ŘSD podalo rozklad proti zrušení soutěže na část brněnského okruhu

Vizualizace další etapy městského okruhu v Brně v Žabovřeské ulici. Foto: BrnoVizualizace další etapy městského okruhu v Brně v Žabovřeské ulici. Foto: Brno

Ředitelství silnic a dálnic podalo rozklad proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, který zrušil na návrh slovenského živnostníka Ing.

Ředitelství silnic a dálnic podalo rozklad proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, který zrušil na návrh slovenského živnostníka Ing. Július Lapdavský Deštrukprojekt z Rožnavy, kterým došlo ke zrušení soutěže na další část Velkého městského okruhu v Brně v Žabovřeské ulici. Budoucnost zakázky má v rukou předseda ÚOHS Petr Rafaj.

O kroku ŘSD informoval generální ředitel Radek Mátl na Twitteru. ŘSD mělo dvě možnosti: zakázku zrušit a vypsat znovu, nebo proti rozhodnutí podat rozklad. Jisté je, že stavba nabere zdržení nejméně několik měsíců. Mátl uvedl, že je přesvědčen o neoprávněnosti námitky slovenské firmy.

ÚOHS zrušil zakázku kvůli námitkám firmy, která se do soutěže vůbec nehlásila. Slovenské společnosti se nelíbil požadavek na předložení dokladu o oprávnění podnikání v elektrických revizích.

Do zakázky s odhadovanou cenou 1,590 miliardy korun přišly dvě nabídky, obě výrazně dražší než cena podle projektu. Sdružení Eurovia, Hochtief a Subterra nabídlo 1,948 miliardy korun, Porr 2,214 miliardy korun. Kromě Deštrukprojektu nikdo jiný námitky nepodal.

Lapdavského zastupoval v případě advokát Vlastimil Calaba. Ten sídlí v Kroměříži na stejné adrese jako organizační složka slovenské stavební firmy Váhostav. V minulosti už Váhostav zastupoval. V roce 2018 se obrátil na ÚOHS kvůli zakázce na modernizaci brněnského nádraží za dvě miliardy korun. Nabídku přitom tehdy Váhostav ani nepodal. Po třech měsících bez vysvětlení vzal svůj návrh zpět.

Podle původních plánů měly práce začít v dubnu. Stavba zahrnuje přeložení tramvajové tratě do tunelu pod Wilsonovým lesem, což umožní rozšířit stávající dvoupruhovou silnici na směrově rozdělenou čtyřpruhovou komunikaci.

Investorem je z drtivé většiny Ředitelství silnic a dálnic, zhruba 80 miliony se ale bude podílet i město. Velký městský okruh je jedním ze strategických projektů Brna. Na Žabovřeské je dlouhodobým cílem odstranit dopravní špunt, který způsobuje dlouhé kolony.

Zakázce a jejímu pozadí jsme se věnovali minulý týden.

Tagy brno I/42 VMO Žabovřeská Ing. Július Lapdavský Deštrukprojekt Ředitelství silnic a dálnic ŘSD ÚOHS Úřad pro ochranu hospodářské soutěže Žabovřeská
24 komentářů