ŘSD ochromilo dopravu v Budějovicích, dopravní podnik se omlouvá za zpoždění
Autobus MHD ČB v koloně v Nádražní ulici. Pramen: DPMČB
Vozidla MHD nabírají v dlouhých kolonách po celém městě desítky minut zpoždění.
Vozidla MHD nabírají v dlouhých kolonách po celém městě desítky minut zpoždění.
Rozvrtali páteřní tranzitní komunikaci a město se ucpalo náporem objíždějících aut. Takže se potvrdilo, že u nás nemáme pořádné (kapacitně stejné) objíždky při uzavírkách. Zrušit radním a papalášům z ŘSD auta a parkoviště a nechat je jezdit MHD. Ať si taky užijou v MHD trochu adrenalinu. Proč by měli mít výhody, když si je nezaslouží !
Co se týká problému s oběhem vozidel příměstských autobusů na autobusovém nádraží kvůli dopravním zácpám, tak částečně by se to možná dalo vyřešit vybudováním autobusových terminálů: a) Terminál Sever (v okrajové části města v oblasti zastávky MHD „Vltava“ – zajímavé by to bylo po vybudování okruhu SZO skrz tento terminál). b) Terminál Jih (po dostavbě Jižní tangenty by mohl sdružovat autobusové linky vedoucí přes Roudné, Včelnou a Homole a napojený by mohl být trolejbusovou tratí do Rožnova) u obce Roudné v okolí železničního nadjezdu nad silnicí Roudenské cesta / Boršovská ulice. Zajímalo by mne, jestli by se v rámci každého… Číst vice »
Co se týká pomalého cestování ve městě kvůli dopravním zácpám, tak to by myslím ze značné části vyřešilo vybudování kolejového okruhu SZO: – vpodstatě by šlo o lehké metro – veškerá křížení se silnicemi a chodníky by byla mimoúrovňová – většina zastávek okruhu by byla těsně pod povrchem terénu a v těsné blízkosti zastávek MHD – dalo by se to ještě vylepšit přidáním vrstvy expresních vlaků zastavujících jen na některých zastávkách a na hodně zastávkách mít v každém směru kolej pro předjíždění vlaků Trasa by mohla být např. takováto: https://mapy.cz/s/jajecoteje Zastávky např. takovéto (pouze zastávky č. 1 až 19 a… Číst vice »
Problém je dlouhodobý a spočívá v tom, že v regionu kolem ČB nikdy nebyla hromadná doprava tak dobrá, aby se lidé mohli spoléhat jen na ni, takže tam úplně každý má a používá auto. Naprostá většina lidí tam jezdí autem denně a nedokáže si ani představit dělat to jinak. Tudíž tam pak ani nezafunguje efekt toho, že „než abych stál v těch chronických zácpách, to se na to vy…“. Notabene když ta MHD stojí v těch stejných zácpách, protože vyhrazených pruhů je tam jako šafránu.
On je také problém v tom, že se řada lidí odstěhovala za město. V Budějcích ubylo obyvatel, ale nabobtnala aglomerace (Srubec, Hlincovka, Rudolfov, Adamov, Borek, Hluboká, Roudné, …). Všichni, co se odstěhovali, mají ale samozřejmě potřebu denně do Budějc jezdit (nejlépe sami v autě), kde je tím pádem žití čím dál horší. Někde už se bydlet skoro nedá (Nádražní, Husovka, Mánesova, Rudolfovská).
Je to prosté – problém je ŘSD. Pravá ruka neví, co dělá levá. Jak někdo kdysi trefně uvedl, tato zkratka se čte: Ředitelství silnic a dál NIC. Situace v ČB je analogická např. se situací na I/4, tzv Strakonické a to v úseku, kde se začala stavba dalšího úseku D4 mezi Příbramí a Miroticemi – probíhá zde aktuálně výměna povrchu (I/4 u obce Chraštičky) a provoz již tak přetížené komunikace je řízen kyvadlově! Přitom za 2 roky má být hotová tato část dálnice D4 a ŘSD bude mít tolik prostoru k této rekonstrukci, kolik jen bude potřebovat (mimochodem: pan ředitel… Číst vice »
Ty opravy na I/4 jsou nutne, pockat to nemohlo. Naopak uz to melo byt davno hotovo. Problem je v tom, ze posledni dve udrzbove akce v tehle usecich nemely charakter opravy, ale sabotaze. Tj. kdyby to opakovane neznicili pred par lety, mohlo to skutecne vydrzet az do te fungujici dalnice. (Ale asi by bylo min penez v tech spravnych kapsach.)
Tahle akce RSD v Budejicich se da spis hezky prirovnat k neuveritelne akci na Strakonicke pred Barrandakem, kterou pacha TSK. To je festival promrhaneho casu, hlemyzdiho tempa a naproste neucty TSK / Magistratu k verejnosti.
V českých Budějovicích by chtěl žít každý
Je zajímavé že 11 si jezdí jak chce ráno. Ve 4: 31 to jede 5: 01 to jezdí taky přesně ale v 5:21 přijede buď se zpožděním a nebo vůbec a to lidi chvátají do práce.
Z Máje v centru vždy za 10 minut. Spotřeba 0, parkování všude a zadax. Anó, modří už vědí..
Kdyby jenom MHD. Ale ona kolabuje i meziměstská autobusová doprava. Autobus, který má jet v 15:00 z nádraží nejede, protože na to nádraží nedorazil ještě z předchozího spoje a trčí v zácpě.
Možná by stalo za úvahu, pracovat na opravě Strakonický nejen od 7 do 14 hod, ale třeba až do 20 hod. Provoz je pak minimální a doba opravy se zkrátí třeba na polovinu. Co na to RSD? A Jan Rýdl? Nebo to neumíme jako Němci a Rakušané?
No v te casti nejsou primo u silnice obytne domy, tak by slo pracovat i do 22.00 nebo 24/7.
Joo. Ale máme letiště (Teda vlastně ne nemá certifikaci) a zapomněl bych na splavněnou Vltavu (bezva nápad zítra jedu lodí). „Správně utracené peníze.“
OK, takže letiště i Vltavu zrušíme, co tam máte dál k tristní dopravní situaci v ČB potažmo k opravě Strakonické?
Zruseni penize vyhozene oknem do kapsy nevrati. Ale v pripade letiste by skutecne bylo vhodne nepokracovat ve zcela iracionalnim utraceni.
„Bohužel to, kde ke kolapsu dopravy dojde, není možné jednoduše predikovat, řidiči individuální dopravy zkouší při objíždění uzavírek vždy různé cesty.“ – Typická výmluva neschopných. Predikovat lze poměrně snadno. Když máte dost řidičů, co tam jezdí častěji, vždycky se dopravní proudy ustálí na nejrychlejším průjezdu. Výpočet dopravního modelu bude oproti Praze jistě velmi jednoduchý.
Určitě by nebylo od věci upozornění už u Freistadtu a směrovat Tábor, Praha přes Velenice. A u Tábora směrování na Linec mimo Budky? To by taky pomohlo.
Otázka: Je tam? Protože objet Budějovice dost dobře nejde, když už je človek na dohled a nezná místní zkratky.
A přidám jednu za bludišťáka: V obchodech se prodává alpská sůl. Kudypak se vozí do Čech?
Koněspřežka ještě funguje? 😀
Nikoliv, byla přestavěna na parostrojní železnici. Ani silniční doprava již není v silách koňských potahů.
Vážně? To jsou mi novoty. No, při pohledu do IDOSu jsem si nebyl tak úplně jistý, jak u železné dráhy, tak u omnibusů 🙂
Kdyby jste si ověřil informace, než něco napíšete, tak byste zjistit, že přes hraniční přechody České Velenice/Gmünd a Halámky nemůže projíždět tranzitní nákladní doprava. Rakouská strana to zakázala a dodržování striktně kontroluje.
Tohle moh vymyslet a koordinovat snad jen tukan. Strakonická není, nebo nebyla na tom tak špatně, aby ještě pár let nevydržela. Pravda, soudím jako laik při pohledu jako uživatel kominikace. Obrusnou vrstvu, soudržnost a podkladový materiál jsem pravda nezkoumal.
Ve vsi jsou podstatně v horším stavu jiné kominikace a to jak stavem dopravy, tak konstrukcí komunikace.
O dopravě v tomhle městě darmo mluvit.
Jasně, pohled z okýnka jedoucího auta je ta nejlepší diagnostika… A ty jiné horší komunikace jsou ve správě ŘSD?
Mně už to připadá skoro jako schválnost ze strany ŘSD, když se pár let před otevřením dálnice dělá velká rekonstrukce stávající silnice… Takových případů se objevilo už tolik, že to snad nemůže být náhoda. Neříkám hned úmysl, ale spíš bordel ve vzájemné koordinaci oprav a zprovozňování nových staveb.
A víte o tom, že po Strakonické nejezdí jen kamiony přes E55, ale i třeba kamiony na Písek?…
Magistrat CB pracuje na destrukci budejicke dopravy dlouha leta. Neni tedy divu, ze to nese ovoce i za normalnich okolnosti, natoz ted.
Budějické? Jako vážně? 😂😂😂
Místními jsou to Budějce, běžně Budějovice a Pražáky Budějky.
Ale jo, u vzdálenější (severnější) Jihočeši jezdí do Budějic. 🙂
Jo, zcela vazne – zasadne Budejice, do Budejic. Do Budejc jen vyjimecne. Od zadneho Prazaka jsem o Budejkach nikdy nic neslysel. Ti jsou jako jedini v zajeti Budejovic.
Jestli on PetrB nemyslel místo Pražáků spíš ty, co se do Prahy přistěhovali z Budějc?
Zrovna dneska jsem tamtudy projížděl ze služebky a málem jsem tam nechal nervy, říkal jsem si, že tohle nemůže být normální. Hlavně bych ostatním doporučil neposlouchat navigaci a prostě zůstat na hlavní. Myslím, že jsem díky GPS v celém městě nevynechal snad jedinou ulici a stejně jsem tam strávil skoro hodinu.
Tak nějak. Pokud v tom městě potřebuejte GPS, zůstaňte na hlavní. Pokud to tam znáte natolik, že se bez GPS obejdete, tak prosím…
Nestačí snad navigace sledující momentální zatížení ulic v reálném čase? Tu má přece už kde kdo.
No, takovou navigaci jsem právě použil a protáhla mě snad všemi budějovickými uličkami, přitom jsem ale neměl pocit, že bych si nějak pomohl… 😀
Možná jste jen neviděl, co se děje jinde 😀 ale asi máte pravdu. Ono to vynalezne nějakou trochu lepší cestu, kterou projedou dva tři a zbytek nahnaných ji už dokonale zabije…
Přesně tak. Ale dokud budou radnice považovat jedinou účinnou obranu proti tomuto logickýmu, ale z celkovýho pohledu nesmyslnýmu chování navigací, za nemístné omezování aut (i když ve výsledku by to bylo o hodně lepší i pro lidi v autech), holt budeme mít města často ucpaný kompletně.
Navigace celkově zhoršily situaci ve městech. S automapou nikdo nechce riskovat průjezd městem, kdovíkde se vynoří jednosměrka, takže lidi jeli primárně podle značek. Dnes může GPS nabídnout nejrychlejší průjezd přes náměstí…
Záleží odkud kam jedete, ale průjezd za hodinu to ještě není katastrofa, vzhledem k tomu že ani v noci se nedají projet Budějce za míň než 20 minut.
To mesto ma prumer kolem 6 kilaku. Za plus minus hodinu by melo jit prejit pesky. Prejet na kole podstatne rychleji. Navic je placaty, takze odpada i oblibenej pseudoargument kopcovitosti. V takovym meste znamenaj zacpy na hodinu jediny: nekdo se dlouhodobe sakra snazi, aby vsichni nesmyslne jezdili autama a ostatnim druhum dopravy hazi klacky pod nohy, jinak to neni mozny.
V Budejcich chybí totiž 3 mosty. Globus-Okruzni, Tesco- U Trojice a pak Horakove-Litvínovice-Nemocnice. Na všechny město kašle a raději cpe peníze do „kultury“, aby Budejce byly město kultury v roce 2028….
Tak Severní spojka je věcí ŘSD. Most přes Vltavu mezi Litvínovickou a Papírenskou je ve fázi připrav, protože se čeká na dokončení tzv. Jižní tangenty. Mimochodem v roce 2011 podepsalo 4.500 lidí petici proti stavbě mostu Litvínovická – Papírenská. Stavba mostu mezi Pražským sídlištěm a. sídl. Vltava padla, protože se zvedl silný odpor obyvatel Pražského sídliště, zejména těch co bydlí v ulici U Trojice a v přilehlých ulicích (a vůbec se jim nedivím). Takže nemelte blbosti.
Takže se místní dopravní experti rozbrečeli a neudělali nic. A to je podle vás správně. Volte je znova.
No pane měl byste šetřit slovy. On píše že ty mosty chybí (a to tak klidně být může) a vy že je místní nechtějí, to jsou 2 velmi rozdílné věci. Místní nechtějí z principu nikdy nic. Týká se to i tunelu Pohůrka co si vybrečeli místní, mostu pod nádražím který po léta blokují obyvatelé Pětidomí, spojka Vltava-Máj …
Obdobné to je s čímkoliv jiným.
Podívejte třeba na pražský Dvorecký most. Měla to být pomoc rekonstruovanému Barrandovskému mostu s auty a MHD. Ovšem místní milovníci aut ze vzepřeli, že by v navazující ulici ráno vznikly kolony a také místní restauratér (zdravím do Jablonce) v takové trochu zvláštní restauraci se vzepřel demolici budovy ve které sídlí, která by ale jinak právně šla zdemolovat bez problémů. Ve své městské části to vyhráli, takže most padl. Jenže jak vidíte, most se teď staví, akorát o pár metrů dál a ne pro auta, jen pro tramvaje, IZS, kola atd. Bude velmi užitečný, akorát ne pro majitele aut, no. Určité… Číst vice »
Nesmyslna konfigurace Dvoreckeho mostu ma uplne jine priciny.
No ale ani pro to MHD se nepostavěl včas…
Doprava v Jihočeském kraji je mizerná,ale MHD je tragédie.Za 20,-Kč se opravdu člověk povozí tu hodinu.Jak je možné že např.v pondělí mezi 17:45 a 18:30 od nádraží směr máj jel jeden jediný spoj linky č.3?Přitom linka č.5 projela Strakonickou naprosto bez problémů s menším zpožděním.
Za to nemůže DP, ale bezohlední řidiči aut, kteří se nacpou všude
Když je doprava špatně zorganizovaná, nemá smysl fňukat nad „bezohledností“.
Ano, řidiči aut nejsou jediný problém ale řidiči MHD to nijak objet nemohou
To víte že jo. Bezohlední řidiči aut by chtěli jezdit po průtahu městem, mezinárodní silnici. Bestie!!! Každej přece ví že tu silnici postavili pro cyklisty a autobusy MHD .
Ona je potíž v tom, že dnešní on-line navigace v reálném čase sledují kde se tvoří kolony a řidiče dynamicky přesměrovávají z hlavních tras na objížďky vedlejšími ulicemi – kde ovšem na tranzitní dopravu není nikdo zvědavý.
Což se dá, když příslušná radnice chce, řešit. Strategicky umístěný jednosměrky, místa, kde se zamezí průjezdu aut skrz (klidně otvíratelnou zábranou typu zasunovatelnýho sloupku, která pustí vozidla IZS nebo MHD). A tranzitujícím autům nezbyde než zůstat na hlavních tazích. Ale musí to samozřejmě příslušná radnice být ochotná udělat. Ta Budějická naopak i přes varování zkusila „řešení“ puštěním tranzitu do centra.
Přesně místo toho, aby se řešilo proč ŘSD není schopné dostavět dálniční obchvat Budějovic, severní spojku, atd. Vymýšlejí někteří jak terorizovat neviné řidiče.
Obchvat, atd. jsou jiná věc. Kdyby byly, bylo by to fajn, ale teď zkrátka reálně hotové nejsou, takže město musí akutně řešit dopravu bez nich. Až budou, bude situace jiná. A nejde o terorizování, naopak. Ty alternativní trasy malými uličkami mají většinou ve srovnání s těmi hlavními tahy směšnou kapacitu (a jejich napojení ještě omezuje tu beztak opravami sníženou kapacitu na hlavních tazích). Takže pustit do nich auta hnaná navigacemi s vidinou ušetření pár sekund, stejně pro lidi v těch autech reálně nic nevyřeší, v horším případě jim to situaci ještě zhorší… Naopak, pokud by z nich byla šikovná zkratka… Číst vice »
Obchvat jistě pomůže. Ale myslíte, že při přístupu radnice ten obchvat pomůže zásadně?
Co to je za otázku? Jak souvisí přístup radnice s tím, že přes město vede tranzit E55?
Samozřejmě že doprava v Budějcích bude hustá i potom co se D3 otevře, protože místní a příměstská doprava je silná, ale za příměsto můžou ČD a kraj a za místní hlavně to že MHD v Budějcích je bídná. A ano, s tím radnice dělat něco může, ale bylo by to dost bolestivé.
„Bolestivé“, například vyjednávat s krajem? Chtít po něm aby něco objednal u ČD nebo kohokoli jiného? Chtít něco po ŘSD? Brečet nad svou nemohoucností? A ten „kraj“ sídlí kde, v Praze nebo v Bruselu? Koho volíte, toho máte, mizerná doprava v ČB a okolí snad dopadá jen na Budějčáky? No, je to samozřejmě hlavně vaše věc.
Šikana v podobě popelnice uprostřed cyklostezky, aby tam cyklisté nejezdili moc rychle, by se vám určitě nelíbila.
Tak proč chcete stavět překážky do cesty jiným?
Viz odpověď rozinkovi výše. Pokud necháme auta zablokovat celé město i prostorově úspornějším dopravním prostředkům, aby se téměř nikomu nevyplatilo je používat, je to průšvih i pro lidi v autech. Protože největší faktor zdržující cestu autem po městě ve špičce jsou ostatní auta. Naopak vyhrazení části komunikací prostorově úspornější dopravě může autům silně prospět. (Oproti stavu, kdy auta můžou všude, jsou to v případě rozumného řízení toho, kudy auta můžou a kudy ne, efekty typu o 5 minut delší cesta autem mimo špičku (v noci / o víkendu, atd.), zato o půl hodiny kratší ve špičce (protože není zdaleka tolik… Číst vice »
To jsou panečku argumenty, koukám že radikální cyklisté zkouší neradikální rétoriku.
No ještě nám řekněte jak v Budějcích vyhradíte ČÁST komunikace pro MHD. Tam kde (ne)jezdí MHD většinou nejsou 4 pruhy, takže nevím jak chcete vyhradit část. Buď ty silnice musíte zavřít pro IAD nebo holt doufat že se to zlepší samo (což dělá magistrát)
Jo, vyhradit část komunikací znamená třeba ze dvou paralelních nechat jednu pro auta a jednu čistě pro MHD, kola a pěší. Nemusí to být nutně část každý z nich. Princip dávno ověřenej a fungující třeba v tom Nizozemí – nějakou možnost jet na kolech maj ve všech ulicích, a nějakou možnost jet autem (pro krokem jedoucí místní dopravu, dávající pozor na pěší a lidi na kolech, přičemž aby to nešlo použít pro tranzit, auta můžou do daný oblasti vjet a zase z ní vyjet jen jedním místem) maj v převážný většině ulic. Ale víc dálkový trasy pro auta a pro… Číst vice »
Dovolím si také ozvat. Bydlíme v klidné uličce – až na ty, co si ji berou jako zkratku a ti „lepší“ jako neplacené odkladiště svých plechovek. Tenhle týden se ovšem opravoval mostek poškozený nehodou jednoho takyřidiče a bylo to super. Ne každý touží po co nejtěsnějším kontaktu s auty. O nebezpečí pro děti raději ani nepíšu.
Jenze s tou nenavisti k autum a jejich ridicum byste to mel tezke i na venkove. Ve meste musite trpet jak zvire. ;o)
Docela jo.
Co rika doktor?
Že je nás víc.
Tak to uz by meli mit nejakou terapii, ne? Hodilo by se to, protoze vic nemocnych znamena vic potizi pro normalni obcany.
PS: A ze je vas vic, to vime davno. V Praze vzniklo i sdruzeni pacientu.
V určitých částech měst není hustý provoz žádoucí. Některé čtvrti našeho města už stavebními úpravami vedoucími ke zklidnění dopravy prošly. Jenže teď momentálně v naší ulici nebydlí žádný radní Vy paciente.
Ve finále je sranda, když alternativní trasy mají šířku 4 m pro obousměrný provoz, či klasických 5,5 m, ale polovinu komunikace zabírají zaparkovaná vozidla.
Dobrá správa! 😂
Tohle je jasná chyba města, zvláště když mají vlastní MHD.
Uvědomujete si, že zkrz město vede E55? A ten provoz z E55 do MHD nedostanete
… a Dobrá Správa jaksi nemá použitelnou kapacitní železnici na jih ČR a dál do ciziny. Teprve teď staví úsek Praha-Budějovice. Koňka prostě není konkurenceschopná.
Furt platí, že když se zkombinuje ten tranzit z E55 s místní dopravou z většiny taky v autech, je to o hodně větší problém, než když ta místní doprava bude převážně v MHD a v autech jen ten tranzit…
Tohle je jasná chyba ŘSD, které naprosto pravidelně plánuje opravy důležitých tepen v Budějcích naprosto diletantsky (například na dobu kdy je Živitelka) a pak je tak i realizuje (práce na jednu směnu).