ŘSD chystá úpravu nebezpečného nájezdu na D10 od „Letadla“. Před dálnicí musí řidiči zastavit

Nájezd nad D10 z dálniční odpočívky u Bakova nad Jizerou. Foto: Google Street ViewNájezd nad D10 z dálniční odpočívky u Bakova nad Jizerou. Foto: Google Street View

Prodloužení připojovacího a odbočovacího pruhu má nastat příští rok, ŘSD má již projekt.

Zpět na článek
42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jindra

Absolutně nejlepší je tento výjezd na I/35 alias bývalé R35 u Paceřic. V místě je značkou povolených 130 km/h, ale pruh žádný. Pro sjezd ani pro výjezd. Přiznám se, že nechápu jak může vůbec existovat.

https://mapy.cz/zakladni?x=15.0976863&y=50.6463617&z=17&pano=1&pid=70476970&yaw=0.183&fov=1.257&pitch=0.087

Jindra

O tom žádná, máte pravdu. Je to výjezd pro pár tenistů z kurtu, hostů a místních. Vím, že jiná cesta tam nevede. Ale přehlížený dopravní paskvil je to na n-tou 😀

Petr

Jaká část odpočívky patří tedy ŘSD? Lunapark ne, parkoviště ne… Je to tam učiněné království kýče, jestli by nebylo lepší ten sjezd z dálnice tam zrušit.

Jiří Kocurek

Mám nápad! Křižovatka D1 a D2 je nevyhovujcí. Tak zrušíme problémové nájezdové rampy. Stejný přístup.

Petr

A ona některá z těch dálnic vede výhradně k soukromému lunaparku?

Potulný wechtr

D1 a D2. No někdy to Lunapark je. 🙂

Sova

Nájezdy a sjezdy na D10 u Bezděčína jsou oproti Letadlu frekventovanější a denně tam dochází k nebezpečným situacím. Vozidla najíždějící na dálnici kříží dráhu těm, které se chystají sjíždět. Tam by to řešení chtělo opravdu urgentně…

Romanero

Ano, tam je to děs. Ten vyměňovací pruh funguje jen na papíře. V praxi tam jsou non-stop nebezpečné situace.
Vedle sebe dvě auta, to zpomalující má paradoxně přednost, to které potřebuje zrychlovat nemůže. A pak babo vymysli radu za 2-3 vteřiny.

Jiří Kocurek

Proto se čtyřlístkové křižovatky přestaly stavět. Jen dobře. Přestože náhradní řešení laikovi neřidičovi přijde jako totálně zhulený nápad. Nedělat čtyřlístky, je to křižovatka o 4 průserech.

Kebab

Čtyřlístky s kolektory jsou bez problému.

Jiří Kocurek

Psal jsem o těch bez kolektorů, měl jsem to zdůraznit: https://mapy.cz/s/potateruge

Leinad

To je ta Ťokova dálnice, která před Anofertem byla silnice při motorová vozidla?

Ondra

Podle mě by dálnice, které nemají připojovací, odbočovací ani odstavné pruhy, měly být přeřazeny do nějaké nižší kategorie s menší maximální rychlostí.

petr

Je tam 100 kmh právě z důvodu odpočívky.

Romanero

Na normální silnici je v případě křižovatky částo snížení na 70. Tady ty poměry nejsou o nic lepší. To kilo je tady stále nebezpečná rychlost.

Jiří Kocurek

Zpomalení na 70 km/h na dálnici kvůli stavbě, na kteoru se čeká roky, to je na pár facek.

55p

Vždyť také v okolí té odpočívky je snížená rychlost.

Jiří Kocurek

Systémové řešení není STOPka na výjezdu z dálniční odpočívky a přeřazení kousku dálnice na „jedničku“. To je „jednička ..I.,“ a ne řešení.
Systémové řešení je udělat tu odpočívku rovnou pořádně. To se nestalo, takže opravit vzniklou dopravní závadu výstavbou připojovacího pruhu.

Leinad

Po přeznačení na první třídu by nebyla stopka potřeba, stačilo by předělat čáry.
Auta jedoucí „rovně“ se zazipují do levého pruhu, odpočívka má svůj pruh jako „připojovák.“ Připojovák končí tím, že se z něj stane normální pruh. 😀

Jiří Kocurek

A to bude fungovat?

Potulný wechtr

🙂

Joe

Nebylo by od věci podívat se také na ty pseudopřipojováky na dálnici Vyškov – Olomouc.

mlokXCM

Některé se už opravily a některé se mají následně opravovat.

Slosor

ŘSD už tak docela dlouho činí. Každodenní kolony u Prostějova jsou toho důkazem.

milan

„Připojovací pruh je navíc v zatáčce“
Není v zatáčce, nýbrž v oblouku. Světe div se, oblouky jsou i na pozemních komunikacích.

Jaaa

Stejně jako zatáčky. 🙂

projekt2501

náklady na projekt a úpravu budou doufám platit oba majitelé (tedy ŘSD a ten soukromý subjekt) podílem, jakým vlastní odpočívadlo?

Jiří Kocurek

Jakože kdo si na benzínce otevře restauraci, tak zaplatí milióny na stavbu sjezdu? Jenom proto, že mu patří hospoda a jiným ne?

Jakub

Il-18 byl styl. Všechno, co tam je teď, je nechutnej lunapark.

Divočák

po X letech se probudili ! mám rád tramvaje, ale bylo lepší, když tam byl JEN ten Iljušin. / či co to je /

Pája

Buďme rádi, že se probudili. Po celých desetiletích to u nás vypadá na nějakou snahu o infrastrukturu. Donedávna jsme jen četli zdůvodnění, proč to nejde.

Honza

Zato sjezdy na D7 to splňují všechno. 🙂 stávající řešení stopka, omezení rychlosti. Při mém historickém dotazu na ŘSD je problém s pozemky a projektem.

Pavel

Na D7 mají problém „pouze“ 2 exity, přičemž do nedávna se plánovalo, že se oba zruší a mezi nimi se postaví exit nový v rámci přeložky silnice, teď nevím zda II/240 nebo II/101.

Tedy k nápravě nedošlo patrně proto, že se očekává zrušení a taky proto, že v obou případech je nutné zbourat a postavit nové mosty. Což potom není tak levné, jako dolepit nějaký asfalt na D10.

Honza

Díky za info. Zajímavé.

Diesel

D7 je ,,v přípravě,, na tripruh od letiště až po sjezd Kladno. Takže tam se asi čeká na tuto akci s věžemi nájezdy. Paradoxně nejužší místo je ten most s kolejemi u Tuchoměřic , ale tam se prý do budoucna prý už ani nepočítá s objednáváním vlaků takže možná ten most i snesou, kdo ví.

Kalanis

Ta trasa pro plné cisterny na Letiště? Kde se nedávno vymýšlelo, že s malou spojkou u Zákolan by mohl být opravdu zajímavá?

kubisek

Tak tento most jen tak nesnesou, je to nákladní trasa na letiště.

Jaaa

Nechcete ty pruhy postavit rovnou čtyři každým směrem? Za pět let od dostavby budou stejně potřeba.

A pak taky nějaká parkovací stání na bocích dálnice, až tam budou kolony, protože se auta nevlezou dál.