- Silnice •
- Město •
- Infrastruktura •
- Stavebnictví •
- Zprávy
ŘSD poslalo k posouzení další část pražského okruhu, most u Suchdola má být úrovňový
Ředitelství silnic a dálnic poslalo v krátké době do procesu posouzení vlivu na okolí (EIA) už druhý úsek severní části
Ředitelství silnic a dálnic poslalo v krátké době do procesu posouzení vlivu na okolí (EIA) už druhý úsek severní části velkého pražsého okruhu. Konkrétně jde o úsek 519 Suchdol – Březiněves, který začíná mostem přes Vltavu a končí mimoúrovňovou křižovatkou s ústeckou dálnicí D8.
Úsek je stejně jako vedlejší část Ruzyně – Suchdol (proces EIA začal začátkem září) plánován jako šestipruhový, celkem na něm mají vzniknout tři mimoúrovňové křižovatky (Čimice, Ústecká, Březiněves). Nejnáročnější stavbou bude vysoký most u Suchdola, který překlene hluboké vltavské údolí.
Navržen je jako úrovňový, čímž se liší od předchozích návrhů, které počítaly s dvoupodlažním mostem. Auta jedoucí opačným směrem by se nemíjela vedle sebe, ale nad sebou. Tato varianta padla. Most má být dlouhý 604 metrů a vysoký 83 metrů. Pilíře mostu budou umístěny na březích Vltavy, na mostě budou z obou stran protihlukové stěny. Součástí úseku budou i mosty přes Čimické a Drahanské údolí, jinak většina trasy povede v zářezu.
Jako datum zahájení výstavby uvádí dokumentace poslední kvartál roku 2024, hotovo by mělo být o čtyři roky později. Na nedávném semináři v Senátu k pražskému okruhu ale bylo vedení ŘSD méně optimistické a uvedlo, že se nezačne stavět dříve než v roce 2026. Úsek se má stavět společně s úsekem Ruzyně – Suchdol. O něco později se pak má okruh uzavřít úsekem Březiněves – Satalice, kde ŘSD stále hledá optimální trasu. Jasno by mělo být v listopadu, pak bude moci započít proces EIA.
Výrazně dříve má být hotov úsek Modletice – Běchovice, jinak též propojka D1 a D11 na jihovýchodě Prahy. Úsek aktuálně prochází stavebním řízením, příští rok chce ŘSD zahájit výkup pozemků, stavět se má od roku 2021.
Pražský okruh má měřit 83 kilometrů, hotová je polovina. Poslední nový úsek v podobě propojení D5 a D1 se otevíral v roce 2010. Od té doby se nekoplo, Pražany přitom trápí především tranzit na Jižní spojce, který má zmizet právě díky spojení D1 a D11.