ŘSD letos promění rizikovou křižovatku na přivaděči k D1 u Jihlavy, zájem má 7 firem

Křižovatka I/38 a D1 v Pávově. Foto: Google Street ViewKřižovatka I/38 a D1 v Pávově. Foto: Google Street View

Křižovatka patří mezi nejnebezpečnější na Vysočině.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce letos zahájit i dokončit přestavbu nebezpečné křižovatky na silnici I/38 u Jihlavy.  Soutěž na přestavbu křižovatky přilákala celkem sedm firem, všechny nabídky jsou pod odhadovanou cenou 67,21 milionu korun. Jde o místo, kdese stýká silnice I/38 s dálnicí D1.

Stavbu bychom chtěli letos nejen zahájit, ale zároveň i uvést do provozu,“ řekl Jiří Veselý z týmu komunikace ŘSD. Nejlevnější nabídka byla za 58,29 milionu korun, nejdražší za 63,49 milionu korun.

Nabídky účastníků tendru se pohybují v rozmezí od 58,29 do 63,49 milionu korun. Hotovo má být do 196 dnů od zahájení stavby. Doba uvedení stavby do provozu měla v hodnocení váhu 10 %.

Křižovatka se nachází v průmyslové oblasti, ve velké míře je tak využívána kamiony i jinými těžkými vozidly a jejich velká intenzita způsobuje problémy jak z hlediska bezpečnosti, tak také z hlediska plynulosti provozu. Podle posledního sčítání dopravy projede tímto místem denně více než 12 500 vozidel z toho přibližně 30 % tvoří nákladní vozidla a kamiony.

ŘSD přestaví křižovatku I/38 s nájezdem a sjezdem na D1 u Jihlavy, přibude kruhový objezd

Křižovatka je třetím nejrizikovějším místem z hlediska nehodovosti na silnicích na Vysočině. Jen za poslední dva roky zde došlo k 26 nehodám, během kterých dva lidé zemřeli a jedenáct bylo zraněno.

Křižovatka je v místě, kde se stýká silnice I/38 se severní větví mimoúrovňové křižovatky na D1 u Jihlavy. Nově vznikne okružní křižovatka s plánovaným vnějším průměrem 44 metrů, šířkou okružního pásu 6,5 metru a šířkou prstence 2 metry. Všechny vjezdy a výjezdy okružní křižovatky budou jednopruhové, oddělené fyzickým dlážděným ostrůvkem.

Pro nejvytíženější směry (Jihlava – Praha, Brno – Havlíčkův Brod, Havlíčkův Brod – Jihlava/Brno) vzniknu ještě samostatné bypassy pro rychlejší výjezd.

I/38, křižovatka Pávov. Pramen: ŘSDI/38, křižovatka Pávov, přestavba na rondel. Pramen: ŘSD
Tagy D1 I/38 Pávov Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
37 komentářů