ŘSD má první územní rozhodnutí ke kultivaci silnice I/20 od Písku na jih

Silnice I/20 mezi Pískem a ČB dávno nesplňuje požadavky na bezpečnost. Pramen: ŘSD/dokumentace EIASilnice I/20 mezi Pískem a ČB dávno nesplňuje požadavky na bezpečnost. Pramen: ŘSD/dokumentace EIA

Silnice I/20 mezi Pískem a Českými Budějovicemi dávno nesplňuje soudobé normy, nemá například žádný prostor za krajnicí.

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

Podle posledního ščítání dopravy jsou tam již intenzity na 2+2. Jenže papíry jsou již v běhu, takže zůstane 2+1.

Petr

A to ještě není D4 k Písku. To budou kongesce.

Paja

Nemyslím. Kdo chce jezdí tudy už teď, kdo má radši D3 jezdí tudy. Nečekal bych že to dostavba D4 nějak dramaticky ovlivní. Leda by jí pak začaly masově protěžovat navigace.

Petr

Celkem dost lidí přejíždí po I/18 na D3, zvlášť pokud jedou na Rakousko. Přeci jen tam bylo méně oprav než na I/4 a I/20

Cestující

Co je dost lidi? Jako kombinace D4 – I/18 – I/3 – D3 to je spíše kochací jízda.

libor

toť otázka, zase, když mezi tím bude obchvat ČB a nebude severní tangenta v ČB (I/20-D3), tak pak bude na zváženou kudy nejlépe na jih (nejen Čb). každopádně průser to bude tak i tak

flexaretista

toto se líbí táboritům

libor

na dálnice D5 hned u Prahy se opravuje most na režim 2+2, i když se už ví, že se tam bude rozšiřovat na 3+3. prostě státní správa, člověk nemůže chtít zázraky. schopnější lidi dělají v soukromém sektoru….

medvěd

Včera jsem tam měl cestu. Pomalá auta není kde předjet a málem jsem měl čelní střet s magorem z protisměru. Nevím proč se dělá 2+1, když jinde se dělá čtyřproudovka. Fakt na jihu jsou komunikace zaostalé.

rozinka

Ty státní, kraj se celkem snaží své silnice zlepšovat .

Venca

Protože to nemuselo jít do EIA. (Za ty léta to, ale mohlo mít EIU). Opravdu by to bylo dobré stavět jako 2+2.

Paja

V rámci té modernizace se mají dělat MÚK, tak uvidíme, jestli budou dělané s rezervou na 4 pruh. Třeba jednou …

2 2 nutně!!

Sakra proč to není normálně 2+2 když už se vůbec něco dělá! 2+1 je totálně k ničemu jen mezi krok a zase se pak často budou muset předělávat mosty atd..

Paja

No jeden z důvodů právě je, že 2+1 nevyžaduje předělávání mostů a propustků.
Ostatně třeba u Nové Hospody, kde by to jo chtělo rozšířit, se rozšiřovat nebude, protože tam není dost široký propustek. Alespoň tak to bylo kdesi uvedeno.

Chucky

Ono od Nové hospody k přejezdu je to celkem tam úzké, každoročně je tam několik nehod, že to tam někdo zahodí do škarpy. Za mne ideální by bylo to rozšířit od Pištína k první odbočce na Vodňany . Problém České republiky je v tom, že se o tom prvních dvacet let jen mluví, pak pět let se připravují plány, deset let se hádají s vlastníky ( což chápu, nikdo nechce prodat nic pod cenou, jen lobisté a vládní kumpáni dostanou od deset mega navíc, normální člověk by to asi měl prodat za korunu aby se neřeklo ) . Tři roky… Číst vice »

Joker

Nevíte někdo, jak to potom bude dál nad Pískem směrem na Blanku, Nepomuk a Plzeň? Tam je to skoro předpotopní.

Joker

Oprava Blatnou

libor

tam jsou samé studie, plány a nic moc se neděje. Obchvat Sedlice je v plánu již dlouho, ale někde to vázne. stejně jako obchvat Kasejovic a všech obcí mezi Nepomukem a Plzní. trochu mi připadá, že se tam váhá, zda modernizovat stávající silnici nebo snad postavit i něco nového v dálničním typu…

libor

jinak teď se na západě země spíš řeší silnice I/27, stavba na mnoho a mnoha místech. pak by mohla přijít na řadu i ta dvacítka

Tom Matoo

Spis chteji zacit od Plzne a tam se nekonecne vlece obchvat Losine..

Klabavátor

V podstatě celá ta silnice by potřebovala vytrasovat znova o 1 km vedle. Ty obce jsou na ní navěšený jak korále na šňůře.

libor

nojo, když to tam zamrzlo z doby Fr.Josefa I.

Saljack

Tohle je za mě totální selhání ŘSD, protože I/20 měla být upravená do dokončení D4. Takhle se tam přesune docela dost provozu a oni to ihned rozkopou, přitom by to nyní zas tolik nebolelo.
2+1 je podle mě nesmysl a nebude tady fungovat, stejně jako nefunguje na I/3 ta silnice bude zacpaná na všech sjíždění do jednoho pruhu. Ta intenzita dopravy je tady na tom úseku větší, než se pro 2+1 hodí.

Miky

Ono by pak možná místo D3 stačila I/3 v profilu 1+2 a to jaksi nejde, protože D3 je Eurotrasa za europeníze, což D4 není. A dvě dálnice z Prahy do Budějic, to taky jaksi nejde, to nemá ani Brno. Takže tak.

Paja

No ale Brno je mít chce (pořád se řeší D43). A berte to tak, že I/20 není primárně silnice na Prahu, ale je to silnice z Budějc na západ, severozápad a sever (čili když chcete jet někam mezi Prachatice a Prahu, tak jedete po I/20).

Kouďák

I/20 vede do Plzně a ne do Prahy.

Diesel

Supr to je o tom žádná, ale dojde do časů kdy se začne řešit čtyřpruh už od Písku možná už od Plzně. Pokud ho nestavět rovnou minimálně pro něj vytvořit rezervu.

BND 30

Ono by zajímavým řešením bylo propojení D5 (Plzeň) a D1 (Humpolec) nějakou D19/20. Ulevilo by se pražskému okruhu i sídlům po trase.

Vladimír Bílý

A také by to pořešilo zoufalé spojení ČB směrem na Moravu.

qěcy

Dojde čas, kdy se budou propojovat krajská města dálnicemi.
Takže i tato část dvacítky bude přestavěna na dálnici a už dnes, s předstihem, by měl být vyřešen obchvat ČB tak, aby se nemuselo od Písku přes město k jihu a jihovýchodu.

Petr

Ono by stačila i slušná jednička. I/18 po dobudování obchvatu Příbrami (kde na ní budou kruháče a ne MUK). celkem půjde ale D5- PB a D1-Olbramovice, škoda slov. Ostatně degradace silnice I/30 na II/118, bez náhrady, svědčí o všem.

Klabavátor

To už chtěli za první republiky, kdy nově vyvstala potřeba lepšího spojení západ-východ podobně jako u železnice. Vznikl projekt „Národní silnice Plzeň – Moravská Ostrava“, někde se uvádí dokonce až Košice. Část se i realizovala, např. Žďákovský most a jeho okolí (byť až po válce, ale první úvahy o něm jsou starší). Na zbytek pak už nedošlo, priority byly jiné.

Petr

První dálková silnice, ale byla projektovaná I/18. Jenže začíná a končí pouze křižovatkou s jinou jedničkou.

Kuba

Dělený třípruh je dost krátkozraké řešení. Obzvlášť ve srovnání s I/6 nebo I/7, kde se každý obchvat buduje v dálničních parametrech, přičemž intenzity dopravy jsou tam srovnatelné nebo nižší, viz https://www.rsd.cz/wps/wcm/connect/2a384314-20b1-4339-93ae-c8ce57deb40f/pentlogram_A3_2020.pdf?MOD=AJPERES

Vladimír Bílý

U nás se dálnice neplánují podle intenzit, ale podle toho, že to tak někdo před 30 lety nakreslil. To, že od těch dob je všechno jinak, zjevně nikoho nevzrušuje.

Olda

Jóó…, kdyby tomu bylo tak… Tak už dávno jezdíme po D3 a DO

qěcy

Ano, je to podle toho zastaralého plánu. To, že se některé úseky nedaří prosadit desítky let, je jiná věc.

zyx

Nechci Vas urazit, ale kratkozraky jste spise Vy: 1) U I/6 a I/7 je jasna koncepce to postupne predelat na silnici dalnicniho typu. To u I/20 v zadne mi zname schvalene koncepci neni. 2) Naopak silnice 2+1 maji sanci v Cesku se obejvovat stale casteji a to z duvodu, ktere se tu jiz mnohokrat resily a tak nebudu zabihat do prodrobnosti: Sirka 2+1 je od 16 m, 2+2 od 24 m a musi byt odvodneni u deliciho pruhu. Tedy nasobne drazsi zemni prace/umele stavby a infrastruktura na odvod destove vody. Casto je u 2+1 mozne vyuzit starsi 1+1 pozemek, u… Číst vice »

Koumák

Na tří pruh to tam vycházelo v roce 1998. Toho léta se taky vymyslela tahle nekoncepce. Pak se na to 25 nesáhlo. No a loni už nám to tak nějak dozrálo. Tak se vytáhli starý papíry ze šuplíku z ruku 98 a hurá. Takže vaše úvahy o finanční úspoře 🙂 kdepak. Naprostý diletantismus na ministerstvu dopravy. Teď je nutná D20 z Plzně do Budějic!!

Kouďák

Na tří pruh to tam vycházelo v roce 1998. Toho léta se taky vymyslela tahle nekoncepce. Pak se na to 25 nesáhlo. No a loni už nám to tak nějak dozrálo. Tak se vytáhli starý papíry ze šuplíku z ruku 98 a hurá. Takže vaše úvahy o finanční úspoře 🙂 kdepak. Naprostý diletantismus na ministerstvu dopravy. Teď je nutná D20 z Plzně do Budějic!!

Zyx

Obavam se ze dalsi Co ma problemy s gravitaci: Do Pisku to je max 15 tis vozidel/24h, za Piskem to nepreleze 10 tis vozidel. To opravdu na dalnici neni ani nahodou, pokud nechcete platit trojnasobne dane.

Luboš Beneš

Jedna z mála super silnic. Jen 2 vesnice před Budějovicemi. Stačí udělat ty 2 obchvaty a vyřešit „nebezpečnou“ zatáčku u Pištína.A celé to můžete pálit 160….ale to se nesmí.

Kebab

Ono to hlavně kvůli silnému provozu nejde, možná tak v noci.

Pako

160 – nejde nikdy !

Paja

To jo, a v noci je zase super jezdit 160 po neoplocených silnicích, to se vždycky musím smát. Pole plný zvěře i za dne a v noci tam lidi lítaj jak kdyby to ukradli.

Pako

160 – odevzdat papíry a honem !

Jan z Rokycan

Co ten přejezd u Libějovic?

Diesel

Tam asi nic moc, tam je spíš otázka kdy zavřou celou tu trať. Pak se problém vyřeší sám

Paja

Přejezd po modernizaci nebude.
A pokud mysíte teď … tak včera mě tam předjížděl trouba v Cliu, takže asi tolik 🙂