Jenže u pražského okruhu se řeší teprve územní rozhodnutí. Tak to mají pod palcem ještě stavební úřady. MD bude řešit až následné stavební povolení.
Diesel
3 let
Nezbývá než jen doufat že úsek Hořice – D10 se bude uvažovat též jako plnohodnotná dálnice. Snad ty úvahy o střídavém tripruhu zmizí. Tohle spojeni by fakt bylo supr co do jízdních dob a komfortu cestování.
Sjezd na tomto úseku není žádný, ne? Ale obecně to není problém vyřešit mimoúrovňově nebo může vést kolej uprostřed dálnice… Zásah do krajiny by byl i tak výrazně menší než když se to bude stavět zvlášť… Navíc kolej jinudy spíš nebude nikdy a rozdíl mezi železniční a silniční infrastrukturou se opět zvětší, i přestože je na pomalé a klikaté souběžné lokálce příměstský, turistický i nákladní provoz a MD objednává rychlíky s velkou zajíždkou (= s minimem dálkových cestujících)…
PS: Uvědomuji si, že to nemá (a nemělo by mít) moc vysokou prioritu, což ale platí i o dálnici…
Berte to takto: Dálnice vede co nejdál od obcí, už kvůli hluku. Naopak železnice by měla mít zastávky co nejblíže obcím. Proto jiná trasa. A hořické nádraží nechat tam kde je, sotva se najde lepší místo.
Souhlasím ale s tím, že by ta dráha potřebovala narovnat, aby byla rychlejší.
Meziregionální a nákladní vlaky taky mohou jet co nejdál od obcí, mezi HK a Ostroměří by se jelo podél dálnice, dál po stávající trase (s přeložkami). Dokonce i sjezd do Hořic by se dal vymyslet…
Možná vám, stejně jako Babišovi, přijde -370 mld že není problém, ale nové vládě by to připadat mohlo.
Chtěl jsem dodat, že si řekneme za rok…, ale ono to bude určitě dřív.
Dneska se skoro na každém projektu liniové stavby najde člověk, který se ze státem nedohodne a neprodá mu pozemek, popř. se nedohodne na zřízeni věcného břemene a právo k těm pozemkům je třeba vyvlastnit. V rozhodnutí o vyvlastnění je mimo výroku o ztrátě vlastnického práva a náhrady za vyvlastnění i výrok, že stavba musí být do určité doby zahájena. Pokud by se např. tento projekt dal k ledu, hrozilo by ztráta práv k těmto pozemkům a po následné obnově by musel stát začit znovu. Pokud je stavba již v takto výrazně pokročilém stádiu, byla by hloupost ty projekty dávat k… Číst vice »
Luke
3 let
Jako sory, ale D35 už měla být dávno hotová v plném rozsahu, ptz stávající situace = katastrofa. Stejně tak mě fascinuje, že už dávno bnikdo neřeší dálniční propojení ČR S-J tj. PCE-Znojmo nebo Slavonice ptz tam bude nárůst tranzitu enormní a stávající státovka kapacitně nestíhá.
Taková dálnice nemá moc šanci za našich životů vzniknout. Pro každou vládu to bude marginální směr a nízká priorita. Stačí se podívat, jak dlouho se nic neděje s D43 – a ta má přitom skutečně historicky položené základy. Co se týče S-J tranzitního spojení, v Čechách ho zajišťuje D3 + D8/D10/D11, kde snad brzy bude chybět už jen úsek D3 ve středních Čechách. Tam bohužel žádný posun nečekám, ale pořád má větší šanci než nový koncept S-J dálnice přes Vysočinu. Na moravské straně už se začíná rýsovat D35 + se snad začne konečně budovat D43, která by se měla začít… Číst vice »
Ano. Je to celé vedeno jako I/43. Úseky 4301, 4302 a 4303 v kategorii S26,0/130 (2+2) a úseky 4304 a 4305 v kategorii S15,25/110, vyjma kousku od MÚK Borušov k D35, který bude v kategorii S26,0/130
Z denního ježdění po ČR mám pocit, že se nejen Poláci na nás budou brzo valit čím dál víc od Lubawky, Náchoda a Medzylesie. D43 je evergreen navíc v Brně bude špunt a než bude D3 či zmíněná D43, tak si lidi od Pce na jih užijí enormní nárůst dopravy ptz je to v poravnani s cestováním po I/43 aspoň jakž takž sjízdné. Jediná informace co je dohledatelná ohledně D43 na severu, zní, že se tam dají značky na omezení tonáže ptz výstavba není prioritou, takže se nám to sem pohrne přes Lubawku a Náchod. Navíc pochybuji, že si tranzit… Číst vice »
Ta silnice není špatná, škoda že se neřeší napojeni I/37 od Ostrova nad Oslavou na nejbližší D1 exit 141 nebo 146. Drtivá většina aut, polské dodávky atd jezdí tímto směrem přes vesnice a nikoliv ve směru na Velkou Bíteš.
Mezi Slatiňany a Žďárem nás Sázavou možná nějaké přeložky trasy silnice..
Víc bych fakt nečekal
Ostrov-Medříč by se mi taky líbilo, ale je to utopie. Investuje se do 37 na Bíteš, nebo 352 na Beranov. Možná do budoucna 360 Křižanov – VM, ale… 354 čeká spíš zákaz.
LKB
3 let
Je fajn cist, ze nektere stavebni urady maji sviznou rychlost. Ale z komunikace RSD, kterou jsem cetl, nevyplyva, jak chteji resit nejvetai zdrzeni pri jizde autem Hradec Kralove – Liberec a zpet – tj. prujezd Turnovem a jeho obchvat / pruchvat. Snad vyrazne lepe nez v Trebici :-).
Část D35 z Turnova do Jičína prochází mezi oblastmi Českého ráje a má problémy s ekology. Nyní je v této části plánována jako silnice první třidy a i ta bude mít problémy projít přípravou. Oproti tomu na úsek Jičín – Hradec nikdo moc neprotestuje a navíc je to z důvodu terénu levné na výstavbu.
Tak doufejme, že když povede dálnice z Liberce do Turnova a z Jičína do Hradce, tak pak bude tlak na to, aby se dostavěla i ta díra a vedla dálnice v celé délce 🙂
Naprostej blabol z ust lbc hejtmana. Tripruh MB -Jc je ok, ale turnoof -jc idela 2×2 v kritickych mistech nad tim z betonu krunyr a ten zavozit hlinou. Tak se to schova. Jak v Rakousku u Flachau, ci u Klagenfurtu.
10 km je pořád jen 10 km, ale u nás musíme být vděčni i za to málo..
„Jde o jedno z prvních stavebních povolení, o kterém rozhodovalo ministerstvo dopravy jako speciální stavební úřad.“
Omlouvám se, ale tomu nerozumím, doteď stavební povolení na dálnice vydával někdo jiný? Děkuji
Ano, příslušný stavební úřad v místě trasy.
Já měl za to, že MD vydává stavební povolení na dálnice už dlouhodobě, že teď k žádné zásadní změně nedošlo. Namátkou např. https://www.mdcr.cz/getattachment/c07156d0-ef3a-407e-9070-d56f3d4757b0/127-2018-UD.pdf.aspx?lang=cs-CZ, popř. D1 u Přerova, D49, …
Stavební úřady v místě trasy vydávaly a vydávají stavební povolení pro drobné stavební objekty, mosty, přeložky apod.
To se zatraceně pletete.
MD funguje jako speciální stavební úřad pro dálnice od počátku platnosti z. 13/1997 sb. o pozemních komunikacích.
a pro Pražský okruh D0 to vydává kdo, to je taky dálnice? Měl jsem za to, že to zamrzlo delší čas na mini úřadě v Uhříněvsi.
Jenže u pražského okruhu se řeší teprve územní rozhodnutí. Tak to mají pod palcem ještě stavební úřady. MD bude řešit až následné stavební povolení.
Nezbývá než jen doufat že úsek Hořice – D10 se bude uvažovat též jako plnohodnotná dálnice. Snad ty úvahy o střídavém tripruhu zmizí. Tohle spojeni by fakt bylo supr co do jízdních dob a komfortu cestování.
Buď třípruh nebo do toho budou ekologové házet vidle a nebude nic.
třípruh klidně být může…životní prostředí je vyšší hodnota
Bude jenom částečně. https://bit.ly/3AIVnzJ
Bohužel zde bude pravděpodobně drahá přestavba na klasickou dálnici.
Jen tak dál a co nejrychleji až do Mohelnice.
Nešlo by k tomu připnout aspoň jednu kolej?
Že by na každém nájezdu a sjezdu byl železniční přejezd? Raději s tou kolejí jinudy.
Sjezd na tomto úseku není žádný, ne? Ale obecně to není problém vyřešit mimoúrovňově nebo může vést kolej uprostřed dálnice… Zásah do krajiny by byl i tak výrazně menší než když se to bude stavět zvlášť… Navíc kolej jinudy spíš nebude nikdy a rozdíl mezi železniční a silniční infrastrukturou se opět zvětší, i přestože je na pomalé a klikaté souběžné lokálce příměstský, turistický i nákladní provoz a MD objednává rychlíky s velkou zajíždkou (= s minimem dálkových cestujících)…
PS: Uvědomuji si, že to nemá (a nemělo by mít) moc vysokou prioritu, což ale platí i o dálnici…
Berte to takto: Dálnice vede co nejdál od obcí, už kvůli hluku. Naopak železnice by měla mít zastávky co nejblíže obcím. Proto jiná trasa. A hořické nádraží nechat tam kde je, sotva se najde lepší místo.
Souhlasím ale s tím, že by ta dráha potřebovala narovnat, aby byla rychlejší.
Meziregionální a nákladní vlaky taky mohou jet co nejdál od obcí, mezi HK a Ostroměří by se jelo podél dálnice, dál po stávající trase (s přeložkami). Dokonce i sjezd do Hořic by se dal vymyslet…
o tom mluvíte, jak kdyby jste měl tiskárnu peněz….trochu kritičnosti vašnosti
Tak snad to půjde dobře a plynule navážou úseky Sadová – Plotiště a Hořice – Úlibice.
Pokud mě paměť neklame, na úseku Sadová – Plotiště je vykoupena většina pozemků a momentálně je na krtitické cestě změna v ÚR.
Dobrý do zásobníku… priority jsou trochu jinde a peněz nebude.
Kdyby se stavělo podle priorit, tak už jsou hotové jiné tahy
Staví se co je připravené a to je přesně tento případ
O tom žádná, jenže ta doba pomalu končí.
Jako že už máme administrativně připraveny všechny důležité liniové stavby?
U nás naštěstí není problém s penězi, ale s papíry. Tady to vypadá, že jsme o razítko blíže zahájení stavby.
Možná vám, stejně jako Babišovi, přijde -370 mld že není problém, ale nové vládě by to připadat mohlo.
Chtěl jsem dodat, že si řekneme za rok…, ale ono to bude určitě dřív.
Doteď teda Fiala říkal, že se staví málo a že on bude stavět víc a STAN jakbysmet.
Dneska se skoro na každém projektu liniové stavby najde člověk, který se ze státem nedohodne a neprodá mu pozemek, popř. se nedohodne na zřízeni věcného břemene a právo k těm pozemkům je třeba vyvlastnit. V rozhodnutí o vyvlastnění je mimo výroku o ztrátě vlastnického práva a náhrady za vyvlastnění i výrok, že stavba musí být do určité doby zahájena. Pokud by se např. tento projekt dal k ledu, hrozilo by ztráta práv k těmto pozemkům a po následné obnově by musel stát začit znovu. Pokud je stavba již v takto výrazně pokročilém stádiu, byla by hloupost ty projekty dávat k… Číst vice »
Jako sory, ale D35 už měla být dávno hotová v plném rozsahu, ptz stávající situace = katastrofa. Stejně tak mě fascinuje, že už dávno bnikdo neřeší dálniční propojení ČR S-J tj. PCE-Znojmo nebo Slavonice ptz tam bude nárůst tranzitu enormní a stávající státovka kapacitně nestíhá.
Taková dálnice nemá moc šanci za našich životů vzniknout. Pro každou vládu to bude marginální směr a nízká priorita. Stačí se podívat, jak dlouho se nic neděje s D43 – a ta má přitom skutečně historicky položené základy. Co se týče S-J tranzitního spojení, v Čechách ho zajišťuje D3 + D8/D10/D11, kde snad brzy bude chybět už jen úsek D3 ve středních Čechách. Tam bohužel žádný posun nečekám, ale pořád má větší šanci než nový koncept S-J dálnice přes Vysočinu. Na moravské straně už se začíná rýsovat D35 + se snad začne konečně budovat D43, která by se měla začít… Číst vice »
Já nevím, ale na části D43 už má ŘSD v plánech jen obyčejnou silnici 🙁
Ano. Je to celé vedeno jako I/43. Úseky 4301, 4302 a 4303 v kategorii S26,0/130 (2+2) a úseky 4304 a 4305 v kategorii S15,25/110, vyjma kousku od MÚK Borušov k D35, který bude v kategorii S26,0/130
Z denního ježdění po ČR mám pocit, že se nejen Poláci na nás budou brzo valit čím dál víc od Lubawky, Náchoda a Medzylesie. D43 je evergreen navíc v Brně bude špunt a než bude D3 či zmíněná D43, tak si lidi od Pce na jih užijí enormní nárůst dopravy ptz je to v poravnani s cestováním po I/43 aspoň jakž takž sjízdné. Jediná informace co je dohledatelná ohledně D43 na severu, zní, že se tam dají značky na omezení tonáže ptz výstavba není prioritou, takže se nám to sem pohrne přes Lubawku a Náchod. Navíc pochybuji, že si tranzit… Číst vice »
Ta silnice není špatná, škoda že se neřeší napojeni I/37 od Ostrova nad Oslavou na nejbližší D1 exit 141 nebo 146. Drtivá většina aut, polské dodávky atd jezdí tímto směrem přes vesnice a nikoliv ve směru na Velkou Bíteš.
Mezi Slatiňany a Žďárem nás Sázavou možná nějaké přeložky trasy silnice..
Víc bych fakt nečekal
Ostrov-Medříč by se mi taky líbilo, ale je to utopie. Investuje se do 37 na Bíteš, nebo 352 na Beranov. Možná do budoucna 360 Křižanov – VM, ale… 354 čeká spíš zákaz.
Je fajn cist, ze nektere stavebni urady maji sviznou rychlost. Ale z komunikace RSD, kterou jsem cetl, nevyplyva, jak chteji resit nejvetai zdrzeni pri jizde autem Hradec Kralove – Liberec a zpet – tj. prujezd Turnovem a jeho obchvat / pruchvat. Snad vyrazne lepe nez v Trebici :-).
Část D35 z Turnova do Jičína prochází mezi oblastmi Českého ráje a má problémy s ekology. Nyní je v této části plánována jako silnice první třidy a i ta bude mít problémy projít přípravou. Oproti tomu na úsek Jičín – Hradec nikdo moc neprotestuje a navíc je to z důvodu terénu levné na výstavbu.
Tak doufejme, že když povede dálnice z Liberce do Turnova a z Jičína do Hradce, tak pak bude tlak na to, aby se dostavěla i ta díra a vedla dálnice v celé délce 🙂
Větší smysl by mělo nechat ten úsek 35 jako střídavý tripruh (90/110km/h) a plnohodnotnou dálnici vést jako D16 na Mladou Boleslav.
Naprostej blabol z ust lbc hejtmana. Tripruh MB -Jc je ok, ale turnoof -jc idela 2×2 v kritickych mistech nad tim z betonu krunyr a ten zavozit hlinou. Tak se to schova. Jak v Rakousku u Flachau, ci u Klagenfurtu.
v úvahu je tunel a to bude pořádný tunel