ŘSD má stavební povolení na další úsek D6. Část z Petrohradu do Lubence má být hotová do roku 2026

Stavba D6 u Lubence. Foto: ŘSDStavba D6 u Lubence. Foto: ŘSD

Začal archeologický průzkum, zahájení stavby je plánováno na příští rok.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kuba2

Dálnice do Petrohradu má být pokračováním nedávno ohlášené dálnice do Královce? 🙂

marek hudec

jen tak na okraj – všimli jste si na mapce v článku zákresu vodního díla Kryry?

BND30

Kvůli VD Kryry se upravoval projekt. Nic zásadního. VD Kryry je součástí snahy zachytit vodu v krajině. Rakovnicko je poměrně suché.

Zdeněk

A zase chybí parkoviště, se podívejte kolik je a bude parkovišť z Prahy po Lubenec a pak se diví že kamiony parkují na výjezdech

Jarda Š.

Oboustranná odpočívka má být na přecházejícím úseku Hořovičky obchvat u Kolešova.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Vidíte ten rozdíl mezi ŘSD a Dobrou Správou?

Alibaba

Vidím. Očekávám Vtvt, že tu zase zopakuje kolovrátek o drahých penězích. 🙂

P_V

Při pohledu na mapu si říkám, že kdyby se méně salámovalo, mohla D6 mezi Lubencem a Hořovičkami vést severně, v kratší tras, než tahle divoká vlnovka kličkující kolem obcí v cestě.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Při pohledu na mapu si říkám, že KV kraj bude mít spojení do Prahy odpovídající 20. století…

MartinS.

Máte v té mapě také souřadnice? 😉

BND30

Asi byly myšleny vrstevnice….

Clovek

D6 a D7 imo ukazují, ze vedení RSD má jako KPI pro výplatu bonusu množství zahájených staveb/km dálnic.. Když nezvládají postavit potřebné D0, D1, D35 postaví místo toho tyhle dvě, kde by v pohodě stačily obchvaty a MÚKy

Jan M

Tak možná se to zdá, že je to nefér stavět tyto části, ale když to jinde vázna, tak přece nebudou sedět se založenýma rukama a čekat.

Dusanh

Nevím, jak D7, ale D6 už byla dávno politicky deklarovaná jako plnotučná dálnice až do KV…

Martin Peterka

D6 a D7 mají hlavně štěstí, že se na nich nepotřebují zviditelňovat žádní aktivisté.

Pavel

Aha. Takže podle vás, když se stát vykašle na D6 a D7, tak tím urychlí legislativní procesy zdržující D0, D1, D35? To je skvělá logika, připomínající logiku, že když se Ukrajina nebude bránit, tak přece nebude válka.

Frantisek

Jen za předpokladu, že někdo cítí potřebu stavět za každou cenu hned dálnici, jedno kde a proč. Vždyť mají v názvu i silnice, a nejsou jen od stavění, nýbrž i od údržby.

FrenkyUL

Tak to je nejubožejší z ubohých příspěvků . Nemám co říct, tak to řeknu a kde je vlak?

Jiří Kocurek

Jasně, bagristé naběhnou k soudu a budou papírovat!

Milan Hrudka

To máte pravdu, už by bylo dávno po válce a my bychom to nemuseli splácet další desítky let.

David

Peníze jsou teď. To jestli se někdo zase bude odvolávat proti D0, D3, D35, či D56 neznamená, že se ty peníze netratí. I tady ta dálnice pomůže regionu.

Frantisek

V čem konkrétně kraji samotnému reálně pomůže náhrada kusu pole další silnicí?

MartinS.

Třeba, že se z toho kraje dostanou lidé do „civilizace“ rychleji. I čas jsou peníze.

Jiří Kocurek

Jo, kdyby to pole nahradili železnicí do každé vesnice s vlečkou do každé školní kuchyně, aby se i na poli oralo lokomotivou…

Dalnice

Co takhle bezpečnost? Dalnice je na počet prepravenych osob a ujetych kilometru nejbezpecnejsi silnicni komunikace. Nektere druhy nehod jsou na ni z principu v podstate vylouceny (celni srazky, nehody s ucasti chodcu a cyklistu…) Blik?

Jirka

Chápu, že pokud do Karlovarského a Ústeckého kraje nejezdíte, tak je to podle Vás zbytečné. PS jsem Moravák a i pro mě jsou D0, D1 a D35 absolutně nejdůležitější dopravní stavby v republice. Nicméně z praxe, kdy jezdím prakticky po celé ČR vím, že jak I/6, tak 1/7 jsou kapacitně absolutně nedostačující silnice a dálnice tam potřeba je. Myslím, že to samé můžu říct o prakticky všech dálnicích projektovaných v této zemi.

Frantisek

A co takhle pro silné proudy nejprve pořádná železnice? Že vám nestačí silnice, když jezdíte/vozíte vše autem, ještě neznamená, že stát musí všude mermomocí cpát jen další dálnice.

MartinS.

Tak pořádná železnice by se musela postavit komplet v nové stopě, protože tu klikatici kolem Vltavy/Labe moc nenarovnáte a mezi těmi bývalými uhelnými lomy v podkrušnohoří se taky lépe nevymotáte. Jenže ta železnice by dokázala převzít z té dálnice možná čtvrtinu, možná třetinu přeprav. A pak by ty náklady stejně skončily u Prahy, protože by je nebylo jak protáhnout dál.
Ony prostě ty silnice/dálnice mají mnohem širší použití než železnice.

Jiří Kadlec

Ještě se dá jet z Prahy do Varů po dobrodružné železniční trase Praha – Rakovník – Bečov nad Teplou – Karlovy Vary.
Myslím, že je to na vzdálenost kratší, než trasa přes Chomutov.

PvvS

Radši auto, než 810 na dvoře..

Jirka

Železniční doprava absolutně není schopná uspokojit poptávku po rychlé přepravě nákladů v rámci Evropy. Zejména pro firmy, které vyrábí v malých množstvích, tzn. nenaplní nejen celý vlak, ale třeba celý vagon, nebo je jejich produkt o velikosti jednoho malého balíčků je oproti silniční přepravě je naprosto nekonkurenceschopná. Vím o čem mluvím, pracuji jako obchodní zástupce pro spediční nabízející všechny druhy přeprav. A mimochodem i pro tu železniční přepravu potřebujete kvalitní silniční síť pro rozvozy zboží z nejbližšího železničního termínálu.

FrenkyUL

Železnice VRT povede do Mostu.

MartinS.

Ta dálnice, resp. obě ty dálnice jsou důležité pro rozvoj regionů. Do Varů se nedostanete rychle ani po silnici, ani po železnici. Prostě nijak. Praha a Vary jsou vzdušnou čarou 110 km daleko, autem se to jede 1:45-2:00, autobusem 2:20, vlakem 3:20. To je přece v 21. století strašné.

Martin Prager

Naprostý souhlas. To je přesně to, co na zdejších diskusích dost často vysvětluji. A nejde jen o ty zmíněné dojezdové časy, ale především o příležitost pro další, tolik potřebný, rozvoj zanedbaného regionu a kraje.

Michael

Ne p. Matl a jeho kolegové jenom ukazují množstvím realizovaných a připravovaných staveb, že se v práci nedivaji z okna ale makaji. Moc si jejich práce vážím, protože ten člověk (ne vy) to opravdu posunuje dopředu.