ŘSD má po letech povolení pro severovýchodní obchvat Pardubic

Most přes Labe na trase severovýchodního obchvatu Pardubic. Foto: ŘSDMost přes Labe na trase severovýchodního obchvatu Pardubic. Foto: ŘSD

Více než čtyřkilometrový úsek čtyřpruhové silnice má být hotov do roku 2023.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LKB

O kus nize jsem zde cetl (Frantisek), ze obcane trpi nadmernou IAD. Kazdy obchvat, ktery odvede auta pryc z center mest / intravilanu obci na okraj mesta /obce nebo mimo zastavbu, toto utrpeni snizuje. Cili je nutno udelat obchvaty spravne. Ale pokud jsou spravne, ja je vitam. Podivejte se, kud, jede auto Lazne Bohdanec – Sezemice ted a kudy pojede po obchvatu – za me vyrazne lepsi! A bude to setrit zivotni prostredi tisicum lidi…

Vojta

Uvažuje se, že ho využije i nějaká linka pardubické MHD?

Šejdr

Spojení mezi Dubinou, Cihelnou, Trnovou a případně Semtínem nebude právě frekventované. Na jedné straně sídliště, na druhé straně sídliště a na konci průmyslová oblast. Asi by se už uživilo pár spojů pro návoz na směny do Semtína, možná i pár spojů pro studenty univerzity, plynárenského učňáku a hotelovky (pokud by linka u Fáblovky odbočila a jela přes Cihelnu k univerzitě). jinak ale na obou koncích obchvatu není nic zvláštního – žádné úřady, žádné služby kromě standardní nabídky dvou obchodních center. Obchvat pomůže MHD hlavně tím, že odvede auta z centra a cesta z Dubina k nádraží nebude ve špičce znamenat… Číst vice »

Jakub P

A když tam není poptávka cestujících, je potřeba tam dělat čtyři pruhy?

Eda

Já se naopak obávám mnohých míst (křižovatka s jedním přímým pruhem, semafory, zúžení u kruháku na Dubině..), že tohle pro tranzit od hradecké směr Sezemice nebude „tranzitu“ ani stačit. Ale to musí vědět jiní.

A oproti stávajícímu stavu (kolony od Lidlu, Alberta, nádraží; U Kostelíčka apod) to jistě řeší.

Vašek

Ten obchvat Pardubice přes Dubinu, Cihelnu, Trnovou, Semtín atd., mi trochu přípomíná obchvat Prahy po Severojižní magistrále.

ABCD

No to slovo obchvat je opravdu hodně sporné. Mě tam nějak chybí ten kus od Počápelských chalup směrem ke starému Hradišti. Po té co bude přidán kruhák u Spojilu (a Hůrky) to bude takové těžké vnitroměstské popojíždění. Než se to na těch kruhákách rozjede (zejména kamiony…) tak s bídou průměr 40 km/h. Teda jako tohle je samozřejmě potřeba (jako centrum východ města na Globus a západ…) Ale jako okruh by dávalo smysl něco okolo Hůrky a kasáren. Jenže tam jsou zahrádky, parcely protesty.. a tohle zase nikdo nezaplatí.. https://mapy.cz/s/mezarevaha i když ve výhledu by se to asi mělo alespoň zvažovat…… Číst vice »

Jan

A jak to vypadá s obchvatem Prahy??? Již léta se tam ani nekoplo do země.

FlyingJ

Doufám že ty kruháče v cestě budou turbo a nebude se silnice před každým kruháčem zužovat do jednoho pruhu, jak je u nás zvykem…

Šejdr

Nebudou, protože Pardubice. Krásně velký kruháč u Globusu byl původně dvoupruhový. Před pár lety ho přelajnovali do jednoho pruhu a několika dílčích odbočovacích pruhů. Odůvodnění takového nesmyslu? Místní řidiči neumějí na vícepruhovém kruháči jezdit. Ano, čtete dobře. Místo, aby tam policie pitomcům, kteří neumějí jezdit ve více pruzích, sypala pokuty nebo sbírala řidičáky, tak raději potrestali ty, kteří řídit umí.

Railfort

Na okraj: Podle map.cz nám stavbou asi zanikne další pozůstatek prvorepublikových vojenských úzkorozchodek a to mostek přes Haldu.

MLB

A?

Railfort

Nic, jen info. Tady se každý třese na konfrontaci a když nepřijde, dá alespoň mínusy.

Zbyněk

Smutné. Další silnice v zásadě odnikud nikam, kousek na sever povede D11/D35. A pro jistotu ve čtyřpruhu, aby bylo každému jasné, komu patří tato země.

Railfort

Jako pardubák vás ubezpečuji, že je to naopak veselé.

Kubrt

Se jeď do těch Pardubic podívat a zamyslet se nad tamní silniční sítí..

Frantisek

Někdy neškodí se zamyslet v širších souvislostech, abychom se neocitli ve spirále. Kupříkladu trať od Chrudimi do Hradce je pořád ještě ve většině délky jednokolejná, a tady se vyasfaltují čtyři pruhy pro auta. Co to asi udělá s podíly na přepravách, se můžete zamyslet.

Šejdr

Co má společného silnice vedoucí z východu na západ s tratí vedoucí ze severu na jih?

Michal

Vcelku nic, ale prostě to muselo ven… 🙂

Jiří Kocurek

Komu patří? Nejspíš občanům, zastoupených státem. A většina občanů má řidičské oprávnění.

Frantisek

Většina občanů též trpí důsledky nadměrné, především automobilové dopravy. Oprávnění na to v zásadě nemá vliv.

Kubrt

Většina občanů tu IAD aktivně využívá a dle míry se zdá, že přínosy pro ně převažují nad negativními dopady.

Jakub P

Tohle je dost ovlivněný tím, že ty přínosy každej převážně čerpá sám a téměř okamžitě, kdežto negativa jsou víc rozložená na okolí a ta, která padnou přímo na jednotlivce jsou víc rozložená v čase. Ale naštěstí je čím dál víc lidí, kteří si ta negativa uvědomují a třeba se časem dočkáme toho, že ten dopravní prostředek, kterej sebou přináší nejvíc negativních externalit, nebude zároveň ten nejvíc podporovanej infrastrukturou…

K.S.

Otázka pak ale ještě je jak moc ji kdo využívá, abychom se nedostali k tomu že se nájezd řídí ne Gaussovou ale Paretovou distribucí, což by pak vykreslovalo poněkud jiný obrázek.

Adam

Přijďte to prosím vysvětlit nám, kterým se denně tenhle provoz valí pod okny. A to říkám z pozice člověka, který má rád procházky podél Labe právě v trase budoucího obchvatu. Jo a po městě jezdím zásadně na kole, mimo něj často a rád vlakem

Zbyněk

Znám více „obchvácených“ míst, kde se během pár let po odklonění části dopravy na obchvat naindukovala doprava na původní úroveň. Rychleji indukují větší města.

Pe.tr

K tomu přidat obchvat Sezemic a bude to dobré napojení na dálnici

Frantisek

A můžete opět někde ubrat nějaké koleje…

Jackub

Kde se kvůli obchvatu ubíraly a ubírají koleje??!

Šejdr
Leon

Tato stavba není obchvat, tranzit v tomto úseku bude malý, jde o spojku v rámci města Pardubice. Tranzit bude využívat příští rok dokončený úsek D35 Opatovice – Časy.

Railfort

Sníží to dopravní zatížení ve většině centrálních Pardubic takže takže čert vem nějaké slovíčkaření.

Zbyněk

Naivko.

Railfort

Když nejsou argumenty obvykle dojde k napadení osoby oponenta. Běžné.

Zbyněk

Argument je obecně známý, jmenuje se dopravní indukce. Pokud ho někdo odmítá, obvykle píše jako vy v 15:22.

Railfort

V sousední Chrudimi teda nějak nezafungovala. Nemáte ve své věrouce nějakou chybu?

Pavel

To je fajn, že se dle Vás dopravní indukce v Chrudimi neobjevila. Ale obecně opravdu vzniká.

Railfort

Samozřejmě, že ano, ale není to náboženství. Náš předřečník se tváří, že po vytěsnění kamionů na obchvat automaticky začnou jezdit nové z jednoho konce mělsta na druhý a to je hovězina.

P73

Ostatně, nějaké kroky ke zklidnění dopravy město/ŘSD udělali u přednádraží během poslední rekonstrukce. Být to tam a na celé rychlodráze 2+2, tak argument indukcí beru, takhle je to spíš vyřešení nevyhovujícího stavu…

Ještě ten jihovýchod a základní obchvaty by byly…

Šejdr

U přednádraží udělali leda tak špunt pro MHD. Inteligentně synchronizované semafory zajišťují, že vozidla MHD se rozjedou na zelenou z Palackého a na křižovatku u terminálu příjíždějí ve chvíli, kdy jim padá červená. Díky tomu tam každá linka nabere minutu navíc, za den to dělá pár set minut, za rok jsou to řádově tisíce hodin zbytečně ztraceného času.

Standa

3x sláva….!!!

Tady na Moravě

Super, snad to brzy postaví. Pardubice byly spoustu let velmi zanedbané co se týče silniční sítě. Teď se to pomalu mění k lepšímu. D35 bude velký skok k lepšímu.

Frantisek

Hurá z vlaků do aut, ne? 🙂

MLB

No teď asi i jo, vzhledem k tomu, jak to má v Pardubicích a tratích dál na Moravu v příštích letech vypadat… 🙂