ŘSD chystá s Plzní úpravu křižovatky při výjezdu na dálnici D5 a na Domažlice, odstraní „špunt“ u Makra
Okružní křižovatka v Plzni u Makra. Foto: Google Street View
Provoz na křižovatce je po otevření západního okruhu výrazně nad plánovanou kapacitou.
Mnohem lepší a zároveň i o dost dražší varianta by byl dvouproudej tunel od přivaděče rovnou na obchvat.
To by ty dělňasové museli umět jezdit na kruhovejch křižovatkách – a to se neděje!!!! Už před zprovozněním západního okruhu jsem na dané křižovatce trčel v krátké – ale nehejbající se – koloně, protože vepředu stálo jel-x-to, který se bálo na ten okruh vject… ten nkruháč má 3!!!! pruhy – ale ten třetí u středu nikdo případně málokdo používá… Ale největší problém je v tom, že když se někomu zdá, že je kruháč zasekanej – tak má proboha vject na odbočovací pás na kruháči směr „dálnice a Domažlice a z něj se vtěsnat na kruháč samotnej.!!! . Néééé to je… Číst vice »
Školení pro analfabety jak používat podobný kruháče existuje… Sledovat značení a pruhy namalovaný na silnici je základ. Pokud to není v rozporu s podélnou čárou souvislou, pak najíždět na kruhák pravým pruhem a použít ho jako připojovák. Kolony tam způsobujou ti, kteří tohle neznají/neumí použít. Je potřeba při tom používat blinkry a zrcátka a počítat s tolerancí ostatních (v UK se psalo něco o No hard shoulders). Mělo by se to učit v autoškole, ale to asi ještě nikoho nenapadlo…
Jinak viz Jehla:
https://www.youtube.com/watch?v=hwrbEigM8_c
1) Pravý pruh na tomhle kruháči má většinou fungovat pro nejbližší výjezd a né jako připojovák. Jenže většina má potřebu přebíhat, né se před kruháčem zařadit do správného pruhu (jedu-li jiným než prvním výjezdem, proč se budu cpát do pruhu, co končí prvním výjezdem?) a pak jsou ucpané pruhy oba. 2) Jestli sledujete Jehlu, je mi líto, že netrávíte čas nějakým lepším způsobem (i nákup v Kaufu je lepší), ale prosím, je to vaše věc. Ale nedávejte ho prosím za příklad. To že má rádoby vtipné blbé kecy, hezký no. Ale že ani on neumí jezdit, bývá agresivní, a občas… Číst vice »
Mě zaujala jiná věc: v článku se píše, že peníze půjdou i na přechody pro chodce. Za mě velký plus, pokud tam přechody pro chodce vzniknou, protože chodit přes místa pro přecházení na tomto takto frekventovaném místě je nyní peklo (ostatně o tom svědčí i nyní poměrně časté srážky s chodcem).
Žádné přechody tam nebudou. Jen místa pro přecházení přes 3 pruhy řízené semaforem. Provozní doby SSZ nevím.
Můžu se zeptat odkud čerpáte informaci? Protože v tomto článku se píše vyloženě o přechodech pro chodce.
Tam ani sjezd z D5 na domažlickou silnici není zrovna ideální. Obzvlášť od Prahy.
Aha, ty myslíš D5 exit 89 u Sulkova… Přijedeš od Phy a chceš sjet na Borský Pole po domažlickým přivaděči I/26. Takže tě sjezdová větev exitu dovede na Kájínkovu křižovatku (taky se tam vyboural prej s nějakým osobním Mercedesem), kde odbočuješ vlevo přes 4pruh a neustále tam auta jezděj nejméně 90 z obou stran. Tam se fakt blbě odbočuje, navíc úhel křížení je tak debilní, že si tam kamióny musí najet na šrafování vpravo, aby měl řidič úhel křížení pokud možno 90° a tímpádem měl rozhled i doprava… To je superdebilní křižovatka. Zatím jsem nezaznamenal jedinou zmínku, že by to… Číst vice »
U Makra v Plzni je rychlost 70?
Věta „Také proto tam město a kraj teď zavedly zákaz předjíždění a do prázdnin omezí rychlost na 70 km/hod.“ se týká obchvatu – tam se zavedl zákaz předjíždění a na určitých místech se bude snižovat rychlost…
Postavili okruh, ale jezdili jim tam auta…
Západní okruh až 19 000 aut? Tak nečekané 😀 Dlouhodobě nerozumím metodice výpočtu dopravní studie kapacity silnice vs. dopravy. Přirovnal bych to k situaci, kdy statistik stojí uprostřed pole a napočítá 0 aut za den -> a výsledek zní tudy žádné auto nejezdí není potřeba rozšiřovat silnici či stavět dálnici 😀
je tam 6 výjezdů :/ turbokruháč nebude fungovat…. Do toho tam vede trolejové vedení
Chce to udělat tunel alespoň ve směru Folmavská D5 a též podzemní odbočné větve na „západní okruh“
Plně s vámi souhlasím. Kruhový objezd má tolik výjezdů, že jiné než jakékoliv mimoúrovně křížení nepřipadá v úvahu. Jestli se nepletu, tak existovala i možnost, že by v místě vznikly rampy, které by spojovaly nejčastěji využívané sjezdy. Upřímně bych řekl, že jakékoliv řešení bude lepší než využití semaforů. Hlavní problém je ale podle mě v tom, že celý obchvat města je pojat velice zajímavě. Na jedné straně města se mají budovat tunely a všelijaké mimoúrovňové křížení s využitím kruhových objezdů, aby byl obchvat dobře průjezdný. Na druhé straně města se přivedou větve městského obchvatu do jednoho kruhového objezdu, který se… Číst vice »
One more lane will fix it.
One more lane will fix it.
One more lane will fix it.
On more lane bro. I swear. It is gonna fix all the traffic. Just one more lane.
Takže další turbopokusy místo MÚK. Však je to jen 150 milionů na místo, které už se řeší podruhé, to nestojí za řeč. Buď se to pak předělá potřetí, nebo spíš už to tak blbě zůstane, však co byste za ty drobné chtěli…. Ten rozdíl oproti civilizaci je zdrcující.
15000 vs. 19000 aut, no již klasik říká „otevřel si hospodu a oni mu tam začali chodit lidi“ 🤔
„Na nové křižovatce bude mít každý paprsek své zvláštní odbočení, celá bude světelně řízená a jednotlivé pruhy stavebně oddělené. Dopravní teoretici říkají, že díky tomu bude podstatně propustnější…“
Dopravní teoretici jsou teoretici proto, že nejezdí autem. Jinak by si v Polsku mohli všimnout, že semafory na kruháči jej naprosto zazdí. Ano, ať je kruháč kapacitní, ale bude-li kapacitní a přehledný, doprava se na něj poskládá sama.
Ten kruháč je všechno, jen ne přehledný.
A účelem semaforů není zvětšení kapacity, ale zajištění průjezdu požadovaným směrem, tedy aby se doprava zazdila ještě před kruháčem a ne až v něm, kde pak blokuje i jinak volné směry.
Ale takhle to samozřejmě nikdy nikdo neřekne 😀
Doprava se „zazdiva“ pri vjezdu na kruhac ne na nem. Minimalne u tohodle konkretniho. Semafory tam budou pro preferenci jednoho vjezdu pred jinym a kapacitu jeste snizi. Reseni to neni zadne, to by byla pouze MUK.
Ja treba naprosto nechapu plzenske RSD, ze se probudili dokonce az po otevreni Zapadniho okruhu. Stavel se 4 roky, pripravoval 10. Kdyby si do simulace dali polovicni provoz nez ted jezdi, tak bylo jasne ze ten najezd a celkove cely kruhac nemuze tu kapacitu zvladnout.
Doprava se zazdívá (zastavuje) i přímo na kruháči, speciálně mezi Obchodní, Folmavskou a Domažlickou. To protože lidi neuměj používat blinkry, zrcátka a aplikovat defacto pravidlo zipu.
Za 5 let zjistí, že bude potřeba u Makra postavit mimoúrovňovou křižovatku. To už bude jezdit po západním obchvatu 25 000 aut denně.
Bojím se, aby to nebylo dříve než za 5 let… Pokud ŘSD nezačne nějak rychle řešit I/20 durch Plzeň
Ona tam byla v uzemnim planu asi z 96-teho planovana:-),pak v dalsim planu byl uz jen tento kruhac.
Teda nevim jak v Plzni, ale normálně se i 25 tisíc na slušně postavenym kruháči vyjezdí. A když by se to předělalo na světelnou bez kruháče, tak i padesát.
Ona spis nez celkova kapacita za 24h jsou tady dulezitejsi ranni a odpoledni spicky. Takze ve spicce se bohate prekroci hodinova kapacita i kdyz celkove denní to neprekona.
A co tam frknout mimourovnovou větev obchvat – > dálnice? Kruhac je velkej tam by se mostik doprostřed vesel
A proč zrovna větev obchvat -> D5?
Tam to chce přemostit směr Folmavská – přivaděč D5 a Folmavská – okruh Regensburská. Zbytek pod tím nechat na kruháči, to už se vyjezdí samo.
To si myslím taky, ale bylo by to údajně násobně dražší než těch 150 nebo 170 Míčů, co má stát tahle úprava na turbo+semafory. Je tam prej hodně přeložek sítí vč. VN.