- Silnice •
- Město •
- Infrastruktura •
- Stavebnictví •
- Zprávy
ŘSD poslalo k posouzení další část pražského okruhu, most u Suchdola má být úrovňový
Pražský okruh u Slivence. Foto: Wikimedia Commons.
Ředitelství silnic a dálnic poslalo v krátké době do procesu posouzení vlivu na okolí (EIA) už druhý úsek severní části
Předloni by bylo pozdě….☹️
Doufám, že součástí mostu bude také cyklostezka podobně jako v jižní části okruhu. Severně od Prahy zcela chybí spojení obou břehů pro pěší a cyklisty, navíc je tam vysoké převýšení, takže nějaký přívoz není ideálním řešením.
Pojem „úrovňový most“ je trochu matoucí. Vypadá to jako by mostovka byla v úrovni hladiny řeky (srovnej úrovňová křižovatka či přejezd). Spíše mělo být jednopodlažní nebo nanejvýš jednoúrovňový.
Škoda panoramatu. Na druhou stranu je to potřeba jako sůl.
Panorama tím naopak může získat na jedinečnosti. Co by byl Petřín nebo Ještěd bez věže, co by byla Bechyně bez Duhy…
Jsem 100% za okruh na rozdíl od aktivistů, ale ta na severu Prahy moc hezké přírody není a toto je opravdu jeden z mála kousků hezké přírody (klid, skály, lesík). Jinak jsou okolo nás jen pole.. Takže opravdu bych se tomu nevysmíval. Ale co se dá dělat, okruh už tu měl dávno být.
Mámo, to jsou panoramata…😃
Nepřestávám věřit, že se to nikdy nepostaví:
1) je to nejméně potřebná část okruhu, všechny významnější tranzitní směry (D1–D5, D1–D8, D5–D11) vedou jinudy
2) navíc bude kapacitní silnice od letiště přes Kralupy na D8. mimochodem okruhy jsou fetiš, dokolečka nikdo jezdit nepotřebuje.
3) ničí se tím krásná oblast okolo Draháňského údolí za Čimicemi
4) pokud myslíme vážně to, že chceme změnit modal split ve prospěch kolejové dopravy, pak prostě nesmíme posilovat pozici té silniční dalšími megastavbami. takhle jednoduché to je. postavme úsek D1– Běchovice, pár nezbytných obchvatů, a konec.
5) bude to drahé. a ty prachy potřebuje železnice.
Ad 2) To že ta spojka někdy bude nevěří nikdo. Sice si územní rezervu kraj nakreslil do územního plánu, ale jaksi končí kus před Kralupy a není šance se dostat dál, natož směrem k D8. Navíc se dotýká tolika obcí a jejich územních plánů že prakticky není šance něco schválit.
Jižní obchvat Kralup s mostem přes Vltavu k D8 není v ÚP? Já jsem myslel, že právě tohle je pro Kralupy stěžejní část. Jenom nechápu, proč to má být přeložka silnice druhé třídy II/240 za krajské peníze, když má vysoce nadregionální význam. Podle mě by to měla být minimálně silnice I. třídy ve správě ŘSD. A zrovna rozdělení dopravní zátěže, která potřebuje přes Vltavu na nějakou spojnici Suchdol – Bohnice, dále na II/240 a nakonec na I/16 považuju za jediný způsob, jak se s tím vyrovnat. V opačném případě to dopadne jako současný špunt u Ořecha na D0.
1) O stavbě, kde cílové intenzity přesahují 40 tis. aut denně bych rozhodně netvrdil, že je nepotřebná 2) Kapacitu té vaší „kapacitní“ silnice vyčerpá místní doprava obyvatel suburbií/nácestných sídel 3) Souhlas. To se ale dá řešit kompenzačními opatřeními (tunely, mosty s protihlukovými tubusy, apod.) 4) Kolejová doprava není lék na všechno. Pro tangenciální směry není efektivní, pro spoustu uživatelů (včetně dnešní just-in-time cargo dopravy mezi montovnami) není vhodná. 5) Přístup „vše na železnici, a po železnici potopa“ nevyřeší dopravní problémy Prahy, ani ČR (viz bod 4.) Váš přístup úplně ignoruje negativní důsledky na životní prostředí, které působí tranzitní doprava v… Číst vice »
díky za korektní odpověď na nepopulární příspěvek 😉 — jen poznámka: nepochybuji, že by i tahle část okruhu dosáhla předpokládaných intenzit. jenže právě to je problém: vygeneruje další cesty IAD i nákladní dopravy, které dosud probíhaly jinak nebo vůbec, takže bude kapacita chybět zase jinde. to vyvolá tlak na přidávání pruhů v radiálních směrech, čímž se opět zatraktivní dálnice proti železnici. atd.
Ano, nějaká indukce dopravy tam nastane, ale to byste nemohl stavět nikde nic. Koneckonců i zrychlováním železnice indukujete dopravu, protože se pro řadu obyvatel nácestných měst stávají dostupnější pracovní příležitosti v Praze. Čistě z pohledu ekologie by bylo lepší, kdyby seděli doma na zadku a chroupali salát z vlastní záhumenky 🙂 Okruh ale slouží primárně tranzitní a tangenciální dopravě. Okruh uvolní část kapacit radiál (právě od tranzitní dopravy) a ty zase obsadí zbytná doprava, kterou tam přitáhnou uvolněné kapacity. Intenzity na radiálách se ale dají regulovat např. zpoplatněním. Totéž platí i u parkovací politiky, P+R parkovišť, apod. Přidávání pruhů na… Číst vice »
Podotykam, ze az se dostavi E55 do Österreich tak bude toto vysoceprioritni cast.
A zeleznice? tam je to jeste horsi situace nez dalnice. Cesky vlak to je zazitek hodny rozvojove zeme
Myslíte český nákladní vlak? Třeba nějaký kontejnerový?
Jinak převést tranzitní kamionovou dopravu na železnici je utopie. To byste museli postavit přes ČR novou (báj voko) aspoň ctyrkolejnou trať pro kilometr dlouhé vlaky o aspoň 4000 t normativní hmotnosti na které by nesměly překážet žádné osobaky ani expresy a musela by mít sklony do 5 promile.
Těch pět promile není až tak vražedně nutných, 8 až 10 se snese. Tehachapi má asi 20 promile a Donner zhruba tak stejně. A přes Donner ty čtyři koleje vedou.
Ale kdyby se ta trať stavěla na doublestacking a 37 tun na nápravu, tak bychom předběhli zbytek Evropy. Bombardier by jistě neměl problém vyrobit další IORE.
… a zpět z říše fantasijí na zem.
Ať se na mě nikdo nezlobí, ale dát stavbu s těmito parametry do EIA by si mohl dovolit investor možná v Polsku, nebo někde, kde to umí, ale od našeho ŘSD je to kulantně řečeno velice odvážný tah. Odpůrci stavby už desetiletí protestují proti tomu, aby stavba po povrchu protnula Přírodní park Drahaň-Troja, jakožto významné zázemí pro krátkodobou rekreaci pro Bohnice, Kobylisy a okolí a investor to natruc navrhne celé po povrchu, a jako třešničku na dortu přidá pořádnou estakádou přes Drahaňské údolí. Tomuhle návrhu moc šancí nedávám, a to jsem jinak zastáncem vedení v navrhovaném koridoru a rád bych… Číst vice »
Pardon, doplňuji. Díval jsem se na leták a zjistil jsem, že je to jen výstup z technické studie. Ke schválení od CK MD má dojít až v návaznosti na stanovisko EIA (podle harmonogramu 2022). Čili asi investor jde do EIA s krajní variantou, aby měl kam ustupovat… Alespoň tedy doufám.
Každopádně zahájení stavby v r. 2026, když má dnes investor v ruce pouze studii je přehnaně optimistické.
Suchdolští jistě skáčou radostí. Kdyby si někdo cvičně udělal propočty severní varianty nad Řeží, zjistil by zajímavé skutečnosti zejména u nákladů na mostní stavbu. Otázka bezpečnosti reaktoru v ÚJV je bezpředmětná.
Tak sem s těma propočtama. Nebo je to jen tlachání?
Takový okruh by byl dražší, delší a hlavně by se nikdy nepostavil, protože není v žádných dokumentech. To znamená, že by se proti němu postavili všichni, kterých by se dotkl.
+ by to byla taková zajížďka, že by to tranzit vzal po Evropské.
Bylo by zajímavé kudy se k Řeži chcete dostat. A by bylo zajímavé tu trasu dostat do územních plánů.
„Otázka bezpečnosti reaktoru v ÚJV je bezpředmětná.“
Ochranné pásmo vám něco říká? Kvůli tomu se musela severní trasa přeprojektovat, aby se mu vyhla.
Otázkou je, jaký podíl tranzitu na té Jižní spojce je, a kolik odtamtud „zmizí“ aut (nenahrazeno dalšími). Navíc kvůli oddálení okruhu na jihu to budou mít lidé z přilehlých sídlišť mnohdy pořád blíže na Jižní spojku než na okruh, pokud už by tedy měli druhý konec cesty mimo Prahu. Takže nějakou úlevu to asi přinese, ale zázraky bych raději nečekal. Navíc pořád víceméně stagnuje veřejná doprava a nízký podíl dálkových nákladů na kolejích.
Co má Jižní spojka společného s mostem v Suchdole?
Obojí jsou víceproudé silniční komunikace s vyloučením cyklistického provozu. Jenže to je i navrhovaná R43.
A kam ty dalkove nakladni vlaky chcete narvat? Uz tedko je kapacita koridoru prakticky vycerpana.
Veřejná doprava je zde podporována až dost velkoryse. Peněz se v ní utápí vic než dost. Vše souvisí se vším a diky realizaci těchto staveb se uleví i vaši veřejné dopravě. Je 21 století lidé chtějí auto používat do veřejného rozpočtu jsou dost velké dojné krávy na to aby z nej pak mohla fungovalo treba i vase dotovaná veřejná doprava.
Co má D0 společného s městským pražským okruhem? Většina diametrálního tranzitu IAD má jezdit přes městský okruh. Pražský okruh, čili D0, je určen, pro kamionovou dopravu, páč ta nebude smět na městský okruh. A samozřejmě i pro IAD, ale kratší to bude přímými směry přes prahu po okruhu městském.
No, pak je tady možnost, že Praha ZÁKOS zpoplatní a tranzit IAD vymístí na D0…
Ohledně stagnace veřejné dopravy se běžte informovat na Prahu 6. Řeknou vám o železnici Praha − Kladno (někam dál) spoustu věcí.
Velice kvituji, že se to konečně někam hýbe a byl bych velice rád, kdyby se to urychlilo, protože dostatečné spojení na severu prahy a dále opravdu citelně chybí. Další propojení je vlastně až v Kralupech. Nevím, jestli to někdo zkoumal, ale tato severní spojnice neskutečně uleví i jižní části, protože spojení Plzeň (D5), Mladá Boleslav (D10) a Hradec Králové (D11) bude kratší právě severní variantou. Myslím, že by to mohlo i trochu ulevit Blance.
No, na tuhle mapku se dobře kouká. Už aby to bylo. Škoda, že je výstavba plánována až za takovou dobu.
No, plánována…Je to jako Člověče, nezlob se. Poté, co je vyhodili, znovu nasadili, a než doběhnou do domečku, je potřeba oběhnout dlouhé kolečko…:o)
Kdyby jenom jedno kolečko a jenom pět pinčlíků. 🙁