ŘSD chystá úpravu nebezpečného nájezdu na D10 od „Letadla“. Před dálnicí musí řidiči zastavit
Nájezd nad D10 z dálniční odpočívky u Bakova nad Jizerou. Foto: Google Street View
Prodloužení připojovacího a odbočovacího pruhu má nastat příští rok, ŘSD má již projekt.
Absolutně nejlepší je tento výjezd na I/35 alias bývalé R35 u Paceřic. V místě je značkou povolených 130 km/h, ale pruh žádný. Pro sjezd ani pro výjezd. Přiznám se, že nechápu jak může vůbec existovat.
https://mapy.cz/zakladni?x=15.0976863&y=50.6463617&z=17&pano=1&pid=70476970&yaw=0.183&fov=1.257&pitch=0.087
Ano, ten je také pěkný. Nicméně tam najíždí podstatně méně aut než u letadla.
O tom žádná, máte pravdu. Je to výjezd pro pár tenistů z kurtu, hostů a místních. Vím, že jiná cesta tam nevede. Ale přehlížený dopravní paskvil je to na n-tou 😀
Jaká část odpočívky patří tedy ŘSD? Lunapark ne, parkoviště ne… Je to tam učiněné království kýče, jestli by nebylo lepší ten sjezd z dálnice tam zrušit.
ŘSD patří především veškeré komunikace na odpočívce včetně parkoviště.
2 katastry:
https://sgi-nahlizenidokn.cuzk.cz/marushka/default.aspx?themeid=3&&MarQueryId=D6B992BE&MarQParam0=898948207&MarQParamCount=1&MarWindowName=Marushka
https://sgi-nahlizenidokn.cuzk.cz/marushka/default.aspx?themeid=3&&MarQueryId=D6B992BE&MarQParam0=898421207&MarQParamCount=1&MarWindowName=Marushka
Mám nápad! Křižovatka D1 a D2 je nevyhovujcí. Tak zrušíme problémové nájezdové rampy. Stejný přístup.
A ona některá z těch dálnic vede výhradně k soukromému lunaparku?
D1 a D2. No někdy to Lunapark je. 🙂
Nájezdy a sjezdy na D10 u Bezděčína jsou oproti Letadlu frekventovanější a denně tam dochází k nebezpečným situacím. Vozidla najíždějící na dálnici kříží dráhu těm, které se chystají sjíždět. Tam by to řešení chtělo opravdu urgentně…
To už se taky plánuje:
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu/!ut/p/a1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOK9Pb09DZ2cDbzdjQ0MDRzNXFyNTX1CDAwMDIEKIoEKnN0dPUzMfYAiJhZGBp4uTh4u5pa-BgaeZsTpN8ABHA0I6Q_XjwIrwecCsAI8VhTkhkYYZDoqAgCJ8XUV/#/stavby/D10/d10-prima-vetev-muk-bezdecin-?filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
To zrovna neřeší nájezdy, ale nějaké plány jsou.
Ano, tam je to děs. Ten vyměňovací pruh funguje jen na papíře. V praxi tam jsou non-stop nebezpečné situace.
Vedle sebe dvě auta, to zpomalující má paradoxně přednost, to které potřebuje zrychlovat nemůže. A pak babo vymysli radu za 2-3 vteřiny.
Proto se čtyřlístkové křižovatky přestaly stavět. Jen dobře. Přestože náhradní řešení laikovi neřidičovi přijde jako totálně zhulený nápad. Nedělat čtyřlístky, je to křižovatka o 4 průserech.
Čtyřlístky s kolektory jsou bez problému.
Psal jsem o těch bez kolektorů, měl jsem to zdůraznit: https://mapy.cz/s/potateruge
To je ta Ťokova dálnice, která před Anofertem byla silnice při motorová vozidla?
Podle mě by dálnice, které nemají připojovací, odbočovací ani odstavné pruhy, měly být přeřazeny do nějaké nižší kategorie s menší maximální rychlostí.
Je tam 100 kmh právě z důvodu odpočívky.
Na normální silnici je v případě křižovatky částo snížení na 70. Tady ty poměry nejsou o nic lepší. To kilo je tady stále nebezpečná rychlost.
Zpomalení na 70 km/h na dálnici kvůli stavbě, na kteoru se čeká roky, to je na pár facek.
Vždyť také v okolí té odpočívky je snížená rychlost.
Systémové řešení není STOPka na výjezdu z dálniční odpočívky a přeřazení kousku dálnice na „jedničku“. To je „jednička ..I.,“ a ne řešení.
Systémové řešení je udělat tu odpočívku rovnou pořádně. To se nestalo, takže opravit vzniklou dopravní závadu výstavbou připojovacího pruhu.
Po přeznačení na první třídu by nebyla stopka potřeba, stačilo by předělat čáry.
Auta jedoucí „rovně“ se zazipují do levého pruhu, odpočívka má svůj pruh jako „připojovák.“ Připojovák končí tím, že se z něj stane normální pruh. 😀
A to bude fungovat?
🙂
Nebylo by od věci podívat se také na ty pseudopřipojováky na dálnici Vyškov – Olomouc.
Některé se už opravily a některé se mají následně opravovat.
ŘSD už tak docela dlouho činí. Každodenní kolony u Prostějova jsou toho důkazem.
„Připojovací pruh je navíc v zatáčce“
Není v zatáčce, nýbrž v oblouku. Světe div se, oblouky jsou i na pozemních komunikacích.
Stejně jako zatáčky. 🙂
náklady na projekt a úpravu budou doufám platit oba majitelé (tedy ŘSD a ten soukromý subjekt) podílem, jakým vlastní odpočívadlo?
Jakože kdo si na benzínce otevře restauraci, tak zaplatí milióny na stavbu sjezdu? Jenom proto, že mu patří hospoda a jiným ne?
Il-18 byl styl. Všechno, co tam je teď, je nechutnej lunapark.
po X letech se probudili ! mám rád tramvaje, ale bylo lepší, když tam byl JEN ten Iljušin. / či co to je /
Buďme rádi, že se probudili. Po celých desetiletích to u nás vypadá na nějakou snahu o infrastrukturu. Donedávna jsme jen četli zdůvodnění, proč to nejde.
Zato sjezdy na D7 to splňují všechno. 🙂 stávající řešení stopka, omezení rychlosti. Při mém historickém dotazu na ŘSD je problém s pozemky a projektem.
Na D7 mají problém „pouze“ 2 exity, přičemž do nedávna se plánovalo, že se oba zruší a mezi nimi se postaví exit nový v rámci přeložky silnice, teď nevím zda II/240 nebo II/101.
Tedy k nápravě nedošlo patrně proto, že se očekává zrušení a taky proto, že v obou případech je nutné zbourat a postavit nové mosty. Což potom není tak levné, jako dolepit nějaký asfalt na D10.
Díky za info. Zajímavé.
D7 je ,,v přípravě,, na tripruh od letiště až po sjezd Kladno. Takže tam se asi čeká na tuto akci s věžemi nájezdy. Paradoxně nejužší místo je ten most s kolejemi u Tuchoměřic , ale tam se prý do budoucna prý už ani nepočítá s objednáváním vlaků takže možná ten most i snesou, kdo ví.
Ta trasa pro plné cisterny na Letiště? Kde se nedávno vymýšlelo, že s malou spojkou u Zákolan by mohl být opravdu zajímavá?
Tak tento most jen tak nesnesou, je to nákladní trasa na letiště.
Nechcete ty pruhy postavit rovnou čtyři každým směrem? Za pět let od dostavby budou stejně potřeba.
A pak taky nějaká parkovací stání na bocích dálnice, až tam budou kolony, protože se auta nevlezou dál.