Z letáku to není moc vidět. Ve spojení směru Praha-Břeclav se směrem Vyškov-Břeclav budou zachovány dva pruhy, nebude se to svádět do jednoho, doufám. (mezi 6 a 9 hodinou, třetí kvadrant křižovatky)
Podle letáku to vypadá, že odbočení od Prahy a Vyškova se spojí na 2 pruhy D2, zatímco I/41 bude napojená výhradně do kolektoru. Jenom doufám, že z kolektoru na D2 bude dost pruhů, aby tam nevznikl problém.
autobusik2
1 rok
Strašne spackaná stavba. Minimálne 30 rokov sa vie, že ten úsek nutne potrebuje rozšíriť, ale ten navrhovaný variant mal stáť v roku 2000, dnes už toto nemusí v špičkách stačiť a za 10 rokov po vyhodených miliardách budeme zase tam kde sme teraz. Tam sa malo postaviť niečo čo bude mať kapacitnú rezervu aj na najčernejšie scenáre rastu dopravy aspoň do roku 2040. Konkrétne najproblematickejší úsek Brno centrum – Brno jih len 3+3, pričom na koncoch sa ten nový pruh oddelý do križovatiek. Tam mal byť rovno 4+4 alebo aspoň 2+2+2+2. Ale najhoršia je táto prestavaná krožovatka D1xD2, kde sú… Číst vice »
Ne. Rozhodně nenechávat čtyřlístek, ani kdyby tam byly 2+2 v každém směru. Jedině snad, jak tu někdo poznamenal, 2 pruhy ve směru Praha-Břeclav a naopak.
Polsko – Rakousko by v budoucnu mohla odlechčit D55. Slovensko-Praha tam jeden pruh stačit nebude asi ani hned po dostavění a žádná stavba není ani v plánu.
D55 skončí u Břeclavi a co dál… ? dobré tak pro osobní auta ne pro kamiony Rakousko – Polsko ty pomastí k Mikulovu a přes Brno
Paja
1 rok
Já jsem měl za to, že 6 pruh má vést až za Brno, pokud se v prostoru odpojení D2 stejně D1 zúží (zůstane) 4 pruhová tak nevím jestli to nějak významně vyřeší ty kolony co tam teď jsou už opravdu velmi často.
https://ctrlv.cz/m40m za mě by tohle bylo mnohem lepší řešení, protože by se dalo vyhnou více městu a při upravení nájezdů i najet na D1, D2 nebo směr na Ostravskou radiálu
PetrN
1 rok
Má někdo k dispozici situaci křižovatky, kde je vidět uspořádání jízdních pruhů na jednotlivých větvích křižovatky?
Dle popisu to vypadá tak, že se 3 pruhy rozdělí na 2 + 1 odbočovací opět pro všechny směry?? Doufám stále že při tak drahé rekonstrukci budou místa připojení a odpojení na D1 řešena dvoupruhově…
Je obrovská škoda, že do začátku realizace této stavby nebude hotová dálnice D35, která by dokázala odklonit nechci říct podstatnou, ale velkou část dopravy ze severu na západ ….
Už teď je to pro část západní Prahy do Olomouce rychlejší po D35, po otevření nového úseku u Ostrova se ta cesta ještě o 5 minut zrychlí a bude tak ještě o něco víc atraktivní.
představa že D35 nějak extra uleví přetížené D1 jsou poměrně naivní, odhadované počty úbytku vozidel jsou kolem 5-8tis. denně (což je +-10% z nejvytíženějších úseků D1 u Brna), zatímco doprava nám stále roste, i když křivka růstu se zaobluje.
Ano z úbytku bude hodně právě nákladní dopravy, což by snad mohlo být poznat alespoň trochu..
Otázka je, co bude době začátku stavby…aneb 2024 by se měla dokončit například Žabovřeská, Bauerova, most Otakara Ševčíka i Tomkovo náměstí a Rokytova a stejně tak by mělý být tou dobou již hotové úpravy Svratky a Poříčí. To vše pomůže východo-západnímu směru dopravy ve městě…takže kritický bude asi zejména tranzit D1 a veškerá doprava po D2.
Z letáku to není moc vidět. Ve spojení směru Praha-Břeclav se směrem Vyškov-Břeclav budou zachovány dva pruhy, nebude se to svádět do jednoho, doufám. (mezi 6 a 9 hodinou, třetí kvadrant křižovatky)
Podle letáku to vypadá, že odbočení od Prahy a Vyškova se spojí na 2 pruhy D2, zatímco I/41 bude napojená výhradně do kolektoru. Jenom doufám, že z kolektoru na D2 bude dost pruhů, aby tam nevznikl problém.
Strašne spackaná stavba. Minimálne 30 rokov sa vie, že ten úsek nutne potrebuje rozšíriť, ale ten navrhovaný variant mal stáť v roku 2000, dnes už toto nemusí v špičkách stačiť a za 10 rokov po vyhodených miliardách budeme zase tam kde sme teraz. Tam sa malo postaviť niečo čo bude mať kapacitnú rezervu aj na najčernejšie scenáre rastu dopravy aspoň do roku 2040. Konkrétne najproblematickejší úsek Brno centrum – Brno jih len 3+3, pričom na koncoch sa ten nový pruh oddelý do križovatiek. Tam mal byť rovno 4+4 alebo aspoň 2+2+2+2. Ale najhoršia je táto prestavaná krožovatka D1xD2, kde sú… Číst vice »
Ne. Rozhodně nenechávat čtyřlístek, ani kdyby tam byly 2+2 v každém směru. Jedině snad, jak tu někdo poznamenal, 2 pruhy ve směru Praha-Břeclav a naopak.
Polsko – Rakousko by v budoucnu mohla odlechčit D55. Slovensko-Praha tam jeden pruh stačit nebude asi ani hned po dostavění a žádná stavba není ani v plánu.
D55 skončí u Břeclavi a co dál… ? dobré tak pro osobní auta ne pro kamiony Rakousko – Polsko ty pomastí k Mikulovu a přes Brno
Já jsem měl za to, že 6 pruh má vést až za Brno, pokud se v prostoru odpojení D2 stejně D1 zúží (zůstane) 4 pruhová tak nevím jestli to nějak významně vyřeší ty kolony co tam teď jsou už opravdu velmi často.
Větu v článku „Připojovací pruh ze směru Bratislava přejde v pruh průběžný, bude tak opět vytvořen třípruhový jízdní pás. “ jsi asi nečetl…
Tam nebude kruhac? Vsude se ted dava kruhac 😮
Kde jste viděl kruháč na křižovatce dvou dálnic?
Vy asi nebudete nejostrovtipnější tužka v penále, což? 😉
To byla ironie.
Jo táák.
V Šanghaje je určitě, V Bangkoku taky a v Německu si na některých krizenich dálnic je neco podobneho
Budoucí D11 X D35 (ale jen z Polska do Liberce).
Co třeba D4 x D0? Nebo D35 x I/37? To jsou víceúrovňové megakruháče :-D. A protože Brno je Brno, D2 x D1 by měl být alespoň čtyřpatrový.
2 faktické chyby v článku:
1) žádná MUK Hněvkovského v plánu není, to bylo možná kdysi… silnice II/380 povede na mostě přes I/41 bez vzájemného propojení, napojení na VMO (I/42) bude až o další 1km na sever: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/561/infoletak_s41-a-s42-bratislavska-radiala.pdf a nijak s touto stavbou nesouvisí..
2) sousední úsek rozšíření D1 obsahuje pouze úsek mezi MUK, křížení s I/52 (rozhodně ne D52) je součástí až dalšího úseku (Brno-západ – centrum)
Takže po realizaci toho, na co odkazujete, nebude možné ani z II/380 najet na dálnici, ani na ni z dálnice sjet? Nebo vidím špatně?
Z II/380 půjde najet na dálnici tady https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/438/infoletak_d1-01313-muk-cernovicka-terasa.pdf?t=2022-12-12%2012:49:26.169
Podle plánů ŘSD by napojení u Černovické terasy mělo předcházet Bratislavské radiále, takže až se bude BR stavět, ulice Kaštanová už by teoreticky měla být trojka nebo MK
Děkuji.
To budou mit zakaznici a dodavatele Makra radost…
https://ctrlv.cz/m40m za mě by tohle bylo mnohem lepší řešení, protože by se dalo vyhnou více městu a při upravení nájezdů i najet na D1, D2 nebo směr na Ostravskou radiálu
Má někdo k dispozici situaci křižovatky, kde je vidět uspořádání jízdních pruhů na jednotlivých větvích křižovatky?
Dle popisu to vypadá tak, že se 3 pruhy rozdělí na 2 + 1 odbočovací opět pro všechny směry?? Doufám stále že při tak drahé rekonstrukci budou místa připojení a odpojení na D1 řešena dvoupruhově…
Nebudu.
😕
Brněnské řsd, co se dalo čekat. 😕
Je obrovská škoda, že do začátku realizace této stavby nebude hotová dálnice D35, která by dokázala odklonit nechci říct podstatnou, ale velkou část dopravy ze severu na západ ….
Už teď je to pro část západní Prahy do Olomouce rychlejší po D35, po otevření nového úseku u Ostrova se ta cesta ještě o 5 minut zrychlí a bude tak ještě o něco víc atraktivní.
Mohelničák býval ucpaný i bez toho, už před 10 léty se tam jezdilo v kolonách. Tam se o moc víc dopravy už nevejde.
představa že D35 nějak extra uleví přetížené D1 jsou poměrně naivní, odhadované počty úbytku vozidel jsou kolem 5-8tis. denně (což je +-10% z nejvytíženějších úseků D1 u Brna), zatímco doprava nám stále roste, i když křivka růstu se zaobluje.
Ano z úbytku bude hodně právě nákladní dopravy, což by snad mohlo být poznat alespoň trochu..
Právě úbytek nákladního tranzitu by mohl být docela znatelný, ovšem záleží například i na tom, jak pokročí D0 Běchovice – Modletice.
Mě by zajímalo zda po dodělání D35 nebude větši provoz ve směru D1-D2 než čistě po D1. To by pak chtělo tu větev D1-D2 taky dát na 4 pruhy.
tak to ani omylem nebude… nicméně dvoupruhové rampy a připojení/odpojení) všech čtyřech hlavních ramp mezi D1 a D2 by bylo žádoucí
Že bych se toho i dožil? Je mi 31 a pořád tomu nevěřím.
Až to postaví, tak se ožeru.
To si budete muset něco vypálit sám. Protože v době, až to dostaví, bude alkohol (a všechny ostatní neřesti) už úplně zakázán.
Musi to byt udelano, o tom nelze vest debaty. Otazka je, jak velky kolaps dopravy nastane..
Nechtel jsem byt negativni, pokud to tak vyznelo, jen rict, ze to proste bude hodne bolet.
když se kácí les, lítají třísky.
Ovšem z principu, silnice se budou dělat pořád, takže se dokončí jeden úsek, rozkope se další, neverending story.
Take pravda.
Leda že by se po nich přestalo jezdit. Pak se neopotřbovávají. A ani mosty nejsou zatěžovány vibracemi, takže více vydrží.
Asi jako když koupíte novou žárovku a schováte ji. Také vydrží 50 roků.
Otázka je, co bude době začátku stavby…aneb 2024 by se měla dokončit například Žabovřeská, Bauerova, most Otakara Ševčíka i Tomkovo náměstí a Rokytova a stejně tak by mělý být tou dobou již hotové úpravy Svratky a Poříčí. To vše pomůže východo-západnímu směru dopravy ve městě…takže kritický bude asi zejména tranzit D1 a veškerá doprava po D2.