ŘSD otevřelo první odpočívku s hřištěm i posilovnou, stojí na D55
Odpočívka Kurovice na dálnici D55. Foto: ŘSD
Ředitelství silnic a dálnic dnes zprovoznilo odpočívku Kurovice na dálnici D55, která se stala pilotním projektem pro budoucí vzhled zázemí
Zajímalo by mě, který idiot udělal 90 parkovacích míst pro osobní auta, vždyť se to nikdy nemůže využít. Oproti kamionům, které věčně nemají kde parkovat..
To ta vizualizace byla skutečně hooodně orientační teda…. A ta zeleň se hlavně nějak vypařila.
Aj tak to je bída! Lepší než drátem do oka, ale u inspirace v Rakousku pouze zůstalo. Architektonicky je to absolutní katastrofa.
Koukám na vizualizace, koukám na realitu. Pak ještě několikrát. Opravdu postavili to samé?
Je zajímavé, kolik toho dokáží o organizaci, jako je ŘSD, říct obyčejné záchody z její produkce. Vlastně stačí už ten nápis. Slova dálnice a odpočívka jsou tam zcela zbytečně (pokud nejsou určena pro náhodné přistání UFO), relativní určení polohy vpravo/vlevo nakonec taky, protože není jasné, k čemu se váže (pokud vlevo znamená vlevo na mapě, pak se tomu, mimochodem, říká západ). Na ostatní věci poukázáno níže. Inspirace z Rakouska zjevně neproběhla v celé šíři. Každopádně bod za snahu. Snad se z chyb poučí.
Lepší než drátem do oka, ale když už kopírovali od Asfinagu, tak mohli převzít i to nejnovější: 1. Sprcha (placená) s teplou vodou 2. Možnost nabrat si pitnou vodu do kanystru, pro kamiony a autobusy 3. Krom automatu na sušenky i automat na pizzu, nebo něco podobného teplého 4. Wifi gratis, i když to není killer featura 5. Rampa na odklízení sněhu z návěsů by se hodila 6. Hlavně 2x denně údržba, klidně wapkou, ale je to nutnost A proč je to dělení na osobní a nákladní pevné? Kamiony potřebují každé místo hlavně v noci na denní pauzu, v tu… Číst vice »
WiFi gratis má jistou nevýhodu. Bývá přetížená a tím pádem pomalá. A nebo má takové omezení, že je k ničemu, viz limit na data 4 MB (ne giga, mega!) ve free wifi ve vozidlech DPMB.
A co na to mluvčí SŽDC…🤣
Ty stromy a víc zeleně tam opravdu chybí, jak bylo už tady popsáno. Moc mi nejde na rozum ten charger box na mobily. To si drtivá většina lidí nabijí v autě a my to cpeme na odpočívky? Nerozumím taky tomu, co má bejt zasazený mezi dveřma a pod mapama. To má bejt nějaká popínavá rostlina? Proč…?! A to určení kilometru, strany a názvu odpočívky na mě působí trochu směšně. Postrádám trochu energetickou soběstačnost typu solárního panelu…nebo by to tam bylo zbytečný? Inspirace v Rakousku, ale stejně to uděláme po našem…zbytečnosti, nebo nedostatky.
O tom nabití mobilu v autě by se mohla rozpovídat jistá česká rodina na cestě z dovolené v Polsku :).
Přidávám se k ostatním diskutujícími v názoru na pochybný vzhled wc a špatnou praktičnost mobiliáře. Navíc mě ale udeřila do očí další věc. Opravdu by byl takový problém oddělit parkování pro kamiony a osobní automobily pár metrů širokým pásem trávy/křovin a doplnit stromovou alejí, samozřejmě nějaké dřeviny vysokého vzrůstu a dostatečně daleko od plochy pro kamiony, aby to nevadilo návěsům? Oceňuji nějaké ty stromy okolo wc, ale není moc super si zaparkovat na 15 minut na odpočívce, když potom nastoupíte do rozpáleného auta na obří betonové ploše, což vás zase územní tam kde jste byly. Prostě bych ocenil, kdyby se… Číst vice »
Já bych koncept odpočívek bez ČS vůbec nestavěl.. Bez benzínky je to strašně ochuzený, navíc moc nevěřím tomu že to bude fungovat. Ono totiž údržba a opravy něco stojí, ale ta odpočívka nic nevydělá. Pokud je něco bez dohledu, tak se k tomu lidi chovají strašně, takže úroveň takový odpočívky půjde s časem rapidně dolů. Navíc jak už v diskuzi zaznělo, design taky neni úplně z poslední doby. Osobně bych byl pro stavět odpočívky co největší, které mají přístup z obou stran dálnice a ještě z blízkého okolí díky sjezdu. Jejich základní údržbu bych svěřil provozovateli ČS a vymalováno. Myslel… Číst vice »
na českých dánicích, resp. hlavně na D1 Praha-Brno je snad nejvíc benzínek na dálnici/km v Evropě… v Německu běžně po 60-100km, další benzínky jsou zbytečné
Jemže je u nich až na výjimky pramálo parkovacích míst, jsou tedy stále přecpané. A já radši třeba v tom Rakousku zastavím na tom Asfinagu, než na té s tou pumpou, kde je šrumec jako blázen. Motat se tam s dětma, to je docela síla. A to, že jsou pumpy v D, či A tak daleko od sebe kompenzují právě ty malé odpočívky, které jsou mezi nimi.
Ale v Rakousku mají i docela velké odpočívky ASFINAG bez benzínky. A funguje to bez problému. Platíme si snad dálniční známky, tak něco z nich může ŘSD vrátit do každodenní údržby dálnic. A co se týká benzínek, benzín potřebujete nanejvýš jednou za 500 km, naftu ještě řídčeji. Protáhnout se nebo vyčůrat, to je potřebuju častěji. Spíš by na všech nových odpočívkách měly být kromě nabíječek mobilů i nabíječky elektromobilů. Když se někdo vydá s elektroautem na delší trasu, aby netrčel na dálnici, když mu nevyjde plánování úplně přesně.
Odpovědnost za počty, hustotu, stav a provoz dálničních odpočívek a obslužných zařízení nesou valnou měrou omyly „tvořivosti“ a nekompetence rozhodování, namísto implikace zkušeností s úspšnými řešeními, naríklad rakouský Asfinag.
Ten třetí odstavec je nějaký zvláštní, prosím autora o korekci, vypadá to jako by to po sobě nečetl.
Od stavby z roku 2019 čekám trochu jiný design…
Co se na odpočívce dá vymyslet?
No očividně hodně… ke všeobecné škodě
Fakt z toho nepoznávám, jestli střední odpočívky budou mít pumpu na vodu, nebo čerpací stanici na pohonné hmoty …
No nevypadá to úplně nejhůř… Ale – proč jsou třeba pod těmi lavičkami ty gabiony? To má nějaký důvod? Třeba aby se tam daly lépe strkat vajgly a obaly od sušenek? Nákladní auto je totéž co kamion? Jinak ten třetí odstavec by asi ještě potřeboval trochu revidovat, některé věci se v něm opakují… A pokud by to šlo, tak bych do článku doplnil třeba i fotografie těch toalet – jako myšleno nejen takto zvenčí… Trošku se jen bojím, že pokud takto ty malé odpočívky budou bez obsluhy, tak tím pádem i bez dohledu a že to budou lidé snáz ničit.… Číst vice »
Chce to polsky systém, tam je u wc dodávka s ukrajinskou uklízečkou a po každém použití wc okamžitě naběhne uklízet .
S těmi vajgly jste mi to vzal z jazyku. Navíc jsou ty lavičky i nepohodlné pro ty, co jsou zvyklí dávat při sezení nohy pod lavičku. Pro mě naprosto nepochopitelné.
Nechápu také, možná aby se daly házet z nudy kameny? U nás ve městě tak obalili betonový domeček závěrů vodovodu, do roka byla třetina kamení naházená do vedlejšího koryta řeky. Aneb „Pepíčku, nechceš si hodit kámen do řeky?“
A ještě by mě zajímalo, jestlii první písmeno ze zkratky WC je opravdu od slova water a jak to bude fungovat v zimě. V Rakousku tyhle odpočívky jsou obvykle z nerezu (tedy docela nerozbitné), s vodou, ale v mrazu s tím zkušenost nemám.
Temperování celého prostoru na teplotu okolo +15 °C a topná spirála v nádrži s vodou pro udržení teploty alepsoň 5 – 7 °C není nic složitého. Ostatně ve vlaku se musí řešit totéž.
Ty plány na 20let dopředu mi připomínají hluboký socialismus. Jestli jsme nepletu, tak nebýt převratu, jsme podle těchto plánú již dávno předehnat v životní úrovní hnusný kapitalisty 🙂
No hlavně to asi nestaví SŽDC… 😁
No modré je to až až. 🙂
No je pravda že barevně to vypadá na tý vizualizaci daleko líp.
Místo posilovny by se spíš hodily nějaké stromy na tom parkovišti…aby se (až vyrostou) dalo zastavit třeba i ve stínu.
Kdyz uz tam neni obcerstveni, ale je to jen odpocivka, tak by se hodili automaty na jidlo a piti… a ty stromu fakt chybi, to parkoviste je jeden velky ohrivaci panel – akumulacni primotop…
urcite podle vizualizace na fotce c.4 to vypada jako zeleny raj…
Problém se stromem je v tom, že kořeny nadzvedávají vozovku a tím ji poškozují. Některé druhy méně, jiné více. A pod asfaltem se mu ke kořenům nedostane dost vody. Nicméně výsadba na okraji parkoviště by něměla znamenat sebemenší problém.
Do chvíle než dojde k poškození vozu větrem ulomenou větví, takže se o ty stromy bude muset někdo starat jako v parku.
Podel cele dalnice je koridor, ktery musi byt vykacen, a nekdo se pravidelne musi starat o likvidaci naletovych drevin, u ostatnich komunikaci take… ta odpocivka by uz nebyl o moc vetsi poblem…
Co se tyce korenu, tak je to o tom, ze pro strom musi byt misto a to lze resit v projektu, vcetne volby druhu a udrzby korenu, dela se to tak i ve mestech i jinde…
Kdyby radši otevřeli víc odpočívek bez posilovny a hřišť..
Ono to hřiště smysl má…a nemusí stát zase tolik.
Obávám se, že takto ta volba nestojí.