ŘSD chystá za tři miliardy Palačovskou spojku na I/35, urychlí napojení na D1 z Valašska

Vizualizace silnice I/35 Lešná - Palačov. Pramen: ŘSDVizualizace silnice I/35 Lešná - Palačov. Pramen: ŘSD

Stavba má začít příští rok, ŘSD má již vykoupeno přes 99 % pozemků.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
gogo

v polich se to stavi dobre, ale zkrz VALMEZ to stejne bude stát 🙂 až k přejezdu k ostravskym tramvajím

Jonáš

Jedna z nejdůležitějších silnic!
Nejedná se o žádnou alternativu, ale potřebnou dálnici mezi Valašskem a návaznými krajskými městy Ostravou/Olomoucí!
Už to mělo stát dávno, takový kousek.

Markéta

Bydlím ve Valmezu to bude katastrofa ještě větší nápor aut. Nikdy nepochopím ,že tady nejde obchat a čechách jde vše!!! Všichni slibujou u voleb a pak nic jen slova!

Vladimir

Dneska je výstavba lokalnich cest o síle starosty, potažmo radnice mesta. Už jsem tu psal, že obchvat obce Bělotin dokázal starosta posunout o cca 10 let. Tahle stavba přitom nebyla levná a měla se stavet až nyní s úsekem Rybi-Belotin. Obdobně urychlení vystavby zařídila radnice mesta Frydek-Misteku, ktera pro zmenu vykoupila pozemky sama dlouho před stavebním povolenim a tím se urychlila příprava. RSD podle mě má byt třetinova instituce, která pouze koordinuje řízení místní samosprávy.

Jiří Kocurek

Jenže obchvat VM není lokální cesta ale I/57. Na druhou stranu je ale blbé, když zastupitelstvo chce sjezd, pak zas neche, že bude lepší, aby se jezdilo takto https://mapy.cz/s/madahogozo i při existenci obchvatu, aby se omezila doprava ve městě… hotové ÚDH.

Jonáš

Obchvat Bělotína se stavěl jako přivaděč v souvislosti se stavbou D1, ta tehdy dokonce krátce končila u Bělotína, dále na Ostravu se teprve stavěla.
Žádné „starostovské tlačení“ na něj tudíž nemohlo mít vliv!

Jonáš
Jonáš

Intenzita se nezmění, bude stejná. Jen si oddychnou Hranice a Nový Jičín. Valmez není kudy objet, že by se na tuto trasu nahrnuly auta z jiných tras na Vsetín.
Souhlas s potřebou obchvatu, nutné dokončení až k hotovému úseku Vsetín-Jablůnka. Zrovna tam tak potřebný nebyl, bylo to politické rozhodnutí.

Zdenek

Tak po více jak 20 letech se dočkáme. „Sláva“ 🙂 Ale ten každodenně ucpaný Valmez, který čeká na obchvat města už od 80. let, to fakt bude ještě větší terno. Bravo.

Vašek

Obchvat Valašského Meziříčí by měl být zprovozněn v roce 2028.

p73

Jo, ta povedená estakáda přes park a soutok Bečvy… já jenom aby se pak nikdo nedivil, až se místní budou přivazovat k bagrům.

Jiří Kocurek

Ono to jinudy moc nejde, na druhém břehu je taky zástavba.

Otakar

Syndrom – chtěli silnici, ale jezdily jim tam auta…

Jiří Kocurek

Tak ona ta silnice do Valmezu vede už celá staletí, nakonec Krásno na Bečvou vzniklo na křižovatce obchodních cest.
Nebýt obchodních cest, bylo by tam pár pastoušek po kopcích jak v Malých Karlovicích. Lodní doprava po Bečvě byla jednosměrná (pltě, čili vory). Internet tehdy neznali.

Jonáš

…JEZDILA jim tam auta… jsou to ta auta 😉

KEPKE

Zaručených termínů zprovoznění už bylo několik….

David V.

už teď od DEZY k PWO páteční průjezd Valmezem za 68 minut… Asi začnu chodit pěšky…

Lukáš

Příliš nechápu argumentaci zrušení původního sjezdu na Palačov tím, že kousek od něj bude nová MÚK. Z té se však do okolních obcí dostat nedá, budoucí exity Dub, Starý Jičín a Lešná jsou od nich dost daleko. Je mi jasné, že není potřeba mít exit u každé vesnice.

Obyvatelé Palačova teď trpí provozem a až se ho zbaví, tak se zase nebudou moct dostat na hlavní tah.

Vašek

Ano, na to jsou normy, MÚK na dálnicích nemůžou být blíže od sebe než 2 km… Viz ta megalomanská křižovatka u Olomouce směr Prostějov…
Také si o tom myslím svoje…

Lukáš

Aha, takže soudím, že by původní sjezd šel využít maximálně pomocí nějakých složitých kolektorů (jako u Olomouce nebo u Lipníku) a do toho se nejspíš nikomu nechce.

Michael

Pokud myslíte křížení D46 a 35 u OL, tak jak jinak byste ji chtěl řešit, co je na ní megalomanskeho?

Otakar

Zbytečně velká? Když chci jet od Lipníku, ale zároveň chci sjet u Hněvotína, musím jet až druhou odbočkou.

Nebo pokud chci jet od Nedvězí směrem na Lipník, tak jaksi pak chybí připojovací pruh.

Těch chyb je tam mraky, na to, kolik to zabírá půdy.

Michael

Info v prvním odstavci ale není chyba.

Od Nedvězi na Lipník se najizdi na D46,kde je kolektor ve kterém zustavate a tím rovnou odbocujete na D35 a hrnete na Lipnik..

Venda

Však má být sjezd za Porubou, což je od Palačova kousek

Lukáš

To má být (bohužel) jen sjezd pro silničáře, je to zde v plánu https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/262/infoletak_s35-lesna-palacov.pdf
Asi by bylo na místě z toho udělaj sjezd veřejný.

Pepa

To je super, že už se to začíná PLÁNOVAT. Tato zpráva mi úplně připomněla mládí, jak se o potřebnosti Palačovské spojky začalo v souvislosti s přípravou dostavby tehdy ještě D47 na Ostravu někdy před 20 lety mluvit.

Vladimir

A takto můžeme mluvit i o d35, d3 atd, které začínají postupně stavět. Spíše se tato smutná realita s 20 lety hodí k d0, či k dobudovani vnitřnímu okruhu Prahy.

Poudy

Divné je, že to nebude bráno jako D35 i když to bude stavěno v dálničních parametrech.

Jakub

V dálničních parametrech/normách se to nebude stavět. Podobně jako u Liberce, kam od Turnova nevede dálnice , ale „jen“ I/35. Stejné to bude i zde. Ale to neznamená, že jednou se to třeba nepřeznačí/neupraví na D35 🙂

hoholu

v tom případě by měli přeznačit úsek D48 od D1 po MÚK jako D48+D35, přeci jen, člověk co se o to nezajímá nebude vědět, že potom co najede z D35 na D1+D48 pokračuje někde v dáli D35

Vladimir

Jak se to říká? Včera bylo pozdě, ale každý km se počítá, nicméně chtělo by to zrychlit ve výstavbě dálnic a udržet stávající tempo budování obchvatu. Infrastrukturu bych postavil na dluh a to by mi pak deficity -400mild vůbec nevadili.

LKB

Myslim, ze by bylo praktictejsi tuto spojku zahrnout do D35. Pokud by se to nestalo, nedava se tim ridicum, kteri to tam neznaji, signal, ze tam jsou ctyri pruhy. Podobne I/38 -> D38 u Jihlavy, I/43 -> D43 v Brne – Kralove Poli, I/13 -> D13 v Severnich Cechach a dalsi. Mirna doplneni parametru silnice na dalnicni typ jako na D46 by melo za nasledek rust delky dalnic.

PetrN

bude to jako silnice pro motorová vozidla s povolenou rychlostí 110km/h, v mapě jednoznačně odlišitelné od běžné silnice I.třídy (např. na mapy.cz jsou takové silnice zelenou barvou) rozhodně v tom nevidím problém a přijde mi to tak v pořádku. V zahraničí také běžná věc…

Zlámalík

Hurá sláva! Nikdy jsem nepochopil, proč se to nepostavilo současně, když dělali ten kousek okolo Dezy. Stejně, kdo může, jezdí přes Palačov, i když dopravní značení
existenci Valmezu tvrdē zapírá.

Vladimir

Nebo přes Špičky, ale obě varianty jsou jedna horší jak druhá.

Jiří Kocurek

A taky se dá jet od Nového Jičína rodištěm Františka Palackého, Hodslavicemi.
Nicméně oddechnou si i v Hranicích, jezdí toho městem nemálo.

Pav

Vsak v NJ a v Hodslavicich si oddechnou stejne, jakmile se zakaze vjezd nad 12tun

Michael

Přes Špičky je to po sjezdu z D48 ke kruhacu ve Lhotce přes čtyři dědiny, přes Lesnou jen přes dvě, dovolím si tvrdit, že přes Lesnou je to rychlejší..