ŘSD otevírá obchvat Karviné, přeložka vyvede tranzitní dopravu z města
Obchvat Karviné těsně před dokončením. Foto: Skanska
Novostavba za 899 milionů korun bez DPH zkrátí trasu z dnešních čtyř kilometrů zhruba o kilometr.
Konečně …
Vede tak jak ho naplánovali bolševici a tak nebere ohled na relaxační a lázeňskou zónu města, kterou značně poškodil a znehodnotil – ostatně obojí zde touhle dobou již dávno nemělo být – těžba by to zcela zdevastovala – důl Darkov se zrušil dřív, než se stačil rozjet …
O jeden kilometr kratší, než stávající průtah Karvinou, tento obchvat dává smysl. Navíc opravdu odvede nákladní tranzitní dopravu z centra.
Bohužel ale stavba nebyla posuzována v rámci velké EIA a tak část zástavby v Darkově včetně starých lázní postrádá opatření proti hluku. To považuji u nově otevřené stavby za veliký problém…
Silniční je poddolovaný a ten vedle, pár metrů od něj, železniční, už ne.
Tak jo. : – )
Pohledem do registru smluv zjistíte, že SŽ dostává plnění od OKD v řádu stovek milionů za důlní škody způsobené těžbou v bezprostřední blízkosti toho úseku.
Ovšem pod mostem to neplatí.
Ale za mostem (žel.) je hned snižena rychlost.
Pro porovnání si klikejte na https://mapy.cz/letecka?x=18.5757263&y=49.8050511&z=18 různé roky a porovnejte zmizení poloostrova potopením s oblastí u mostu. Zjistíte, že tam se nic neděje.
A co by se tam mělo ďit?
Poddolování nebude jediný problém. Důlní škody vznikají i po otřesech. ZŠ Školská, oprava ul. Kubiszova atd. V registru smluv jsou důlní škody evidované na zámku Larisch Monnichu nebo třeba ZUŠ Majakovského, ZŠ Cihelní, MŠ Žižkova na druhém konci Karviné.
Krásná práce,,, jen tak dál 🙂
Ano, krásná práce. Ale kdo to zaplatí? Kolik to bude stát celkem, když každé městečko chce obchvat, a pak případně i obchvat obchvatu. To nebude ani za 100 let. A máme na to dostatek financí? To se budou zase zvyšovat daně?
Proč ještě nejsou důležitější okruhy, jako pražský, brněnský, atd?
Zaplacene už to snad je. Historicky obyvatelé Karviné odvedli dost na daních aby si tento obchvat zaplatili. Pražský a Brněnský jsou blokované z jiných důvodů než peněz a obchvaty obchvatů až na vyjímky nepotřebujeme (takže ani nebudou).
Psal jsem snad o financování obchvatu v Karviné? Ne, já uvažuji o tom kolik budou stát všechny další obchvaty. Spousta obcí zatím jen plánuje. Přitom zákaz tranzitu by byl mnohde levnější řešení.
Historicky by se měly obrátit všechny nákladní vlaky opačným směrem, než, kterým odtud bezmála dvěstě let vyvážely uhlí a alespoň rok by sem měly dovážet zlato …
Máme. Nebojte – vždy se peníze někde vzaly … ale trvá to – zde prosím od roku 1985 …
A kruhove objezd? Jsou tam? Ty dnes nesmi chybet nikde. Kez by byly podobnym zpusobem reseny krizovatky na prave budovanem obchvatu Svitav……ktery je samozrejme potreba jako sul.
Kruhový objezd tam není. Na trojramenné křižovatce, kde by ho každý rozumný člověk čekal, tedy napojení Karviné směrem na Těšín došlo během posledních 3 měsíců ke 4 nehodám. Aby toho nebylo málo, tak zprovozněním obchvatu se měla v této kritické křižovatce dneškem změnit dost zásadním způsobem přednost a zároveň zvednout rychlost na 90km/h. Je možné jen kroutit hlavou, čeho všecho je schopná Dopravní policie v zájmu „plynulosti“ automobilové dopravy.
Jo ty nehody tam jsou dost děsivé. Od karviné bezpochyby chybí značka „POZOR! změna přednosti v jízdě“, jako ji mají například v nedalekém Těšíně. Myslím, že nebude trvat dlouho než se tam objeví. Nicméně tím jak se teď mění přednost v jízdě a intuitivně rychlostní silnice už nebude silnicí vedlejší se STOP, tak by se to snad mělo vyřešit „samo“.
dneska jsem to byl zkontrolovat. Dali tam nakonec provizorní rychlost 70km/h, včetně značek o změně přednosti. Z úřední desky nic takového nevyplývalo. úředník, který to měl na starosti ještě minulý týden tvrdil, že tam nic takového není potřeba a nikdo nic takového nepožaduje.
Tož není obchvat jako obchvat.