ŘSD má stavební povolení pro 10 kilometrů D35 z Hořic do Sadové

Vizualizace dálnice D35 u Hořic. Foto: ŘSDVizualizace dálnice D35 u Hořic. Foto: ŘSD

Stavba má začít příští rok.

Zpět na článek
41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kluk z Pankráce

10 km je pořád jen 10 km, ale u nás musíme být vděčni i za to málo..

Tomāš

„Jde o jedno z prvních stavebních povolení, o kterém rozhodovalo ministerstvo dopravy jako speciální stavební úřad.“

Omlouvám se, ale tomu nerozumím, doteď stavební povolení na dálnice vydával někdo jiný? Děkuji

Tomāš

Já měl za to, že MD vydává stavební povolení na dálnice už dlouhodobě, že teď k žádné zásadní změně nedošlo. Namátkou např. https://www.mdcr.cz/getattachment/c07156d0-ef3a-407e-9070-d56f3d4757b0/127-2018-UD.pdf.aspx?lang=cs-CZ, popř. D1 u Přerova, D49, …

Stavební úřady v místě trasy vydávaly a vydávají stavební povolení pro drobné stavební objekty, mosty, přeložky apod.

yxc

To se zatraceně pletete.
MD funguje jako speciální stavební úřad pro dálnice od počátku platnosti z. 13/1997 sb. o pozemních komunikacích.

Pavel

a pro Pražský okruh D0 to vydává kdo, to je taky dálnice? Měl jsem za to, že to zamrzlo delší čas na mini úřadě v Uhříněvsi.

Jan

Jenže u pražského okruhu se řeší teprve územní rozhodnutí. Tak to mají pod palcem ještě stavební úřady. MD bude řešit až následné stavební povolení.

Diesel

Nezbývá než jen doufat že úsek Hořice – D10 se bude uvažovat též jako plnohodnotná dálnice. Snad ty úvahy o střídavém tripruhu zmizí. Tohle spojeni by fakt bylo supr co do jízdních dob a komfortu cestování.

petr

Buď třípruh nebo do toho budou ekologové házet vidle a nebude nic.

Jarda

třípruh klidně být může…životní prostředí je vyšší hodnota

jj23

Bude jenom částečně. https://bit.ly/3AIVnzJ

Jiří 3

Bohužel zde bude pravděpodobně drahá přestavba na klasickou dálnici.

Asd

Jen tak dál a co nejrychleji až do Mohelnice.

Panda

Nešlo by k tomu připnout aspoň jednu kolej?

Jiří Kocurek

Že by na každém nájezdu a sjezdu byl železniční přejezd? Raději s tou kolejí jinudy.

Panda

Sjezd na tomto úseku není žádný, ne? Ale obecně to není problém vyřešit mimoúrovňově nebo může vést kolej uprostřed dálnice… Zásah do krajiny by byl i tak výrazně menší než když se to bude stavět zvlášť… Navíc kolej jinudy spíš nebude nikdy a rozdíl mezi železniční a silniční infrastrukturou se opět zvětší, i přestože je na pomalé a klikaté souběžné lokálce příměstský, turistický i nákladní provoz a MD objednává rychlíky s velkou zajíždkou (= s minimem dálkových cestujících)…

PS: Uvědomuji si, že to nemá (a nemělo by mít) moc vysokou prioritu, což ale platí i o dálnici…

Jiří Kocurek

Berte to takto: Dálnice vede co nejdál od obcí, už kvůli hluku. Naopak železnice by měla mít zastávky co nejblíže obcím. Proto jiná trasa. A hořické nádraží nechat tam kde je, sotva se najde lepší místo.
Souhlasím ale s tím, že by ta dráha potřebovala narovnat, aby byla rychlejší.

Panda

Meziregionální a nákladní vlaky taky mohou jet co nejdál od obcí, mezi HK a Ostroměří by se jelo podél dálnice, dál po stávající trase (s přeložkami). Dokonce i sjezd do Hořic by se dal vymyslet…

Jarda

o tom mluvíte, jak kdyby jste měl tiskárnu peněz….trochu kritičnosti vašnosti

gerstjan

Tak snad to půjde dobře a plynule navážou úseky Sadová – Plotiště a Hořice – Úlibice.

Pokud mě paměť neklame, na úseku Sadová – Plotiště je vykoupena většina pozemků a momentálně je na krtitické cestě změna v ÚR.

Beekee

Dobrý do zásobníku… priority jsou trochu jinde a peněz nebude.

Hans

Kdyby se stavělo podle priorit, tak už jsou hotové jiné tahy
Staví se co je připravené a to je přesně tento případ

Beekee

O tom žádná, jenže ta doba pomalu končí.

Asd

Jako že už máme administrativně připraveny všechny důležité liniové stavby?

Asd

U nás naštěstí není problém s penězi, ale s papíry. Tady to vypadá, že jsme o razítko blíže zahájení stavby.

Beekee

Možná vám, stejně jako Babišovi, přijde -370 mld že není problém, ale nové vládě by to připadat mohlo.
Chtěl jsem dodat, že si řekneme za rok…, ale ono to bude určitě dřív.

Petr

Doteď teda Fiala říkal, že se staví málo a že on bude stavět víc a STAN jakbysmet.

Jan

Dneska se skoro na každém projektu liniové stavby najde člověk, který se ze státem nedohodne a neprodá mu pozemek, popř. se nedohodne na zřízeni věcného břemene a právo k těm pozemkům je třeba vyvlastnit. V rozhodnutí o vyvlastnění je mimo výroku o ztrátě vlastnického práva a náhrady za vyvlastnění i výrok, že stavba musí být do určité doby zahájena. Pokud by se např. tento projekt dal k ledu, hrozilo by ztráta práv k těmto pozemkům a po následné obnově by musel stát začit znovu. Pokud je stavba již v takto výrazně pokročilém stádiu, byla by hloupost ty projekty dávat k… Číst vice »

Luke

Jako sory, ale D35 už měla být dávno hotová v plném rozsahu, ptz stávající situace = katastrofa. Stejně tak mě fascinuje, že už dávno bnikdo neřeší dálniční propojení ČR S-J tj. PCE-Znojmo nebo Slavonice ptz tam bude nárůst tranzitu enormní a stávající státovka kapacitně nestíhá.

MLB

Taková dálnice nemá moc šanci za našich životů vzniknout. Pro každou vládu to bude marginální směr a nízká priorita. Stačí se podívat, jak dlouho se nic neděje s D43 – a ta má přitom skutečně historicky položené základy. Co se týče S-J tranzitního spojení, v Čechách ho zajišťuje D3 + D8/D10/D11, kde snad brzy bude chybět už jen úsek D3 ve středních Čechách. Tam bohužel žádný posun nečekám, ale pořád má větší šanci než nový koncept S-J dálnice přes Vysočinu. Na moravské straně už se začíná rýsovat D35 + se snad začne konečně budovat D43, která by se měla začít… Číst vice »

Viťa

Já nevím, ale na části D43 už má ŘSD v plánech jen obyčejnou silnici 🙁

Radim

Ano. Je to celé vedeno jako I/43. Úseky 4301, 4302 a 4303 v kategorii S26,0/130 (2+2) a úseky 4304 a 4305 v kategorii S15,25/110, vyjma kousku od MÚK Borušov k D35, který bude v kategorii S26,0/130

Luke

Z denního ježdění po ČR mám pocit, že se nejen Poláci na nás budou brzo valit čím dál víc od Lubawky, Náchoda a Medzylesie. D43 je evergreen navíc v Brně bude špunt a než bude D3 či zmíněná D43, tak si lidi od Pce na jih užijí enormní nárůst dopravy ptz je to v poravnani s cestováním po I/43 aspoň jakž takž sjízdné. Jediná informace co je dohledatelná ohledně D43 na severu, zní, že se tam dají značky na omezení tonáže ptz výstavba není prioritou, takže se nám to sem pohrne přes Lubawku a Náchod. Navíc pochybuji, že si tranzit… Číst vice »

Hans

Ta silnice není špatná, škoda že se neřeší napojeni I/37 od Ostrova nad Oslavou na nejbližší D1 exit 141 nebo 146. Drtivá většina aut, polské dodávky atd jezdí tímto směrem přes vesnice a nikoliv ve směru na Velkou Bíteš.
Mezi Slatiňany a Žďárem nás Sázavou možná nějaké přeložky trasy silnice..
Víc bych fakt nečekal

Beekee

Ostrov-Medříč by se mi taky líbilo, ale je to utopie. Investuje se do 37 na Bíteš, nebo 352 na Beranov. Možná do budoucna 360 Křižanov – VM, ale… 354 čeká spíš zákaz.

LKB

Je fajn cist, ze nektere stavebni urady maji sviznou rychlost. Ale z komunikace RSD, kterou jsem cetl, nevyplyva, jak chteji resit nejvetai zdrzeni pri jizde autem Hradec Kralove – Liberec a zpet – tj. prujezd Turnovem a jeho obchvat / pruchvat. Snad vyrazne lepe nez v Trebici :-).

petr

Část D35 z Turnova do Jičína prochází mezi oblastmi Českého ráje a má problémy s ekology. Nyní je v této části plánována jako silnice první třidy a i ta bude mít problémy projít přípravou. Oproti tomu na úsek Jičín – Hradec nikdo moc neprotestuje a navíc je to z důvodu terénu levné na výstavbu.

Viťa

Tak doufejme, že když povede dálnice z Liberce do Turnova a z Jičína do Hradce, tak pak bude tlak na to, aby se dostavěla i ta díra a vedla dálnice v celé délce 🙂

Michal

Větší smysl by mělo nechat ten úsek 35 jako střídavý tripruh (90/110km/h) a plnohodnotnou dálnici vést jako D16 na Mladou Boleslav.

Kamil

Naprostej blabol z ust lbc hejtmana. Tripruh MB -Jc je ok, ale turnoof -jc idela 2×2 v kritickych mistech nad tim z betonu krunyr a ten zavozit hlinou. Tak se to schova. Jak v Rakousku u Flachau, ci u Klagenfurtu.

Johniee

v úvahu je tunel a to bude pořádný tunel