ŘSD chystá rozšíření pražského okruhu mezi Barrandovem a D5 na šestipruh

Pražský okruh u Slivence. Foto: Wikimedia Commons.Pražský okruh u Slivence. Foto: Wikimedia Commons.

Ředitelství silnic a dálnic pokročilo v přípravě výrazného vylepšení kritického úseku velkého pražského okruhu (D0). Konkrétně jde o rozšíření nejstarší

79 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Prosím, před 30 lety se hovořilo, že D1bude v dohlednu postavena v celé trase z Prahy do Ostravy, nevíte kde je to dohledno? 😀 😀

Eduard

To dohledno končí na trase Přerov – Řikovice. Stát bohužel není schopen se vypořádat s požadavky, které si sám určil. Ale máme PR Agenturu, která to vysvětlí, že zdržení nemůžou ani místní, městké, krajské úřady, ŘSD, ministerstva, ale občanské iniciativy jako např. Děti Zěmě, které všechno z plezíru sabotují.

Alex

Bude v každém směru tripruh a ve finále to bude tak, že všichni „řidiči“ budou jezdit pouze v levém a prostředním.

Eduard

Je to častý nešvar, ale dá se docela snadno řešit. Jen chtít.

VJY

JoJo. Já jezdím v pravém. Jedu 130 a co je vlevo ode mne nesleduju. Protože nevím jestli ještě platí povinnost jezdit vpravo, při pravém okraji vozovky. A protože proti couralům v prostředním pruhu policajti ze zásady nezasahují soudím, že platí režim každý ve svém pruhu a jedno jak rychle.

Eduard

Pokud se nepletu, tak se u nás jezdí v pravo. I na dálnici. Ostatní pruhy slouží jen pro předjíždění. Pokud bych neměl pravdu, tak mne prosím opravte. Děkuji.

Olda

Pánové, pro mé ujištění, mluví se o 3+3, s příslušnými odstavnými pruhy, nebo jsme jako obvykle v jedné z Menšíkových vypravěčských eskapád typu: „…když jsme se nastěhovali do prvorepublikového 1+1, násilím rekonstruovaného na 2+0…“

Radim
VJY

A nestačilo by jen dostavět Radlickou radiálu aby se auta netlačila z tzv. Barrandovské radiály – kterou nikdy nikdo neplánoval – na D0 a jela rovnou od Barrandovského mostu (přes Lihovar) rovnou na D5.

Radim

Ne, nestačilo, podívejte se jaká je tam dnes intenzita TIR. Jde o nejzatíženější úsek dálnice nákladní dopravou v ČR!

MlB

S Radlickou radiálou souhlasím, pomohla by hodně. D0 ale musí být výhledově šestipruhová celá, takže i za tento úsek buďme rádi.

MartinSr

Na otázku proc jsou tam dosud jen 4 pruhy je velmi snadná odpověď. Hnutí Zelený Ořech. To je jedna z vesnic v blízkosti. Tehdy proti rozšíření protestovali

Malé stydlivé prasátko

Asi je jim milejší, že tam smrdí účastníci kolony namísto plynulého provozu s optimální spotřebou, rozumějte nižšími emisemi.

Zbyněk

Má ty svatá prostoto.

Luděk S.

Takový optimista bych chtěl být.
Dalších 20 let budeme žít s rozpadlou ekonomikou, stát nebude mít na důchody, k tomu budou sílit populisté a snahy o desintegraci EU. Rusko patrně vyvolá válku, stejně tak budou války na předměstích ve Francii. Rozpad Británie.
U nás bude nezaměstnanost kolem 30 %. Občanské nepokoje. Nebudou peníze ani na běžnou údržbu. Řada oblastí bude zcela vylidněná. Klaus ml prezident, Tomio předseda vlády. Dráty na hranicích, přídělový systém.
Takže představa, že se bude rozšiřovat okruh… Směšné.

PetrPetr

Ale prd. Pouze se ukáže, že nacionalistické tendence typu V4 jsou správné. Sluníčkaření na západě Evropy a s tím související neuzavírání hranic bude mít vážné důsledky. Rusko válku vyvolávat nebude, nemá k tomu důvod. Migranti na předměstí nebudou dodržovat nic a hrozí občanská válka. To je další důvod proč je sem netahat.

Pavel

PetřePetře – to je mínusů, co? Jak nikdo nechce slyšet prognózy.. A už na Vás někteří volají lékaře, nejlépe psychiatra… takhle to v historii vždy bylo a takhle to je – ale možná už nebude, až všichni v následujcích letech dostaneme realistickou PŘESDRŽKU…

Kodl

A mluvil jste jiz o Vasich vizich s lekarem? Nejlepe s psychiatrem?

Luděk S.

Nevidíte co se děje?

Radim

A co se děje ? Je to jenom taková odtučňovací kůra. Musíte to vidět z té lepší stránky: alespoň se pár lidí bude mít čas na chvíli zatavit a zapřemýšlet o životě, o hodnotách a tom jestli má smyslu se honit za vším , co má soused atp.

Paja

Asi ne každý ti vidí tak uvědoměle 🙂 Btw. zapomněl jste že budou války o vodu a masová migrace lidí z jižní Moravy do Prahy.

Luděk S.

No, rozhodně budu věřit spíš OECD a Světové bance, než Pájovi. To sorryako. Dokonce myslím, že Pája bude neuvědoměle velmi nepříjemně překvapen.

Radim

S takovou „optimistickou“ vizí se asi ráno musí dobře vstávat že?

Luděk S.

Netvrdím snad, že z toho mám radost. Naopak. Rád bych byl optimista. Ale že se bude v nejbližší době něco nového stavět je naprosto naivní. Stát bude muset zajistit důchody. Navíc při krizi, co nás čeká budou stávající silnice zcela dostačující. No a co se Ruska týká: koukněte na ceny ropy.

Radim

Nepropadejte panice, ano vše se přibrzdí nebo odsune, ale aspoň se začnou vytvářet priority tj. konečně začít přemýšlet co má smysl postavit co nejdřív a co pár let počká. Nemá smysl stavět vše a co nejdříve jenom proto , že jsou na to zrovna nyní peníze. Každá stavba má mít smysl a alespoň nějakou návratnost.

Luděk S.

Přečtěte si dnešní zprávu OECD, u nás sekyra dle Alenky 200 miliard (to je velice optimistické, reálně tak 300-400).
Světová banka mluví o „matce všech krizí“. Nelakujme si to na růžovo. Pokud doprava poklesne na polovinu (opět dost optimistické), nebude ani nutné cokoli stavět.

Lukáš

Jsou to stejně ekonomické analýzy, které odmítaly finanční krizi před deseti lety?

Luděk S.

Čekáte konjunkturu?

MlB

Co se týče těch důchodů, to je zrovna jeden z mála pozitivních ekonomických důsledků, které koronavirus může mít. Je to kruté a cynické, ale vydržovat si stále vyšší % populace, které ekonomice nijak nepřispívá a pouze bere, to něco stojí. Zredukování jejich počtu může ekonomice státu pomoct. Na druhou stranu to především v západní Evropě urychlí výměnu původního (z velké části přestárlého) obyvatelstva za mladší generaci, ve které jsou zastoupeni především přistěhovalci. Z menšiny (především muslimské) se začne stávat majorita. V samotné populaci se to bude posouvat postupně, ale např. u voleb se to projeví už mnohem dřív. Protože oni… Číst vice »

PetrPetr

Vzhledem k době přípravy staveb v ČR (tj minimálně 6 let příprava + 2-4 let výstavba) a nynějším velkým intenzitám je vhodné udělat rovnou 4+4 pruhy. Usnadnilo by to také samotnou výstavbu a zmenšilo kolony při výstavbě.

Jarek

Nač to troškaření. Co 6+6?

Eduard

Tak to máte naprostou pravdu. Škoda, že si nebereme příklad od našich severních sousedů. Ti dálnice když staví v profilu 2+2 rovnou si po stranách nechávají prostor, aby v případě potřeby mohli snadno a rychle dodat další pruh. Je věčná škoda, že při nynější rekonstrukci D1 nedošlo rovnou k jejímu rozšíření.

Olda

Plný souhlas, v posledních letech jsem musel párkrát dělat Brno – Gdaňsk. Někdy přímo, někdy se zajíždkou přes WA, 1x přes Breslau (ehmm čo to táram, Vratislav jsem chtěl říci). Jejich přístup k budování silniční sítě a rozlet s kterým se do toho pustili stojí přinejmenším za uznání. A s železnicí se do toho taky opírají. Howh.

Eduard

Tak, tak to jsme se v 90. letech smáli, že nebýt Hitlera, tak ani by nevěděli co je to dálnice. A dnes už nebude dlouho trvat a Poláci budou mít kompletně vybudovanou jak dálniční, tak i železniční síť. Měli bychom si z nich vzít příklad, už jen proto, že spoustu staveb dokáží financovat z fondů EU. O tom, že myslí na budoucnost (připravenost na další pruh) ani nemluvě.

Nekdo

no ale my zase z EU fondů dokážeme financovat cyklostezky a rozhledny!

Radim

4+4 se hned stavět nemusí, ale je lepší si u všech staveb ( a nejen silničních) udělat určitou prostorovou rezervu pro možné rozšíření v budoucnu. Čili připravit maximalistickou variantu (EIA,ÚR) a po té realizovat třeba jenom to co bude skutečně využito, dostavět na maximum pak nebude problém a může být provedeno relativně rychle.

Eduard

Jenže to se bohužel v mnoha případech neděje. Nejprve se něco postaví a pak se to předělává, dodělává, protože to nevyhovuje. O nějaké rezervě do budoucna ani nemluvě.

Martin Hájek

No. Zrovna včera jsem tam jel a myslel na to. Proč už to nerozšířili při té rekonstrukci před 10ti lety. A další hloupost je, že vlastně ten nový okruh od Barrandova po D1 měl být už kompletně v 6ti pruzích. Až to nebude kapacitně stačit, jsem zvědav, jak se rozšíří most přes údolí Vltavy a Berounky blízko Zbraslavi. Fakt zase někdo „přemýšlel“…

Démon

Provoz na 515 je vysoký, protože není 518 a 519. Logicky, ty auta musí druhou stranou.

Démon

Nebo dodělat Radlickou radiálu

Martin Hájek

Ta by moc pomohla. To máte pravdu. A vyústění je už připraveno ve zlíchovském tunelu.

PetrPetr

RR ale více zatíží už přetížený Barranďák, raději dodělat D0 511 Běchovice – D1.

Démon

Výborně, ale pražský okruh je jedna velká česká tragedie, každým dnem, kdy není hotový přichází HDP o 1 mld. Kč. Proto by měl stát schválit zákon o okamžité výstavbě, včera bylo pozdě. ve stavu nouze by to snad šlo 🙂 pak se tu můžeme soudit 10 let místo dalšího 10-ti letého čekání na okruh.

Původní Pražák

Miliarda za den? A není to málo?

Jarek

Taky bych to viděl na dvě… :)))

Host

Opravte si prosím větu: Její součástí jsou i tunely o třech pruzích v každém směru.
To samozřejmě není pravda. Tunely jsou třípruhové jen směrem „nahoru“ – standardní zvýšení počtu jízdních pruhů ve stoupání.

Martin Hájek

Taky jsem si říkal. Máte pravdu. A chci vidět, jak jednou, a to nastane do 10ti let, budou ty tunely rozšiřovat…

Vladimir

Jak se stavajici mosty rozsiri na 6ti pruh? snese deska a polozi se znovu? A taky by me zajimalo jak se technologicky rozsiruji tunely, vi nekdo?

Malé stydlivé prasátko

Zrovna teď se něco velmi podobného děje na MÚK Slivenec. Most byl v havarijním stavu, takže jde dolů a místo něj vznikne nový s dostatečnými parametry pro 3+3 (deska dolů, nové pilíře, nová deska). Některé mosty bude potřeba zpracovat stejným způsobem. Co se týká mostů dálničního tělesa, tam to v tomto úseku údajně nebude žádný problém.

Martin Hájek

V mostech ne. To máte pravdu, ale co tunely? Možná ty přesypanou technologií ne, ale co ty ražené?

ene bene

Tunely nikdo nerozšíří. Navíc by se to muselo dělat při zastaveném provozu (i při práci na jedné by to asi muselo stát v obou troubách). Leda postavit třetí paralelní troubu a provoz organizovat tak nějak, jako se plánovalo ve strahovském tunelu (který se plánoval a je i u portálů založen jako třítubusový). To je už snazší postavit další paralelní dálnici o kus dál. Msel by se přebourat i most přes vltavské údolí, ten je sice jakoby šestiproudý, ale kdyby se tak začal opravdu naplno používat, možná by byly potíže s připojovacími pruhy.

Malé stydlivé prasátko

V úseku 515 žádné dálniční tunely nejsou. Kdyby ovšem byly, tak si jejich rozšíření dokážu představit jenom obtížně a doufám, že to v úsecích 513 a 514 bude v současném stavu ještě dlouhou dobu stačit.

Martin Hájek

No, dumal jsem nad tím dloujo a i s kamarádem z firmy SMP a řešení jsme se nedobrali. Je to Bártovina

Martin D.

Tunely mají 3 pruhy vždy jenom směrem od zbraslavsného mostu, tedy ve stoupání. V opačných směrech jsou jenom 2 pruhy

Eduard

Včera bylo pozdě. Snad se jedou i dočkáme celého pražského okruhu.

michalspina

já zas doufám, že než se postaví, dojde nám, že tu energii a peníze potřebuje železnice a mhd, a nikoliv další zatraktivnění automobilové dopravy. i nové pruhy generují jen nové zácpy jinde a další nové pruhy…

Hanzi

Pokud je poptávka je třeba rozsirovat. To již leckde ve světě pochopili. Silnice vede všude, tudíž má prioritu. S kolejemi se zrovna všude dostat nedá, takže silniční dopravě budou vždy jen ,,přicmrndávat,,

Martin Hájek

Třeba Rusko je příklad opačný. Díky klimatu tam vede a vždy bude snažší stavět a udržovat železnici, než dálnice. Tam silnice nemají ekonomický přínos. U nás by ti mělo být 50:50.

Původní Pražák

Jistě, posílením mhd se sníží tranzit kolem Prahy, samotném středu Čech…

Zbyněk

Nové spojení II. odlehčí tranzitu přes Prahu určitě.

Hanzi

Takovýto okruh kolem velké aglomerace by měl být v dnešní době již standartní šestipruh a velká chyba že v roce 2010 se s nim rovnou nepočítalo při rekonstrukci zmíněného úseku.

Radim

Obávám se , že než dojde k realizaci, cementobetonový povrch z r. 2010 bude již nepoužitelný a bude se dělat vše znovu, včetně podkladních vrstev. Tomu, že se tehdy neprojektovali 512,513 a 514 rovnou v šestipruhu jsem se divil již v roce 1997, tehdy mě bylo řečeno, že čtyřpruh stačí. No nevím jak se budou ty tunely jednou rozšiřovat na šestipruh?

Robert

Rozšiřovat se ale bude úsek od D5 po odbočku na Barrandov…tunely jsou až dál…toho úseku se to netýká.

Radim

Stavby 512,513, a 514 včetně tunelů a mostů se dříve nebo později budou muset rozšířit také, jinak vznikne špunt.

Martin Hájek

Ano, protože celý zbytek D0 okruhu kolem Prahy buď 6ti pruh. A ten nejvytíženější kousek by byl 4pruh?

Zbyněk

Vytváření špuntu je přirozenou vlastností silniční dopravy. Bez pohledu na počet pruhů.

PetrN

zase se dá předpokládat že s budoucí dokončením severní části okruhu se intenzita na té jižní části sníží orptoi současnému stavu, tranzit D5/D6 D10/D11 bude kratší severem.. Problémem naší dálniční sítě jsou spíš MÚK, proč se např. na D5 směr Plzeň od D0 připojuje jen 1 pruh? Rampy z obou směrů D0 se spoují do jednoho pruhu a následně se připojí na D5, na takto zatížených křižovatkách třeba v Rakousku jsou běžné dvoupruhové připojení i odpojení. V Rakousku třeba běžné že ze 3 pruhů se stávají 2+2 (z prostředního možné vpravo i vlevo), u nás nevyužívané

Radim

Na severní variantu bych tak až moc nevsázel, příprava se ještě potáhne roky možná desítky let a nakonec může být vše zhaceno tím, že to někdo napadne protože se v úplném počátku neposuzovaly alt. varianty.

Martin Hájek

Posuzovala se hodně variant, jenže jedna se nelíbila zeleným a druhá zase vesnicím atd. Podle mne to půjde příkazem a podle nového zákona o liniových stavbách. Jinak to fakt nebude nikdy.

Josef

Nez se postavi severni varianta, tak provoz zhoustne tak, ze nebude stacit ani 2+2 na obou koncich Prahy. Nebo treba takova dalnicni krizovatka jako u Allianz Areny v Mnichove, je to tam 4+4 (ve spicce 5+5), odpoji se dva a na okruhu jsou taky myslim ted uz 4+4, alespon kousek urcite.

Martin Hájek

Tam jezdím často. Je to výpadovka na A9 a křížení s okruhem A99. A těch pruhů je tam opravdu 5 v každém směru. A navíc je to výjezd z Mnichova na letiště Franz Josef Strauss.

Martin Hájek

To máte pravdu, ale vždycky bude absolutně nejvíc vytížen ten problematický kus o 4 pruzích mezi D1 a D5. Tedy tranzit vychod západ nebo naopak, jak je ctěná libost.

cawez

Nebude 🙂 V budoucnu by melo vzniknout něco jako D19, takže tranzit východ – západ se D0 úplně vyhne.

Martin Hájek

Opět moje slova.

Koro

StandarDní …

Josef

Taky nechapu, proc se tohle neudelalo uz tenkrat pri rekonstrukci, bylo by to tenkrat vic prace a trvalo by to dele, ale uz by to bylo davno hotovy. Co je ale horsi, jsou ty tunely postaveny jeno na dvoupruh, to je jeste vetsi nesmysl nez to, ze se tohle nerozsirilo. Nechapu proc se u nas nedokaze myslet trosku dopredu a tu stavbu malinko naddimenzovat, abychom to nemuseli do deseti lete predelavat.

Martin Hájek

Super. Lépe bych to neřekl ani já. Opět se ukázalo, jak umíme plánovat, no spíše neplánovat.

Martin Hájek

To mi mluvíte z duše. Je to Bártovina.