ŘSD otevřelo nový čtyřpruh na vytížené silnici I/27 jižně od Plzně
Stavba silnice I/27 Šlovice - Přeštice. Pramen: ŘSD
Na novém úseku silnice I/27 bude povolena maximální rychlost 110 km/h.
Na novém úseku silnice I/27 bude povolena maximální rychlost 110 km/h.
Ano sice to otevreli ale neni to hotove a asi brzo nebude. Hlavni probem a to jsou Prestice nezacal se realizovat a tak jsi jeste dlouho budeme vychutnavat kolony v Presticich a ty 4 minuty se nam znasobi v kolonach ve meste.
Zapomněli na sjezd na skládku Vysoká. Průser, na každé cestě z Plzně navíc 4 km. To musel udělat hňup🆘
Sjezd určitě ne. Možná by se hodila doprovodná komunikace od skládky směr Plzeň, ale na čtyřpruhu fakt nemůžeme mít sjezdy všude.
Z toho monstrózního sjezdu na fotce má moje zelené já tik v oku, to se to utrácí.
I tak ten sjezd stál maximálně čtvrtinu toho, kolik stojí rekonstrukce nádraží v nějaké díře. O využití nemluvě.
Upřímně nejvíc je mi líto té půdy. V čem by byly špatné přímé rampy, to netuším.
Jako dobry, ale zasadni zrychleni prijde az s obchvatem Prestic.
Který bude jen dvoupruh
Hodil by se střídavý třípruh s rezervou u mostů a MUK
Mě se někdo snažil vysvětlit, že díky křižovatce I/27 s trojkou Dolní Lukavice – Dnešice, klesnou intenzity natolik, aby se vyplatil čtyřpruh.
Ten čtyřpruh měl vést až za Přeštice, minimálně. Snad si tam nechají prostor.
nejde až tolik o zmiňovanou trojku, ale hlavně o pokles dopravy přímo v Přešticích mj. díky odbočujícím autům na JV po II/230. Před Přešticema je 18tis. v pracovní den, za Přešticema jen 12tis. Tyto auta už po novém západním obhcvatu nepojedou a tak bude docházet k poklesu intenzit v právě dokončené MUK Dolní Lukavice
Poměrně dost aut jezdí i směr Merklín, ale obchvat Přeštic tu silnici mine mostem bez křižovatky…
Pěkně se jelo.
Škoda že taky na I/20 od Plzně na ČB se taky něco nedělá 😥
tam je fakt tragédie, nestaví se tam vůbec nic, přitom provoz dost šílený… Chápu, že se stále zvažuje i varianta „spodní dálnice“, jenže i kdyby se řeklo ano, tak papíry budou tak na 15-20let a pak kdoví jestli budou peníze na takovou akci…
o zadne dalnici se tam bohuzel nepremysli. Jedina ctyrpruha tam bude kousek z Budejovic…
ale přemýšlí, v rámci rozvoje dálniční sítě po roce 2030+ se uvažuje o tzv. středočeském okruhu jehož jižní část by měla vést jako čtyřpruhová I/19 nebo D19 od Plzně přes Mirotice (D4), Tábor (D3) do Humpolce na D1. Mělo by vzejít z aktuálně zpracovávané koncepce na toto téma…
Přitom by nejvýše práce udělala D20 v úseku Písek ČB a přivaděč z Plzně za Chválenice
usek Pisek CB se skutecne zacit stavet ma-bude to celou trasou strdajici se trojpruh s vyjimkou asi 7 km privadece do CB, coz bude ve forme dalnice nebo rychlostni silnice 4 pruh.
toto se melo zacit jiz stavet zari 2023 a momentalne je to posunuto na zacatek pristiho roku
Jo, myslel jsem to tak, ze v nynejsim planu to vubec neni. Jak rikate, znamena to, ze do roku 2030 se tam rozhodne ani nekopne. Takze OK, treba 2050/60 by to mohlo treba i stat, ale tak to je velke vesteni z koule.
Nynejsi stav je takovy, ze s zadnou dalnici se nepocita=zacne se stavet trojpruh z CB do Pisku, tot vse.
no to je právě ono, jistá možnost dálnice tam je. ale jen papírován je na 15let…. a dále bych nemíchal úsek Písek – ČB a Písek- Plzeň…
Martin Kuba o tom nedavno mluvil. RSD vystavbu OPET zastavilo (melo se zacit stavet od zari-4 pruh dalnice z budejovic prvnich asi 10 km s obchvatama). Slibil, ze se zkusi zasadit o to, aby se to opet zaradilo mezi prioritu a zaclo se kopat
O to tady nejde, před Plzní není zajištěno křížení D5 a E 49 !!!! Když jsem to rozklikl na GM a šel po šipce, tak člověk, či kamión jedoucí z ČB do Německa nejprve stráví hodinovou exkurzi po Plzni. Ono se to ale týká i sinice 1/19, která těsně před Plzní ústí do do E 49 (1/20). Ale vím, že něco se v tomto směru již také připravuje. Nejde jen o tu exkurzi, ale aby lidé v Plzni měli menší provoz, nečekali v kolonách a dýchali o něco lepší vzduch. Proto chválabohu i za ten čtyřpruh I/27.
Od Budějovic (Nepomuka) se přes dva kruháče napojíte na D5 hned u Olympie…
Problém je, že od Nepomuka včetně nejsou obchvaty a ta státnice vede obcemi skrz. Před více jak 30-ti lety se postavil obchvat Seče a Prádla.
Díky za informaci
V Plzni u Olympie se dá z I/20 v pohodě najet na D5 ve směru na Rozvadov.
Když jedete od Nepomuka kamionem, tak to moc v pohodě není. Je to přes utažený sjezd, dva kruháky, kde se vám do toho motá místní doprava od Olympie a na druhém kruháku zatáčíte vlevo, čili zablokujete dva nájezdy. A pro kamion s návěsem je to taktak široké. Ale proč byste z Nepomuka kamionem jezdili tadytudy, když můžete jet přes Prahu ;-). Ten jižní dálniční obchvat dává smysl když povede v trase Plzeň – Písek – Tábor – Humpolec. cokoliv víc na sever těmto regionům ekonomicky nepomůže … jen zklidní dopravu. A navíc povede neprošlápnutou trasou a komplikovanějším terénem přes Brdy… Číst vice »
Co to je za blbost…. od ČB do Německa na D5 se úplně normálně napojíte u Olympie v Černicích a Plzeň uvidíte tak maximálně na pohlednici.
Prej GoogleMaps……se picnu.🤦
Bohužel takto se křížení skutečně nedělá. To potom myslíte jako po Nepomucké :):). Tak to je podobná exkurze, jen na periferii. Proto má ŘSD již naprojektované jiné řešení.
Ta dálniční křižovatka u Olympie byla v době zprovoznění nejkomplikovanější křižovatkou v ČR, vždy celý systém křížení je dlouhý dva kilometry. Ano, je složitá a snadno se v ní ztratíte, ale v tom místě je sedm možných výjezdů a nájezdů a všechny jsou propojené. Za mě klobouk dolů pro architekty co to uměli naplánovat a spočítat.
tak ono by to hlavne chtelo mit dalnici nebo rychlostni silnici na Nemecko pres Vimperk, Strazny a dal na Pasov
vůbec ne , stačí D5 a D3 a jistá alternativa I/26
ocividne tamtudy na Nemecko nejezdite, ale soucasna I4 na Nemecko z Vimperska je naprosto preplnena. Minimalne solidni silnice prvni tridy tam je extremne potreba. Spis ale ta rychlostni silnice
a to chcete stavět dálnici napříč Šumavou? tak to hodně stěstí… Jako vylepšit tu silnici by chtělo, jenže takových silnic je. třeba právě silnice 20 Písek- Plzeň a Toužim – KV
Intenzita u preshranicniho useku 3-4 tis. denne + pruchod CHKO a NP = naprosta hloupost. Fakt nepotrebujeme dalnici skrz Sumavu. Ano, Strakonice – Vimperk by urcite zaslouzilo modernizaci, obcvhaty atd., vcetne tech serpentin na Betan, ale za Vimperk ani omylem, jsou desitky dulezitejsich projektu. NAvic cast nakladniho tranzitu by mohla prevzit D3.
Ano není to ideální ale jde to, musíte sjet, přes kruháky a pak zase najet opačným směrem.
je to již schválené v rozpočtu na rok 2024, ještě letos na podzim bude vypsané výběrové řízení na zhotovitele
no, melo se zacit stavet jiz zari 2023. Takze doufam, ze 2024 zacatkem roku se skutecne zacne kopat, protoze kdo vystavbu teto silnici zna, tak vi, ze se to takhle odklada uz 30 let…
no na začátku roku se rozhodně nezačne, obvyklá délka VŘ je kolem půl roku kvůli dodatečným dotazům, takže reálně to vidím někdy v pozdním jaře 2024
A to už v tý trase jsou vykácené stromy…
Bude se dělat obchvat Dasného a Češnovic.
A Železná Ruda bude práskat ve švech.
Přímo bičem.
Horní Lukavice taky, tam teď přibydou zbytečné jízdy, které doteď nebyly, protože dopravní indukce.
jaká to indukce v H.L. bude?
Příšerná na staré I/27 nastane hotový armagedon chodců a cyklistů, protože se místním nově vyplatí jet autem, když dřív nevyplatilo.
Indukce je všude. Stejně jako Matrix, pane Andersone.
Aha, někdo se půjde jen tak projet navíc…
Ale kdeze, dalsi prazdniny jsou az za dlouho.
Tedka jsou luftaci zpatky v Praze, takze se muzou vratit k protestum za mesto pro lidi, myto do kazdeho zapadakova a dalsim bohulibym cinnostem.
Je to klasická dálnice s uzoučkou krajnicí a co pár metrů „záliv na zastavení aby se tam vešel i kamion – no se zase blbě šetřilo… No ale i tak je to skvělá a rychlá silnice 2×2 pruhy se středovým dělícím pásem se svodidly.. Za mě dobrý, projížděl jsem jen tím částečným zprovozněním na pravé polovině ve směru od Plzně – na tom tahu ve zvlněné krajině byl velký objem zemních prací – dlouhé zářezy a velmi vysoký násep.
Neni to dalnice. Je to rychlostni silnice.
Rychlostní silnice v Česku neexistují od 1. 1. 2016 🙂
OK. SPMV.
jojo, od dalnice se to ovsem nelisi(naopak v lepsim stavu nez vetsina dalnic v CR)
Většina aktuálně budovaných čytřpruhových silnic 1. třídy v režimu SMV (silnice pro motorová vozidla) se buduje v kategorii S21,5/110 tj. jízdní pruhy 3,5m a krajnice jen 1,5m s SOS zálivy v pravidelném intervalu. Zatímco nové dálnice se až na výjimky budují v kategorii D26,0/130 s jízdními pruhy 3,75m a plnohodnotnou krajnicí o šířce 3,0m… Ano jsou některé starší dálnice v úzké kategorii např. kousky D7, D35, celá D46, ale většina dálnic má plnohodnotnou krajnici
Je to .. k houvnu bez obchvatu Přeštic,
Proč?
staví se postupně…. taky nemuselo být nic 😉