetím čtvrtletí by pak měla stavba začít.

D3 Nažidla - st. hranice. Pramen: ŘSD

D3 Nažidla – st. hranice. Pramen: ŘSD

Příhraniční úsek o délce 3,5 kilometru se má stavět současně s navazujícím dvanáctikilometrovým úsekem Kaplice nádraží – Nažidla, pro který silničáři žádají o stavební povolení od letošního října. Podle původního plánu měly být oba úseky hotové na konci roku 2025, u delšího z posledních dvou jihočeských úseků D3 ale ŘSD nedávno odsunulo termín dokončení na rok 2026. Silničáři totiž narazili na problémy s bažinatým terénem.

Na D3 je nyní rozestavěný souvislý téměř třicetikilometrový úsek. Obchvat Budějovic i úsek Třebonín – Kaplice nádraží by měly být otevřeny zároveň v roce 2024. Obchvat Budějovic totiž nabral více než dva roky zpoždění.

Dálnice D3 má celkem měřit 170 kilometrů, v provozu je teď 70 kilometrů od hranic Středočeského a Jihočeského kraje k severnímu okraji Českých Budějovic.

Tagy D3 Nažidla - st. hranice ŘSD
56 komentářů