Frekventovaný tah centrem Zlína se opravuje. Nasadíme autobusy bez klimatizace, varuje město

Silnice I/49 ve Zlíně. Foto: Google Street ViewSilnice I/49 ve Zlíně. Foto: Google Street View

Omezení dopravy do jednoho pruhu zkomplikuje provoz MHD.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Novák

Neklimatizovaný autobus, místo neklimatizovaného trolejbusu mi nepřijde jako moc podstatný rozdíl. Když jsem byl naposledy ve Zlíně, což bylo asi před měsícem, tak trolejbusy s klimatizací na linkách do Otrokovic bych asi dokázal spočítat i na prstech jedné ruky 🙁 Horší, než jízda bez klimatizace, na kterou jsou místní asi zvyklý, tak podle mě budou spíš ta zpoždění, která tím vzniknou.

Frantík

To je tak těžké ty linky Zlín – Otrokovice roztrhnout (stejně jako třeba v Praze kvuli Barranďáku), aby se zpoždění nepřenášelo?

Poskok

Tam není úplně kde to rozumně roztrhnout.

Frantík

Myslíte ukončit. Jedná-li se o linky 2, 6 a 10, pak se pěkně nabízejí jednosměrky v centru. Otrokovická část by se dala přinejhorším ukončit na autobusovém nádraží, pokud by byl problém s přenesením zpoždění (ovšem tam jezdí těch spojů tolik včetně vlaku, že to není nijak zásadní problém)

PetrN

Však DPP na linku x120 co popojíždí v kolonách a tudíž nemá ani moc šanci se vyvětrat jízdou nasazuje výhradně staré šunky bez klimatizace 😀 Nevím, jestli to dělají z nějakého škodlivého záměru schválně, ale fakt to nechápu. Neklimatizovaný bus poskakující v kolonách je opravdu lahůdka…

Pan průvodčí

Jistě, výpravčí v garáži sedí celou dobu nad plachtou a přemejšlí, komu škodolibě znepříjemní den neklimatizovaným vozem. Tohle fakt může ze sebe vymáčknout někdo, kdo o tom neví lautr nic.
Dopravní podnik provozuje přes 1000 autobusů, které jsou zařazeny do nějakého systému turnusů, pravidelného servisu a údržby a je fakt úlet si myslet, že se rozvrátí systém kvůli jedné lince.

PetrN

Bože můj, trochu smysl pro nadsázku 😀 Jistě, že ti není schvalne 😀 Ale to, že by se nad tím někdo mohl zamyslet a zkusit vozy s klimatizací alokovat tam, kde jsou více potřeba by neškodilo, a ne, neříkejte mi, že to nejde, protože když se chce, tak zrovna tohle by určitě slo. A minulý měsíc jsem touto linkou jezdil fakt hodně a ani jednou tam nejel vůz s klimatizací. A je to linka, kde by se z celé Prahy hodila momentálně prostě nejvic. Jezdí tam snad ty nejhorší pekáče z celé Prahy

Jan T.

To je podobné jako u tramvají. Mají to prostě rozdělené po vozovnách podle stejného typu vozidel a tak na některé linky vyjíždí prakticky jen nové, klimatizované vozy a na jiné zase hodně vysokých T3. Nejhorší je, že stále jsou v provozu situace, kdy jedou za sebou dva a více vysokopodlažních spojů i když nízkých vozů už je dost, aby pokryli aspoň každý druhý spoj. Ale prostě to vyjíždí na linky v takové časy, že se řadí za sebou. Nejvíc tím trpěly sólo linky 2, 11 (posilové), 13. O víkendu šlo běžně potkat jeden nízkopodlažní vůz za hodinu, zatímco se na… Číst vice »

Frantisek

Linka x120? Nebo x125, u niž stále můžete jet alternativně, totiž vychlazeným metrem?

PetrN

125, pardon …Nicméně nesouhlasím, že by pro cestu ze Smíchova na Jizak bylo alternativou metro ….Teda pokud nechcete jet do centra, tam přistoupit na Ccko a z něj pak na ten stejný neklimatizovaný bus na Hájích 😀

Frantík

Tak na Hájích nebo Horčičkově musíte přestoupit tak jako tak , ale souhlasím že metro je velmi špatná alternativa. Mějte však na mysli, že toto není napaječ, které v některých případech alternativu nemají vůbec žádnou (kromě 20+minutové vycházky)

Jan M

Včera ráno bylo zpoždění i 30 min a kolona až do Louk. Ale někdo ty koleje opravit mosí.

Jirka

Stejně je to fascinující, jak celé město je závislé na jedné ultrapáteřní komunikaci a i ta objížďka je úrovňově úplně někde jinde. Jinak naprostý souhlas, že se prostě někdy opravovat musí.

Karl vB.

To je úděl všech měst, která se nacházejí v dlouhém ďolíku.
Řešením je snad pouze tunel, nebo odvedení tranzitu po vzdálenějších kapacitních komunikacích, které samy o sobě přesvědčí část řidičů, že nejkratší varianta nemusí být vždy nejrychlejší.
Příklad:
– Bad Wildbad (mj. konečná stanice vlakotramvaje linky S6).
https://mapy.cz/zimni?l=0&q=bad%20wildbad&source=osm&id=1087106985&ds=2&x=8.5518030&y=48.7507744&z=15

Frantisek

A současně přesvědčí část lidí, že je lepší jet autem než vlakem, pokud vybudujeme nejprve rychlé kapacitní silnice, zatímco koleje necháme někdy i nedokončené, někdy „jen“ nevyhovující. 🙂

Frantík

No zrovna Zlínská dráha by se už někdy konečně mohla dobudovat, to máte pravdu.

Jan Sova

Tam si to kapacitou říká o tramvajovlak. No ale Čunek chtěl narvat prachy do mega-špitálu.

Jan

Zlín měl už dávno mít hotovou pravobřežní mimoúrovňovou komunikaci, bohužel ve Zlíně za posledních 20 let nevznikla jediná významná dopravní stavba.