Infrastruktura Silnice

ŘSD má územní rozhodnutí pro dlouho odkládanou část obchvatu České Lípy

Silnice I/9 v České Lípě prochází mezi dvěma sídlišti. Foto: Městský úřad Česká Lípa
Silnice I/9 v České Lípě prochází mezi dvěma sídlišti. Foto: Městský úřad Česká Lípa
ŘSD počítá se zahájením stavby v roce 2023.

Ředitelství silnic a dálnic je o krok blíže stavbě části obchvatu České Lípy. Získalo zatím nepravomocné územní rozhodnutí pro stavbu úseku mezi ulicí Dubická a silnicí II/262 v západní části města. Jde o jednu z částí budoucího obchvatu.

Vyplývá to z oznámení na úřední desce Krajského úřadu Libereckého kraje. Podle aktuálního informačního letáku ŘSD byl již v dubnu dokončen koncept dokumentace pro stavební povolení. Se zahájením stavby počítá ŘSD v roce 2023.

Jde o úsek mezi ulicí Dubická a silnicí II/262. Navržená stavba je součástí trasy obchvatu České Lípy, který má přeložkou silnice I/9 odvést tranzitní dopravu ze stávajícího průtahu městem. Ten město z velké části rozděluje na dvě části, vede mezi dvěma velkými sídlišti. I když nejde ještě o celý obchvat, tato část je klíčová. V Dubici je průmyslová zóna, která zatěžuje provoz ve městě.

Trasa části obchvatu České Lípy. Foto: ŘSD
Trasa části obchvatu České Lípy. Foto: ŘSD

ŘSD se už předloni dohodlo s ČEZ na provedení přeložek vedení vysokého a nízkého napětí, pokračuje ve výkupech pozemků. Jeden a půl kilometru dlouhý úsek má vyjít na 466 milionů korun.
Ředitel liberecké správy ŘSD Jan Wohlmuth už dříve uvedl, že sice nebylo potřeba pro samotnou stavbu projít procesem schvalování EIA, úřady však už při projektové přípravě stanovily řadu přísných podmínek. ŘSD dlouho řešilo například kompromis s Povodím Ohře kvůli mostu přes Ploučnici. Správce řeky měl obavy, že by konstrukce mostu mohla vadit plynulému odtoku při záplavách.

První část obchvatu České Lípy u Sosnové se začala stavět už v roce 2009, pokračování ale zastavil tehdejší ministr dopravy Vít Bárta. Na úsek by mělo navázat pokračování obchvatu směrem k Novému Boru. Ve městě vznikla i petice za dostavbu obchvatu. Česká Lípa je jedním z největších měst v zemi, které dosud obchvat nemá.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Facepalm

A dál bude co a kdy? Dostavba tothohle samotnýho úseku téměř nic neřeší, jak patrno už z pohledu do mapy. A bude se po dostavbě obchvatu nějak omezovat atraktivita toho stávaícího průtahu? Protože pokud zůstane tak, jak je, pojede stejně většina tranzitu dál po něm…

Leipaer

V Lípě nemá problém tranzit, ale lidi ze sídlišť, jezdící denně osobákama do práce do Dubice přes jedinou křižovatku v centru, které je tak ráno a odpoledne absolutně ucpané. Nový most přes Ploučnici na západním okraji tento problém řeší. Naopak paralelní spojka na Bor, která bude delší, klikatá, plná kruháčů a jen zaasfaltuje stovky hektarů okolní krajiny je hovadina.

Honza

Právě tranzit je problém.Nehledě na to, že kapacita této silnice je dávno překonána.Takže to taková hovadina nebude.

Petr

Řeší i tranzit přes Lípu ve směru na Děčín. Neřeší bohužel ucpaný kruhak u OBI při tranzitu na Nový Bor. Tam by bylo řešením obnovení komunikace za OBI, toto je ostudou České Lípy.

Jarda

v podstatě co se lze vyčíst, se jedná spíš o napojení průmyslové zóny než o přeložku….kdyby to byla přeložka, tak by asi pokračovala dál v projektu, což s jedním úsekem to nevyhrajou

Pavel

Budoucí obchvat celého města a zase tam je OK. To můžou udělat MÚK pod Špičákem na stávající silnici a vyjde to úplně nastejno.

Vitekcz

Tady to vypadá že je naštěstí mimo hlavní trasu.

Pavel

A co OK Litoměřická?

Jiří Kocurek

Ta je uprostřed průmyslové zóny. Na MÚK tam není místo, další varianta je světelná křižovatka.

Démon

Na to, že se to mělo začít stavět v roce 2011 je tempo opravdu vražedné. 🙂

Azkaban

Docela by mě zajímal ekonomický dopad zastavení staveb tehdejším ministrem Bártou. Myslím že škody budou oproti tehdy ušetřeným prostředkům nedozírné.

OndraK

Otázka je jaký ekonomický dopad bude mít pokračování všech staveb, když je roční schodek státního rozpočtu půl bilionu a stavy se tedy na dluh.

Vojtěch

Stvba infrastruktury na dluh není taková tragédie. Tím stát právě vytváří pracovní možnosti. Musí to být však kompenzováno snižováním onoho dluhu v době konjunktury. Byla by opět chyba zastit stavbu dopravních staveb. Ale chápu je to jednodušší než třeba snížit platy ve státním sektoru, aby byly opět nižší než v sourkomém nebo rovnou zařít státní oparát ztenčovat..

Honza

Nevzpomínám si, že by někdy nějaká vláda ztenčila počet úředníků, že by nějaká vláda zavřela nějaký ministerstvo nebo rozpustila nějaký úřad a jeho zaměstnance vyhodila.
To je a vždycky byl jen slib.

Jarda

může přijít další Bárta a nebo bankrot…ať tak či tak něco přijde

Facepalm

Tak zrovna u týhle stavby byl nulovej.