ŘSD odstraní u Karlových Varů ze silnice I/6 jeden pruh kvůli častým nehodám
ŘSD odstraní u Karlových Varů ze silnice I/6 jeden pruh kvůli častým nehodám
Na silnici je již omezena rychlost za mokra, úpravami prošel i povrch.
A každých 5 minut bude do kopce vyjíždět Tatrovka s pískem, aby zklidnila provoz.
Ještě stojí za připomenutí, že v tomto velmi nebezpečném úseku přišel při dopravní nehodě o život i hokejový trenér Ivan Hlinka (v r. 2004).
Hlinku smetla protijedoucí Avie která mu nedala přednost při odbočování doleva přes dvojitou plnou. A to v místě které nijak nebezpečné není. Paradoxně však to odbočování vlevo bylo tehdy legální.
To si můžeme stejně připomínat že na velmi nebezpečném přejezdu v Uhříněvsi zemřela zpěvačka Iveta Bartošová….
Vím, že je tam nějaká tragická nehoda skoro každý měsíc, ale nevím, zda tohle je dobré řešení. Nebylo by lepší tu sníženou rychlost zkombinovat s úsekovým měřením rychlosti?
Ne nebylo. Mnohem lepší by bylo kdyby ta komunikace byla celá 2+2. Průšvih je že se leckdo snaží v tom kopci předjet co to dá pak vznikají nehody .
O to víc se bude předjíždět na rovince kolem Andělské Hory dál na Bochov. A věřím tom, že se s tím některá pra..ta po 10 minutách ploužení za kamionem párat nebudou. A až stoupne nehodovost na tom dvoupruhu tak co, dvojitá plná až do Bochova?
Za jedno pra.e podepisuji. 🙂
až do Bošova k dálnici!
I na dálnici😃
I kdyby to mělo zachránit jediný život!
Tohle zúžení vytvoří jen řadu nebezpečných situací, kdy budou řidiči předjíždět pomalíka za každou cenu. A že je poslední dobou pomalíků do kopců jako by je z nebe shazovali nebo v autoškolách pedály neukazovali. 🙂
V ideálním světě by se střídal v celé délce silnice této kapacity pevně rozdělený třípruh 2+1 a 1+2, což by umožnilo jak rozumné předjíždění, tak i omezilo rychlé výjezdy do protisměru = nejrizikovější manévr na silnici.
Cokoliv, co mění 2+1 na 1+1 je špatně, kdekoliv.
Takovych napadu, co se tam muze realizovat a zase za karlovaraky vybere nejakou hovadinu nekdo od stolu. Fotici radar dole pred zatackou u Strelnice, aby platil clovek dvakrat, kdyz to nezvladne. Uprava povrchu a promenlive znaceni. S tim vydrzet do D6, ktera by se mela protlacit prioritne. Nic vic netreba. Pred zimou resit zrovna v tomhle krkolomnem kopci zuzeni, kdyz kazdorocne tady uvizne/zpomaluje provoz vic kamionu, nez bouracek samotnych. Nekomu zase zbyla silnicni barva, tak se prislo s losovackou na srafovani. Klasika. ps: Jezdim rychleji, ale v zivote mi to tam nepodklouzlo. A to jsem jel i v pocasi, kdy… Číst vice »
Ach jo, kdyby radši místo vymýšlení kravin urychlili přípravu D6 v tomto úseku, tím by problém vyřešili taky a bez zbytečných vícenákladů. Ale ne, u nás se radši vrátíme do dopravního středověku. Čekám že v další fázi někoho napadne zrušit i zbylý asfalt, blátivé císařské cesty přece fungovaly po tolik generací a nikdo tam 70 nejezdil, no ne?!
To je trošku teatrální hysterie, vyvozovat z ubrání pruhu návrat na stromy ne?
Asi jste tam nejel v zimě. Každou chvíli tam stojí kamión v pravém stoupacím pruhu.Naštěstí tam byly dva. Před tou jednou nehodou byly stopy gum na vnitřní straně zatáčky mimo vozovku potom svodidla a protisměr. Takže příčina nehody podivná.
Ale tak jasně, o tom se nehádám, ale furt mi to na návrat na stromy přijde trochu málo.
to je k prdu, řešením, je tu silnici schrnout celou beze zbytku. Pak se tam už nikdo nikdy nevymele.
Tohle může vymyslet pouze ten,kdo tudy denně nejezdí. Až napadne první břečka, bude to hned zaseklý prvním kamionem. Nebudete to moct otočit, protože nějaký dobrák z ŘSD tam nechá nainstalovat betony! Tím pádem se tam nedostane ani údržba, aby to uvolnila. Potom bych přál,aby každý rodič co tam v zimě uvízne s dětmi několik hodin v kopci, aby šel dát tomu dobrákovi,co to vymyslel jednu malou facku a myslím, že bude mít hodně červenou papulu! Možná by doopravdy stačilo, aby se změnil povrch silnice ( který se ještě nezměnil, to nám tady ŘSD v článku trochu lže ) a aby… Číst vice »
To, že tento úsek nemá vhodné parametry, je bez debat, avšak překračování max. povolené rychlosti či nepřizpůsobování rychlosti stavu vozovky některými řidiči vede ke zcela zbytečným nehodám, kterým by šlo předejít. Odstranění stoupacího pruhu není vhodné řešení, ba naopak, ale to se ukáže až v zimě, když zde uvázne nějaký kamion. Nejvhodnější by bylo oddělit směry betonovými svodidly a zavést úsekové měření. Dokončení D6 v tomto úseku vyřeší, alespoň tedy částečně, daný problém, ale kdy se ho dočkáme? ŘSD sice uvádí jako termín zprovoznění rok 2026, čemuž bych rád věřil, mám však jisté pochybnosti. Ostatně, vedení budoucího čtyřpruhu dle letáku… Číst vice »
Když sem tam jedu po Karlovarské, tak mám pocit, jako bych byl v Polsku. Pokaždé vidím minimálně jednu situaci, která jen s obrovským štěstím neskončí fatální nehodou. Jezdí tudy asi nějak víc jedinců, kteří mají pocit, že silnice je jen jejich a neplatí pro ně fyzikální zákony… 😕
No nevím, v Polsku se poslední léta jezdí, aspoň co mám osobní zkušenost, civilizovaněji než u nás. Takže já osobně mám nejen na Karlovarské deodbytný pocit, že jsem někde v Čechách.
Holt ve velkém staví odpovídající infrastrukturu, tak se o to méně riskuje na ostatních silnicích. Zdržení se případně dožene na dálnici, což je nesrovnatelně bezpečnější. Stejně to funguje na západě, jen u nás neděláme nic a o to víc se divíme.
špatné řešení, přinese nárůst nehod v přilehlých úsecích
Přesně tak. Jako kompenzaci bych očekával vybudování předjízdných pruhů v blízkém okolí.
“Několik vteřin” je nehorázná lež a bez těch betonových svodidel je to úplně k ničemu.
Dle mého je tam potřeba jižní dálniční obchvat Karlových Varů, optimálně s raženým / přesýpaným tunelem pod oborou Linhart, estakádou přes údolí Teplé a raženým / přesýpaným tunelem pod Vítkovým Vrchem. Ale stejně dle mého by bylo nejlepší i tunelové uspořádání pod Drahovickou Myslivnou, protože spousta aut v té lokalitě na I/6 není tranzit, ale jedou z/do Karlových Varů. Již pohledem na mapu zjistíme, že I/6 se na tom kopci jmenuje „Stará Kysibelská“. Takže je na čase, aby ŘSD opustilo směrové a prostorové uspořádání 19. století!!
Jižní varianta je dost nereálná, jelikož by byla dost finančně nákladná (přímo megalomanská) a hlavně se bavíme o o velkém stoupání a klesání. V údolí řek Ohře a Teplé se bavíme o 100-150 metrech prudkého stoupání/klesání na cca 1km. Navíc, napojení na D6 taky úplně není ideální, protože mezi K. Vary a Loktem je zastavěná oblast podél D6, takže napojení je možné jedině u obce Jalový Dvůr nebo postavit tunel pod zástavbou a napojit to jinde. Zatím se počítá se severní variantou, tedy okolo Dalovic, nad Otovicemi k Rosnicím a tunelem cca k nad ulicí Chebská, kde by bylo napojení.… Číst vice »
Treba Slovinsko nebo Rakousko bezne stavi neco jako tato jizni varianta. A podle toho (dobre) take vypadaji jejich alpske dalnice… Tak se netvarme, ze to nejde :-).
jakých 150 v.m/km? Napojení v Tašovicích, most přes Ohři stoupající tunel, vysoký most přes Teplou, soupajíí tunel, napojení v Olšových vratech. Cca 200 výškových metrů na 6 kilometrech, to je stoupání pod 4 %. A nákladnost je relativní, furt je to o 8 km kratší (což je za prvé rozdíl ve stavebních nákladech, ale za druhé i hůře vyčíslitelný rozdíl v uspořených budoucích nákladech, životním prostředí, zemědělské půdě, atp.). Ale je jasné, že pokud se počítá se severní variantou, tak to těžko někdo změní dle názoru diskutérů na Zdopravy. Navíc jsem se tu kdysi u staršího článku ptal, proč je… Číst vice »
https://mapy.cz/s/gohozufako Takto si to nějak představuje Vy? Protože samozřejmě už od pohledu je tohle z mého pohledu velký problém. Od O. Vrat (bod1) k bodu 3 je to v pořádku, jenže co teď? Musel by být obrovský most přes údolí Teplé a obcí Březová – To se na Vás obyvatelé budou hodně dívat přes prsty, protože je tady zástavba prakticky od ČS PHM až k přehradě, následně by musel být tunel po zvířecí oborou, a defakto tedy přes polovinu lesa, a od Doubí (nad ul. Závodní) až k dálnici je sice palouk, ale dole u řeky je další zástavba, takže… Číst vice »
Na něco takového můžete rovnou zapomenout. Za prvé by využití takového obchvatu bylo dost nízké, protože tranzit přes KV tvoří jen malou část zdejší dopravy. A za druhé ražbu tunelů v této oblasti nikdo nepřipustí z obavy o zdejší léčivé prameny. Jejich ztráta by byla pro KV skutečnou pohromou (jako se to stalo kdysi Teplicím).
Takže opět ve jménu páchání dobra půjde o zhoršení situace.
Taktak. Mokrý asfalt je kluzký, tak tam vyflákáme kýble barvy, která za mokra klouže mnohem víc. Však „bílou čáru nikdo nemůže“, tažek je to logicky bezpečnější.
Tak si alespoň vysvětlíme, co to znamená. V poslední době se začíná na asfalt dávat červený nebo modrý koberec, který je více drsný a je to taková protismyková úprava, která by měla trochu riziko snížit smyku (je tam samozřejmě „ale“).
Červený – Dává se do nebezpečných úseků častých dopravních nehod, barva by měla být takové upozornění pro mozek – „výstraha“.
Modrý – Dává se na mosty a ta značí, že v zimě může vlivem mrazu a mlh vozovka různě namrzat a tvořit se ledovka.
A hned bude další argument pro potřebu dálnice do každé dědiny. Podobně zmršili třeba Radlickou – dřív čtyři pruhy téměř v celé délce, dnes v zanedbatelné části. Ale je tu přece řešení: Postavit úplně novou silnici vedle (resp. pod). Beton poteče, kapacita vzroste, všichni budou spokojeni.
Tak dálnice tam určitě jednou povede. Poslouží i jako obchvat krajského města a vsaďte boty, že tam smrťáků ubyde..
myslíte 4 pruhy ve stejné stopě, problematický sjezd po estakádě na Drahovice a přivedení na stávající most a průtah? O obchvat město momentálně nestojí, bude čekat až nebude průtah vůbec průjezdný
Neměl jsem nastudované, že se vůbec nepočítá s obchvatem Varů, omlouvám se. To je „kvalita“ přivést ze dvou stran dálnici/jedničku do města na průtah..
tak jednička z dvou stran tam byla dávno před průtahem a všechno to jezdilo přes město
Tak dálnice ve stejné stopě bude aspoň směrově oddělená, tak i tak ubyde situací kdy někdo dostane smyk a sešrotuje ho kamion proti…
Ano, myslel jsem to bez následné realizace dálničního obchvatu města ani v horizontu třeba dvaceti let..to je diletantské..
S obchvatem Varů se počítá až ve vzdálenější budoucnosti. V inkriminovaném úseku je plánováno rozšíření na 2+2 pruhy se středovými svodidly, ale stále se realizace odkládá. Nechápu proč, dle mého to mělo a mohlo být provedeno už dávno.
Toto opatření jen přilije stresu a přinese snahy o předjížděcí manévr na nejbližších vhodných úsecích, které se za bezpečné považovat rovněž nedají. Bude stačit náklaďák, přetížená dodávka, defenzivní jezdec a můžete jít studovat psychologické pochody řidičů v praxi, kteří se povlečou v závěsu. Snížení rychlosti, resp. proměnlivé značky snižující rychlost za mokra, klidně měřená úsekovka, nějaké optické prvky, dohled PČR… Jiné řešení v takto vytížené stopě s nebezpečnými místy samozřejmě je dokončení chybějící D6.
Darwinistiku neoblafneš
A přitom je v části toho úseku relativně rovná část, kde by mohl zůstat levý stoupací pruh. Když už to chtějí rušit, tak ať proboha nechají nějakou alternativu pro bezpečné předjetí vozidel, která z různých důvodů pojedou pomalu a zbytečně ostatní zdržují a stresují. Stačí ponechat na pár set metrů levý pruh – vlk se nažere a koza zůstane celá. Zbytečně pomalu jedoucí řidiči způsobují v reálném provozu nepřímo stejně konfliktních situací jako ti, co jedou příliš rychle…
Pokud je někdo takový psychopat, že je schopen se pokusit o zabití sebe i dalších lidí kvůli pár minutám za něčím, co nejede tak rychle, jak by si představoval, tak by především neměl nikdy dostat do ruky řidičák.
Tím nechci nijak hodnotit správnost / zcestnost rušení stoupacího pruhu v tomto místě, jen mi prostě operování tím, že je potřeba ho tam mít proto, aby tam magorům nejebalo, nepřijde jako validní argumentace.
Člověk nemusí být hned psychopat, aby ho vystresovalo několikakilometrové courání se za pomalu jedoucím čoudícím náklaďákem či osobákem, kterého není možné předjet, protože nějaká hlava pomazaná rozhodla, že ten pruh zruší bez náhrady. Jde mi jen o to, umožnit v části toho úseku předjet a necuchat nervy už tak nervózním řidičům. A co nastane při drobné nehodě, při technické závadě v tom jednom pruhu? Kolaps. A ten udělá dočasně psychopata i z největšího pohodáře…
Přitom by to mohl být zajímavý úsek na testování proměnné rychlosti pomocí digitálních značek, jako jsou třeba v tunelech. Jak by zapršelo, tak by mohla skočit 70ka.
U Chebského mostu na průtahů je taky proměnné dopravní značení ve směru na Ostrov/Prahu, tam jsou taky časté nehody při dešti. Zde se snižuje rychlost z 70 km/h na 50 km/h. Dodržuje to asi tak 1/10 řidičů. Ostatní se Vám nalepí na kufr a vytváří další nebezpečné situace… K ničemu, tohle nefunguje, dokud tam nebude měření rychlosti.
Přesně tak. A já se ptám? Proč na těchto totálně nebezpečných místech závislých na rychlosti není úsekové měření? U I/6 od Olšových Vrat do KV s dělením po cca 300 metrech, aby nikoho nenapadlo švejkovat tak, že pod kamerou ostře brzdí na 60, protože předtím předjel jiného rychlostí 120 km/h. Jinak přemýšlím, jak se k tomu postavit a kolikrát jsem tam asi mohl jet? Řidičák mám od roku 1987, od roku 2009 do roku 2013 jsem do Prahy skoro denně dojížděl. 2000 jízd? Základní problém silnice I/6 je, že tam neplatí žádná pravidla. Ostatně Hlinka budiž jasnou ukázkou. Mých tempomatových… Číst vice »
Pokud existuje místo, kde skutečně může měření rychlosti pomoci bezpečnosti a ne jen městské kase, je to právě tady. A právě proto tady nikdy nebude…
tak ještě bejvali na jesenický a v Krušovicích 🙂
Jinak mezi Bochovem a Hvězdou se objevujou dost pravidelně. Někdy i kolem Andělský hory.
Už mnoho let jsem je tam neviděl. Kromě parkoviště za Bochovem, když buzerují kamióny.
ano tomu se říká skrytý dohled 🙂
Možná by bylo jednodušší celou silnici zrušit, tím by zde nedošlo k žádné další nehodě…. Nevím, jezdím tu často a pokud člověk dodržuje rychlost, tak tam žádný problém nevidím. Nestačilo by třeba silnici osadit proměnlivými značkami a úsekové měření? Dost dobře si nedovedu cestu v zimním období, kdy i při menším sněžení kamióny zblokují celý pruh.
Za rok 2020 9. nejrizikovější místo v ČR – 11 nehod, 1 mrtvý, 1 těžké zranění, 3 lehká zranění. Od roku 2006 6 mrtvých.
Letos už jsou mrtví čtyři, pokud si to správně pamatuji?
Zdržení několik sekund? Potkám na začátku kamion a bude zdržení několik minut, když pojede těžký třicítkou do kopce a bez možnosti předjetí po nejbližší čtyři kilometry. Od toho přece tyhle pruhy jsou.
Jenže Vy i ostatní na silnici zůstanete a zůstanete naživu. Těch pár minut zdržení nikomu život nevezme. Spěch ano.
jistě, no to pak můžete rovnou jéct tři a půl hodiny vlakem, když nikam nespěcháte
Na vlaky bych si dával pozor, víte, jak je to u nich poslední dobou s bezpečností.
Jak to tam je? Taky 600 mrtvých a 20 000 zraněných ročně, jako na silnicích?
Poslední dobou taky vlakem jezdím mnohem více a po silnici méně. Ostatním nepřekážím a mně to vyhovuje.
Jenže je rozdíl jezdit rychle a nebezpečně a nebo při zhoršených podmínkách předjet ten kamion klidně pomaleji bezpečně. Není nutné vždy jej předjíždět devadesátkou. Ale právě kvůli těm, co jezdí na mokru tou devadesátkou se to bude rušit.
No spíše kvůli těm, kteří jak vidí 2 pruhy vedle sebe, tak cejtí dálnici a jedou 130+
Tak určitě. Jak často tam jezdíte? Vytáhnout do toho táhlého krpálu 130 je docela umění i pro závodníky ftédéíčku.
Párkrát do roka. A ten kopec je dlouhý, tedy i s malým zrychlením se na nějakou rychlost dostanete, pokud neškudlíte spotřebu. Za sucha tam 90-100 je v pohodě a velmi často mě tam výrazně rychleji někdo předjíždí.
To máte asi velké „štěstí“. Já tam jezdím párkrát do měsíce a při devadesáti většinou předjíždím já.
Ale, ale, ale…
Ale prdlajs. Jak často tam jezdíte Vy? Hlinka jel údajně 160 km/h…
Samozrejmě advokát každé strany tvrdil něco jiného. Hlinka si ovšem „svou“ nehodu paradoxně nezavinil, samozřejmě
vysokou rychlostí a nepřipoutáním si šel tomu štestíčku trochu naproti.
https://www.idnes.cz/zpravy/cerna-kronika/advokati-se-prou-o-hlinkovu-rychlost.A050128_144321_krimi_mad
Běžte se tam projet. Základní rychlost pro osobáky tam není 90 km/h, ale 100 – 150 km/h. Autobusy poctivě 100 km/h. Jenom ty kamióny to nedávají, mají omezovač, takže 87 – 89 km/h (taktéž nad limitem, v jejich případě rozumně).
Kam přesně „tam“? Jistě na rovných usecích za Varama ano, ale v těch zatáčkách do kopce od Varů k letišti o kterých je zde řeč, tak tam je většina ráda že vytáhne těch 90 a při nich se nevyklopí v zatáčce. Autobus stovkou do toho kopce bych taky rád viděl.
Samozřejmě přímo v úseku KV – Olšova Vrata jedou kamióny 75 – 89 km/h (dle naloženého zboží), autobusy okolo osmdesátky. A u osobáků platí to, co jsem psal. Nejpomalejší auto za sucha jsem já, 95 km/h. Ale na rozdíl od jiných já to jezdím takto komplet, tedy včetně oblouku těsně před odbočkou na letiště. Takže mě od střelnice vše předjíždí, u odbočky na Imperiálku jim to vrátím já a pak mě zuřivě předjíždí pod Andělskou horou… Za sucha je celý úsek sjízdný bez problémů rychlostí 90 km/h, za mokra v odbočce na Imperiálky ubírám na 85 km/h, u střelnice je… Číst vice »
Naprostý souhlas, proč to dělat dobře když to jde dělat blbě = tak nějak na český způsob. Značka nebo přelakovat pruh štětkou a opaření je hotovo. Co například oddělit betonovými svodidly popř. U krajnice přidat ocelová. No a nakonec se zkusit věnovat dodržování zákona?
Jediné účinné řešení jsou ta betonová svodidla.
Ty taky budou způsobovat další a další nehody. Ty zatáčky jsou špatně klopené.
Ale nebudou to čelní srážky.
V některých zatáčkách směrem dolů to některý střelci dokážou taky sdo těch betonů.
Ovšem ale kolmo přes cestu!
napříč! no pasarán!!!