ŘSD jako rakouský Asfinag? Je to naším zájmem, řekl Ťok na Žofíně
Nový úsek D3 u Veselí nad Lužnicí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Ministerstvo dopravy neopustilo plány na přeměnu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na finančně soběstačnou firmu. „Je naším zájmem udělat z
No trochu se obávám, že jej politici opět zadluží, protože by se to asi nepočítalo do celkového dluhu státu. Podobně jako správce kolejí v Anglii.
Aneb jak Ťok po 4 letech ve funkci objevil zeměkouli:
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=74&t=3774
Fakt by mě zajímalo co Ťok a jeho dream team na MDČR dělá, když mu trvá celé čtyři roky, než přijde na něco, o čem už se dávno mluví.
Otázkou zůstává, zda nezavést pomocí satelitní technologie mýto i na silnicích první třídy, které jsou dnes zneužívány pro objíždění dálnic.
A co prijmy z dopravniho fondu a z dotazi? To bude fungovat jak?
Před časem v diskusi o transformaci ŘSD na státní akciovku zaznělo, že v tom případě by se z prodávaných dálničních známek musela platit DPH (a.s. s takovým obratem prostě musí být plátcem DPH), což vyvolalo pochopitelně vlnu nevole. Zajímalo by mě, jak to chce ministerstvo řešit? A pokud si nová akciovka vyzobe rozinky v podobě dálnic a nebude už řešit silnice 1. třídy, není to asi takové umění, aby byla finančně soběstačná…