ŘSD chystá provizorní okružní křižovatku na silnici I/35 u Svitav. Opraví úsek, kde již staví dálnici

Křižovatka silnic I/35 a I/34 u Koclířova. Foto: Google Street ViewKřižovatka silnic I/35 a I/34 u Koclířova. Foto: Google Street View

Podle ŘSD je stav silnice takový, že nelze opravu odložit.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leštění

V úseku kde bude probíhat oprava se žádná dálnice nestaví. Dálnice se stavi Janov- Opatovec a tam se silnice opravovala tak v roce 2021 nebo 2020 to už si přesně nevybavuju.

JakJa

Pokud by se situace řešila na místě a ne v Praze u stolu, tak by tam kruhový objezd nikdy nevznikl. Jak píše JiP, za plánovaným kruhovým objezdem je velmi dlouhé stoupání a stejně tak všechna auta (48tun) od tunelu budou muset po dlouhém klesání prakticky zastavit.
Řešení je zrušit na této křižovatce odbočku do Koclířova (existuje kousek dál jiná z I/34 i I/35) a vytvořit připojovací pruh od SY.

Hytlák

Až bude dálnice na Mohelnici,tak těch kamionů tam zas tolik jezdit nebude.

JiP

No tak hlavne ty hruhove krizovatky na obchvatu Svitav dost devalvuji plynulost provozu veskereho tranzitu. Porad bojujeme s CO2, prachu a castic a pritom vytvarime na dulezite silnici 2 prekazky, na ktere kazdy den bude muse zabrzdit a znovu se rozjet nejmene 15000 vozidel do budoucna pravdepodobne i vice. Nemluve kolik to propalene palivo bude za ty leta stat zbytecnych penez.

M H

Pro plynulý tranzit máte dálnice. Ostatní silnice musí sloužit i pro místní dopravu. Kruháč s dostatečným poloměrem je zrovna docela dobré řešení…zpomalí blázny, z vedlejší se dá najet a vyřeší i často problematické odbočení doleva.

JiP

Tak se podivejte napriklad na obchvat Kolina, najet ani odbocit neni problem a transit jede pekne plynule.

M H

Ano, tam jsou MÚK…tedy na postavení, údržbu a často i zábor pozemků podstatně nákladnější řešení.

Nicméně obchvat Svitav by narozdíl od obchvatu Kolína neměl být po postavení I/73 hlavní trasou…stejně tak Březová, Letovice a další menší sídla na trase současné I/43 obchvaty mít jen tak nebudou. Současnou I/43 je potřeba do budoucna „zklidnit“.

JiP

…a to budouci zklidneni nastane kdy? Ano, stat usetril, jenze tim jenom zvysene naklady prenesl na kazdeho ridice auta, kterych tam dalsich minimalne 50 let projede denne hodne pres 10 000. Pak byste zjisitil ze MUK vlastne byla levna + se skutecne pomohlo zivotnimu prostredi. To placani kruhovych krizovatek je dnesni mor dopravy. Urcite maji svuj smysl ale rozhodne to neni univerzalni reseni a na obchvatech zkratka maji byt predevsim MUK.

Couler

Na obchvatu Svitav je ten kruháč s I/34 skutečně nesmyslná. Měla tam být MÚK, ta silnice bude velmi slušně vytížená i po realizaci S73. Jediný kruháč tam dává smysl při křižování D35xI/43xI/35. Tam by to asi ani jinak nešlo a ten dává smysl, tam bude většina provozu někam odbočovat. Kdežto na I/43xI/34 naopak 90% veškeré dopravy pojede rovně po té své komunikaci, čili tam měl být opravdu most a jedna nebo dvě větve na propojení. Ale určitě najdeme ještě mnohem nesmyslnější kruháče.

liposh

Vidíte to, za mě je kruháč špatné řešení v 95% případů . Když těch aut jezdí málo, tak ho nepotřebujete a když moc, tak už je to jen překážka.

Jiří Kocurek

„Pro plynulý tranzit máte dálnic“

Máme? U Svitav? Mezi Brnem a Pardubicemi?

Jan

Úplně to nesedí, přižovatka s I/34 u Koclířova rozhodně není u právě budovaného úseku dálnice a jen ze Svitav ke Hřebči je to 8km, natož od Gajeru… tady se bude jezdit „po staré“ ještě minimálně 5 let, spíš víc

Čak

Včera jsem tudy zrovna jel. Ten úsek na I/35, zvláště mezi tunelem Hřebeč a křižovatkou s I/34 opravdu potřebuje opravu jako sůl. Čím dříve, tím lépe, než na něj vjedou auta z prodloužené D35 v následujících letech. Tady to nahradí dálnice nejdřív roku 2029.

Jiří Kocurek

Spíš bych měl strach o zimu, aby to nedorazila do stavu „projely ruské tanky“.

Čak

Ano, tato myšlenka mě včera taky napadla. Že ta vozovka vypadá místy hrozně už teď v létě, jak bude vypadat v zimě?

smart

Opravovat se to bude od křížení s I/43 (křižovatka směr Lanškroun), kde bude budovaný úsek D35 končit. Autor by se neměl řídit jen názvem zakázky. Úsek od Gajera po Svitavy (Lačnov) se opravoval předloni, viz: https://www.rsd.cz/mapa-oprav##/opravy/i35-gajer-hrebec-usek-so-101-gajer-lacnov-ozk?kraj=PAK&filters%5B%5D=Dokonceno&page=0

butes

Přesně tak. Autor by si měl daný úsek nejdříve projet, než napíše takovou koninu. OŽK úseku v úseku, kde povede dálnice, probíhala z Gajeru k okružní křížovatce v Lačnově již v roce 2021. Viz. https://www.etendry.cz/detail/567871-I-35-Gajer—Hrebec-usek-SO-101-Gajer—Lacnov-OZK.html. ŘSD má v srpnu rozjet OŽK navazujícího úseku z Lačnova k tunelu Hřebeč, tedy toho úseku, která dálnice nahradí nejdříve až v roce 2029.

Michal

a kdy přesně se s tou opravou má začít?