ŘSD chystá přeložení tahu I/26 u Plzně, obchvat Holýšova poslalo do procesu EIA

Silnice I/26 u Holýšova. Pramen: ŘSD/dokumentace EIASilnice I/26 u Holýšova. Pramen: ŘSD/dokumentace EIA

Přeložka silnice I/26 má podle ŘSD především vyřešit neúnosnou dopravní situaci v obcích, kterými stávající silnice prochází.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Diesel

Tohle se mělo dělat rovnou v čtyřpruhu. Ta silnice tam je votres a sotva člověk projede čáru je v jiném světě co se silnice týká. Ke to perfektní alternativa k D5 směrnichov navíc kilometrický kratší.

Nat63

Stačí i 1+1 a občas prostřídal 2+1. Jen ty obchvaty s MUK bez kruháčů, moc prosím.

frantam

Zrovna I/26 jsem si v neděli projel od Chamu do Plzně a ten kontrast toho, jak vypadá německá část je i v dnešní době prostě neuvěřitelný až absurdní.
Německá strana: široká bezpečná silnice mimo obce s mimoúrovňovými křižovatkami, suprový povrch, místy 2+1 uspořádání.
Česká část: úzká silnice, nebezpečné zatáčky a křižovatky, vede centry obcí, atd. ..

Přitom silnice prvních tříd jsou u nás ty, které působí nejvíc nehod a zbytečných smrtí.

David

No jenže ŘSD raději investuje do rozšíření takto bezpečných silnic na 4 pruhy (viz Nový Bor-Svor) či do rozšíření dálnic na 6 pruhů (D10, D11) než aby nejprve vybudovalo chybějící obchvaty měst na silnicích I. tříd. Ono východnější kusy D6 by stačily vybudovat v polovičním profilu a raději stavět obchvaty jinde, ale politicky to nezní tak dobře jako „dokončili jsme D6“ a postavili jsme tolik km dálnic.

Jiří Kocurek

Ale notak, těch obchvatů se staví vcelku dost. Jen se začalo docela pozdě, v dobách, kdy němci měli prakticky hotovou dálniční síť. Což v ČR neplatí dodneška. Praha-Vídeň po dálnici? Nechybí tomu něco, stejně jako Hradubická aglomerace nemá dálniční spojení na Moravu. Brno-Ostrava je prý hotové, až na ten Přerov.

qěcy

No dobře, akorát kdy že to v tom Německu postavili teprve před pěti lety?

frantam

To těžko, jezdil jsem tam už někdy před 10ti lety, prakticky celou B20 z Furth im Wald až k rakouským hranicím do Burghausenu a byla ve stejně pěkném stavu jako dnes.
Takhle má vypadat silnice první třídy.

BND30

Poslední úsek byl obchvat Furthu s tunelem.

Pražec

To je snad u ŘSD nějaká nemoc, cpát ty turbookružní křižovatky úplně všude.
Na druhou stranu… nezanedbatelné procento řidičů po tom vůbec neumí jezdit, takže jako trenažér dobrý.
(Musím přiznat, že napoprvé mě to taky zmátlo, podruhé už v pohodě.)

lukas

v Madarsku to funguje, ono to bude fungovat i tady….

Joker

Raději bych 4-pruh, ale i tak dobrý.

David

Raději byste čtyřpruh o 20 let později? Nebo se spokojíte s dvoupruhem za 5 let. U každé stavby se vždycky najde někdo, kdo by chtěl o pruh víc bez ohledu na to kolik jich tam je. Jsou-li 4, někdo určitě chce 6.

Joker

Tak hned nezuřte, proboha 😀 snad jsem tolik neřek….

lukas

4pruh vzhledem jak pokračuje silnice v Německu je zbytečnost… jako dělta stídavý pruh jen do Holýšova a nechat na pospas tu horší část směrem hranici

Kdy se proberou

Sakra kdy se proberou a začnou takové nové silnice stavět všechny jen se čtyřmi pruhy a oddělené od protisměru!!! Nemusí být na 130, stačí 100 km/h jako u Jičína nebo u Svoru. Konečně by to pomohlo a postupně to všechny silnice první třídy zrychlilo plus konečně by ubyly nehody. Když už staví nové silnice tak pořádně!

Martin Peterka

Nesmysl, na čtyřpruh tam nejsou intenzity. Silnice I/26 mezi D5 a Stodem je naopak přesně ten typ komunikace, kde by měl být třípruh, s kterým se tam k mému překvapení opravdu počítá, takže palec nahoru.

David

Ani nejbohatší národy na světě to nedělají, čím to asi bude, že by to byl totální nesmysl?

J.K.

Tak paráda, aspoň se na budoucí elektrifikované jednokolejce z Holýšova do Staňkova bude lépe dělat náhradní autobusová doprava jak za osobní vlaky, tak za dálkové…:)

Frantisek

A budou po těch všech přestavbách a novostavbách silnic ještě vůbec k něčemu vlaky? Neobjednají kraj a stát raději ‚levnější‘ autobusy? Nevyužijí továrny raději ‚výhodnější‘ kamiony? Sice se pak možná budou prát o potřebnou energii navíc (čímž její cena ještě vzroste), ale on už jim zase erár nějak pomůže…

Cheese35

🤦🤦🤦🤦

libor

V dnešním logistickém světě prostě vlak na jisté vzdálenosti pokulhává a je nepoužitelný. Až půjdete na nákup do Lídlu , koukněte, zda tam vedou koleje a pokud ne, tak zkuste vymyslet kudy by tam ten vlak mohl jezdit. ok?

BND30

Zrovna v Holýšově je Lidl hned u nádraží. Františkovi tam zbudují vlečku. Klidně animální.

Travegoist

No zrovna třeba vozba autobusových karoserií z Holýšova do Němec by mohla být vcelku perspektivní rychlá ucelenka vhodná k přepravě po železnici místo nadrozměrné MKD. 🙂

PvvS

Ale jo, na delší vzdálenost už to docela ujde a pár místních tratí se může nechat na muzejní jízdy a jako odstrašující příklad toho, co tam jezdilo.

Jiří Kocurek

Nad 300 km se vlak už vyplatí, i s dvojí překládkou kontejneru. A pokud je to ucelenka s uhlím apod., tak i na kratší vzdálenosti, když bere odběratel 1000 tun týdně (1 až 2 vlaky).
Jenže někteří by tím vlakem požadovali vozit i okna na výměnu v rodinném domě, buď celá vesnice nebo nikdo.

Jiří Kocurek

Se přestěhuj tak, ať můžeš tím vlakem jezdit denně 2x z/do práce a není to to pro tebe svátost. Ideálně někam na vesnici a voz si tím vlakem i nákup, protože místní sámoška vlečku nemá.
Abys poznal i jiný svět tam venku.