ŘSD obnovilo zanedbaný památník obětem nehod na D1, péče o něj je nejistá
Obnovený památník obětem D1. Pramen: twitter Karla Havlíčka
Každý kříž symbolizuje jeden rok provozu dálnice.
Každý kříž symbolizuje jeden rok provozu dálnice.
Není tak těžké dohledat kontakt na druhého uvedeného člena spolku, jistého ing. Dokulila, a zkusit něco zjistit od něj:
https://portal.expanzo.com/cs/firma/4443033200-asistentia-s-r-o-pavovska-jihlava
Případně by snad mohl vědět nějaké bližší informace někdo z jihlavské farnosti svatého Jakuba, koneckonců i web polku dělal stejný člověk jako web farnosti, takže nějaké personální propojení tam bude silnější než jen přes osobu pátera Kozubíka. Není zač 🙂
Raději bych, kdyby u dálnice existovalo na okraji odpočívadla nějaké zastřešené místo s lavičkou, kde člověk, může být chvíli sám. Zvláště ve stresových situacích, typu, kdy manželé se pohádají během jízdy a ten kdo řídí, by si potřeboval chvíli oddechnout (= nebýt spolu, aby hádka nepokračovala)…
Nemyslím budovu, ale opravdu pouze něco se střechou, kam si řidič / řičička může na 5 minut sednout a nebýt spolu v autě s ostatnými cestujícími. A třeba se vybřečet / vykřičet / pomodlit… prostě to co nejde udělat na benzínce / normálním dálničním odpočívadle.
Dálniční kaple v zahraničí nejsou taková vzácnost jako tady, nicméně teda budovat by je měla církev, ne stát.
Jinak teda pokud se vám často stává, že se za jízdy s někým pohádáte tak, že byste potřeboval zastřešenou lavičku na vychladnutí, řekl bych, že problém bude asi úplně jinde, než v absenci oné lavičky 😃
Máte pravdu, nejsem bez chyb… Pokud jde o charakter budovy – Vy tvrdíte „kaple“.. to jsem úmyslně nenapsal, a proto jsem úmyslně nemluvil o budově (s bočními stěnami atd.)… Vyloženě jsem mluvil o zastřešené lavičce… tak aby to místo sloužilo svému účelu. Tj. aby nesloužilo jiným účelům, např. jako alternativní WC (a to jako suché WC) Ano, budování míst ke ztišení se, třeba u nás v regionu to děláme podél polních cest… říká se tomu „Boží muka“ a je to relativně nenákladné, zejm. ve smyslu vyřizování projektu… Obvykle totiž těch pár potřebných metrů pozemku poskytne někdo zdarma. A v rámci… Číst vice »
Chtěl bych si umět naplánovat hádku se spolucestujícím tak, aby mi vyšla zrovna k tomuto místu. A ještě počítat s tím, že tam zrovna nebude řvát někdo jiný.
Já mluvil o větším množství takových míst. V rámci budování nových dálnic. Neboť vzhledem k tomu že jde o ochranné pásmo dálnice, tak papírování bude tou nejnákladnější částí celé věci. Tj. v rámci projektování zbrusu nové nebo v rámci modernizaci (a la D1) celého kusu dálnice by náklady na tohle zastavení se měly zlevnit. Zatímco kdyby se papírování dělalo samostatně, tak je to nereálná záležitost… Osobně bych věřil, že pokud by ŘSD zveřejnilo, že je možné umístit na určitém místě nějaké „posezení pro zklidnění“, tak postupně, během let, by se našlo dost lidí (s dobrým srdcem), kteří by to posezení… Číst vice »
Samozřejmě nic proti tomuto nápadu, ale jak to proboha souvisí s tématem článku? Na mysl mi tane cimrmanovské „copak symbolický hřbitov… ale jmelí!“.
Vůbec nic nemám proti památce na zesnulé (při havariích) i pro zmírnění žalu pozůstalých… Jen jsem uvedl svůj názor na poněkud opomíjenou část infrasktury komunikac…
Mám pocit, že my jako společnost se tváříme, že člověk je objektivní, přesný, akurátní… A ono jsme lidské bytosti se svými lepšími i horšími dny. Aspoň já za sebe to takto pokorně musím přiznat.
Nebo udělejte manželce řidičák a máte klid. Bude se muset soustředit na cestu a nebude mít čas se hádat.
Pokud se vám to stává nějak často, tak doporučuji vozit skládací židličku a slunečník, pak můžete zakempit kdekoliv na odpočívadle 🙂
Díky za radu.