ŘSD má stavební povolení pro proměnu křižovatky D1 a D2 u Brna

Křižovatka D1 a D2 v Brně. Foto: Google Street ViewKřižovatka D1 a D2 v Brně. Foto: Google Street View

Stavba vyjde na 3,8 miliardy korun.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kocurek

Z letáku to není moc vidět. Ve spojení směru Praha-Břeclav se směrem Vyškov-Břeclav budou zachovány dva pruhy, nebude se to svádět do jednoho, doufám. (mezi 6 a 9 hodinou, třetí kvadrant křižovatky)

Pavel P.

Podle letáku to vypadá, že odbočení od Prahy a Vyškova se spojí na 2 pruhy D2, zatímco I/41 bude napojená výhradně do kolektoru. Jenom doufám, že z kolektoru na D2 bude dost pruhů, aby tam nevznikl problém.

autobusik2

Strašne spackaná stavba. Minimálne 30 rokov sa vie, že ten úsek nutne potrebuje rozšíriť, ale ten navrhovaný variant mal stáť v roku 2000, dnes už toto nemusí v špičkách stačiť a za 10 rokov po vyhodených miliardách budeme zase tam kde sme teraz. Tam sa malo postaviť niečo čo bude mať kapacitnú rezervu aj na najčernejšie scenáre rastu dopravy aspoň do roku 2040. Konkrétne najproblematickejší úsek Brno centrum – Brno jih len 3+3, pričom na koncoch sa ten nový pruh oddelý do križovatiek. Tam mal byť rovno 4+4 alebo aspoň 2+2+2+2. Ale najhoršia je táto prestavaná krožovatka D1xD2, kde sú… Číst vice »

Jiří Kocurek

Ne. Rozhodně nenechávat čtyřlístek, ani kdyby tam byly 2+2 v každém směru. Jedině snad, jak tu někdo poznamenal, 2 pruhy ve směru Praha-Břeclav a naopak.

MildaIV

Polsko – Rakousko by v budoucnu mohla odlechčit D55. Slovensko-Praha tam jeden pruh stačit nebude asi ani hned po dostavění a žádná stavba není ani v plánu.

PeS

D55 skončí u Břeclavi a co dál… ? dobré tak pro osobní auta ne pro kamiony Rakousko – Polsko ty pomastí k Mikulovu a přes Brno

Paja

Já jsem měl za to, že 6 pruh má vést až za Brno, pokud se v prostoru odpojení D2 stejně D1 zúží (zůstane) 4 pruhová tak nevím jestli to nějak významně vyřeší ty kolony co tam teď jsou už opravdu velmi často.

bkv

Větu v článku „Připojovací pruh ze směru Bratislava přejde v pruh průběžný, bude tak opět vytvořen třípruhový jízdní pás. “ jsi asi nečetl…

Dalnice

Tam nebude kruhac? Vsude se ted dava kruhac 😮

Jiří Kocurek

Kde jste viděl kruháč na křižovatce dvou dálnic?

Jackub

Vy asi nebudete nejostrovtipnější tužka v penále, což? 😉

Dalnice

To byla ironie.

Jiří Kocurek

Jo táák.

Vojtech

V Šanghaje je určitě, V Bangkoku taky a v Německu si na některých krizenich dálnic je neco podobneho

Kleist

Budoucí D11 X D35 (ale jen z Polska do Liberce).

A. Mikulka

Co třeba D4 x D0? Nebo D35 x I/37? To jsou víceúrovňové megakruháče :-D. A protože Brno je Brno, D2 x D1 by měl být alespoň čtyřpatrový.

PetrN

2 faktické chyby v článku:
1) žádná MUK Hněvkovského v plánu není, to bylo možná kdysi… silnice II/380 povede na mostě přes I/41 bez vzájemného propojení, napojení na VMO (I/42) bude až o další 1km na sever: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/561/infoletak_s41-a-s42-bratislavska-radiala.pdf a nijak s touto stavbou nesouvisí..

2) sousední úsek rozšíření D1 obsahuje pouze úsek mezi MUK, křížení s I/52 (rozhodně ne D52) je součástí až dalšího úseku (Brno-západ – centrum)

Martin Verner

Takže po realizaci toho, na co odkazujete, nebude možné ani z II/380 najet na dálnici, ani na ni z dálnice sjet? Nebo vidím špatně?

Racek

Z II/380 půjde najet na dálnici tady https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/438/infoletak_d1-01313-muk-cernovicka-terasa.pdf?t=2022-12-12%2012:49:26.169
Podle plánů ŘSD by napojení u Černovické terasy mělo předcházet Bratislavské radiále, takže až se bude BR stavět, ulice Kaštanová už by teoreticky měla být trojka nebo MK

Martin Verner

Děkuji.

Jaroslav

To budou mit zakaznici a dodavatele Makra radost…

Matěj M.

https://ctrlv.cz/m40m za mě by tohle bylo mnohem lepší řešení, protože by se dalo vyhnou více městu a při upravení nájezdů i najet na D1, D2 nebo směr na Ostravskou radiálu

PetrN

Má někdo k dispozici situaci křižovatky, kde je vidět uspořádání jízdních pruhů na jednotlivých větvích křižovatky?
Dle popisu to vypadá tak, že se 3 pruhy rozdělí na 2 + 1 odbočovací opět pro všechny směry?? Doufám stále že při tak drahé rekonstrukci budou místa připojení a odpojení na D1 řešena dvoupruhově…

autobusik2

Nebudu.

Kleist

😕

Kleist

Brněnské řsd, co se dalo čekat. 😕

OndraG

Je obrovská škoda, že do začátku realizace této stavby nebude hotová dálnice D35, která by dokázala odklonit nechci říct podstatnou, ale velkou část dopravy ze severu na západ ….

David

Už teď je to pro část západní Prahy do Olomouce rychlejší po D35, po otevření nového úseku u Ostrova se ta cesta ještě o 5 minut zrychlí a bude tak ještě o něco víc atraktivní.

Jiří Kocurek

Mohelničák býval ucpaný i bez toho, už před 10 léty se tam jezdilo v kolonách. Tam se o moc víc dopravy už nevejde.

PetrN

představa že D35 nějak extra uleví přetížené D1 jsou poměrně naivní, odhadované počty úbytku vozidel jsou kolem 5-8tis. denně (což je +-10% z nejvytíženějších úseků D1 u Brna), zatímco doprava nám stále roste, i když křivka růstu se zaobluje.
Ano z úbytku bude hodně právě nákladní dopravy, což by snad mohlo být poznat alespoň trochu..

Lech Malý

Právě úbytek nákladního tranzitu by mohl být docela znatelný, ovšem záleží například i na tom, jak pokročí D0 Běchovice – Modletice.

Honza

Mě by zajímalo zda po dodělání D35 nebude větši provoz ve směru D1-D2 než čistě po D1. To by pak chtělo tu větev D1-D2 taky dát na 4 pruhy.

PetrN

tak to ani omylem nebude… nicméně dvoupruhové rampy a připojení/odpojení) všech čtyřech hlavních ramp mezi D1 a D2 by bylo žádoucí

kvacm

Že bych se toho i dožil? Je mi 31 a pořád tomu nevěřím.
Až to postaví, tak se ožeru.

panda

To si budete muset něco vypálit sám. Protože v době, až to dostaví, bude alkohol (a všechny ostatní neřesti) už úplně zakázán.

kodl

Musi to byt udelano, o tom nelze vest debaty. Otazka je, jak velky kolaps dopravy nastane..

kodl

Nechtel jsem byt negativni, pokud to tak vyznelo, jen rict, ze to proste bude hodne bolet.

Martin

když se kácí les, lítají třísky.

Ovšem z principu, silnice se budou dělat pořád, takže se dokončí jeden úsek, rozkope se další, neverending story.

kodl

Take pravda.

Jiří Kocurek

Leda že by se po nich přestalo jezdit. Pak se neopotřbovávají. A ani mosty nejsou zatěžovány vibracemi, takže více vydrží.

Asi jako když koupíte novou žárovku a schováte ji. Také vydrží 50 roků.

M H

Otázka je, co bude době začátku stavby…aneb 2024 by se měla dokončit například Žabovřeská, Bauerova, most Otakara Ševčíka i Tomkovo náměstí a Rokytova a stejně tak by mělý být tou dobou již hotové úpravy Svratky a Poříčí. To vše pomůže východo-západnímu směru dopravy ve městě…takže kritický bude asi zejména tranzit D1 a veškerá doprava po D2.