ŘSD pokročilo s přípravou úseku D35 s nejdelším tunelem, cena vystoupala za tři roky na dvojnásobek
Vizualizace portálů tunelu Dětřichov na D35. Foto: ŘSD
ŘSD vybralo sdružení firem na přípravu stavby v režimu BIM, součástí stavby bude i nejdelší český dálniční tunel.
Maximálka 100 km/h? Hm, takže v českém reálu max. 80, místy 60 😀 🙁
Dobrá zpráva. Ruku na srdce. Včera bylo pozdě. Jen tu 100 v tom tunelu nechápu. Když tak mi prosím někdo vysvětlete čím se liší například Italské tunely od těch našich. V čem jsou jiné, že se tam může jet 130. Předem moc děkuji.
nejsou zásadně jiné, ale obecně 130 v tunelech není rozumné a podle mě v tom Itálie ojedinělá.. Všude v sousedních zemích + slovinsko, Chorvatsko se jezdí v tunelech max. 100, což mi přijde optimální.. Vyšší rychlost je zbytečně potenciálně nebezpečná, často tam nejsou ani splněné ani rozhledové poměry pro zastavení pro vyšší rychlost. V případě jakehokoliv konfliktu v tunelu se jedná o výrazně větší problém než mimo, navíc v tunelech nebývá odstavný pruh… Držel bych se většiny civilizovaných zemí se stovkou a příliš neexperimentoval.. Úspěch bude když se časem začne i ve stávajících dálničních tunelech ČR jezdit 100 namísto současné… Číst vice »
Dovolím si oponovat.vvyssi rychlost není automaticky nebezpečná. Nebezpečné je jen chování některých jedinců co neumí používat mozek, blinkry…. Jen jsem chtěl říci, že to není o tunelech jako takových, ale o lidech.
V ČR je v tunelech běžně 80.
Ano,, pravda ale to, že něco běžné, neznamená, že to tak musí být napořád. Jsme o x let dál a můžeme snad nové stavby projektovat minimálně na třeba v současnosti obvyklou dálniční rychlost 130km/h
již z výše popsaných důvodů mi nepřijde 130 vhodné, 100 je optimální rychlost v tunelech i z hlediska bezpečnosti a evidentně jsou si toho vědomi i ve většině evropských zemí.. Následky nehod v tunelech mohou být velmi fatální a nemá smysl za každou cenu dávat v tunelech rychlost 130… V případě zde řešeného 4000m dlouhého tunelu udělá rozdíl mezi 100 a 130km/h jen cca 40 sekund v době jízdy, to za to opravdu nestojí…
Když jezdím do OV tak je tam často 60.
Vypadá to že na D 35 bude do 3 let cca 50 km dlouhé staveniště. Jen tak dál tohle je pozitivní správa.👍
tak snad do té doby klapne i obchvat Litomyšle, jehož zahájení je aktuálně nejvíce vzdálené ze všech úseků Ostrov – Staré Město, ale na dobré cestě… to by pak bylo 60km dlouhé staveniště v kuse
tak doufám, že to taky za pár let bude dostavěné a ne, že se to povleče dalších x let
Tento úsek by se měl jmenovat z Dětřichova do Dětřichova.
Tak jsem zvědav až do to hrábnou zda to bude do roku 2030 hotové. Tak provrtaný kopec za několik století těžby se jen tak nevidí… Stačí se podívat na stabilitu tunelu na silnici I/35 hned vedle….
Tady je zásadní problém aby se mohla posoudit technologie ražby musí se udělat průzkumná štola a od toho se pak odvíjí jak cena tak ten zbytek. Taková štola se razí cca 2 roky na takovou vzdálenost už dnes začít štolou je pozdě, aby se všechno stihlo.
No v době „pádivé“ inflace je financování a realizace podobných staveb skutečně jízda temným dlouhým tunelem do neznáma.
Podle mě to tam není ani moc třeba. Kamiony jsou rády, že nejdou po dálnici a neplatí mýto. Kdyby nebyli hlupáci a necpali záměrně na silnici první třídy kruháče. A ještě dole v údolí, kde pak kamion musí brzdit na na 0 nebo 30. Třeba by byl více i ten green deal a medvěd. Takhle jen šašci zvyšují spotřebu, CO a exhalace.
Kde jsou ty úseky třeba tak u Pardubic to protáhnout. Tam jsou obce, 50ky.
A ještě za státní prachy.
tak zrovna na současné I/35 se mýto už nějakou dobu platí a na spoustě dalších silnic I.třídy jen tak mimochodem… https://mytocz.eu/cs/vymezene-useky-silnic/mapy
Ad. vaše že je to potřeba protáhnout u Pardubic.. jasně kolem Vysokého Mýta, kolem Litomyšle.. takže byste si představoval dálnici do Svitav a pak mezi Svitavami a Mohelnicí nechat mezeru? totální nesmysl, obzvlášť po dostavbě dálnice kolem zmíněných měst na celé trase poměrně značně narostou intenzity dopravy takže to bude dále neúnosné…
Je vidět, že tu silnici znáte akorát z pohledu do mapy a ježdění prstem po ní. Tato dálnice měla být už dávno.
A jiní zase nadávají že je D1 plná kamionů. Jak je to možné, když všichni kamioňáci jedou po okreskách?
Cca 4 km dálniční 2 tubusy zde versus cca 4 km železniční 2 tubusy Ejpovice. Zajímavé srovnání – čas, peníze (ano, bylo to již před lety).
Neporovnatelne. Silniční tunel má několikanásobně větší profil (=objem odtezene horniny) nebo přísnější nároky na bezpečnost provozu.
Co se dá taky porovnat, že v tom levnější vlakovym tunelu pak neni nakonec jen 80tka a usekove radary k tomu.
tak tento tunel už bude na 100, ostatně jako je běžné v sousedních zemích v dálničních tunelech…
Posledni usek D35 v Cechach, ktery vede od Detrichova u Svitav, okolo Nove Vsi u Moravske Trebove, Mladejova na Morave, Rychnova na Morave a vlastne okolo Moravske Trebove jako takove, a konci u Detrichova u Moravske Trebove. To nebude tak docela v Cechach.
tak historická hranice Čech a Moravy vede právě po hřebeni pod kterým bude prokopaný tunel Dětřichov… takže se jedná o „přeshraniční“ úsek a tím pádem nevidím problém s označením poslední úsek D35 v Čechách a zároveň první úsek na Moravě
Není tomu tak. Na Moravu se D35 podívá už u Svitav. https://mapy.cz/turisticka?x=16.4817808&y=49.7910151&z=15&q=MORAVA&source=area&id=119&ds=2 Zemská hranice se bude přejíždět hned 3x.
Když vidím ty mínusy, asi jsem nějak špatně formuloval, co jsem chtěl říct.
Tedy ano, předmětný tunel je pod hraničním hřebenem, ale na Moravě jsou ještě i také 2km úseku úseku Opatovec-Janov u Svitav. D35 tak bude míjet zemskou hranici na 3x.
V tomto je rekordmanem trať Jihlava-Veselí n.L. Ta bývalou zemskou hranici (zrušenou v roce 1949) překračuje snad 20x.
jo tak ona se nesmyslně klikatí.. ten kousíček u Svitav co povede jen pár set metrů od hranice jsem nepovažoval za podstatný
Moravská Třebová je v Čechách.
je na Moravě… dejte si do mapy.cz „Morava“ a vyskočí vám historická hranice, která ale furt platí…
A Česká Třebová je na Moravě.
A Ceska Trebova na Morave? Nebo co tim chtel basnik rici.
Jen detail: ten úsek je už na Moravě, přestože je v Pardubickém kraji. Většina Pardubického kraje leží v Čechách, ale malá část na Moravě.
Autor je přepracovaný. Málem napsal nejdelší Pražský dálniční tunel, který bude ležet na Moravě, ale to je jen úhel pohledu. Důležité je asi to, že tento projekt se bude stavět 10 let podobně jako na Slovensku Lietavská Lúčka – Dubná Skala.
Kdo nezná a neví : https://cs.wikipedia.org/wiki/Tunel_Vi%C5%A1%C5%88ov%C3%A9
tunel Višňové je trochu jiný případ, tam se jim při původním výběrku podařilo záhadně vyřadit první dva uchazeče s nejnižší cenou a přihrát to třetím Italům, kteří nebyli schopni plnit a odstoupili od smlouvy, proběhlo nové VŘ na dostavbu úseku, který vyhrála a realizuje Skanska, ta stejná Skanska která měla v původním VŘ nejnižší cenu… Kdyby to původní VŘ nebylo podmáznuté/domluvené, tak mohla od začátku stavět Skanska a tunel už mohl být teď v provozu.. Stavba byla zahájena v roce 2014 s původním plánovaným dokončením 12/2019, zřejmě by došlo také k nějakému zpoždění, ale určitě by nenastal takový průšvih jako… Číst vice »
Nejsem pán Bůh, ale v téhle banánové republice, kde pravomocně odsoudí zloděje a kolaborant mu dá milost, tak je všechno možné. Také mám zájem, aby to klaplo na první dobrou a všichni byli spokojeni, ale prostě Čechům nevěřím.
Proč nesmyslně pletete politiku do ryze odborných debat o dopravě?
Nemám v úmyslu se do tebe navážet, bohužel v každém novém kilometru stavby je politika.
A proč by tak tomu mělo být? Máte nějaké informace, že se vítěz tendru stáhne v půlce stavby? Navíc tento tunel je o 3km kratší.
To s tím nesouvisí.
Pokud výběrové řízení proběhne tak jak má bude tunel do 4 let od zahájení hotový. Srovnání s tunelem Višňové je totálně mimo
Prosím, kde bereš tu jistotu. Byl jsi někdy na podobné stavbě ? Také budu rád, pokud se to podaří a rád se tady veřejně všem omluvím, ale moc tomu nevěřím.
Chybička se vloudila: „ho navrhlo jako čtyřpuhový“