ŘSD po letech dokončilo křižovatku na D11 u Hradce Králové, zprovoznilo 4. kvadrant

Upravená křižovatka Kukleny na D11. Foto: ŘSDUpravená křižovatka Kukleny na D11. Foto: ŘSD

Dostavba má přinést bezpečnější provoz.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Na obchvatu Chrudimi chybí hned 2 kvadranty na křížení I/17 s I/37, což vedlo k tragickým nehodám. Taky jeden motýlek u Medlešic napojující starou výpadovku, nyní II/324 na I/37 směr Pardubice…

Couler

Doufám, že se někdy postaví jižní tangenta HK, aby tahle křižovatka dávala smysl. Pro současnou silnici a provoz je to absolutní mrhání penězi a prostorem. Ale zato máme postavené naprosté „skvosty“ v podobě totálně prasáckých dálničních MÚK a to MÚK Plotiště a Sedlice (obě D11xD35), obě plné brutálních závad, jak kapacitních, tak bezpečnostních. Další zářez do deníčku českého Kocourkova.

Fiko

A co teprve ta MÚK u Všestar… Tam měl být původně čtyřlístek, po Bártových škrtech z toho je paskvil, kde pomalu i 60 km/h v hodine je pro vyjizdeni z kruhaku nebezpecny, kvuli opacnemu klopeni zatacek.

Jan z Rokycan

Je trochu paradoxní, že na MÚK dálnice a II. třídy (degradované I. třídy) je navržena jako čtyřlístek, zatímco na nedalekých křižovatkách dvou dálnic (D11 x D35, Plotiště) a dálnice se SMV (D35 × S37, Opatovice) jsou „jen“ mimoúrovňové okružní křižovatky.

Přičemž ty intenzity budou víceméně srovnatelné.

Pavel

Čtyřlístek tady tvoří jednopruhové rampy, kruháče jsou vícepruhové, není to tak černobílé.

Stráťa

Máte pocit že vícepruhové kruháče fungují? Mě přijde že, možná s výjimkou turbookružních, je nárůst přínos vícepruhových kruháčů u nás zanedbatelný protože skoro všichni jedou v pravém pruhu aby se dostali na správný výjezd.

Michal M

Ano, jedině turbookružní dávají jakž takž smysl. Tradici vícepruhových kruháčů zejména v jižních zemích jsem úplně nepochopil, leda by to bylo myšleno jako taková zkouška postřehu…

yxc

MUK Opatovice není navržena zle. Je tam dost složité území, kde je opatovický kanál i vlečka do EOP. Zato MUK Plotiště je děsný paskvil, kde se auta z budoucí D35 na HK musí proplést přes okružku. A už teď, relativně krátce po otevření, to mapy.cz hlásí jako nehodový úsek.

stanik

Přiložená mapka mi připadá nerespektující světové strany běžně používané v mapařství. Pardubice na jih od Hradce Králové -Chlumec nad Cidlinou na západ a Jaroměř na východ.

218

Přiložená mapka má světové strany správně..

milanek

Rozumím Vám, také mám v hlavě zafixováno, že D11 vede skoro přímo ze západu od Prahy na východ, ale nyní se s tou dálnici dost pohnulo a celý úsek do Jaroměře vede v podstatě na sever, ba co víc v Polsku povede navazující S3 dokonce lehce na severozápad. Musíte přeorientovat Váš vnitřní kompas 😉

Jan

Ale to odbočení z D35 na Pardubice mohli vyřešit samostatným pruhem mimo kruháč…