ŘSD chystá úpravu křižovatky u Kutné Hory, má být bezpečnější a lépe průjezdná

Křižovatka silnic I/38 a III/03321 u Kutné Hory. Foto: ŘSDKřižovatka silnic I/38 a III/03321 u Kutné Hory. Foto: ŘSD

Nově dojde ke zřízení připojovacího a odbočovacího pruhu.

Odebírat
Upozornit na
guest
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Mám jen obavy, že jde jen o zbytečné tahání peněz z rozpočtu. I laikům je jasné, že tato úprava nepomůže a tak nakonec se to za několik roků bude řešit znovu. Silničářská lobby si jen chystá zakázky na další roky. Viz např. křižovatka u Debře nebo u Pláž u Mladé Boleslavi.

thebearspook

Jak kdyby to nemohli udělat v době, kdy tam byl provoz na střídačku a dělal se nový povrch. Znovu stejný vopruz.

zvukař

To není řešení, ale jen nouzová úprava. Už v době kolem roku 1985 (když se stavěl obchvat Malína) byl plán na vybudování regulérního čtyřpruhu od křižovatky Kutná Hora – Malín po křižovatku Kolín – Šťáralka. A to včetně mimoúrovňové křižovatky Skalka. Jediným „pomníkem “ této stavby je podivně řešený sjezd z obchvatu Malína. Takže už čtyřicet let se ví, že mezi Kolínem a Kutnou Horou je silnice naprosto nedostatečná a policie i sanitka tam mají skoro každodenní práci.
To svádí k otázce – podle čeho se stanovuje priorita dopravních staveb?

Michal

Podivný sjezd u Malína? Je to naprosto normální sjezd, jenže nikomu se u KH nechce zajíždět si 2km a všichni se cpou přes Kaňk.

zvukař

Asi jste se na křižovatce Malín příliš nerozhlížel. Nadjezd má o jedno pole víc, než je nutné a zpomalovací pruh ve směru od Kolína je zbytečně dlouhý. Také most přes Vrchlici ve směru na Čáslav je zbytečně široký a vedle hlavní silnice je na něm silniční přípojka odnikud – nikam.. Prostě tam měl končit ten navrhovaný čtyřpruh. Měl jsem kdysi příležitost neoficiálně nahlédnout do plánů (kde jim je dnes konec….). Mimoúrovňová křižovatka na Skalce měla vzniknout asi o 300 m blíže ke Kolínu, silnice z Kaňku měla být mírně „zahnutá“ doleva a na tuto křižovatku měly být napojeny i silnice… Číst vice »

Olda

Priorita dopravních staveb? Zapomeňte! U nás rozhoduje jen to, aby se každá vláda mohla chlubit počtem nových kilometrů, takže se staví cestou nejmenšího odporu, třeba dálnice kolem Chomutova s minimálními intenzitami, ale na pozemcích sponzorských kmotrů.
A I/38 je popelka, nic se tam nestaví, jen fušuje, i když by intenzitami dávno unesla čtyřpruh ve většině trasy.

Maara

Ještě by to chtělo dořešit napojení Tank Ono v Církvici na nový obchvat. Napojení je sice hotové, ale leží tam dvě hromady štěrku.🫤

Jiří Kocurek

Dal bych jim botičku, to prý řeší špatně odstavená vozidla. 🙂

Ondra

Lepší by byl kruhový objezd.

Zbynek

Pristup chodcu na zastavku autobusu bude nejak resen, nebo chodce starej se?

Martin

No, konečně …
Mělo to být před 20 lety, ale lepší pozdě něž nikdy …

RedFox

Před 40 lety…

JakubN

Nazval bych to „alespon neco“.

Je to asi nejhorsi cast na trase Nymburkem – H. Brod.

Ridici se tam docela dobrovolne pousti, coz je v pohode, ale spousta z nich to nepochopi, zacnou zmatky, takze se to pak cele zasekne a hned se tam tvori kolona.

Kubrt

Možná si jen sedím na vedení, ale jak tahle akce pomůže tomu nejproblematičtějšímu směru Kaňk Kolín?

Otto

Taky tomu moc nerozumím, celý ten úsek kolem Hlízova a odbočky na Kaňk je špatně, tady by pomohl kruhový objezd, ideálně pak MÚK…

Tomáš

Celý úsek Kolín – KH by měl být ve čtyřpruhu a s MÚK. Jenom ne proboha kruháč, to by byla smrt s těmito intenzitami provozu

Otto

A co Kolín – D11, tam bude taky čtyřpruh? Protože ty intenzity na I/38 od Kolína na dálnici jsou někdy taky šílené…

_jan91

Tam bohužel plánují třípruh („blicí smajlík“)

qěcy

Pokud vznikne od I/38 do Prahy D12, tak třípruh stačí.

qěcy

Tak tam spíš logicky D12.

RedFox

Prakticky celá 1/38 by měla být čtyřpruh a vést abdolutně mimo obce. Je to hrozná silnice „smrti“ a intenzita kamionové dopravy se úplně vymyká lidskému chápání. Bohužel všude se staví skladové areály a intenzitu dopravy NIKDO neřeší….

Honza

Trasa Ml.Boleslav – Jičín u Pláž, podobná intenzita provozu, kruhák a funguje to.

Vojta

Není to z popisu úplně jasné, ale nedojde tam k přidání připojovacího pruhu pro najetí zleva stejně jako na obchvatu Církvice?

Vojta

Není to z popisu úplně jasné, ale nedojde tam k přidání připojovacího pruhu pro najetí zleva stejně jako na obchvatu Církvice?

Luk

Má to tam být jako u Církvice, tedy vnitřní připojovací pruh.

Kubrt

Děkuji.

Dachs

Běžně tam čeká na levé odbočení šňůra čytř pěti aut. Nejde to tam jen tak „poslat“. Podobné je to na I/38, ale i třeba I/12, u řady podobných vyústěních od nějaké té větší vesnice, či z nějaké dvojky.

Řešení vnitřní připojovací pruh mi moc geniální nepřijde, často jsou šíleně krátké a vede to ke zmatkování. Lepší však něco než nic. Hm.

Olin

Plný souhlas… Vnitřní připojovací/odbočovací pruhy je potřeba dělat s větší dávkou velkorysosti. Bohužel v provozu vídám spíše ty, které si na to spíše hrají (třeba „386“ vs. „43“, zde připojovák k Lipůvce, kupodivu odbočovák od Brna si myslím, že je přiměřený). Poté nebudou nastávat kolizní stavy jak nastínil kolega. U státovek bych nad nějakým špórováním ani neuvažoval. Myslím, že zde přihozením nějaké kačky navrch získám o dost navíc. Blízká zkušenost. Od kamarádky manžel na takové zfušované křižovatce si vyfasoval volňásek na 1/2 roku jezdecké školy v Kladrubech.

Vojta

Původně měl být kruhů. Nakonec snad není kvůli budoucí stavbě 4pruhu z Kolína ve 30. letech a tedy stavbě MÚK, tak jsem zvědavý. Snad pomůže alespoň toto.