ŘSD má první stavební povolení pro část Pražského okruhu, na koridoru vznikne provizorní přeložka
Tunel u Říčan na budoucí části Pražského okruhu. Foto: ŘSD
Ministerstvo životního prostředí požaduje 394 metrů dlouhý hloubený tunel Na Vysoké.
Nebylo jednodušší narovnat tu trať do nové polohy?
Je vtipne pri zpozdeni 70 let pouzivat slovo JIZ 🙂
Jste moc přísnej. ZAKOS vznikal v sedmdesátých letech, takže jen 50.
Koridor máme skoro hotový, tak je potřeba zase něco vymyslet, aby byly další výluky a další zpoždění. Dost mi to připomíná situaci u Sevetina, kde zase budou bourat část dalnice kvůli tunelu na železnici
nojono, tady se koridor budoval snad někdy před 20ti lety, tak se postaví dočasná přeložka. no a?
Presne! Furt nejaky zpozdeni kvuli autickarum. Zrovna jako tuhle v Pardubicich a Milovicich…
Jasně a když trať vezme voda, jste rádi, že má kudy jet NAD. Nebo snad raději jdete pěšky než busem?
Od Dálnice to byl beztak sarkasmus. Zcela jistě měl na mysli projetí Stůj, za což nemůžou ani řidiči, ani pneumatiky.
Presne tak. Byl to sarkasmus.
takze tam, kde jsou koleje, se uz peoste dalsich 100 let nesmi nic novyho postavit?
Přeložka je v pohodě, ale ne na 60.
Dočasná?
Správa sama sobě provedla přeložku na 30 km/h, tehdy u Mariánek.
To něco vymyslet, je vymyšlené už dlouhá desetiletí.
Zas stavět něco s tím, že je to příprava na něco, co bude někdy za dlouho, to znamená riskovat, že budoucím potřebám to stejně vyhovovat nebude a bude to nutné předělat.
Tak se mohl postavit most pro budoucí dálnici, který by třeba dnešním normám nevyhovoval nebo by bylo potřebba dálnici postavit o kousek vedle.
Ostatně, ulice Nedokončená má podle toho i svůj název.
viz třeba stavební objekty, které asi nikdy použity nebudou, o kousek vedle na okruhu
Které objekty?
Třeba: https://mapy.cz/letecka?source=base&id=2528268&x=14.4040608&y=49.9826468&z=18
Takže další Chodová Planá za 3-2-1-…
Fakt nebylo možné toho využít raději pro trvalé napřímení tratě se zvýšením TR?
jako že by SŽ napřímila trať? nechce toho při pondělku trochu moc?
Jako že by tam dala pomalou jízdu, nikoliv traťovou rychlost „60“ ?
?
a než řešit napřímení, tak by spíš měli začít řešit kudy a kam přidat další 2 koleje a tam naplánovat v min 200kmh
Ty už plánují přidat – přes Kolín, protože v Polabí je pořád ještě málo kolejí, o silnicích nemluvě. 🙂 A proč by se mělo dát lépe jezdit jinde, než kde už se lépe jezdí…
Po těch dvou kolejích z Poříčan do Kolína se jezdí suprově.
To přece nevylučuje možnost drobně zrychlit Říčany, pokud by se k tomu naskytla vhodná příležitost, ne?
Mělo by to cenu? Nemyslím, že by se přes místo budoucího křížení dálnice a železnice jezdilo pomaleji, než oblouky přes Kolovraty a na strančickém zhlaví říčanské stanice.
Od Říčan až po přeložku je dle openrailwaymap 110 km/h, dál je 130 km/h, ale jen kousek, na kraji zástavby v Uhříněvsi je už zase jen 120 km/h.
PS: V Říčanech by to bez bourání domů zrychlit nešlo.
To už se plánuje, novostavba na 200, která se odpojí někde za Uhříněvsí více na jih povede kolem Popovic, Poříčí a připojí se před Benešovem.
K čemu? V úseku od ZM do Benešova se plánuje VRT v nové stopě. Přes V. Popovice, zastávka U pípy.
Přeložka bude jedno nebo dvoukolejná?
Dvoukolejná. Jen teda doufám, že ten dosypaný násep budou mít ošéfovaný líp, než některé náspy v Podkrušnohoří…
Jednokolejka tam snad být ani nemůže, to nápor vlaků absolutně nezvládalo.
Tak jsme v Česku 🙂
Díky oběma za odpovědi.
Proč se vlastně ruší silnice Říčany – Lipany, když most tam stejně bude a stačilo by to jen napojit?
A ten tunel – to tam žije nějaký ohrožený přísilničník stěhovavý, nebo probůh proč zrovna v tomhle místě – pod polem mezi státovkou a koridorem?
Co třeba jako ochrana Kolovrat před hlukem? Navíc je k tomu příhodný terén, dálnice bude o kus níž, než je to pole.
Protože to byl požadavek obce Lipany…
Exit Lipany bez možnosti exitu do Lipan.
Třeba je to slabá náplast na předchozí neúspěchy…
Jaké neúspěchy měly tyto Lipany?
Což třeba bitva tamtéž?
VTT měl nejspíše na mysli, že Lipany, kolem kterých povede okruh, nemají s Lipany u Kouřimi, kde si 1434 vyměňovali názory husité, nic, krom názvu obce, společného a jsou od sebe cca 25km daleko.
Přesně tak.
Existuje nějaký dlouhodobý plán na zvýšení poměru železniční vs silniční nákladní doprava?
Proč by měl nějaký takový plán existovat?
Ve Švýcarsku jim to nefunguje??
Volny trh?
Ovlivňovaný ovšem zcela zásadně veřejnou dopravní politikou, a o tu jde.
A jak to tomu odporuje?
Tak nějak, vyberete si firmu, ta si vybere vhodný způsob přepravy… a převeze to.
Jen někteří ještě nepochopili, že centrální dopravní plánovací úřad již neexistuje, aby rozhodoval, kdo přepravu zrealizuje.
Lodní povinnost do Chvaletic byla taky zrušena, uhlí se vozí vlakem.
Jen někteří ještě nepochopili, že ten centrální plánovací úřad nabídky dopravních cest stále existuje a dál bude.
A ten volný trh je prosím kde?
Na železnici rozhodně ne, tam kromě velké byrokracie }https://zdopravy.cz/podcast-rakouske-predpisy-jsou-jednodussi-ceske-resi-kazdy-detail-rika-jan-hruska-ze-cityrail-208584/) je obrovským problémem neexistující kapacita na spoustě tratí.
Na silnici to je o kus lepší, věřím že tam nějaká zbytečná byrokracie také bude. Ale silniční infrastruktura je u nás výrazně lepší a míň zregulovaná, než ta železniční.
Tak kde je ten volný trh, prosím?
Nekdo kdo vlastni kamionovou spedicni firmu muze za tragicky stav na draze?
Jestli se tesite na nejaky centralni planovaci komise (a chlebicky) tak jste se narodil do spatne doby.
no chcete zvýšit železniční nebo silniční nákladní dopravu?
No, něco takového jako přijali před mnoha lety ve Švýcarsku by se určitě hodilo.
Tak poměry na železnici by měly zásadním způsobem ovlivnit VRT.
Neexistuje. U nás existuje jen něco jako „národní investiční plán“, který tvoří nesourodou směsici plánovaných staveb od nejrůznějších státních institucí, ale není nad ním žádná globální koncepce, která by byla rozepsána detailněji než „zasadíme se o zvýšení objemu zboží přepravovaného po železnici“.
V podnadpise se něco Týká, ale nevíme co. Jinak super že máme povolení, jen tak dál!
zase další zdržení ?