ŘSD má první stavební povolení pro část Pražského okruhu, na koridoru vznikne provizorní přeložka

Tunel u Říčan na budoucí části Pražského okruhu. Foto: ŘSDTunel u Říčan na budoucí části Pražského okruhu. Foto: ŘSD

Ministerstvo životního prostředí požaduje 394 metrů dlouhý hloubený tunel Na Vysoké.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojtech

Nebylo jednodušší narovnat tu trať do nové polohy?

Jarda

Je vtipne pri zpozdeni 70 let pouzivat slovo JIZ 🙂

Pako

Jste moc přísnej. ZAKOS vznikal v sedmdesátých letech, takže jen 50.

MK

Koridor máme skoro hotový, tak je potřeba zase něco vymyslet, aby byly další výluky a další zpoždění. Dost mi to připomíná situaci u Sevetina, kde zase budou bourat část dalnice kvůli tunelu na železnici

libor

nojono, tady se koridor budoval snad někdy před 20ti lety, tak se postaví dočasná přeložka. no a?

Dálnice

Presne! Furt nejaky zpozdeni kvuli autickarum. Zrovna jako tuhle v Pardubicich a Milovicich…

Libor

Jasně a když trať vezme voda, jste rádi, že má kudy jet NAD. Nebo snad raději jdete pěšky než busem?

Jiří Kocurek

Od Dálnice to byl beztak sarkasmus. Zcela jistě měl na mysli projetí Stůj, za což nemůžou ani řidiči, ani pneumatiky.

Dálnice

Presne tak. Byl to sarkasmus.

Air Traveller

takze tam, kde jsou koleje, se uz peoste dalsich 100 let nesmi nic novyho postavit?

Jaaa

Přeložka je v pohodě, ale ne na 60.

Jiří Kocurek

Dočasná?

Správa sama sobě provedla přeložku na 30 km/h, tehdy u Mariánek.

DavidS

To něco vymyslet, je vymyšlené už dlouhá desetiletí.

VTT

Zas stavět něco s tím, že je to příprava na něco, co bude někdy za dlouho, to znamená riskovat, že budoucím potřebám to stejně vyhovovat nebude a bude to nutné předělat.
Tak se mohl postavit most pro budoucí dálnici, který by třeba dnešním normám nevyhovoval nebo by bylo potřebba dálnici postavit o kousek vedle.
Ostatně, ulice Nedokončená má podle toho i svůj název.

DavidS

viz třeba stavební objekty, které asi nikdy použity nebudou, o kousek vedle na okruhu

VTT

Které objekty?

Tomáš Záruba

Takže další Chodová Planá za 3-2-1-…

Fakt nebylo možné toho využít raději pro trvalé napřímení tratě se zvýšením TR?

libor

jako že by SŽ napřímila trať? nechce toho při pondělku trochu moc?

J.K.

Jako že by tam dala pomalou jízdu, nikoliv traťovou rychlost „60“ ?

libor

?

libor

a než řešit napřímení, tak by spíš měli začít řešit kudy a kam přidat další 2 koleje a tam naplánovat v min 200kmh

Frantisek X

Ty už plánují přidat – přes Kolín, protože v Polabí je pořád ještě málo kolejí, o silnicích nemluvě. 🙂 A proč by se mělo dát lépe jezdit jinde, než kde už se lépe jezdí…

Twix

Po těch dvou kolejích z Poříčan do Kolína se jezdí suprově.

Tomáš Záruba

To přece nevylučuje možnost drobně zrychlit Říčany, pokud by se k tomu naskytla vhodná příležitost, ne?

VTT

Mělo by to cenu? Nemyslím, že by se přes místo budoucího křížení dálnice a železnice jezdilo pomaleji, než oblouky přes Kolovraty a na strančickém zhlaví říčanské stanice.

Jiří Kocurek

Od Říčan až po přeložku je dle openrailwaymap 110 km/h, dál je 130 km/h, ale jen kousek, na kraji zástavby v Uhříněvsi je už zase jen 120 km/h.

PS: V Říčanech by to bez bourání domů zrychlit nešlo.

JiriP

To už se plánuje, novostavba na 200, která se odpojí někde za Uhříněvsí více na jih povede kolem Popovic, Poříčí a připojí se před Benešovem.

Pako

K čemu? V úseku od ZM do Benešova se plánuje VRT v nové stopě. Přes V. Popovice, zastávka U pípy.

55p

Přeložka bude jedno nebo dvoukolejná?

Dusanh

Dvoukolejná. Jen teda doufám, že ten dosypaný násep budou mít ošéfovaný líp, než některé náspy v Podkrušnohoří…

DavidS

Jednokolejka tam snad být ani nemůže, to nápor vlaků absolutně nezvládalo.

55p

Tak jsme v Česku 🙂
Díky oběma za odpovědi.

Kuba2

Proč se vlastně ruší silnice Říčany – Lipany, když most tam stejně bude a stačilo by to jen napojit?
A ten tunel – to tam žije nějaký ohrožený přísilničník stěhovavý, nebo probůh proč zrovna v tomhle místě – pod polem mezi státovkou a koridorem?

VTT

Co třeba jako ochrana Kolovrat před hlukem? Navíc je k tomu příhodný terén, dálnice bude o kus níž, než je to pole.

_jan91

Protože to byl požadavek obce Lipany…

P73

Exit Lipany bez možnosti exitu do Lipan.

BND30

Třeba je to slabá náplast na předchozí neúspěchy…

VTT

Jaké neúspěchy měly tyto Lipany?

Honza

Což třeba bitva tamtéž?

BND 30

VTT měl nejspíše na mysli, že Lipany, kolem kterých povede okruh, nemají s Lipany u Kouřimi, kde si 1434 vyměňovali názory husité, nic, krom názvu obce, společného a jsou od sebe cca 25km daleko.

VTT

Přesně tak.

Kafro

Existuje nějaký dlouhodobý plán na zvýšení poměru železniční vs silniční nákladní doprava?

Greg

Proč by měl nějaký takový plán existovat?

digi

Ve Švýcarsku jim to nefunguje??

Frantisek

Volny trh?

Frantisek X

Ovlivňovaný ovšem zcela zásadně veřejnou dopravní politikou, a o tu jde.

mlokXCM

A jak to tomu odporuje?

Jiří Kocurek

Tak nějak, vyberete si firmu, ta si vybere vhodný způsob přepravy… a převeze to.

Jen někteří ještě nepochopili, že centrální dopravní plánovací úřad již neexistuje, aby rozhodoval, kdo přepravu zrealizuje.
Lodní povinnost do Chvaletic byla taky zrušena, uhlí se vozí vlakem.

Jaaa

Jen někteří ještě nepochopili, že ten centrální plánovací úřad nabídky dopravních cest stále existuje a dál bude.

mgr.pavel

A ten volný trh je prosím kde?

Na železnici rozhodně ne, tam kromě velké byrokracie }https://zdopravy.cz/podcast-rakouske-predpisy-jsou-jednodussi-ceske-resi-kazdy-detail-rika-jan-hruska-ze-cityrail-208584/) je obrovským problémem neexistující kapacita na spoustě tratí.

Na silnici to je o kus lepší, věřím že tam nějaká zbytečná byrokracie také bude. Ale silniční infrastruktura je u nás výrazně lepší a míň zregulovaná, než ta železniční.

Tak kde je ten volný trh, prosím?

Frantisek

Nekdo kdo vlastni kamionovou spedicni firmu muze za tragicky stav na draze?

Jestli se tesite na nejaky centralni planovaci komise (a chlebicky) tak jste se narodil do spatne doby.

libor

no chcete zvýšit železniční nebo silniční nákladní dopravu?

bifidus

No, něco takového jako přijali před mnoha lety ve Švýcarsku by se určitě hodilo.

Flinta19

Tak poměry na železnici by měly zásadním způsobem ovlivnit VRT.

David

Neexistuje. U nás existuje jen něco jako „národní investiční plán“, který tvoří nesourodou směsici plánovaných staveb od nejrůznějších státních institucí, ale není nad ním žádná globální koncepce, která by byla rozepsána detailněji než „zasadíme se o zvýšení objemu zboží přepravovaného po železnici“.

Vašek H.

V podnadpise se něco Týká, ale nevíme co. Jinak super že máme povolení, jen tak dál!

pavel

zase další zdržení ?