ŘSD dnes otevírá další obchvat. Silnice kolem Doudleb naváže na přeložku kolem Vamberka

Obchvat Doudleb nad Orlicí. Foto: ŘSDObchvat Doudleb nad Orlicí. Foto: ŘSD

Městysem denně projíždí přes deset tisíc aut.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vajgl

Ty dva kruháče, kterými začíná a končí souběh dvou silnic I. třídy + několika dalších jsou definitivní řešení, nebo je v plánu jejich přestavba na mimoúrovňové?

Jan

Jeden z mála případů, kdy je trasa po obchvatu kratší, než původní průjezd obcí…

Zbynek

A co stavi Správa Železnic v KHK?
Nic.

Dobře a co postavila v posledních deseti letech?
Nic.

Zdvojkolejneni jednoho mezistanicniho úseku a dvě peronizace se kapacitou ani rychlosti vubec nemohou pomerovat s tím co stavi a nebo nedávno dostavila RSD.

Talavašek

Konečně. Ale o kousek dál v Rychnově n.Kn dopravní situace ještě daleko tíživější hlavně z důvodů provozu navázaného na průmyslovou zonu a Škodu Kvasiny a obchvat se tu už podle řečí politiků staví 15 let a zatím se ani nekoplo do země. No přednější bylo vybudování obchvatu kolem Domašína (něco kolem 20 chalup) nebo II etapy obchvatu Opočno(který stejně nepůjde využívat pro kamiony pro Škodovku protože v cestě stojí podjezd v Čánce).

Hytlák

Ano. Souhlasím s váma,že určitě potřebnější než obchvat Opočna je obchvat např.Rychnova n.K.Častolovic a Kostelce n.O. Jestli se nepletu tak investorem Opočna a Domašína je a byl KH kraj a u těch ostatních co jsou jen na papíru je stát.

Lukáš Kníže

Super! Jednoduchá a levná stavba a tolik pomůže! Jen tedy nechápu, proč se stavěla tři roky, když vede skoro přesně po vrstevnici a na úseku je jen jediný most.
Ale sláva a díky za něj!

ABCD

Osobně si myslím, že to mělo být projektováno jako integrovaný obchvat s obchvatem Kostelce nad orlicí. Tzn. po té zemědělské komunikaci o pár set metru severněji.

Koro

Přesně tak, ale to by se muselo myslet hlavou a ne za každou cenu něco postavit.

Jiří Kocurek

A pak by se zase nadávalo, že se nestaví alespoň ta část, která má hotové stavební povolení. A nebo že se někdo odvolal a kvůli tomu stojí oba dva úseky.

Tomáš

Přesně tak. Řidičům i obyvatelům Doudleb to přeju. Ale je to nevyužitá příležitost, na kterou půjde jen těžko napojit obchvat Kostelce.. resp. půjde, ale jen s velkým závlekem, který zase sníží jeho atraktivitu. Škoda no, to by ale (hradecké?) ŘSD muselo mít nějakou tahovou studii I/11 a ne si „pytlíkovat“ každý obchvat zvlášť.

Tomáš

jen jsem to hodil do mapky pro ostatní https://mapy.cz/s/hevanazeno

Koro

Tak tak a ještě protáhnou dál a Častolovice obchvátit severeně 🙂

Honnzok

Obchvat Častolovic a Kostelce ma být údajně jižní…

Hytlák

Častolovice jih,Kostelec sever.

JFK

Častolovic bohužel ano, ale Kostelce určitě ne.

Koro

Ano má. Nesmyslně. Severní mohl napojit všechny myslím čtyři „výpadovky“. Na jih nevede žádna silnice.

Lukáš Kníže

Stejěn tak můžete argumentovat, že se mělo vybrat původní severní vedení obchvatu Častolovic (nevedlo by přes údolí Orlice) a mohl by se též udělat najednou.
Velmi bych si to přál, ale obávám se, že bychom neměli mnoho desetiletí nic.

.. jo a počkat? Co takhle rovnou napojení na obchvat Čestic, který je zatím jen ve fázi ideové tužby a kvůli extrémním nákladům jen tak nebude.
A co to rovnou napojit na obchvat Borohrádek-Holice? To by bylo taky super mít to už teď a najednou…. za Holicema se už krásně staví obchvat Ředic.

kik

Ten severní obchvat Častolovic se už několikrát diskutoval – tam je taky problém v terénu, je to kopcovité, je tam osídlení, několik rybníků apod. A jak byste to napojil na Čestice aniž byste se vyhnul bourání rodinných domů? Tam je ten průtah naštěstí krátký a je tam podchod. Jenom by to chtělo chodník kolem silnice na Týniště, ten tam chybí.

JFK

Kopcovité to zase tak není. Kdysi dávno byla trasa již vykolíkována, a to od viaduktu u Orsilu směrem na silnici do Solnice (les vedle letního kina). Osídlení v té době na místě nebylo, respektive se nastavěly nové domy právě kousek od míst, kde se měl obchvat připojit na cestu do Solnice. Rybníky jsou tam dva, a rozhodně to nejsou žádné velké plochy, ba naopak.
Chodník, alias cyklostezka je z Častolovic až do Lípy. Z Lípy se přes vesnici dostane člověk až do Týniště…

Kebab

Sice je to na ty intenzity tradičně opět málo, ale aspoň je to v S11,5.

kubisek

přesně, ne jak třeba Slaný – Velvary v S9,5 a provoz kamionů jak na dálnici.

Jan z Rokycan

Slaný-Velvary je hrozný omyl přírody. I když je tamní provoz daný nedokončeností SOKP, tak tam mělo být minimálně 11,5, střídavě 2+1 a vše výhledově připraveno na rozšíření na 2+2. Úrovňové křižovatky jsou také úlet, to tam nemá co dělat.

Plus by mělo ŘSD řešit přeložení celé I/16 z Řevničova do Slaného. A možná i nějaký východní „obchvat“ Slaného, např. jako spojka Knovíz-Žižice, i když to je úkol spíš pro KSÚS.