ŘSD letos promění rizikovou křižovatku na přivaděči k D1 u Jihlavy, zájem má 7 firem
Křižovatka I/38 a D1 v Pávově. Foto: Google Street View
Křižovatka patří mezi nejnebezpečnější na Vysočině.
Křižovatka patří mezi nejnebezpečnější na Vysočině.
Na mapách na Seznamu už je budoucí (zde diskutovaný) stav zakreslený, řekl bych že je to názornější než k článku přiložený stavební výkres…
https://mapy.cz/zakladni?l=0&x=15.6109100&y=49.4520250&z=18
Bože, co je v tom lesíčku tak drahocenného že se ta křižovatka nedá doplnit na „úplný čtyřlístek“?? To by pak žádný kruháč nemusel být vůbec potřeba, přímé směry by na obou silnicích jely rovně bez přerušení, jediné odbočování by bylo doprava…
No a kdyby to bylo pořád ještě moc drahé (on teda kruháč taky nebude zadara) tak aspoň tu rampu pro sjezd Brno -> Jihlava (předpokládám že intenzita ve směru H.Brod -> PHA je nižší, protože tím směrem je to přes exit Humpolec citelně kratší)
Čtyřlístek je nevhodný pro křížení směrů na dálnici (najíždějící/sjíždějící).
Přesto se dělá masově… hned v opačném směru (D1 směr Brno) jeden je… pro omezení jeho rizik se může například vybudovat oddělený „kolektor“… určitě to bude lepší než stávající odbočení vlevo. Kruháč možná bude ještě bezpečnější, bohužel akutně hrozí že bude v některých časech totálně ucpaný kvůli nedaleké světelné křižovatce.
To bude od Jihlavy na Brod katastrofa…to vymyslela zase hlava…co tam nikdy ve tři odpoledne nebyla…jedeš po hlavní a čekáš nejdýl
To tam tolik aut od Brodu na dálnici odbočuje?
Ani ne, spíš od Brna na Jihlavu, a ten list „čtyřlístku“ tam právě chybí, takže se sjede „jako na HB“ akorát pak odbočení doleva na jih na Jihlavu (pod most)…
Ale předřečník píše o směru Jihlava – Brod, který na kruháči omezuje směr Brod – D1.
Me to neprijde zase tolik vzdale od obchvatu s tunelem, kde si pak daji 60tku a jeste s radarem. Je to takove podle mistnich zvyklosti.
Je to vymyšlené dobře. Je to před vesnicí, kde jsou semafory na křižovatce a 50 km/h. Kdo chce rychle, ať jede Renesancí…
Není, očekávám že při delší frontě na tu světelnou křižovatku tam bude stát kolona přes celý kruháč a nebude se dát dostat „dolů“ (na jih) na Jihlavu. Teď člověka přes čekající frontu pustili „durch“ doleva, akorát když to tam ve směhu HB-Jihlava někdo valil (v tom směru fronta nestojí) tak to připojení nebylo nic moc – ale podle mně by toto byl napravil rovnoběžný pruh oddělený zábranou (který tam stejně bude, akorát se bude jmenovat „bypass“) tak aby člověk napřed řešil odbočení doleva a až potom v klidu připojování (něco principiálně stejného jako „Téčka“ křižovatky na I/43 u Kuřimi a… Číst vice »
No tam je to občas maso, ale nemá na to největší (negativní) vliv spíš ten semafor o půl kiláku dál u Červeného Kříže?
Ta nebezpečnost mě docela zaráží. Naopak mi přijde, že je to jedna z těch lepších křižovatek – minimálně pro ty, co tudy nejedou poprvé. Při odbočení na Jihlavu stačí hlídat především směr od ní. Z druhé strany bývá provoz podstatně slabší a díky rozdělení na pruhy hlavně pomalejší. Díky tomu se tam dá poměrně plynule sjet bez většího čekání. A to i v době špiček, kdy to stejně stojí už od křižovatky u Tří Věžiček a jede se v podstatě krokem. Docela by mě zajímaly příčiny těch nehod – nějaký střelec „přehlédnul“ značku 70, co je u podjezdu, když jí… Číst vice »
Problem je v tom, ze tech 70 tam jezdi malokdo, osobaky kolikrat podjizdi kamiony, ktere pokracuji po 38 na HB, pruhem pro odboceni na D1 na Prahu, takze tam vleti na posledni chvili… ja tuto realizaci chvalim
Tak doufám, že po dokončení tam bude konečně zvýšená rychlost.
K cemu? Vy jezdite pres kruhac vic jak 70?
Myšleno na 4 pruhovém přivaděči, tam už před 10 lety sliboval Ťok 110 km/h. Celé je to zrekonstruované, doplněné PHS, toto bylo snad poslední bod, který bylo potřeba vyřešit kvůli vysoké nehodovosti.
A jak by asi s tím kruháčem tu rychlost zvýšili? S existencí silné NAD to bude špunt par excelance. Radek se furt chvástá úsporou na kdejaké stavbě co má v merku, tak by se mohlo přestat tak šíleně špórovat a na opravdu potřebných místech ty kruháče nedávat, či sem tam vylepšit nějaké další příhodné místo, když bude prováděna zásadnější rekonstrukce, třeba přidat nějaké to rozšíření na více pruhů (a tím nemyslím střídavý trojpruh jak se chce zpatlat z Pohořelic na Znojmo). Opravdu nevím, kolik bude adekvátnějších míst v zemi, kde je třeba (opomeňme pražskou kotlinu) postavit komplexní MÚK (křížení D1… Číst vice »
Tam je problém křižovatka ve Stříteži, ve špičce tam jsou kolony až za tuto křižovatku. Myslím si, že za 20-30 let až se dodělá dálniční síť, skončí pomalu životnost D1 a snad se bude se plánovat 6ti pruh na celé trase, čili i přestavby MÚK, do té doby je asi toto řešení maximum možného. Co se týká I/38, tak část obchvatu Jihlavy je v polovičním profilu S22,5 a plánovalo se výhledové rozšíření na čtyřpruh, což by znamenalo druhý tunel a přeřešit MÚK na trase, což asi nyní není priorita pro ŘSD. Po roce 30 se plánuje přeložka Jihlava – Stonařov… Číst vice »
2+1 do stonarova by byla super, nevim jaky je profil planovane prelozky, ale ted je to tam nahoru dolu. Tahnout se za kamionem do kopce 40- 50 je fakt otrava. Jeste by to chtelo zeletavu a litohor s jakubovem… o greslu a pavlicich ani nemluve…
Proč se již dávno nepostavil čtvrtý kvadrant? Tohle je strašný kočkopes.
Protože by se to zřejmě vymykalo místním zvyklostem.
Takhle to náramně zapadne do celého povedeného souboru „přivaděč“ s nájezdy a sjezdy jen někde, včetně tunelu na konci s omezenou rychlostí na 60 kmh a úsekovým měřením.
Z jakého důvodu zde není tato křižovatka od počátku kompletně mimoúrovňová? Co brání postavit nájezdy v posledním kvadrantu?
Musel by se postavit most na D1 pro kolektorový pás.
No a?
že by to asi bylo dražší
No a? Takže zazdíme tranzitní silnici první třídy kruháčem (obchvat HB jich taky bohužel několik má)? Pořád si ŘSD neuvědomuje, ze silnice první třídy jsou dálnicemi s nižší intenzitou a tudíž je žádoucí mít na nich plynulou dopravu konstantní rychlostí?
ta silnice je zazděná už tak všude možně a těch kruháčů tam bude víc a víc časem..38 měla být směrově dělený čtyřpruh už dávno min hatě-poděbrady, místo d52, protáhnout d55 do rakouska a bylo by vše mnohem lépe řešené..směr vídeň-praha by nejezdil přes brno, směr vídeň-sever a polsko by taky nejezdil přes brno a odlehčilo by se i d1 na severozápad od brna..
Presne tohle tvrdim uz dlouho.. kolem brna a olomouce dalnic jak u frankfurtu a pak 150 km mezi do prahy nic…
Na Kladno jsou dálnice „z obou stran“ a přitom je Kladno oproti Olomouci (a Zlínu) skoro poloviční. Holt ty dálnice vedou „někam“ (Ostrava/PL, Břeclav/SK/HU, Zlín/Žilina) tak tam jsou, jak to chcete nahradit jednou, jakože by se třeba do Bratislavy jezdilo přes Trenčín??
Hele ten cílovej stav za který orodujete tak s tím souhlasím, jenom o tom pořadí se neshodneme. Vy říkáte že „stačí“ postavit (hm, nebo „rozšířit“, ale to platí pro I/52 taky) cca. 60km 2+2 silnice I/38 místo cca 20km 2+2 silnice I/52… jako to je prostě třikrát tolik. Dobré to je, ale není to žádná „úspora“!
Plus jako bonus na rakouské straně do Znojma vede jen 2+1. Takže tento plán je částečně v říši „kdyby se bylo bývalo“.
Ještě mě napadá minimální vzdálenost mezi sjezdy a nájezdy. Kilometr odtud je odpočívka. Už takhle je to moc blízko, ale je to původní stav.
No tak na to by byl ten kolektor taky.
No, musel… bylo by to jistě bezpečnější, ale třetí (odbočovací/připojovací) pruh (ve směru PHA) už tam je teď… Jako jistě, bylo by to lepší rozšířit. On ten kruháč taky nebude zadarmo, a pořád je to jen dočasné náhradní řešení 🙁
Stejně asi budou muset stavět nový most kvůli rozšířeni na 3+3, tak by jako mohli začít rovnou a tu křižovatku postavit pořádně.
Tady rozšíření 3+3 není potřebné.