ŘSD požádalo o stavební povolení pro severní spojku v Českých Budějovicích
Přejezd na IV. koridoru v Českých Budějovicích bude nahrazen podjezdem, kterým povede severní spojka. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Ředitelství silnic a dálnic předpokládá, že stavba severního obchvatu Českých Budějovic začne v roce 2024.
Dobrá zpráva, nicméně tranzit Plzeň – Č. Krumlov-Lipno bude stále jezdit přes Dlouhou louku.
Bohužel ta silnice je pro každý směr jednouprouda….Pro dnešní provoz nedostacujici.
Toho podivuhodného kruháče Okružní/G.Píky co si o tom myslí se asi nikdo neptal.
Super, tak ještě rychle stavby I/20 Pištín – České Vrbné a I/34 Lišov – Vranín a ten sever ČB bude parádní.
Dodal bych ještě obchvat Litvínovic, ale netuším, jaký politický masakr by se musel odehrát, aby prošel.
Nebude to obchvat, ale průtah, protože někdo za každou cenu potřebuje spojit desítky let staré kruháče.
Správné by bylo postavit normální obchvat bez úrovňových křižovatek a mimo zástavbu, o několik kilometrů severněji. To by ale někdo musel uznat, že se to dříve špatně naplánovalo.
Takovéhle silnice jsou všude klasika i na západě. Kruhace nevadí, problém je neschopnost Čechů na ně najíždět.
No nevím, v zahraničí jsem poměrně dost najezdil, ale tak špatně vyřešenou OK jak je na Okružní jsem nikde neviděl. Sjíždět na východní / západní ramena je fakt o „hubu“.
Naprostý souhlas, ona ta ulice Píky má jeden konec lepší, než druhý.
Na jednom konci velice divnej kruháč, na tom druhým poddimensovaná pravoúhlá nasardinkovaná světelná křižovatka.
Souhlasím 👍
Spis nez o ty kruhace mi jde o to, ze se ma stavet skrz mesto a bourat obytne budovy. (RIP Restaurace u Korbelu)
Nebojte, restaurace U Korbelů se tato stavba nedotkne, pouze části objektu. Naopak restaurace bude rozšiřovat své působiště i do zbytku budov. 🙂
Já bych to trošku doplnil:
Dalším významným problémem je neschopnost některých českých projektantů nakreslit (a některých českých schvalujících dopravních inženýrů si vyřvat) funkční kruhový objezd.
Kdybych měl tu moc, tak bych před slavnostním otevřením „výtvoru“ sezval tyto pány a předal bych jim klíčky od kloubového autobusu a kamionu s návěsem, ať se párkrát sem a tam projedou a sami ukážou, jak kvalitní dílo odvedli.
Možná by se ta komunikace dala nazvat „severní segment vnějšího městského okruhu“ (který bohužel neexistuje).
Obchvat považuji také za příliš nadnesené pojmenování.
Důvody pro tuto stavbu vidím následující:
1. Odlehčení Strakonické a Nádražní ulice (s tou obzvláště pitomou křižovatkou Jírovcova-Píky).
2. Město rozdělené řekou si za státní peníz pomůže k dalšímu mostu.
3. Je to min.10 let připravené (video je z roku 2014).
4. Skutečný obchvat, jaký popisujete, by byl mnohem delší a tím i mnohem dražší. Žádné podklady k němu neexistují (a i kdyby byly) za současné finanční situace by se ani nekoplo.
Ještě bude severní tangenta pod Makrem.
Skoro jsem si jistej, ze ten prejezd na fotce nahrazenej nebude, protoze ten je v Hrdejovicich
„Skoro“, ukažte mi v Hrdějovicích vícekolejný přejezd.
Skutečně? 🙂
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=73521405&newest=1&yaw=4.959&fov=0.854&pitch=0.020&x=14.4777689&y=49.0032584&z=16&base=ophoto
Nezmysl tahle silnice nemá potenciál. Jednak se to dá snadno objet po ctyr proudych silnicích druhak z tohoto směru někam směr Okružní není poptávka. Akorát vyhozené peníze
To soudíte na základě pohledu do mapy ? Větší blábol jsem tady ještě nečetl. Dostat se od D3 na I/20 je jedna velká katastrofa.
Můžete v tom směru jet i vlakem…
Máte pravdu, že tam existuje tzv. Nemanická spojka, ale moc vlaků po mí nejezdí. (Pravidelná osobní doprava po ní vůbec nejezdí, nákladní minimální).
Františku, vy vážně nemáte chybu!
Z Třeboně, nebo Lišova na nákupy do Glóbusu vlakem, to fakt jen tak někdo obyčejný nevymyslí.
A můžete se zamyslet kdo a proč by potřeboval z D3 na 1/20 v tomto místě? Odkud kam by musel jet?
Z jihu od Rakouska po D3, kolem CB a pak pokracoval dale na severozapad do Pisku/Plzne. A proc by to potreboval? Treba kvuli vylouceni tezke nakladni dopravy z mesta.
Z Rakouska na 1/20 pojede jako dosud po Dlouhé Louce. Tohle je strašná zajizdka.
Zajížďka, nezajižďka … Dopravní značka transit, eventuálně zákaz vjezdu nad 3.5 t a jedete kolem města ať chcete, nebo ne.
Doprava z jihu od Rakouska. Plus samozrejme jeste smer od JH (I/34).
Zkuste vymyslet konkrétní dostinaci, města mezi kterými by to mělo smysl. Plácnutí nějakého směru nic neznamená. Zjistíte že plánovaná silnice prostě takový význam nemá.
Kdokoliv kdo jede z těchto oblastí (Benešovko, Táborsko, Pelhřimovsko, Jihlavsko, Jindřichohradecko, Třeboňsko) do vzdálenější části ČB (oblast kolem Globusu) nebo do Prachatic, Vodňan, Volar, Vimperka atd.)
Většina popsaných směru pojede po silnici z Tábora přes Písek. Je to o mnoho kratší
Takže vlastně Středočeská D3 není potřeba, protože přes Benešov po I/3 a D1 to do centra Prahy bude vždy kratší
Doufám, že ta komunikace a hlavně křižovatky budou mít dostatečnou kapacitu, jinak to bude jen pokračování dnešního utrpení.
S Pražskou třídou bude úrovňová křižovatka a semafory. Nicméně tato silnice má za účel převézt tranzit z I20 na D3 a stačit by to mělo.
Jó, když je moc aut… Utrpení je to i pro okolí. Zatím jsem ale nepozoroval, že by s výstavbou dalších silnic nějak ubývala – právě naopak. Problém se jen přesune a rozmnoží.
Tak to by vlaky musely být silně přemnožený.
Asi taky začnu psát o silnicích pod železniční témata. Třeba zrušte vlak, já mám rád svobodu s autem. Koleje všude nevedou a tak podobně. Když to tady František dělá pokaždý naopak. Co myslíte?
Ja si myslim, ze jeden pomatenec tu uplne staci. A ze je zrovna fixovan na tu zeleznici, to je asi jedno. Absurdni humor jako absurdni humor. (Z naseho pohledu. On to chudak jiste mysli vazne.)
No jestli zůstane OK u Globusu tak to bude masakr.
Tam je problém spíš s hloupými řidiči, i když třeba přemostění v hlavním směru by pomohlo.