ŘSD chystá úpravu nebezpečné křižovatky na Liberec a Jablonec, soutěž začala
Letecký snímek křižovatky Rádelský mlýn. Foto: Valbek
Ředitelství silnic a dálnic zahájilo veřejnou soutěž na firmu, která výrazně promění křižovatku Rádelský mlýn na silnici I/35. Rekonstrukce výrazně
Matoucí byl hlavně nájezd z Jbc na Lbc, ten most z Lbc na Jbc bude smrtící, lidi to rozjedou z jeřmaničáku jako blázni a dole to rozsekaj, protože tam je dost často mlha, chčije a nebo sněží. V stávající odbočce museli dost brzdit, zde stačilo udělat delší připojovací pruh a zvětšit poloměr zatáčky.
hlavně, že se tam teď nesmyslně dělá nový asfalt, aby se to okamžitě rozmbardovalo a přestavělo..krom toho ta obnova asfaltu je i sama o sobě dost kontroverzní, protože byl docela v pěkném stavu..ale asi nějaké dotaci či čo..stejně tak jako loni výměna povrchu na I/65 od této křižovatky po Rychnov..
Pokud se k něčemu vyjadřuju a ještě hloupě vykřikuju, měl bych o tom alespoň něco vědět a zjistit si základní info. Současná obnova obrusných vrstev vozovky je mimo obvod staveniště zmiňované stavby. Jinými slovy: frézuje se povrch MIMO úsek, který se bude předělávat.
Martin
Opět nebylo vyřešeno napojení cyklotrasy 3038 od Jablonce n.N. na páteřní trasu 14B (z Liberce „do vnitrozemí“), takže ta i nadále povede „odklonem“ přes Rádlo a Milíře (dojde přes Dobrou Vodu do Rychnova, aby se pak vrátila prakticky zpátky na horní Rádlo), včetně zbytečných ztracených spádů…
ŘSD se znovu ukázalo jako tupá státní organizace, kterou zajímá jen její úzký pohled na věc.
Situace pro cyklisty se přitom má ještě zhoršit převedením I/65 do kategorie R při plánovaném rozšíření 2+1 už z exitu Rádelský Mlýn (dnes se dá dojet aspoň pod Svatý Kříž).
A člověk měl za to, že cyklotrasy jsou v působnosti krajů. Podle tohoto dokumentu, strana 6, totiž příjemcem peněz ze SFDI nemůže být ŘSD, jedná−li se o výstavu cyklostezky.
https://www.sfdi.cz/soubory/obrazky-clanky/poskytovani-prispevku/cyklisticke-stezky/2019_pravidla_cyklo_2020.pdf
Nevím jak kraj, ale město Jablonec se zejména za předchozího (socanského) vedení o cyklodopravu dost zajímalo. Jenže ŘSD je prostě odignorovalo, nezajímá je to, oni tu jsou akorát od aut a průchodnost území pro cyklisty jim, zcela otevřeně deklarováno, v projektech spíše překáží.
Není to problém subjektu pro příjem dotace, to se vždy dá vyřešit nějakým holportem, ale problém ignoranství a tuposti ŘSD.
Křižovatka byla nebezpečná a matoucí především kvůli zoufale nedostatečnému značení, které by řidiče na místní specifika upozornilo. Značky tam, pravda, jsou, ale člověk nemusí být nutně dopravní psycholog, aby si nevšimnul, že jsou v místním kontextu příliš snadno přehlédnutelné a nejasné. Tím neříkám, že je špatně tu křižovatku předělat, ale zásadního zlepšení šlo dosáhnout už dávno za minimálních nákladů.
vizualizace vypadá velmi dobře, ve směru Liberec – Rychnov u Jablonce – Jablonec n N to spousta řidičů zkouší z devadesátky povolené nahoře vytočit, což si nerozumí s odstředivou silou v tak ostrém oblouku, otázkou je , na kolik let se protáhne stavba
2 mosty souhrnné délky 13m ?? To je přemostění pěšinky, ne? A ne dálnice.
Aha, možná je to jen na tom napřímení dálnice, tak to možná fakt jen přes pěšinku.
Tak to je super zpráva, že se s tím konečně bude něco dít. Ještě bych možná v článku zmínil, že zrovna tohle křížení spoustu polořidičů (ze slovenského „polovodič“) dosud vedlo významně častěji k tomu, aby najížděli na dálnici v protisměru…
A pak jsem v článku viděl ještě pár drobností – „met“, „nad Liberec“…
Tahle křižovatka byla občas nebezpečná jen z důvodu toho, že si za volant sedne nějaký retard co neumí značky a jede si místo 70km/h více jak 100km rychlostí a nebo se neumí rozhlédnout. Toť vše. A ta výměna asfaltoveho povrchu je vyhazování peněz, povrch byl absolutně v pořádku. Radši by jste měli opravovat rozbité silnice. Takhle akorát zbytečně komplikuje dopravu vymýšlením absolutních nesmyslů. Když je to potřeba úplně nekde jinde.
Jinými slovy: Technické řešení _rychlostní_ kominukace, které neumožňuje rychlost více jak 70 km/h je naprosto vpořádku. Stačí tento kritický úsek převést na silnici I třídy. Železniční přejezd na dálnici je dle této logiky taky vpořádku. Stačí kritický úsek převést na silnici první třídy a označit podle vyhlášky. A to protože chceme postavit levné „řešení“ neodpovídající intenzitě dopravy.