ŘSD chystá úpravu křižovatky u Kutné Hory, má být bezpečnější a lépe průjezdná
Křižovatka silnic I/38 a III/03321 u Kutné Hory. Foto: ŘSD
Nově dojde ke zřízení připojovacího a odbočovacího pruhu.
Nově dojde ke zřízení připojovacího a odbočovacího pruhu.
Mám jen obavy, že jde jen o zbytečné tahání peněz z rozpočtu. I laikům je jasné, že tato úprava nepomůže a tak nakonec se to za několik roků bude řešit znovu. Silničářská lobby si jen chystá zakázky na další roky. Viz např. křižovatka u Debře nebo u Pláž u Mladé Boleslavi.
Jak kdyby to nemohli udělat v době, kdy tam byl provoz na střídačku a dělal se nový povrch. Znovu stejný vopruz.
To není řešení, ale jen nouzová úprava. Už v době kolem roku 1985 (když se stavěl obchvat Malína) byl plán na vybudování regulérního čtyřpruhu od křižovatky Kutná Hora – Malín po křižovatku Kolín – Šťáralka. A to včetně mimoúrovňové křižovatky Skalka. Jediným „pomníkem “ této stavby je podivně řešený sjezd z obchvatu Malína. Takže už čtyřicet let se ví, že mezi Kolínem a Kutnou Horou je silnice naprosto nedostatečná a policie i sanitka tam mají skoro každodenní práci.
To svádí k otázce – podle čeho se stanovuje priorita dopravních staveb?
Podivný sjezd u Malína? Je to naprosto normální sjezd, jenže nikomu se u KH nechce zajíždět si 2km a všichni se cpou přes Kaňk.
Asi jste se na křižovatce Malín příliš nerozhlížel. Nadjezd má o jedno pole víc, než je nutné a zpomalovací pruh ve směru od Kolína je zbytečně dlouhý. Také most přes Vrchlici ve směru na Čáslav je zbytečně široký a vedle hlavní silnice je na něm silniční přípojka odnikud – nikam.. Prostě tam měl končit ten navrhovaný čtyřpruh. Měl jsem kdysi příležitost neoficiálně nahlédnout do plánů (kde jim je dnes konec….). Mimoúrovňová křižovatka na Skalce měla vzniknout asi o 300 m blíže ke Kolínu, silnice z Kaňku měla být mírně „zahnutá“ doleva a na tuto křižovatku měly být napojeny i silnice… Číst vice »
Priorita dopravních staveb? Zapomeňte! U nás rozhoduje jen to, aby se každá vláda mohla chlubit počtem nových kilometrů, takže se staví cestou nejmenšího odporu, třeba dálnice kolem Chomutova s minimálními intenzitami, ale na pozemcích sponzorských kmotrů.
A I/38 je popelka, nic se tam nestaví, jen fušuje, i když by intenzitami dávno unesla čtyřpruh ve většině trasy.
Ještě by to chtělo dořešit napojení Tank Ono v Církvici na nový obchvat. Napojení je sice hotové, ale leží tam dvě hromady štěrku.🫤
Dal bych jim botičku, to prý řeší špatně odstavená vozidla. 🙂
Lepší by byl kruhový objezd.
Pristup chodcu na zastavku autobusu bude nejak resen, nebo chodce starej se?
No, konečně …
Mělo to být před 20 lety, ale lepší pozdě něž nikdy …
Před 40 lety…
Nazval bych to „alespon neco“.
Je to asi nejhorsi cast na trase Nymburkem – H. Brod.
Ridici se tam docela dobrovolne pousti, coz je v pohode, ale spousta z nich to nepochopi, zacnou zmatky, takze se to pak cele zasekne a hned se tam tvori kolona.
Možná si jen sedím na vedení, ale jak tahle akce pomůže tomu nejproblematičtějšímu směru Kaňk Kolín?
Taky tomu moc nerozumím, celý ten úsek kolem Hlízova a odbočky na Kaňk je špatně, tady by pomohl kruhový objezd, ideálně pak MÚK…
Celý úsek Kolín – KH by měl být ve čtyřpruhu a s MÚK. Jenom ne proboha kruháč, to by byla smrt s těmito intenzitami provozu
A co Kolín – D11, tam bude taky čtyřpruh? Protože ty intenzity na I/38 od Kolína na dálnici jsou někdy taky šílené…
Tam bohužel plánují třípruh („blicí smajlík“)
Pokud vznikne od I/38 do Prahy D12, tak třípruh stačí.
Tak tam spíš logicky D12.
Prakticky celá 1/38 by měla být čtyřpruh a vést abdolutně mimo obce. Je to hrozná silnice „smrti“ a intenzita kamionové dopravy se úplně vymyká lidskému chápání. Bohužel všude se staví skladové areály a intenzitu dopravy NIKDO neřeší….
Trasa Ml.Boleslav – Jičín u Pláž, podobná intenzita provozu, kruhák a funguje to.
Není to z popisu úplně jasné, ale nedojde tam k přidání připojovacího pruhu pro najetí zleva stejně jako na obchvatu Církvice?
Není to z popisu úplně jasné, ale nedojde tam k přidání připojovacího pruhu pro najetí zleva stejně jako na obchvatu Církvice?
Má to tam být jako u Církvice, tedy vnitřní připojovací pruh.
Děkuji.
Běžně tam čeká na levé odbočení šňůra čytř pěti aut. Nejde to tam jen tak „poslat“. Podobné je to na I/38, ale i třeba I/12, u řady podobných vyústěních od nějaké té větší vesnice, či z nějaké dvojky.
Řešení vnitřní připojovací pruh mi moc geniální nepřijde, často jsou šíleně krátké a vede to ke zmatkování. Lepší však něco než nic. Hm.
Plný souhlas… Vnitřní připojovací/odbočovací pruhy je potřeba dělat s větší dávkou velkorysosti. Bohužel v provozu vídám spíše ty, které si na to spíše hrají (třeba „386“ vs. „43“, zde připojovák k Lipůvce, kupodivu odbočovák od Brna si myslím, že je přiměřený). Poté nebudou nastávat kolizní stavy jak nastínil kolega. U státovek bych nad nějakým špórováním ani neuvažoval. Myslím, že zde přihozením nějaké kačky navrch získám o dost navíc. Blízká zkušenost. Od kamarádky manžel na takové zfušované křižovatce si vyfasoval volňásek na 1/2 roku jezdecké školy v Kladrubech.
Původně měl být kruhů. Nakonec snad není kvůli budoucí stavbě 4pruhu z Kolína ve 30. letech a tedy stavbě MÚK, tak jsem zvědavý. Snad pomůže alespoň toto.