ŘSD na devět měsíců zavírá tunel Hřebeč, řidiče čeká cesta po staré silnici třicítkou

Tunel Hřebeč. Foto: Policie.czTunel Hřebeč. Foto: Policie.cz

Čtvrt století po otevření projde tunel velkou modernizací.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Damián

Rozumím tomu správně, že kdyby tam byla nedejbože nějaká mega brutální hromadná nehoda, kde by se třeba do sebe zaklínilo několik desítek aut, takže by se ta stará silnice stala obousměrně neprůjezdnou, tak by mohli záchranáři odvážet zraněné a mrtvé vláčkem po úzkokolejce? Od konce kolejí je to jen cca 80 metrů

Pavel

Tricitka? Nechtej tam rovnou zamestnat par uprchliku z UA, ze by bezeli pred kazdym vozidlem s praporkem?

Pak se nelze divit, ze se nedodrzuji rychlostni limity, kdyz je nekdo schopen nastavit rychlost mensi nez v obci na prehledne silnici se svodidly, VDZ a sirkou cca 8 metru, coz je kategorie odpovidajici lecjake nove silnici II. tridy.

Jiří Kocurek

Asi tak, omezení na 50 km/h pro náklaďáky cestou dolů kvůli brzdám bych bral. Ale proč 30 km/h cestou nahoru, to mi hlava nebere. O kousek vedle II/315 přes Kosov a Hoštejn žádné omezení nemá.

lojzik

Moravská ŘSD je tragická. Když mohli při stavbě D48 u Příbora dát na několikakilometrový rovný úsek 1+1 50km/h a do esíčka na konci uzavírky 30km/h, tak můžem bejt rádi, že je tady aspoň těch 30km/h. Předpokládám, že tady jim ta rychlostní omezení navrhuje nějaký kloboukář.

Proč panebože 30?

Naopak by to chtělo vždy s vyšším provozem zajistit vyšší propustnost vyšší rychlostí a 70 km/h je minimum..

Otakar

Čím větší rychlost, tím nižší propustnot. Proto se třeba Blanka omezuje ve špičkách ze 70 km/h na 50 km/h. Nedělám si iluzi, že tady bude reálně rychlost vyšší (i kdyby tam byl vyšší limit), jezdí tam kamiony a ty v té ostré zatáčce nepojedou rychleji.

Jiří Kocurek

Jenže ono to platí jinak ve městě a jinak mimo město. Důkaz sporem: Při nulové rychlosti by měla být propustnost nejvyšší. No, není to pravda, optimální rychlost bude výrazně vyšší než nuloová.
Ve skutečnosti má dálnice nejvyšší propustnost při 80 km/h. Takže na bývalé jedničce jsme mezi 50 a 70 km/h.

Granja

Protože ta silnice je poměrně nebezpečná, místy úzká, s velkým podélným sklonem a hlavně ta zatáčka-vracečka je pro kamiony poměrně problematická. Zřejmě právě kvůli kamionům, aby zde nedošlo k nehodě a totálnímu kolapsu sem dali (museli dát) třicítku.

Hojakar

A než byl tunel tak běžná 90 nevadila? Kamiony jezdili i v té době…

Granja

Ta silnice po dostavbě tunelu zajisté nemá již takové kvalitativní parametry jaké měla v době plného provozu při standardní údržbě a případných větších opravách. Třeba těm krajnicím v některých místech bych moc nevěřil.

lojzik

předpokládám, že možnost, že by tu silnici před takhle dlouhou uzavírkou s takovou zátěží dali do pořádku asi nebyla ve hře

Granja

Objízdné trasy se zpravidla opravují až po skončení uzavírky.

lojzik

tak sám píšete, že ta silnice není pro takový provoz zrovna bezpečná a bude se tam jezdit 9 měsíců

Martin

Objízdná trasa prošla před dvěma lety kompletní modernizací a výměnou povrchu a svodidel

Libcha

Mohli byste prosím k článku přidat kontext toho, jaká bude role Hřebečského tunelu po vybudování dálnice D35?

Kubrt

Jaká bude role tunelu? Bude to stále silniční tunel, nově na doprovodné komunikaci. S menším provozem, než dnes.

Hara_Pes

Poněkud se plete. Z tunelu zůstanou pouze stěny a ten vzduch mezi nimi má být využit v dalších etapách D35 jako výplň gabionu (do těch mezer mezi kameny).

FrantaM

No dobře, ale co na tom bude trvat devět měsíců?

Sizifon

Nebudˇte nelida. Budou taky chtět v létě dovolenou do toho nějaká nepřízenˇ počasí,technické problémy a devět měsíců bude ještě málo 😀

Kamil

Jak málo 9 měsíců to je dost dlouho na dnešní provoz to je docela dost dlouhá doba

Aleš K.

A zmizí z něj konečně ta dementní šedesátka? Jinak potvrzuji uzavření, jel sem tama před osmou a už se objíždělo.

Bohuš M

Z bezpečnostních důvodů bude šedesátka nahrazena čtyřicítkou. Zklidnění provozu.

Aleš K.

Nejbezpečnější by v tom případě bylo kdyby ho rovnou nechali odstřelit 🙂 Wait…..

Otakar

Šedesátka je tam oprávněně, tunel je v zatáčce bez středových svodidel a hned za tunelem se dva pruhy spojují. Reálně se tam jezdí 80 km/h, dejme tam tu osmdesátku a lidi budou jezdit 100 km/h. Raději ať to nechají tak jak to je, než limit zvýšit a dát radar.

Jiří Kocurek

A když tam bude neomezená, překročí Fabie 1.0 TSi rychlost zvuku.

Hojakar

A ty neumíš jezdit v zatáčce rychleji než 60? Nebo když se 2 pruhy spojují? A pro smer dolů máš jaky argument? Že je to v zatáčce a z kopce?

Jan Sova

Pruhy se tam spojují až za tunelem směr Mor. Třebová. Ta zatáčka má poloměr asi jako povrch zeměkoule, takže by to utočilo i auto se zafixovaným řízením a vůlí v čepech. Pokud to není v soustavě tunelů anebo z důvodu oprav/úprav, postačuje tam plně obecná úprava provozu na pozemních komunikacích (tunel je krátký). Jinak k té náhradní okresce: Jestli je tam „30“ v celém úseku těch serpentin v obou směrech, tak je to jenom paušální ulehčování si práce ze strany silničního správního úřadu v kooperaci s PČR. Je nesmyslné, aby auta jedoucí do kopce jela 30 km/h, když postačí ubrat… Číst vice »

Wosicz

Má tam pak být 80.

Standa

Oprava…. Už ať se dostaví D35 od ostrova po Mohelnice!!!

Standa

Už ať se staví D35…..!!!