ŘSD má po třinácti letech povolení pro obchvat Nové Paky. Miliardová stavba začne ještě letos
Silnice I/16 v Nové Pace. Foto: Janos Korom /Flickr.com
Městem denně projede 16 tisíc aut, o obchvatu se mluví třicet let.
Městem denně projede 16 tisíc aut, o obchvatu se mluví třicet let.
V roce 2021 bude otevřeno, rozestavěno a zahájeno asi nejvíce silnic a dálnic v historii ČR (cca 10x více než za ODS). De facto na každé stavbě je potřeba spěchat a do konce roku rozestavět maximální množství objektů, aby nešly snadno zastavit.
Je celkem jisté, že zase přijde stopka. Příští vláda si bohatě vystačí s tím, co je v současnosti rozestavěno, příp. zastaví již připravené a zahájené stavby. V roce 2022 toho v rámci předstírání šetření a čistkám moc nezačne. V případě pirátů i díky neschopnosti- viz 0 km nové infrastruktury v Praze.
Ministerstvo dopravy vede ANO 2011 od roku 2014 – tj. 7 let. Žádná sláva za těch 7 let.
ŘSD dokončuje majetkoprávní vypořádání, takže optimismus není na místě, Matl to zas zmatlá.
Pozemky nejsou problém. Lze jednoduše vyvlastnit.
K tomu jen uvedu pár měst: Tábor, Jaroměř, Hradec Králové
Tábor – kauza se táhne ještě z doby, kdy se nedalo vyvlastňovat. Nyní již vyvlastnit lze.
Hradec Králové – Havránková – z doby, kdy se nedalo vyvlastňovat. Nyní již vyvlastnit lze.
Jaroměř – pozemky vlastní soudce a hledá právní kličky jak převod pozemků ztížit. Úřady mu jdou na ruku.
Ta Jaroměř je výjimka, u většiny staveb pozemky problém nejsou. Problém je v přípravě s různými aktivisty a místními združeními, kteří do přípravy hází vidle ještě předtím než se vůbec dá vykupovat.
Pzemky zdědil právník a nechce je prodávat pod cenou za 30 kč/metr.
30 Kč/metr čtvereční je běžná cena orné půdy, můžete si to sám dohledat. Nehledě na to, že v případě dohody stát částku násobí osmi. Ani to ovšem v tomto případě pánovi nestačí.
To je standardní cena orné půdy. Má ornou půdu? Má. Jen se chce napakovat na této příležitosti.
Naštěstí nelze, vyvlastnění je stále složité bolševikům navzdory.
Hurá, si místní oddechnou.
Nikdo se neodvolal😮
Ale odvolal, tohle je potvrzení platnosti ministerstvem. Ještě může podat žalobu.
Silnice vede trochu cik cak, ale predpokladam, ze to jinak neslo. Hura za ni!
Taková šílená klikatice kvůli místním blokacím. A oblast není moc významná u hranic, takže daleko lepší by bylo tam místním nic nového tak draze nestavět když furt blokují.
Ty jsi snědl hodně koblih, viď?
Spíše lysohlávek …
Byl jste tam vůbec někdy? Měl jste vlastivědu ve třetí třídě ZŠ? To by jste věděl, že existují hřbety, kopce, údolí. Vzhledem k tomu, že jste v podhůří Krkonoš, tak je terén kopcovitý tak, že nelze postavit silnici přímo. Obchvat prostě drží pokud možno stejnou nadmořskou výšku po hřbetu kolem města po rozvodí mezi přítoky Jizery a Labe. Když se podíváte do mapy, tak vidíte, že silnice zničí po délce 9 km všechna prameniště potoků. Navíc bude na hřbetu, takže když v zimě foukne bude neudržovatelná. Trasa je asi to nejmenší zlo, ale předci prostě stavěli města většinou v klimaticky… Číst vice »
To s těmi potoky jsou prosím Vaše dojmy, že jste se podíval na mapu? Že nic takového není ve studii EIA. Bylo by myslím dobře, kdybyste požádal o doplnění, pokud něco tak závažného bylo opomenuto.
Pocházím z obce cca 10 km od Nové Paky takže lokalitu znám dobře. Jak jsem psal, trasa je asi nejmenší zlo a pro životní prostředí lidí žijících přímo v Nové Pace je přínosem. V zásadě každá stavba negativně ovlivňuje životní prostředí. EIA posuzuje, jestli je ten zásah významný a jestli se dostatečně předchází škodám. Tady v Podkrkonoší nic extra chráněného není, ale já jsem ještě před 30 lety chytal v potocích čolky, žab bylo všude mraky. Teď je to mnohem slabší. Většinou to je spojeno se zavážením mokřadů hlínou ze skrývek atd. Tahle stavba přesně tohle provede taky. V prameništích… Číst vice »
Ono je potřeba vzít si mapu s vrstevnicemi. Pak se zjistí, že by z toho byl 70 metrů vysoký a 1400 metrů dlouhý most, kdyby se šlo rovně.
Takže kdo je tady za vola?
Ta „klikatice“ je kvůli terénu a především husté zástavbě. Nikdo tam nic neblokuje.
Obchvat Nové Paky na silnici Jičín-Trutnov je důležitá stavba. To město má 10.000 obyvatel. Jde určitě o významnější oblast než je Brno apod..
Píšete že není významná, jediná možná dostupná cesta od Prahy do Krkonoš.. a podle toho taky ten provoz vypadá.. hlavně před víkendem a v neděli to nemáte šanci vyjet z vedlejší silnice na hlavní. Další je tah Mladá Boleslav Vrchlabí škodovka. Též přes Novou Paku. A vy píšete bezvýznamná.