ŘSD chystá velkou proměnu křižovatky u Mladé Boleslavi, denně tu projede 20 tisíc aut
Křižovatka na silnici I/16 u Řepova. Foto: ŘSD
Křižovatka je za hranou kapacity hlavně při střídání směn.
Křižovatka je za hranou kapacity hlavně při střídání směn.
Za mě naprosto vyhozené peníze, radši je měli investovat tyhle peníze na urychlení stavby přeložky I/16. Nehledě na to, že se tahle křižovatka nedávno přestavovala. Tam už se větší propustnost nedá bez MUK provést.
Děkuji miliónkráte za krásné slovo zkapacitnění ! Třeba se dopracujeme i k napnelismu a cukatůře !
Nedá mi to a poprvé na Zdopravy přispěji do komentářů. Hlavní a zásadní rozdíl v přestavbě křižovatky je umožnění průjezdu DVOU pruhů rovně na MB a Jičín, což zásadně pomůže zkrátit potřebnou dobu zelené v tomto směru. Je to patrné na výkresu, který je zdarma dostupný na tendr aréně a bylo by vhondé, kdybyste se na něj před komentováním alespoň podívali. Odkaz zasílám níže, případně prosím editora, ať to přiloží k článku. https://i.imgur.com/5Rmo2kP.png Kdo tudy někdy jel v šest ráno při střídání směn nebo v sedm, kdy dojížtějí všichni lidé do kanceláří tak ví, jak problematické místo to je z… Číst vice »
Je otázka proč do něčeho takového investovat,když je v plánu stavba nové silnice od budoucího kruhového objezdu u sjezdu z D10 na Kosmonosy do Martinovic, kdy většina vozidel ze současné silnice zmizí..
Typicky ceske reseni. Mame moc aut a delame vsechno pro to aby jich bylo jeste vic, ale pretizena mista upravujeme jen kosmeticky, protoze na poradnou prestavbu nikdo neda penize. Neznam presnou situaci na miste, Ale souhlasim, ze by to nejspis chtelo MUK.
Rozdil mezi stavem podobnych mist v CR a treba v Rakousku je primo propastny.
Logika a naprostá většina v HK a hlavně řidiči sanitek by si přála křižovatku Milata také jako MUK a bude jim postaveno Něco jako zlepšení.
Jsem z HK a neznám nikoho, kdo by tu chtěl okružní prstenec na 3 metrovém náspu uprostřed města nacpaný pár metrů od obytných domů. Zvlášť po zprovoznění křižovatky Koruna.
Miliarda na MÚK Kosmosy, další miliarda a půl na přeložku na Jičín, 700 milionů od Škoda Auto na stavbu jejich mostu přes dálnici a stamiliony na dobudování severního propojení s D10 vám příjde málo?
Taky by stálo za to v době vyšší intenzity jedním směrem tuto intenzitu nechat projet přednostně. Tj. prodloužit pro ně cyklus v době střídání směn. Protože není nic horšího, když fronta zacpe i předchozí kruhový objezd. Tj. sjezd i nájezd na dálnici.
Jenže ten zacpe zipování do jednoho pruhu kvůli železničnímu přejezdu. Navíc ten semafor je tak již dávno nastavený. Nechává zelenou z Boleslavi tak dlouho že auta od Jičína stojí před devátou až k Židněvsi.
Tam je nešťastné, že celý ten průmyslový areál severně od této křižovatky má jediné napojení na silnice právě v této křižovatce. Single point of failure / congestion je od určité velikosti vždycky problém..
Jak tak koukam na mapu: naprosty souhlas, naprosta katastrofa a delsi pripojovaci pruhy pomuzou jen kosmeticky!
To potrebuje:
– mimourovnovy sjezd ze stavajici I/16 od MB,
– mimourovnovy najezd na ni smer Jicin,
– totez na chystane prelozce I/16 severne od prumyslove zony.
Ale v CR bude zazrak, kdyz v pristich 20 letech vznikne aspon jedno z toho.
Je super že koukáte do mapy, ale co pro to něco udělat? Letos začala stavba MÚK Kosmonosy, bude následovat přeložka na Jičín a spojka z OK do průmyslové zóny. Dále Škodovka dokončuje svoje spojení do Part Centra s bránou, takže z křižovatky zmizí logistické zásobování ŠA. Co tohle místo palčivě potřebuje je zakopání železniční trati (dle ÚP má vést mimo Řepov) a rozšíření zbytku silnice na 2+2. Předpokládám ale, že po dokončení těchto staveb už to nebude potřeba.
20 000 to už je pomalu na MÚK. Jsou nějaké na to normy?
Jsou.
Ale třeba by stačila okružní křižovatka.
Ta celkove kapacite moc nepomuze.
By jste se divil, záleží hodně na průměru. A cena proti MÚK je velmi rozdílná.
Pokud vás pálí místo a nemáte více jak čtyři směry v jedné křižovatce, tak je semafor mnohem lepší. Auta nemusí pořád po jednom brzdit a projede najednou celý štrůdl. Navíc tady, kde jsou extrémní výkyvy při střídaní směn. Je to jen otázka nastavení a počtu pruhů. Tady je třeba odbočovák vlevo do p. zóny dost krátký a autobusy MHD časo blokují i pruh na Jičín protože se tam prostě nevejdou.
Semafor není bezúdržbový. Ale jinak to nechám na místních projektantech co tam vymyslí, já nemám třeba ani žádný pentlogram, abych opravdu určil, který druh křižovatky je nejlepší, a dynamické řízení semaforu, kdy se ve špičce mění intervaly, taky něco k propustnosti přidá.
Při této intenzitě by bylo vhodnější mimoúrovňové křížení.
Možná by pomohlo přeprogramování semaforů směnařem ze Škodovky…