ŘSD má první stavební povolení k příhraničnímu úseku D3

Stavba dálnice D3, obchvat Českých Budějovic (únor 2023). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStavba dálnice D3, obchvat Českých Budějovic (únor 2023). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Příhraniční úsek o délce 3,5 kilometru se má stavět současně s navazujícím dvanáctikilometrovým úsekem Kaplice nádraží – Nažidla.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jeník

Doufám, že se počítá s dostatečnou kapacitou a možností příjezdů k Tank ONO 😉

Martas

Na Dolním Dvořišti bude sjezd. Zároveň je otázka, jak to bude vyřešeno, když Rakušáci jsou pozadu.
https://www.rsd.cz/mapova-aplikace#/stavby/D3/d3-0312ii-nazidla-dolni-dvoriste-st.-hranice?filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0

Jan z Rokycan

No zdá se, že D3 se v hraničním bodě prakticky protíná s I/3. Takže by to nějaký provizorní sjezd mohl vyřešit. Nicméně, pokud vím, tak Rakušáci chtějí snad začít stavět S10 letos alespoň v úseku 14–Rainbach.

Mysel

Uprimne – o rakouskou cast veci bych se fakt nebal..

Standa

No až na ten tunel Pohůrka co papírově (projekčně) nevyšel a musí se hloubit tak souhlas. Ale jestli jste to myslel skrze schvalovací procesy tak si myslím že lépe frčí D35

Jan

Obecně bych řekl, že posledních pár let se povoluje dost nových liniových staveb. ŘSD dostalo peníze na investice, akorát pár let trvá, než se to rozjede. Škoda, že není víc zpráv i ze železnice. Bych řekl, že velké zpoždění s přípravou nových staveb přišlo v době, kdy se řada projektů zmrazila. Následky jsou znát do teď a to je to už cca 10 let.

Jiří Kocurek

On tam měl být původně most namísto tunelu. Jenže v půlce přípravy se změnil projekt a začínalo se nanovo.

Jiří Kocurek

https://www.dalniced3.cz/public/files/documents/rsd-d3-2013.pdf

Dokumentace pro územní rozhodnutí byla zpracována
v roce 2005. Při řešení rozporů bylo dosaženo dohody mezi
Ministerstvem dopravy a českobudějovickým magistrátem
o rozsahu změn požadovaných magistrátem a „Memoran-
dem obcí“ a v 06/2009 byla zpracována nová DÚR. Územní
rozhodnutí nabylo právní moci v 09/2011

Libor

Všechno papírování bych dával zásadně na jih. Tam umí 😉

LKB

Rozhodne jim to jde lepe nez D52 a D43 v Brne. D3 aspon dokoncuji. Stredoceskou D3 by asi taky melo resit RSD Ceske Budejovice…

Filias

Je to o komunikaci s obcemi a dalšími dotčenými subjekty. Kuba o tom onehdá mluvil v nějakém rozhovoru.

Prostě nebýt arogantní, mluvit s lidmi/obcemi a nevymlouvat se na „ekoteroristy“ a podobné ptákoviny.

David

Já myslím, že obecně na jihu je to očekávání dálnice a její podpora na hodně vysoké úrovni. Jak mezi politiky (především Kuba do toho hodně šlape), tak veřejností. Ve Středočeském kraji jsou nejvíce slyšet odpůrci a podle toho to dopadá.

Mysel

To vubec neni o tom, zda urad umi papirovat. To je o tom, ze lide v regionu tu dalnici chteji. NIMBYstu, ekoteroristu a dalsi verbeze je minimum, vsehoschopnych spekulantu taky. Naprosto to nejde srovnavat se stredoceskou D3 nebo se situaci na Morave.

Adam Ř

Krom toho, co zmínili ostatní, imo hraje roli to, jak strašně řídce jsou jižní Čechy osídlené