ŘSD mění podobu dálnice D3 přes Posázaví a míří znovu do procesu EIA
Výstavba dálnice D3 v ússeku Bošilec - Ševětín. Autor: ŘSD
Středočeská část dálnice D3 bude mít trochu jinou podobu, než se dosud plánovalo. Ředitelství silnic a dálnic mění technické řešení
Tak dlouho se budou měnit projekty, šaškovat a žonglovat s EIA a posouvat termíny, až nakonec vyhraje ta nejblbější varianta, nebo ještě spíše se nepostaví nic.
D3 přes Posázaví mi prostě pocitově nesedí.Současný stav skutečně je, že máme rozestavěné dvě dálnice na jih a ani jednu dokončenou. Takže by se spíš měla urychleně dostavět D4 a zkapacitnit stávající I/3 včetně průchodu problemtickými místy a bylo by vymalováno. Ze západní části města se pojede přes D4 a z východní po D3 přes Mirošovice. Horší než teď by to na D1 do 20. km být nemuselo.
A I/3 přes Posázaví nevede? D1 taky ne?
jenže až se dodělá D3 kolem ČB a dál do Rakous, tak už ta D4 nebude tolik ve hře pro tranzit na jih. Prostě sjíždět u ČB na I/4 se střídavým 2+1 a až pak jet po D4 to asi ne. Ještě se mezi tím dodělá další kousek D0 do Běchovic a pro sever-jih už bude nejlepší D3 i několika kruhovýma obj.
Myslim,bze stredoceske useky D3 by mely byt zprovoznovany postupne jako jihoceske. Zprovoznit najednou je asi jako se bouchat kladivem do hlavy – to racionalni clovek nedela.
Vzhledem k tomu, že není trasována souběžně s I/3, to nedává smysl. Snad jen úsek Jesenice-Jílové.
Kompletní dálnice D3 se nedožije ani moje dcera a to je jí 5 let….
jako se já nedožiju kompletně dobudované a zrekosntruované D1 z Prahy do Ostravy a okruhu kolem Prahy a to mi bude za rok 60 🙁 je to smutek … 30 prokaučovanejch let
celého pražského okruhu se asi nedožije nikdo z nás 🙁
Na D 1 chybí jediný úsek a ten se snad brzo začne stavět, příští rok začnou rekonstrukce na posledních úsecích které ještě nebyli rekonstruované
Změna dává smysl snížením nivelity v celém profilu, takže hlouběji pod zem v delším tunelu, nižší a kratší most a křížení s lepší možností mimoúrovňového řešení díky zářezu. Celkové náklady by mohla snížit i výtěžnost zlata při ražbě tunelu…
těžba zlata při ražbě tunelu? cože?
Jílové, blik.
Hele. Já vím, že Jílový je zlatorudnej revír. Mě zajímá čistě to, jak si jako představujete tu těžbu během rubání tunelu.
Rubanina (nebo její vybrané Au perspektivní pasáže) se rozdrtí, podrobí kyanidovému loužení, zlato se separuje z výluhu a zybtek, kyanidový kal, se uloží v odkališti, nejlépe na úpatí Medníku. Teoreticky si to představit umím, reálně je to nesmysl. Když se někdy před 25 lety začalo uvažovat o tunelu do Berouna, jedním z argumentů pro byl ekonomický benefit z prodeje vápencové rubaniny; lidi vymyslí leccos.
a přitom ukládání by se konečně mohl najít štechovickej poklad, to by výtěžnost taky zvýšilo
A když se vyrubaný kamení prodá lufťákům do skalek…
No právě. Mám pocit, že někteří z místních šotoexpertů se domnívaj, že u pásu za razicím štítem budou stát báby a třídit rubaninu na hlušinu a zlatý nuggety :))
Tak pokud razicí štít narazí na plát zlata o síle 15 cm, tak se tomu nejspíš další postup ražby výrazně přizpůsobí. Každá těžba zlata tady začínala průzkumnou štolou.
Jednoduše. Narazíte na zlatou žílu a uhnete s tunelem, kam vás dovede. 🙂
Nevýhoda dálnice přes Jílové je i v tom, že tam z toho časem megasatelit, vetší než dnes. Bych postavil východní variantu a obyvatele Jílové a okolí bych nechal, ať si do Prahy jezdí vlakem – pacifikem… Dálnice je pro tranzit, ne pro satelity, pak se tam akorát motají…
Copak satelity, ty jsou tam i bez toho. Spíš hrozí průser logistických pekel typu Modletice a okolí… Jinak Pacifik je pro denní dojíždění nepoužitelnej, ať už kvůli rychlosti, tak kvůli tangwnciálnímu trasování. Jílový by potřebovalo zejména notně modernizovat II/105, případně nějakou novou komunikaci takových parametrů k D0.
Pacifikem opravdu ne. Byl Bych pro nějakou kolejovou variantu třeba (od voka) Jílové – Jesenice – Písnice a tam přestup na metro
von pacifik není moderní příměstská železnice s osvědčenými vozidly?
Staví se metro D. Natáhnout ho z Písnice kolem D3 až do Jílového = možná i podojit EU. Jako s tou plánovanou tramvají nahoře.
Metro do Jílovýho? A jinak doma všichni zdrávi? A prachama z EU bych moc neoperoval, pokud budem taková banda polorusáckejch kreténů, že si budem dokola volit Bureše, stopnou nám komplet všechno.
Tak železnice už po úpatí pod Jílovým vede. Jestli se další příměstské železnici bude říkat metro, anebo ne, na tom zas tolik nesejde.
Bydlím u Jílového a klidně mi tu dálnici postavte za domem. Hlavně ať už stojí. Doprava od Prahy na jih kolem staré benešovské je tragická a není zde žádná unikátní příroda, kterou by dálnice nějak zkazila. Naopak tu máme bordel po chatařích a Sázava je plná splašků.
Ono by totiž z Jílovýho nestačilo postavit normální silnici parametrů civilizovaný II. třídy. Existují tatiž buď rozmlácené okresky, nebo nejdražší dálnice ve vesmíru (což tahle pravděpodobně bude). Jinak, vy jste ekolog či geolog, nebo z čeho že to vychází vaše tvrzení o té přírodě?
Mám rád přírodu. Rád chodím na tůry, ale Posázaví opravdu není nic extra. Naopak dálnice nám tu zlepší prostředí. Silnice opravdu nestačí. D3 má několik významů, místní i mezinárodní. Už dávno měla stát.
A že tam ta příroda není nic extra, to je tvrzení na základě pocitu, nebo názor založený na fundovaných vědomostech? Já jen, že údolí Sázavy v tom místě je obecně považováno za jedno z nejkrásnějších a nejzachovalejších říčních údolích v Čechách, s výskytem hodně vzácných (a v případě takovýho kandíku na Medníku i endemických) druhů. Ale třeba se odborníci mýlí, co já vím… Jinak, Jílový coby vesnice ležící asi 7 kiláků od D0 potřebuje zejména dobrý spojení s D0 a vzhledem k velikosti Jílovýcho to fakt nemusí být dálnice… Ve stejný logice bysme mohli stavět dálnici třeba do Řevnic.
Posázaví není nic extra? Mezi Kameňákem a Pikovicemi je to nejhezčí část Sázavy (119B – migračně významné území) „Naopak dálnice nám tu zlepší prostředí“ Do 2 let od postavení se začnou kupit stížnosti na nadlimitní hlučnost takže dle plánu musí pod zem (=>extremni cena). A celé to vlastně bude o tom, že i satelitáři mají právo na denní dojížďku do Prahy (kdyby nešlo o satelitáře, tak to klidně může jít východní variantou). Když tam ty parcely kupovali, tak si neuvědomovali, že všichni se na stávající silnice nevejdou.
Jo, a hlavně až tam to životní prostředí začnou vylepšovat logistický parky. Ona na tý dálnici není nejhorší samotná dálnice, ale právvě to, co vznike v okolí. A představovat si, že 10 kiláků za Prahou nepřitáhne dálnice to, co přitáhne jakákoli dálnice u jakékoli metropole, je čirá utopie.
Tohle uz je ale na mistnich samospravach co si tam nechaji postavit. Pokud se nepoucili z prebujele vystavby satelitu a hloupe si tam schvali postaveni log.centra, tak verim tomu, ze jim to lidi (starousedlici+satelitari) omlati o hlavu a hodi do toho vidle ve stylu Voda z Tetcic.
Tak vzhledem k tomu, že developeři už tam mají vcelku skoupeno, bych se docela obával „nejhoršího“…
Nechci jezdit do Prahy autem i 90 minut, o MHD lince 332 ani nemluvě. A sorry, ale daleko hezčí je krajina mezi Čerčany a Sázavou. Nikoliv kolem Jílového. A znovu říkám, silnice nestačí a dálnice nám tu velmi pomůže.
Dokážete pochopit alespoň to, že cennost té či oné lokality se fakt určuje poněkud jinak, než tím, jaký z ní málte naprsto laický máte dojem? Jo a myslíte, že až vás to z tý slavný dálnice vyplivne na Vídeňskou (protože kam jinam, že), že nepojedete do prahy 90 minut? Tak good luck.
To by mě zajímalo, kam chcete narvat východní variantu, místo I/3 ? A budete ve velkém bourat budovy. A vyústit to v Mirošovicích na D1, která nyní již nestačí ? A přidat další pruh na Průhonice je již nemožné.
Už jsem se lekl, že přišli s variantou bez mostu přes Sázavu v citlivé oblasti, vyhli se geologicky problematické oblasti ( natož aby v ní plánovali tunely) a vymysleli vstup do Prahy s nějakými rozumnými návaznostmi…
a kvadraturu kruhu byste si nepřál?
Přeju si takový projekt dálnice, který pro samé chyby nebude potřeba desítky let shazovat že stolu. Tento to není.
To ale s trasování respektujícím geologii nesouvisí. že? Pročpak se D8 vyhnula tunelu pod Kubačkou, když tam geologická situace měla jasné technologické řešení bez velkého navýšení nákladů? Zde je situace lepší s potenciálním výše zmíněným bonusem. Kdo ví, na jako vrstvu se po snížení profilu narazí…
Tunelu pod Kubačkou se D8 vyhla proto, že ekologové prostě nesměli mít pravdu. Nic jinýho v tom není.
Dobry den, kde jste prosim sehnal tu kristalovou kouli?
To se teď začnou všechny dálnice stavět pod zemí? Protože pochybuju, že by někdo chtěl za domem máít dálnici a těch míst, kde se dá dálnice vést dostatečně daleko od zastavěného území je minimum.
Ještě je druhá varianta, nestavět je vůbec. Stačí počkat pár desítek let, až pomine tahle móda masového automobilismu.
Mám doma schovaný letáček věnovaný D3 ve SČ, v něm se hejtmanka dušuje jak bude všechno hotové 2023, je starý tuším tak 3 roky.. 😀
Proboha shoďte to už ze stolu a začněte znovu. Čím dříve, tím lépe.
třeba jako postavit Budějovice znova někde u Prahy?
Co má nápad trasovat D3 přes Posázaví tak, aby to celý stálo co nejvíc, společřnýho s Budějcema?
Sem s trasováním, co stojí nejméně. A s řádným výškopisem a zasazením do terénní dispozice. Děkuji.
pokud umíte použít gůůgla, najdete si variantní trasování sám.
Třeba že tam ta D3 vede?
Proboha postavte to už!!!
A v které variantě, té špatné nebo té ještě horší?
bych spojil D4 – D3, BENE zkapacitnit a je to…
https://www.mall.tv/pan-problem/jak-spojit-dalnice-d3-a-d4-dohromady-usetri-se-priroda-i-penize
I když si myslím že dvě dálnice na jih jsou opravdu trochu zbytečný luxus tak na jejich spojování už je pozdě při tom jak jsou D3 a D4 rozestavěny.
Se podívejte do Polska nebo Německa. Dvě dálnice na jihu vůbec není luxus. Ještě mi chybí dálnice mezi Budějovicemi, Brnem a Budějovicemi a Plzní a nahoru kolem Karlových Varů na Ústí.
Luxus nejsou, protože každá má svý opodstatnění. Symptomatický pro českej dementov ovšem je, že jedný z nich máme hotovou půlku od jihu a druhý půlku od severu. Už jen to by mělo být dostatečným důvodem pro zrušení ŘSD a výstavby nového úřadu z čistý vody. S tím, že kdokoli, kdo na ŘSD byť jen zalejval kytky, by měl soudně zakázáno přiblížit se k té nové instituci na méně než 50 kilometrů.
jasně, že to spojení D3-D4 beru jako vtípek
Ale nejdříve SOKP 511, pak 518,519 a 520.
To by bylo ideální, budem čekat na neprojednatelnou stavbu a dokud nebude, nebudem stavět nic 🙂 Wow 🙂